Конкурс «Вчительська десятка». Розробки додавай – подарунки вигравай!
Ви додали 0 з 10 розробок у період з 21 по 30 серпня для участі у розіграші, який відбудеться 31 серпня.

Виховний захід " Природа - людині, людина природі"

Про матеріал

Виховний захід на тему "Природа - людині, людина - природі" підходить для групи продовженого дня, а також для вчителів 3 - 4 класів на класні години.

Перегляд файлу

Тема: «Природа – людині, людина - природі»            Слайд 1       

Мета: формувати екологічну культуру людини; учити передбачувати можливі негативні наслідки природи щодо перетворювальної діяльності людини; виховувати бажання брати участь у природоохоронній роботі, бажання примножувати багатства рідної землі.
Обладнання: ілюстрації «Краса моєї Батьківщини»; фотографії «Екологічні катастрофи»; кліп «Збережемо природу Землі разом»;
                                                                                                 Гасло:

Хай завжди пам'ятає й дорослий, й дитина —
У світ прийшли ми для добра, бо ти і я — людина.
                                                                               В. Чала
 

                                                           Хід заходу

І. Організаційний момент
ІІ. Основна частина

Робота над  віршем

Діти, послухайте віршик і скажіть про що в ньому йдеться.

Хай живуть квіти, метелики, звірі.

Хай дарують нам птахи пісеньки щирі.

Хай сонечко лагідне для тебе сміється.

Хай радіє весь світ, що природою зветься.

Слово вихователя                                                       (слайд 2)
- Природа — це все що нас оточує, серед чого ми живемо. Вона дає все необхідне для життя живих організмів. Людина є частиною живої природи. Природа потребує постійної уваги, турботи. Ми повинні берегти природу, охороняти її багатства.

  • На які групи ми поділяємо природу?
  • Що ми відносимо до неживої природи, до живої природи?
     

Відгадування загадки.          

                                                                                          (слайд 3)

Хто вранці ходить на чотирьох ногах, вдень – на двох, ввечері – на трьох.

                                                                                       (Людина)

Що ми знаємо про людину?

Яке твердження правильне: людина – частина живої природи чи людина – частина неживої природи?          

                                                                                           (слайд 4)

Чим людина відрізняється від тварин?     

                                                                                         (слайди 5-6)

Правильно, людина думає (мислить). Завдяки цьому людина керує своїми діями, створює щось нове. Людина будує житло, придумує нові машини, готує їжу, вчиться, ходить на роботу, тобто людина працює. Люди вміють розмовляти. Вони спілкуються між собою, передають один одному свої знання, інформацію, переживання.

Що найважливіше для кожної людини? (життя) Чому?

Що може зробити ваше життя щасливим? (дружня сім’я, великий будинок, гроші, освіта, здоров’я, друзі, любов, зовнішність)             

                                                                                              (слайд 7)

Гра «Асоціації». Підібрати асоціації до слова життя.

(Яке? Щасливе, довге, радісне, цікаве, ...)

Як кожна людина повинна ставитись до свого життя?

Життя твоє – безцінний дар.

Не забувай про це ніколи...

Живеш ти в місті чи в селі,

Подумай, як життя прожити?

Ти слід залишиш на землі –

То треба гарний залишити.

Поясніть вислів: «Здоров’я – найбільший скарб у житті»

Скарб – цінність, коштовність, клад.

Чому ви так думаєте?

Яку людину ми можемо назвати здоровою?       

                                                                                                  (слайд 8)

Здорові діти мають гарний апетит, міцний сон, добре навчаються, грають, бігають, стрибають, займаються спортом, допомагають старшим. Вони веселі і бадьорі, у них нічого не болить.

Хвора людина погано почувається, у неї відсутній апетит, немає сил працювати і грати.                 

                                                                                                 (слайд 9)

Складання пам’ятки «Як бути здоровим»     

                                                                                                 (слайд 10)

Щоденно робити ранкову зарядку.

Дотримуватися розпорядку дня.

Гуляти на свіжому повітрі.

Виконувати правила гігієни.

Вживати корисну їжу.

Недарма говорять: «Твоє здоров’я – в твоїх руках». Але , на жаль, на здоров’я людини впливає не тільки сама людина, а і навколишнє середовище (забруднені повітря і вода, екологічно забруднені продукти), спадковість (хвороби, які передаються від батьків), охорона здоров’я (ефективність лікарських препаратів, робота лікарів щодо попередження хвороби), здоровий спосіб життя (відсутність шкідливих звичок, здорове харчування, заняття фізкультурою, дотримання правил гігієни).

                                                                                                  (слайд 11)

  Виступ учнів
1 – й  у ч е н ь

Поглянь, дитино, на бездонне небо.
А он тополі в небо потяглись.
Для щастя зовсім небагато треба,
Лише навколо себе придивись

2 - й  у ч е н ь
І ти побачиш сонячне проміння,
Що поміж листям лине до землі.
І луг зелений росяний в цвітінні,
Кружляють в синім небі журавлі.

3 – й  у ч е н ь
А скільки звуків, щебету і співу!
Навколо все звучить, стрічає день.
Іди і ти по цій землі щасливо,
Радій, всміхайся і співай пісень.
 

4 – й  у ч е н ь
Бо ти живеш! Ти на Землі — людина!
Захоплюйся, дивуйся, усміхнись.
І пізнавай цей світ щодня невпинно,
І бачити красу навколо вчись.

                           «Учіться бачити красу»

Бесіда
- Що корисного людина отримує від природи?
- Як на вашу думку, чи залежить здоров'я людини від природи? Чому?
- Чи вмієте ви правильно використовувати природні ресурси?
- Чи хочете ви навчитися бути здоровим і жити в гармонії з природою?
 

Слово вихователя
    - Є така наука екологія, що вчить нас жити у гармонії з природою. Вона допомагає людині правильно використовувати й охороняти природу. Сьогодні ви дізнаєтеся про важливі екологічні завдання, навчимося розуміти, як необхідно ставитися до природи, щоб не завдавати їй шкоди, а зберегти її красу.

     Науку про взаємозв'язок та взаємодію різних факторів навколишньої середовища з організмами називають екологією — від грецького слова «ойкос», що означає «домашнє господарство». Екологія вивчає зв'язки живих істот між собою й їх відношень з довкіллям, а також вплив різних факторів на живих істот. Термін «екологія» ввів у науку видатний німецький біолог, природознавець, послідовник Ч. Дарвіна Е. Геккель (1866).

     Екологія як наука з'явилася ще наприкінці XIX ст., проте тривалий час вона залишалася біологічною наукою, що цікавила тільки вчених. І лише в середині XX ст. набула широкої популярності серед людей. Вона стала наукою, що має на меті допомогти людям вижити, зробити середовище їх перебування прийнятним для співіснування.

Виступ учнів
5 – й  у ч е н ь
Люди добрі, подивіться
Навкруги сміття і бруд.
За роботу мерщій беріться,
Не марнуйте дарма труд.
 

6 – й  у ч е н ь
Бачте, пташка зачепилась,
Чи забився десь струмок.
Щоб ви марно не дивились,
Посадіть ви свій садок.


7 – й  у ч е н ь
Очистіть всі поля і луки,
І не забруднюйте річок,
Щоб звірі всі жили без муки,
Щоб весело дзюрчав струмок.


8 – й  у ч е н ь
Тоді на світі все заквітне,
Бо зберегли планету ми.
Засяє сонечко привітне,
І заспівають радісні пташки!
                                     
                                                                                        ( Слайд 12  - 13)

 Слово вихователя
      - Головна небезпека для людства полягає не в окремих екологічних катастрофах, якими б трагічними не були їхні наслідки, а в поступовому погіршенні стану природного середовища під впливом виробничої діяльності.          Вони спричинюють такі глобальні явища, як:
● глобальне потепління;
● руйнування озонового шару;
● кислотні дощі;
● забруднення планети;
● вирублення лісів;
● накопичення і неконтрольоване переміщення токсичних речовин і відходів;
● спустелювання, ерозію ґрунтів;
● зменшення різноманітності рослинного й тваринного світу.
          Найголовніша проблема, яка постає перед нами, — здоров'я природи. Здоров'я природи — це здоров'я всього людства, кожної окремої людини.

Скарбниця народної мудрості
- Чого вчить народна мудрість? Як слід ставитися до природи?

● Дай землі, то і вона тобі дасть.
● Земля — тарілка, що покладеш, те й візьмеш.
● Земля багата — народ багатий.
● 3 брудної води ще ніхто чистим не вийшов.
● Пролиту воду назад не збереш.
● Хто хоче чистої води, нехай іде до джерела пити.
● Горнися до природи — не матимеш пригод.
● Земля — наша мати, горнися до неї.
● Посадив дерево — себе прославив, посадив сад — рід прославив.
● Не плюй у криниця, бо схочеш водиці.

Обговорення змісту прислів'їв.

                                                                                                    (Слайд 14)       

 Розповідь вихователя з елементами бесіди
   - Що вам відомо про охорону природи?
Комплекс заходів щодо збереження, раціонального використання та відновлення природних ресурсів Землі — це охорона природи. Щороку спалюється близько 1 млрд. тонн палива, що викидає в повітря різні отруйні речовини, сажу, попіл, пил. До забруднення ґрунтів та води призводять промислові та побутові стоки, нафтопродукти, добрива, радіоактивні відходи.
       Забруднення повітря, води, землі внаслідок бездумної господарської діяльності несприятливо впливає на умови життя і здоров'я населення. І найбільш незахищеними виявляються діти.
       Здатність природи до самоочищення дійшла до межі. Поспішаймо на допомогу природі.

                                                                                                (Слайд 15)

     Захистімо тендітну квітку і спів солов'я, степову балку і поліське болото, червону калину і могутній віковий дуб, Чисте повітря і чисте джерело — все це і буде надійною гарантією збереження самого життя в усій його красі та гармонії. Докладімо зусиль, щоб жити у дружбі з природою. І тоді вона буде милувати нас своїми чарівними краєвидами.     

 ІІІ. Підсумок заходу    

                                                                                                                                                           (Слайд 17 )     

Нехай завжди пам'ятає кожна людина —
Вона — не володар природи, а лише її частина.
Ми всі — тільки гості у Матінки-природи.
Тож. нічого не робіть, ідо їй зашкодить.
Нам треба пильно охороняти природу —
Тварину, рослину, повітря, ґрунти й воду.
                                                             В. Чала

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
31 січня
Переглядів
753
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку