Виховний захід "Подорож країною "Дружба"

Про матеріал
Мета: розширити і поглибити поняття «дружба»; виховувати в учнів звичку уважно ставитися до товаришів; сприяти створенню дружнього дитячого колективу, виховувати чемне ставлення учнів одне до одного.
Перегляд файлу

ПОДОРОЖ КРАЇНОЮ «ДРУЖБА»

( ВИХОВНА ГОДИНА У ФОРМІ ГРИ)

 

Мета: розширити і поглибити поняття «дружба»; виховувати в учнів звичку уважно ставитися до товаришів; сприяти створенню дружнього дитячого колективу, виховувати чемне ставлення учнів одне до одного.

 

Обладнання: мультимедійна дошка, проектор, мультимедійна презентація, мікрофон, аудіозаписи про дружбу, атрибути для інсценізації казки та оформлення класу.

 

Хід виховної години:

 

Епіграф на дошці:

Дерево міцне корінням, а людина-друзями.

( народна мудрість)

 

Вихователь:

Зичимо гарного доброго дня!

Раді вітати гостей  в нашім залі!

І побажати вам хочем добра,

Хай оминають вас біди й печалі!

 

За горами, за лісами є країна неземна…

Тут випробувань багато, ця країна чарівна.

Хто пройде  усі дороги, хто знайде усі стежки,

Той найбільший скарб людини з нами може віднайти.

Як  назвемо ми країну? Відгадайте, дітки, враз

Хто загадку відгадає, зразу ж руку піднімає!

 

Загадка

 

Вона всім нам дорога,

Вона жити помага.

Коли вона у тебе є,

Життя радісним стає.

Разом можна все зробити,

Тож без неї не прожити.(Дружба)

 

-Ми сьогодні вирушаємо у мандрівку країною Дружби.

 

 

Інтерактивна вправа « Мікрофон»

- Що таке «дружба»? Як ви розумієте це слово?

 

(Відповіді дітей: Дружба – це  коли люди дружать між собою, підтримують один одного у біді і в радості, разом проводять час, це коли разом весело і цікаво.)

- А скажіть, будь ласка, у кого з вас є справжній друг? Чудово! Я впевнена, що ви знаєте про свого друга все, його характер, його звички, про його вчинки.

 

Гра «Мій друг»

   Діти (становляться у коло тримаються за руки ) по черзі розповідають про своїх товаришів у класі, не називаючи їх імен. Слухачі повинні за описом відгадати ім'я друга. Той, хто правильно відгадав, продовжує гру.

 

Вихователь: Молодці!

 

- Щоб наша мандрівка  була веселою, проведемо гру-розминку.

 «Це мій кращий друг і я!»

Якщо відповідь про вас, промовляєм хором враз:

«Це все я, це все я, це  мій кращий друг і я»

Якщо ні-то мовчимо і тихенько стоїмо.

А тепер давайте грати – треба вам відповідати.

Рано – вранці хто піднявся?

А хто сонечку всміхався?

Хто веселий і бадьорий кожен день іде до школи?

Хто з вас працею своєю прикрашає дім і клас?

Хто приходить зранку в клас із запізненням на час?

Хто  уміє берегти ручки, зошити й книжки?

А хто граючи в футбол у вікно заб’є нам гол?

Хто веселу вдачу має і усім допомагає?

 

Вихователь:  Відповіли ви чудово, отже, вирушаємо в дорогу. Та, погляньте, перед нами закриті ворота у країну дружби. По секрету вам скажу, кожен замок відкриється, якщо ми підберемо правильний ключик. Ключик- це слово, яке характеризує справжнього друга.  

 

Інтерактивна вправа «Мозкова атака»

Діти називають якості характеру, ключики відкривають замки.

(доброзичливий, чемний, толерантний, стриманий, добрий, чесний, вірний,

 справедливий, надійний, сміливий, щедрий)

 

-Ми виконали завдання. Двері у країну Дружби відкриваються. У цій країні жителі вміють дружити. Здогадайтеся, хто ще живе у країні Дружби?

 

 

 

 

Технологія  «Незакінчені речення»

 

 «Хто з ким дружить?»

Зелений крокодил Гена та …….(Чебурашка)

Іван Царевич та …………( Сірий Вовк)

Дюймовочка та ………..(ластівка)

Котик та……..(Півник)

Карлсон та …….(Малюк)

- Добре. А скажіть, будь ласка, з чого видно, що ці герої мультфільмів та казок - друзі?

(Відповіді дітей.)

 

Вихователь: У країні Дружби існують свої закони, яких потрібно дотримуватися.

 

(Вибігють мишенята та бігають навколо парти, розкидаючи сторінки з законами дружби).

 

Записані вони у документі - Конституції Дружби. 

- Та хто це бігає довкола ? Це ж мишенята, які не вміють дружити. Вони знову щось придумали - підклали зайві сторінки у Конституцію та розкидали їх. Наше завдання - визначити, які сторінки зайві, скласти сторінки документу та навчити мишенят дружити.

 

Гра «Знайди помилку» (діти діляться на три команди, за командою визначають зайві сторінки та складають конституцію, час виконання 1 хв.).

                         Закони

І команда. (1 ряд) Один за всіх,і всі за одного.

         Обманюй друга, коли тобі це вигідно.

         Розділи з другом і радість, і смуток.

ІІ команда. (2 ряд) Підтримай друга у біді.

           Свого друга ображай, обзивай , зрідка кусай.

           Бережи друга , не ображай, не обзивай його.

ІІІ команда. (3 ряд)  Поступайтеся один одному.

             Будь з другом чесним та відвертим.

             Не визнавай своїх помилок.

 

Вихователь: -Всі ви дітки молодці!

(Звертається до мишенят.) -А мишенята зрозуміли, що таке дружба? А що друзів ображати не можна? Як треба поводитись з другом?

- Молодці! Що зрозуміли.

(Звертається до дітей.) - Діти, запросимо мишенят подорожувати з нами країною Дружби? (Діти відповідають.) 

(Звертається до мишенят.) - Ласкаво просимо до країни Дружби.

Вихователь: Ми прийняли справжній закон.

Якщо дружить увесь клас,

Успіх буде повсякчас,

Все нам легко удається,

Весело усім живеться.

Вихователь:

У країні Дружби є місто Поетичне.

Тут нас зустрічають учні, які знають вірші про дружбу.

 

1 учень:

Дружба, дружба над усе,

Дружба радість нам несе.

Дружба всім нам дорога,

Дружба жити помага.

Якщо друг у тебе є,

Життя радісним стає.

Разом можна все зробити,

Тож без друга не прожити.

2учень:

Дружать хлопчики й дівчатка.

В лісі дружать всі звірятка.

Дружать ріки і струмки,

Дружать гори і горбки.

Дружать стежки і дороги.

Колоски дружать у полі.

Пташенята у гнізді,

Дружать риби у воді.

3учень:

Хмарки дружать в небесах,

І дерева у садках.

Сонце дружить з усіма,

І для всіх воно сім’я.

І дорослі дружать, й діти.

Як нам цьому не радіти?

Де в сім'ї любов і ласка.

Там панує мир і щастя.

 

 

 

  1. й учень:

Міцна дружба переможе

І тривоги, і хворобу.

Що одному не під силу,

Те гуртом ми зробим сміло.

 

Вихователь: Із міста Поетичного ми мандруємо у містечко Пісенне.

Співання пісні «Дружба» (Гурт «Коліжанки»).

 

Вихователь: А чи можна назвати справжніми подругами ось цих мешканців з містечка Гумористичне?

 

Справжні подруги ( зачитує вихователь)

 

Другокласниця Людмила вранці мамі заявила:

— Все! До школи я — не йду! Я не стерплю цю біду.

Щастя скінчено моє: Адже в Рити джинси є!

І тепер зі мною Рита відмовляється дружити…

Здивувалась мама дуже:— Ви ж були найкращі друзі!?

— Так. Але сказала Рита поки буду я ходити

не у джинсах, а в спідниці — їй не хочеться й дивиться,

бо вона вважає: жінці для краси потрібні джинси...

Мамо! Дружбу виручай. Джинси і мені придбай!

Мама спершу подивилась на похнюплену Людмилу,

Потім мовила:— Діла-а... Ви — спра-а-вжні подруги! — й пішла...

 

- А ви що скажете мені: це — справжні подруги, чи ні? (Аналізування прочитаного вірша.)

 

( Перегляд фрагменту «Єралаша» про дружбу https://www.youtube.com/watch?v=4RKeGU27vMo)

 

Вихователь: Зараз ми з вами завітаємо до Психологічного містечка. Тут ми зможемо перевірити, які ж ви друзі? (Тест «Чи легко з тобою дружити?») Пропоную вам  невеличкий і дуже цікавий тест, який підкаже, чи легко з вами дружити.

- Дайте відповіді на питання та підрахуйте бали, які у вас вийдуть (числа стоять поряд із відповідями «Так» або «Ні»). Вкінці тесту ознайомся з результатами, але виконуй усе по порядку, не забігаючи наперед!

Домовилися?

Отож, почнемо!

 

 

 

 

Тест «Чи легко з тобою дружити?»

 

1. Чи поважаєш Ти дружбу?

            Так (1) Ні (0)

2. Чи любиш Ти куштувати нові страви, грати в нові ігри і заводити нових друзів?

            Так (0) Ні (1)

3. Старий одяг Тобі подобається більше, ніж новий?

            Так (1) Ні (0)

4. Чи можеш Ти прикинутися задоволеним життям, якщо насправді це не так?

           Так (0) Ні (1)

5. Чи часто змінюєш плани на майбутнє, як от, на рахунок професії, якою хотів би займатися в житті?

           Так (1) Ні (0)

6. Чи втрачаєш Ти впевненість у собі, якщо потрібно вирішити складне завдання?

           Так (0) Ні (1)

7. Ти щось колекціонуєш (наприклад, ляльки, марки, ігри або щось іще)?

           Так (1) Ні (0)

8. Чи часто Ти останньої миті змінюєш свої плани?

           Так (0) Ні (1)

 

Ознайомлення з результатами тесту

 Більше 5 балів

Ти — щира, врівноважена людина. Легко знаходиш спільну мову з друзями та новими знайомими. Скаржитися на Тебе друзям немає підстав, адже Ти маєш легкий і хороший характер.

 

Від 3 до 5 балів

Твій характер не назвеш легким. Твій гарний настрій легко може перетворитися на поганий — а це не може не відбитися на дружніх стосунках. Але, пам’ятай, виявивши трошки більше наполегливості, Ти неодмінно зможеш знайти справжніх друзів та досягти успіху в житті.

 

Менше 3 балів

Чому Ти не віриш у власні сили? Дружба завжди поруч! Потрібно лише трошки більше довіряти людям і пошукати друзів серед тих, хто Тебе оточує. Впевнений, у Тебе все вийде!

 

 

 

 

 

 

Вихователь:

Поки ми проводили тестування, над містечком Мудре з’явилися хмаринки.

А ви знаєте, що дружба робить чудеса?

Якщо ми зараз знайдемо хмаринки, які дружать між собою, то ви побачите справжні чудеса!

 

Робота у групах

 

(Об’єднуємо  прислів’я  на хмаринках)

 

І група (1 ряд)

·  Немає друга-шукай, а знайдеш- тримай.

 

·        Старий друг краще нових двох.  

 

·        Дружба та братство – дорожче багатства.

 

ІІ група (2 ряд)  

· Друзі пізнаються в біді.

 

·        Дружний табун і вовків не боїться.

 

·        Дружба – найбільший скарб.

 

ІІІ група (3 ряд)

.         При горі та в лиху годину пізнаєш вірну людину.

 

·        Життя без друзів неповноцінне.

 

·        Без друзів погано жити, а іноді — неможливо.

 

- Ось і чудеса! Виросло «Дерево Дружби»! А яке воно в нас? Як називається це дерево? (Дуб.) А як ви вважаєте, чому в нас виріс саме дуб? (Діти відповідають, аналізують.)

- А скажіть, які плоди у нашого «Дерева Дружби»?

- Так. Давайте прикрасимо «Дерево Дружби» плодами (жолудями).

 

Гра «Прикрась Дерево Дружби плодами».

 Завдання учням — знайти на плодах синоніми до слова «дружба» та прикрасити ними дерево. (Можливі відповіді: співробітництво, взаєморозуміння, злагода, чуйність, братерство, єдність, співчуття, добросусідство, товариськість, взаємовиручка, турбота, повага, ввічливість, чуйність, допомога та ін.- слова – підказки на плакаті)

 

Вихователь: Кожен з вас передає частинку добра, тепла своїми долоньками. І тільки зігріте нашою дружбою деревце заживе, пустить міцне коріння та розкішне гілля.

   Висновок: Отже, дружба — це стосунки між людьми на основі взаємної довіри, взаєморозуміння, спільних інтересів, прив'язаності.

 

Вихователь: Нарешті ми з вами запевнилися в правильності слів епіграфу уроку — «Дерево міцне корінням, а людина — друзями».

(Звертається до мишенят) А мишенята   Щоб закріпити дружні стосунки, пропоную зібрати хутенько пазл, який приготував  Кіт Леопольд для мишенят (розрізані картинки з мультфільму «Кіт Леопольд»).

 

(Перегляд мультфільму про Кота Леопольда. https://slavmir.com/video/den-rozhdenija-kota-leopolda-multfilm-1982.html . Аналіз.)

 

Вихователь: Товаришувати можна з багатьма дітьми, а дружити лише з одним чи кількома. Адже друзів пов’язує велика довіра, повага один до одного.

 

Який цікавий світ навколо,

Ти, друже, тільки придивись!

На небі сонця жовте коло,

А поруч з домом — сад і школа,

Живи, дорослішай і вчись!

Дивись на квіти, на дерева,

Вивчай птахів, комах, тварин,

Ти станеш кращим і, напевно,

В життя підеш сміливо й певно,

Та пам’ятай, ти не один!

З тобою вся твоя родина:

Батьки, бабусі та діди,

З тобою друзі, Батьківщина,

Тож, уперед, мій друже, йди.

 

         Напередодні Дня Дружби на символічних сердечках пропоную написати найкращі  побажання, вашому товаришу по парті.(Діти вирізають сердечки з кольорового паперу та пишуть побажання.) Написали, а тепер обміняйтеся сердечками.

 

 А зараз я хочу, щоб ви повернулися один до одного, посміхнулися і…. ніколи не сварилися.

 

А ще пам’ятайте, діти! Є такий документ в Україні «Декларація прав дитини». У ньому написано : «Ніхто не має права ображати іншу людину, принижувати її і жорстоко поводитись з нею. Всі народжуються вільними і рівними.»

 

 

 

Рефлексія. Інтерактивна вправа «Кубик». Відповіді на запитання.

  • Чи сподобалась тобі подорож країною «Дружба»?
  • Що нового ти дізнався?
  • Що таке дружба?
  • В чому різниця між товаришем і другом?
  • Чи є в тебе справжній друг?
  • Які поради можеш надати тим хто не вміє дружити?
doc
Додано
22 березня 2020
Переглядів
912
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку