Виховний захід "Подорож до країни Правильного харчування"

Про матеріал
Виховна містить матеріал про різноманітність продуктів харчування, корисні властивості харчових продуктів, вітаміни, мінерали, поживні речовини, які в них містяться
Перегляд файлу

Виховний захід «Подорож до країни Правильного харчування»

Мета: поширити знання учнів про різноманітність продуктів харчування; ознайомити з корисними властивостями харчових продуктів, вітамінами, мінералами, поживними речовинами, які в них містяться; навчати правильно харчуватися, уживаючи не лише смачну їжу, а й корисну для організму; розвивати пізнавальні інтереси учнів, пам'ять, критичне мислення; виховувати почуття відповідальності за своє здоров’я, прищеплювати інтерес до здорового способу життя.

 

Діти, скажіть будь ласка, що потрібно кожній людині для повноцінного розвитку та щасливого майбутнього життя? Так, вам необхідне міцне здоров’я. А як ви вважаєте, від чого залежить стан нашого здоровя? За даними досліджень Всесвітньої організації охорони здоровя  на наше здоровя впливають:

  • Спадковість – 20%
  • Рівень медичної допомоги – 10%
  • Екологічні умови – 20%
  • Спосіб життя – 50%     (Слайд 2)

Як ми бачимо наше  здоров’я в більшій мірі залежить від способу життя. Що ж мається на увазі під способом життя? (Слайд 3)

І саме одним з компонентів здорового способу життя є правильне харчування. Але як правильно харчуватися, які продукти корисні для організму, знають не всі.

І сьогодні ми з вами вирушимо в подорож до країни «Правильного харчування». Головне правило в цій країні: «Хто до ста років хоче прожити, той правильно їсти повинен уміти».

І я хочу нагадати вам, що слово «подорож» означає - «пересування по будь якій території з метою її вивчення». Ось і ми з вами під час своєї подорожі від станції до станції будемо займатися вивченням всього того, що стосується нашого з вами харчування. Подорож наша буде тривалою, але цікавою і повчальною. Ми дізнаємося багато таємниць і відкриттів країни Правильного харчування.

А для початку пропоную вам ознайомитись з маршрутною картою нашої подорожі:

Станція «Стартова» - Станція «Теоретична» - Станція «Шкідливі продукти харчування» - Станція «Рекламна» - Станція «Інтелектуальна» - Станція «Просвіта» - Станція «Фінішна»

 

Підготовчий етап: Діти діляться на команди. Початок гри:

Станція «Стартова»

І так, перша станція нашої подорожі «Стартова» і ми з вами вирушаємо у країну «Правильного харчування». Що ж означає «правильне харчування»? Давайте дамо визначення цьому вислову.

Правильне харчування – це основа тривалого та плідного життя, запорука здоровя, бадьорості, гарантія профілактики різних недуг.  (Слайд 4)

 Харчування має бути помірним. Кількість енергії, що поступає з їжею, повинна приблизно відповідати кількості енергії, що витрачається.

«Ми живемо не для того, щоб їсти, але ми їмо для того, щоб жити»

                                                                                                         Сократ.    (Слайд 5)

І зараз я пропоную вам провести невелике опитування, з якого дізнаємось, як ви харчуєтесь? Дайте відповіді на 5 запитань, порахуйте бали, та зробіть висновки.

Анкета

  1. Чи вживаєте ви в їжу моркву, капусту, буряк?

А) Завжди протягом року – 5 балів

Б) Інколи, коли заставляють – 2 бали

В) Ніколи – 0 балів

  1. Скільки разів в день ви їсте?

А) 4 рази – 5 балів

Б) 3рази – 3 бали

В) 2 рази – 0 балів

Г) 7-8 разів, скільки захочу – 0 балів

  1. Чи вживаєте ви в їжу овочі та фрукти?

А) Щодня, декілька разів – 5 балів

Б) 2-3 рази в тиждень – 3 бали

В) Дуже рідко – 1 бал

Г) Ніколи – 0 балів

  1. Коли і що ви їсте на ніч?

А) М'ясо з гарніром о 21 годині – 1 бал

Б) Молочну кашу о 21 годині – 2 бали

В) Стакан кефіру чи молока о 21 годині – 5 балів

Г) Їм коли захочу та що захочу до 23 години – 0 балів

  1. Чи вживаєте ви в їжу часник, цибулю та петрушку?

А) Іноді петрушку в супі, салаті – 1 бал

Б) Часник і цибулю ніколи не їм – 0 балів

В) Все це вживаю у невеликій кількості – 5 балів

Г) Їм інколи, коли заставляють – 2 бали

 

  • Підраховуємо кількість балів. Підніміть руку, у кого 13-15 балів.

13-15 балів – ви достатньо вживаєте в їжу овочів та фруктів, у вас правильний режим харчування.

  • Хто набрав 9-12 балів?

9-12 балів – ви не займаєтеся своїм здоров’ям, їсте, коли заманеться. Але вдома про це піклується хтось інший, так що ви достатньо правильно харчуєтеся.

  • Чи є такі, хто набрав до 9 балів?

0-9 балів – вам треба замислитися про своє харчування, чк про режим, так і про раціон. Чим швидше ви це зробите, тим краще буде ваше здоровя.

А допоможе вам у цьому корисна інформація, яку ви дізнаєтесь на інших станціях по дорозі в країну «Правильного харчування» 

І так, наступна станція нашої подорожі

Станція «Теоретична»

На цій станції ми з вами дізнаємося, з чого складається наша їжа, тобто з'ясуємо, які основні поживні речовини входять в продукти харчування, які ми вживаємо.

