Виховний захід «Рідний край, де ми живемо Україною зовемо»

Про матеріал

Виховний захід «Рідний край, де ми живемо Україною зовемо». Вшанування народних символів та традицій, виховання любові до рідної України.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВИХОВНИЙ ЗАХІД

 

 

 

Рідний край,де ми живемо Україною зовемо.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Запис на плівці:

     Поняття  «Батьківщина» росте разом з нами,збагачується новим ,усе глибшим змістом.Нещодавно для нас це обмежувалось рідною хатою,де вперше пізнали любов та опіку мами і тата,ласку бабусі,мудрість дідуся,тепло родини.Проминуло раннє дитинство ̶ і вже стежинка від хати повела нас до школи.Саме тут відкрили для себе,що ми не просто діти своїх батьків,а ще й українці,а Батьківщина наша ̶ Україна,велика і прекрасна.

Ведучий:    Шановні гості,…

                   Ми раді з вами зустрітися на нашому святі.

Ведуча:     Мамина пісня,батькова хата,дідусева казка,бабусина вишиванка,добре

               слово сусіда,традиційний звичай взаємодопомоги,криниця,давня пам ̓

               ятка на околиці села та незабутнє лелече гніздо ̶  все це родовідна пам ̓

               ять,наші символи,історія.

Ведучий:    Сьогодні ми ближче торкнемося цієї історії,в ній корінь роду  україн-

               ського.І де  б ми не були скрізь відчуваємо поклик рідної України,з хви-

               люванням чуємо рідну мову,пісню.

Ведуча:      Звучить пісня «Промінчик»

Ведучий:    Готуючись до свята,учні початкових класів вивчили багато народних

               пісень,ігор та розваг,чимало цікавого дізналися про традиції,звичаї на-

              шого народу.Те чого дізналися,чого довідалися,ми побачимо на святі.

Ведуча:       Благословен той день і час,

                    Коли прослалась килимами

                    Земля,яку сходив Тарас

                    Малими босими ногами.

                    Не забувай Шевченка слів

                    Про горду славу козаків,

                    Не забувай,що ти дитина

                    Землі,що зветься Україна

                    Про Україну,рідний край,

                    Ти завжди пам ̓ ятай!

1-й учень:   Україно,краю милий,

                    Краю золотавий

                    Поля твої широкополі,

                    Пісні дзвінкоголосі,

                    Міста наші рідні

                    Сади пишно цвітні,

                    Городи багатії.

2-й учень:   Українська земле!

                    Де є краще? Де миліше,

                    як не на Вкраїні?

3-й учень:   Струмок серед гаю,як стрічечка.

                     На квітці метелик,як свічечка.

                     Хвилюють,маюють,квітують поля.

                     Добридень тобі,Україно моя!

Ведучий:  А зараз звучить пісня «На нашій Україні»

4-й учень:   У рідному краї серце співає ̶ 

                    Одна Україна і двох не буває,

                    Місця,де вродились ми,̶̶  завжди святі:

                    Хто рідну оселю свою забуває,

                    Той долі не знайде в житті.

5-й учень:   Облітав журавель

                    Сто морів,сто земель,

                    Облітав,обходив

                    Крила ,ноги находив.

                    Ми спитали в журавля:

                     ̶ Де найкращая земля?

 Журавель відповідає:

                    ̶  Краще рідної ̶  немає!

6-й учень:   У всіх людей одна святиня

                    Куди не глянь,де не спитай

                    Рідніше їм своя пустеля

                    А ніж земний в чужині рай.

                    Їм красить все їх рідний край.

                     ̶  Нема без кореня рослини,

                     А нас людей без батьківщини.

7-й учень:   Є багато країн на землі

                     В них ̶ озера,річки і долини…

                     Є країни великі й малі

                     Та найкраща завжди ̶ Батьківщина!

                     Є багато квіток на запашних,

                     Кожна квітка красу свою має.

                     Та гарніші завжди поміж них

                     Ті,що квітнуть у рідному краї.

8-й учень:    Україно! Ти для мене диво!

                      І нехай пливе за роком рік,

                      Буду ,мамо, горда і вродлива

                      З тебе чудуватися повік.

Ведуча:        А зараз прозвучить пісня «Калинонька»

9-й учень:    Без рідної мови ,без пісні ,без мами

                      Збідніє земля назавжди

                      Тож припадімо до неї вустами

                      Ісерцем вбираймо ,як спраглий води.

10-й учень:   Джерела й струмочки,й річки невеличкі

                      Водою повнять океани й річки.

                      Любов до Вкраїни,матері й слова

                      Віками живить нашу рідну мову.

11-й учень:  Солов ̓ їну,барвінкову,

                      Колосисту навіки

                      Українську  рідну мову

                      В дар дали мені батьки

                      Берегти її,плекати

                      Буду всюди й повсякчас

                      Бо ж єдина так, як мати

                      Мова в кожного із

12-й учень:   Нема ріднішої, повір

                       За неї пречудову.

                       Люби,шануй,піднось до зір

                       Її пісні і мову.

13-й учень:    Перше наше слово

                       З нами повсякчас:

                       Україно-мати!

                       Ти одна для нас.

14-й учень:    Україна рідна! Україна-мати!

                        Ми про тебе пісню хочем заспівати

                        Про твої роздоли і про нашу мову

                        Слухай нашу пісню ̶  щиру,веселкову.

Ведуча:          А зараз прозвучить «Колискова  пісня»

Ведучий:        У кожного народу є свої рослини-символи.Верба,калина,барвінок,

                     мальви,тополя  ̶  невід ̓ ємні від українського народу. Ось верба ̶ 

                     символ краси,неперервності життя.

Ведуча:        А ось хрещатий барвінок ̶ символ вічності.

Ведучий:      Про один з рослин-символів говорять так:

                      За хатою у садочку,

                      У зеленому віночку

                      Та в червоних намистинках

                      Стала пава молода.

                      І збігаються всі діти

                      Щоб на неї поглядіти.

                      За намисто кожен ̶ смик,

                      Та й укине на язик.

Ведуча:         Так ,дійсно,це  ̶  калина. Калина ̶ це символ кохання,краси,щастя.

                   Навесні калина вкривається білим цвітом і стоїть,як наречена у біло-

                   му вбранні,а восени палахкотить гронами червоних плодів.

Ведучий:       Калиною уквітчують весільний коровай,оселю,печуть смачні пиро-

                   ги,лікують.Народ склав про неї багато віршів,легенд,пісень.Послухай-

                   те,будь ласка,одну з пісень.

Ведуча:            Пісня «Червона калина»

Ведуча:          У давніх слов ̓ ян рік починається весною,відродженням навколиш-

                  ньої природи і з пробудженням матері-землі від зимового сну,з пер-

                 шою оранкою і сівбою.

Ведучий:      Весну зустрічали весело і пишно:з піснями,танцями,іграми. Ці пісні

                 називали веснянками,гаївками.

1-й учень:     Вийди,вийди,Іванку

                      Заспівай най веснянку

                      Зимували,не співали ̶

                      Весну дожидали.

2-й учень:        «Веснянка»

                      Весна уже,весна іде ̶

                      Весну вітаймо,діти

                      Весна вінки нам принесе

                      Вінки,чудові квіти

 

                      Ставаймо хутко парами

                      Всі хлопчики й дівчатка

                      Та підемо ми радісно

                      Вже весну зустрічати

 

                      А весна нам принесе

                      На дерева цвіту

                      А на поле ̶ жита 

                      На травичку ̶ росу

                      А на дівчаток ̶ красу

                      А на хлопчиків ̶ сили,

                      Щоб росли ̶  міцніли.

Ведучий:   Веснянка « Розлилися води»

                      А весна нам принесе,̶

                      Всім хлоп ̓ ятам ̶  по гудочку

                      А дівчатам ̶  по віночку.

                      Всім малятам ̶  по квіточці,

                      Щоб плели віночки

                      А хлоп ̓ ятам по гілочці,

                      Щоб робили сопілочки.

Ведуча:     Веснянка «Прийди,прийди,весно.»

Ведуча:       Бабусина скриня! Скільки цікавих речей ми знайшли в ній! Та кра-

                ще нам про це розкажуть четвертокласники.

                  (Бабуся ̶ перевдягнута учениця).

Учениця: (підходить до бабусі):   ̶  Добридень,бабусю! Що це ви тут робите?

Бабуся:      ̶  Хочу своє добро сонечку показати.

Учень:   ̶ Ми допоможемо. (До дітей) Поглянемо,що ж у бабусиній скрині? (роз-

              глядають).

Учні:

1-й.    ̶   Ой! Рушник! Український рушник! Оздоблений квітами,зірками,птахами.

         Скільки він промовляє серцю кожного з нас. (Діти розвішують рушники).

2-й.   ̶  Від сивої давнини і до наших днів у радості і в горі рушник ̶  невід ̓ ємний

        атрибут нашого побуту. Його можна порівняти з піснею. Старі люди кажуть,

        що у візерунках рушників приховані цікаві розповіді про долі людей.

3-й.  ̶ Без рушника ,як і без пісні,не обходиться народження дитини,одруження,

        зустріч гостей.

4-й.   ̶ Після закінчення жнив хліборобів зустрічають з хлібом-сіллю на рушнико-

        ві і одягають обжинковий вінок. (Імітація).

5-й.   ̶  В Україні поширений звичай накривати рушником хліб на столі.

6-й.   ̶  Коли син вирушав у далеку дорогу з дому,мати дарувала йому рушник,як

        оберіг від лиха.

7-й.  ̶  А весільний рушник кожна дівчина готувала собі заздалегідь. Вишивати

          рушники,сорочки мати навчала дочок ще змалку. Багато вишивали дівчата

          на вечорницях довгими зимовими вечорами.

          ( Дівчатка імітують вишивання рушників,і співають пісню)

Ведуча:     А зараз звучить пісня « Рушничок». 

Ведуча:     ̶   Що ж ще знайшли в бабусиній скрині діти?

Учениця:   ̶  Добридень вам ,люди добрі! Погляньте,яка на мені гарна вишита

                 сорочка. А дістала я її з бабусиної скрині. А щоб потрапити туди сороч-

                 ка пройшла дуже довгий шлях.

Ведучий:  ̶  Спочатку посіяли коноплі або льон,потім за ним доглядали. Прийшла

              пора ̶  серпами вижали.Після цього коноплі тріпали,робили з них куделю.

               Потім одягали на гребінь і чесали. Аж тоді брали коловертку і з її допо-

               могою робили нитку. З ниток ткали полотно і шили одяг,звичайно вруч-

               ну.

Учень:    Занадився журавель-журавель

               До бабиних конопель-конопель.

Діти (співають):  Сякий-такий журавель,

                               Сякий-такий довгоногий,

                               Сякий-такий довгоносий,

                               Сякий-такий виступає,

                               Конопельку все щипає.

Учень:    А я того журавля вловлю,вловлю,

                Сіттю крила пов ̓ яжу,пов ̓ яжу,

                Щоб він сюди не скакав,не скакав

                Конопельку не щипав,не щипав.

Ведуча:   ̶  Виросли коноплі,зібрали їх,помочили та посушили. І от сидять дівчата

               за щітками,кужелем,за прядкою і прядуть нитки. З ниток зробили полот-

               но,пошили сорочку,вишили її.

Ведучий:    Звучить пісня «Мамина сорочка»

Ведучий:  ̶  У кожного з нас є рідна хата.Потрібно багато зусиль,щоб утримувати

                в домі порядок і лад,підтримувати в ньому чистоту і затишок.

Ведуча:   ̶ Україна ̶ наш спільний дім.Тож маємо дбати всі,щоб були в ній добро-

               бут і лад,мир і злагода,вічна краса.

1-й учень:   Як не любити до нестями

                    Тебе,що в серці як розмай,

                    Залитий сонцем і піснями,

                    Весною сповнений мій край!

2-й учень:   В тобі надія,віра й сила,

                    Як зір незгасні янтарі,

                    Як птиць твоїх небесні крила

                    В промінні ранньої зорі.

3-й учень:   Як пісні юної відрада

                     І клятва зоряній меті

                     Шумить мій край весняним садом

                     Щебечуть птиці золоті.

4-й учень:   Є багато пташок голосних

                    Любі,милі нам співи пташині

                    Та завжди наймилішими з них

                    Будуть ті,що у рідній країні.

5-й учень:   І тому найдорожчою нам,

                    Є і буде у кожну хвилину

                    Серед інших країн лиш одна ̶ 

                    Дорога нам усім Україна.

Ведучий:      В Україні здавна в сім ̓ ях  виховували любов і повагу до батьків,до

                  старших. Діти вже змалку мали свої обов ̓ язки.Вони виконували поси-

                  льну роботу.Дівчатка переймали науку від матері,бабусі. Хлопчики

                  вчилися чоловічого ремесла у батька та дідуся.

                      Дітям прищеплювали найкращі риси характеру українського народу:

                  працелюбність,щедрість,гостинність.Аще любов до рідної землі,до

                  природи, до пісні. 

                     Усі ми повинні усвідомити:своє,рідне ̶  не тільки хата й подвір ̓ я,а й

                  вулиця,село чи місто,де ти живеш,ліс і річка,степ і море.

Ведуча:        Україна з надією дивиться в завтрашній день. Ми потрібні їй ̶  мудрі,

                  Умілі,дбайливі і людяні. Тож попри всі щоденні турботи,пам ̓ ятаймо

                  про головне ̶  вибудовуймо храм своєї душі,формуймо себе,як людину

                  яку сотворив Господь подібною собі.

Ведучий:      В українців,як і у всіх християн,є добра традиція ̶  зустрічати гостей

                  хлібом і сіллю.

Ведуча:         А якщо вже гості завітали до оселі ̶  пригощати їх смачними україн-

                  ськими пампушками.

                  Пригощайтеся на здоров ̓ я!

Ведучий:   А зараз звучить пісня «Моя Україна».

Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку