Виховний захід у 3-Б класі
Класний керівник: Костина Н.Г.
ПОДОРОЖ ДО КРАЇНИ ВВІЧЛИВОСТІ ТА ДОБРОТИ
Мета: узагальнити знання учнів про моральні цінності, правила поведінки вдома, в школі, в громадських місцях; учити дотримуватись норм етикету, піклуватися про самого себе, молодших, слабших; виховувати доброзичливість, людяність, ввічливість, охайність, шанобливе ставлення до старших, батьків.
Обладнання: лист жителів Країни ввічливості і доброти, виготовлений з паперу і розрізаний на частини казковий ключ від Країни ввічливості та доброти, маленькі ключики для дітей, рухома карта подорожі із зупинками; «Правила поведінки» — плакат-пам'ятка; картки для гри; конверти із завданнями; «Чарівна» поштова скринька, малюнки казкових героїв, потяга, плакати, презентація подорожі, фонограма звуку потяга, відео для фізкультхвилинки.
ХІД ЗАХОДУ
Учитель.
Діти, будь ласка,
І ми проведемо
подорож в казку.
Є двері золоті, чарівні
Далеко десь на світі,
Якщо ті двері чарівні
Ми зможемо відкрити,
В країні ввічливій тоді
Залишимося жити.
А перш за все, я від душі
Скажу слова вам щирі:
На цілім світі треба жить
У дружбі, щасті й мирі!
«Добрий день!»
Дружно, голосно сказати:
«Добрий день!»
Вліво, вправо поверніться,
Туди-сюди посміхніться:
«Добрий день!» (Тричі)
Нам надійшов лист від жителів Країни ввічливості та доброти. Тут є і карта подорожі. Чи бажаєте ви здійснити мандрівку до цієї країни? Як же туди дістатися? Зачитаємо листа.
«Любі діти!
Шлях до нашої Країни буде нелегким, і, долаючи його, ви маєте допомогти одне одному. Сподіваюся, ви зможете здобути ключ від Країни ввічливості та доброти. Ключ намальований на цупкому папері й розрізаний на частини. Крім того, у кожного буде свій маленький ключ, намальований на папері і поділений на частини. На кожній зупинці ви отримуватимете частину великого ключа і зможете розфарбувати частинку свого маленького ключика. Наприкінці подорожі ви зможете скласти з них казковий ключ від Країни ввічливості та доброти».
Отже, вирушаємо у подорож. (Звучить фонограма звуку потяга.)
Гра «Потяг»
Зупинка «Чарівна пошта чемної людини»
Учитель Діти, вам відомі ввічливі слова? Тоді я пропоную вам виконати
завдання. Вам потрібно написати на папері ввічливе слово, прочитати його і опустити до чарівної поштової скриньки. Так воно потрапить до кожної людини, якій потрібне саме в цю мить. Адже кожної хвилинки багато людей потребують певного ввічливого слова. Тож давайте їм допоможемо – надішлемо потрібні слова. Наша чарівна пошта може миттєво доправити будь-яке повідомлення у найвіддаленіший куточок світу.
(Діти виконують завдання і отримують першу частину ключа і розфарбовують першу частинку свого ключика)
(Звучить фонограма звуку потяга.)
Зупинка «Містечко вихованих людей»
Учитель. О, та тут побував хуліган. Він переплутав усі правила і життя цілого міста зіпсувалося. Усе геть переплуталося. Діти, допоможемо жителям цього містечка виправити помилки?
Речення з помилками:
(Діти виправляють помилки у реченнях і отримують частину ключа.)
Запам'ятайте: для того щоб люди вас поважали, слухали, дотримуйтесь золотого правила: «Ставитися до людей потрібно так, як би ви хотіли, щоб ставилися до вас».
(Звучить фонограма звуку потяга.)
Зупинка «Зустріч із Шапокляк»
Учитель. Отже, мандруємо далі. Будьте обережні, адже трапляються випадки, коли під час мандрівки можна несподівано зустріти розбійників чи
хуліганів. Але ви не бійтеся.
(Звучить музика із мультфільмів. Входить дівчина в костюмі Шапокляк.)
Шапокляк. О, що це за карта? Куди це ви зібралися?
Учитель. Ми їдемо до країни ввічливості та доброти.
Шапокляк. Та що ви? Навіщо це вам потрібно? Краще залишайтеся зі мною.
Учитель. Діти, якщо ви прагнете бути ввічливими, добрими, то слід іти далі. А якщо ні, то залишайтеся із Шапокляк.:
Діти. Ні, ми не залишимося.
Шапокляк. Ну добре, тоді я вам дам деякі поради, якими можна скористатися в Країні ввічливості та доброти.
(Зачитує поради.)
Шкідливі поради
Учитель. Діти, вам сподобалися такі поради? Хіба можна ними скористатися?
Діти. Ні, не можна.
Шапокляк. Що? Не бажаєте таких порад? Ну тоді слухайте ось такі (зачитує).
удома. Він і тобі згодиться.
• Якщо твій товариш упав, покажи на нього пальцем, голосно смійся,
щоб він бачив, що ти не засмучуєшся.
Учитель. Ці поради і справді хуліганські, нам з тобою не по дорозі. Діти ми маємо довести, що ми їй не друзі, та навчити Шапокляк справжніх правил поведінки. Давайте хором прочитаємо правила, що написані на дошці.
Правила
Шапокляк. Гаразд, я зрозуміла, що ви гарні діти, я не буду вас ще затриму-вати. Мені соромно. Я піду до Чебурашки.
(Діти отримують наступну частинку ключа)
(Звучить фонограма звуку потяга.)
Зупинка «В гостях у казки»
Учитель
– Ми з вами завітали у гості до казки. З дитинства ви чуєте багато казок. А чого нас навчають казки? (відповіді дітей). Дійсно, вони вчать нас розрізняти добро і зло. Добро має велику силу, і в казках воно завжди перемагає зло. А зараз перевіримо чи добре ви знаєте казкових героїв і казки у яких вони живуть.
Сидить півник на печі
Їсть смачненькі калачі.
Ось лисичка прибігає,
Півника мерщій хапає.
Біжить котик рятувати,
В лиса півника забрати.
(Казка «Котик і півник)
Вигнав дід козу із хати —
Та й пішла вона блукати:
В зайця хатку відібрала.
Всі козу ту виганяли,
Рак козуню ущипнув,
Зайцю хатку повернув.
(Коза-Дереза)
Хатка ця відома всім.
В ній маляток рівно сім,
Восьма мама – ой рогата! –
Ще частенько йде із хати.
Просить двері пильнувати,
Вовкові не відчиняти.
(Вовк та семеро козенят)
Гра «Впізнай казкового героя»
Допоможе завжди вам,
І птахам і дітлахам.
Він звірят усіх лікує,
Від холери їх рятує.
Вилікує він за мить
Все, що в звірів заболить.
Він під деревом сидить,
Добрий лікар....(Айболить)
Старенька бабуся у лісі жила,
Гостинці для неї онука несла.
Хто дівчинку цю по дорозі зустрів?
Як дівчинка зветься?
Хто б відповів? (Червона Шапочка)
Я руда, низького зросту,
Хитра я і довгохвоста.
На курей я вельми ласа –
В них таке смачненьке м’ясо.
Вовку-брату я сестриця.
А зовуть мене …. (Лисиця)
Має клешні й довгі вуса.
Я і сам його боюся,
Бо щипає, мов гусак,
Ну, а звуть щипаку …. (Рак)
(Діти отримують наступну частинку ключа)
(Звучить фонограма звуку потяга.)
Зупинка «Танцювальна галявина»
Учитель. Наша зупинка «Танцювальна галявина» - тож час відпочити.
Діти виконують танцювальні рухи разом з героями на екрані телевізора. Фізкультхвилинка «Райдуга»
(Діти отримують наступну частинку ключа)
(Звучить фонограма звуку потяга.)
Зупинка «В гостях у королеви чистити»
З’являється дівчинка у костюмі Королеви чистоти.
Королеви чистоти. Доброго дня! Я – Королева чистоти. Я люблю у всьому порядок, охайність. Чи всі ви дотримуєтесь порядку, знаєте, як тримати свої речі чистими, як себе потрібно поводити? Зараз ми це перевіримо.
Гра «Так чи ні»
З тобою, друже, в "Так чи ні".
Тобі питання задаю,
Готуй же відповідь свою.
Відповідай, коли мастак,
Єдиним словом "Ні" чи "Так".
Якщо кмітливий, друже, ти,
То може й рима помогти.
Але вона хитрюща в нас,
Аби не збила з толку враз!
Тягнути час навіщо нам?
Зіграй – і ти побачиш сам.
Скажи, катаєшся на лижах навесні?
Не гайся з відповіддю... (ні)
Чи любиш плавать, як гусак?
Ну, що на це ти скажеш?... (так)
А чи зашкодила б мені
Зарядка рано-вранці?... (ні)
Чи можна вранці просто так (натщесерце)
Тобі жувати гумку?... (ні)
Чи правда, друже мій, що в парк
Кладуть рогатку у рюкзак?... (ні)
Якщо не їстимеш три дні,
То танцювати зможеш?... (ні)
А до бруднуль і розбишак,
Чи є в людей повага?... (ні)
Чи босим бігти по росі
Ти любиш рано-вранці?... (так)
Ану скажіть мерщій мені,
Чи треба зуби чистить? ... (так)
Відповідай, коли мастак,
Ти руки з милом миєш? ...(так)
Чи можна, ти скажи мені,
Читати в ліжку книгу?... (ні)
А чи водичка друг тобі?
Чекаю відповіді!... (так)
Скажи, морози крижані
Страшні спортсменам взимку?... (ні)
Чи можна їсти всім у смак
Немитих груш і яблук?... (ні)
Насамкінець скажи мені:
Цікава гра у так чи ні?... (так)
Учитель. Шановна, Королево, наші діти охайні, старанні, вони самі
доглядають за своїм одягом, зачіскою, взуттям. Ось подивіться, як гарно
вони це роблять.
Дві пари дівчаток заплітають одна одній коси, в'яжуть бантики.
Королева чистоти. Молодці, я дуже рада, що такі гарні, охайні, виховані діти будуть жителями Країни ввічливості та доброти. Бажаю успіхів у вашій подорожі!
(Діти отримують частини ключа.
Звучить фонограма руху потяга.)
Зупинка «Скринька народної мудрості»
Учитель. Наша зупинка називається «Скринька народної мудрості». О, тут трапилася пригода, зі скриньки повисипалися перлини — слова народної мудрості, вам потрібно буде їх скласти.
Діти об'єднуються у команди, які отримують завдання: зі слів скласти прислів'я і приказки.
1 команда
Тяжко тому жити, хто не хоче робити.
Що хата має, тим і приймає.
2 команда
Хочеш собі добра, не роби нікому зла.
Слова щирого вітання дорожчі за частування.
3 команда
Аби руки і охота, буде зроблена робота.
Добре ім’я — найкраще багатство.
4 команда
Бджола мала, а й та працює.
Землю прикрашає сонце, а людину праця.
5 команда
Шануй батька й неньку, буде скрізь тобі гладенько.
Добре в світі жити тому, хто працьовитий.
6 команда
Не радій чужому горю.
Добре слово людині — що дощ у посуху.
7 команда
Увічливих і лагідних скрізь шанують.
Маленька праця краща за велике безділля.
(Діти отримують останню частину ключа.)
Лунає музика.
Учитель. Діти, подивіться, чи повністю ви розфарбували свої ключі. Тепер вони складаються в одну зв’язку і зможуть відчинити нам двері до Країни ввічливості та доброти. Молодці!
Діти, ви пройшли всі перешкоди, здолали нелегкий шлях, не дали себе вмовити Шапокляк і довели, що всі ви гідні звання ввічливих, вихованих, добрих, охайних людей — жителів Країни ввічливості та доброти. Намагайтеся і в майбутньому залишатися такими.
(Вручаються посвідчення жителя Країни ввічливості та доброти.)
Всі співають пісню «Дорогою добра»