Харчування має бути різноманітним і раціональним. Денний раціон людини повинен містити рекомендовану кількість і співвідношення білків, жирів і вуглеводів, а також мінеральних речовин і вітамінів. Давайте розберемо це все детальніше. (Слайди 6-16)

Наступна наша станція

Станція «Корисні поради»

Назва станції говорить сама про себе. Тут ви отримаєте корисні поради щодо правильного харчування протягом дня. (Слайди 17-21)

Вправа «Продовж корисну пораду»:

Командам пропонується продовжити у віршованій формі наступні поради:

  • Якщо ви сьогодні вранці сніданок свій забули з'їсти, то…
  • Якщо ви на свято дуже захочете тортики з'їсти, то...
  • Якщо знаєш, що харчуватися потрібно строго по годинах, то...
  • Якщо ти любитель їсти всухом'ятку, милий друг, то...

Говорячи про правильне харчування не можна обминути питання про шкідливі продукти харчування. Отже наступна наша станція

Станція «Шкідливі продукти харчування»

 У всіх вас є власні смакові уподобання. Хтось більше полюбляє м'ясні продукти, а хтось – рибу. Декому смакують молоко і каші або страви з овочів і фруктів. Є й такі, які намагаються їсти й пити лише «смачненьке»: копчену ковбасу, морозиво, чіпси, гамбургери, піццу, шоколад і запивати все пепсі-колою, солодкими газованими напоями. А все це «смачненьке»  насичене штучними барвниками, консервантами і емульгаторами.  Тому така їжа і називається штучною. Її недоцільно вживати, адже вона хоча й смачна, але шкодить здоров'ю. Насправді ця «смакота», наче отрута для організму, тим більше для дитячого. Тож, давайте розглянемо з вами 10 найшкідливіших продуктів харчування. (Слайди 22-32)

Станція «Рекламна»

Слово «реклама» походить від французького слова «reclame» і латинського «reclamo» - вигукую! У великій радянській енциклопедії слово «реклама» трактується як: «інформація про споживчі властивості товарів і види послуг з метою створення попиту на них». На цій станції вам пропонується придумати рекламу корисних для організму, але не дуже улюблених багатьма продуктів харчування. Реклама потрібна для таких продуктів, як часник, цибуля, капуста, молочні продукти, буряк.

Завдання дітям: Реклама повинна бути яскравою, переконливою і достовірною. Можна використовувати для висловлювання великих людей, слова з пісні, вірш про рекламований продукт.

Приклад реклами молочних продуктів:

«Пийте, діти, молоко - будете здорові! У молоці моєму повно вітамін від хвороби! Якщо вип'єте з ранку ви склянку молока, то повірте, мені друзі, пам'ять буде хоч куди, на уроках ви завжди все запам'ятайте тоді! Від молочних від продуктів будуть зуби міцними, ноги стануть прудкими, ви станете сильними, розумними, красивими! Пийте, діти, молоко, будете жити років сто!»

Станція «Інтелектуальна»

Вікторина по темі «Фрукти»

  1. Ці плоди були надзвичайно дорогі і доступні тільки заможним великим феодальним чиновникам в старому Китаї, тому цей фрукт так і називали «китайський дворянин». Що це за фрукт? (Мандарин)
  2.  Цей фрукт називали «карфагенське яблуко» і «король». Свою назву фрукт отримав завдяки зубчастому чашелистику, що нагадує корону. Назви цей фрукт. (Гранат)
  3. Назва цього фрукта перекладається з англійської, як «виноградний плід», так як плоди його ростуть гронами, по 3-12 штук, нагадуючи виноградні. Що це за фрукт? (Грейпфрут)
  4. Назва цього тропічного фрукта означає «їжа богів». Вгадайте що це за рослина? (Хурма)
  5. У цьому фрукті дуже багато вітаміну «С», що допомагає уникнути застуди та цинги. Що це за фрукт? (Лимон)

А тепер запитання на тему «Овочі»

  1. Цей овоч називають «двигуном для ледачого шлунка».  (Буряк)
  2. Цей овоч називають «золотим яблуком». (Помідор)
  3. Цей Овоч отримав назву «другий хліб». (Картопля)
  4. Цей овоч є прекрасним засобом для профілактики грипу. (Часник)
  5. Існує повір'я, що якщо вночі в ліс віднести тарілку з цим овочем (пареним), то на ранок на тарілці можна знайти злиток золота - так гноми віддячать за частування. Про який овоч йдеться? (Морква)

Станція «Просвіта»

На цій станції я вам пропоную пропоную випустити стінгазету, бюлетені, буклети на тему «Правильне харчування». У даних публікаціях повинні міститися поради, правила, реклами, закликають читачів уважно ставитися до свого здоров'я і харчування.

Станція «Фінішна»

Нагороджуються та відзначаються найбільш активні учасники на всіх станціях.

Підсумкове слово вчителя

  • Діти! Я сподіваюсь наша зустріч не пройшла даремно. Пропоную Вам поділитись враженнями, закінчивши речення:
  • Я для себе зробив висновок…
  • Ще я б хотів дізнатись про…
  • Найбільше мене вразило…
  • Я обмежу вживання в їжу…
  • Для мене було недостатньо інформації про…

(Слайд 33)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
10 березня 2020
Переглядів
1018
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку