Дана розробка розвиває пізнавальний інтерес до історії свого родоводу, української нації, її культури й побуту, збагатить уявлення вихованців про народні обереги, традиційні родинні реліквії, заохотить дітей до пізнання історії та культурної спадщини українців, сприятиме розвитку творчих здібностей дітей, бажання примножувати родинні традиції, виховуватиме глибокі почуття любові до батьків, почуття пошани до людської праці, гордості за майстерність родичів, близьких, повагу до усіх членів родини, почуття патріотизму та національної гідності.
Родинне свято.
Рід. Родина. Україна
Лунає пісня « Зеленеє жито зелене…»
(входять учні в клас, остання з хлібом, сіллю стають біля дошки)
1.Добрий день вам, люди, добрі
Раді Вас вітати,
Щастя і добра бажати.
2.Красиво і світло у нашій світлиці -
Гості у залі сидять дорогі.
Сьогодні в нас родинне свято,
І хочеться всіх привітати мені.
3.Гостей дорогих ми вітаєм щиро,
Стрічаємо хлібом,любов’ю і миром.
4.Хліб підносим вам і сіль
На біленьків рушникові,
І вклоняємося аж до землі,
Щоб завжди були ви здорові!
( вклоняються гостям і вручають хліб)
Вчитель: Добрий день шановні гості, рідні. Сьогодні ми зібрались на свято нашої родини «Рід. Родина. Україна». ( Слайд1)
Історик: Рід - це ряд поколінь, що походять від одного предка. Рід - це вся рідня теперішня і та, що жила давно. Рід до роду - це і є початок народу.
Вчитель: - А хто ж були предки українського народу?
Археологи:
6. Ми, українці, вважаємо козаків своїми предками.
Козаки-це вільні люди.
Козаки - безстрашні люди!
Козаки - борці за волю,
За щасливу, народну долю.
7. Острів Хортиця – республіка козацька.
Ось де слава розквітала буйноцвіттям!
Ой, як боронили наші предки хвацько,
Острів України, Наше довголіття.
Вчитель: - Так все починалося. А якою є Україна зараз?
Філософи: ( слайд 4-7)
8. Є в центрі Європи чудова країна
Сягає корінням у сиві часи.
І це незалежна моя Україна!
Тут гори Карпати, степи і ліси.
9. Моя Батьківщина - велика країна,
Весь Всесвіт для мене вона.
Найкраща на світі моя Україна,
У цілому світі одна!
10. Я тут народився у добру годину,
Тут світ пізнавати учусь.
Люблю я всім серцем свою Україну!
І нею пишаюсь, горджусь.
11. Що краще у світі за рідну місцину?
Вкраїна, як ненька - одна.
Люблю я всім серцем свою Батьківщину,
Для мене найкраща вона!
( Пісня «Тільки в нас на Україні»)
Вчитель: - Великі та складні завдання покладаються сьогодні на кожного громадянина України – на мене, на вас, на людей, які постійно живіть в Україні, які є патріотами своєї Вітчизни.
( Відеозапис Слайд 8)
Вчитель:- Як ми почули, існує думка, що Україна - це наша родина. І вірно. Ми з вами – український народ, який складається з великих і малих, дружних і працьовитих родин.
(Слайд 9)
У нашім раї на землі
Нічого кращого немає,
Яка та мати молодая
З своїм дитяточком малим.
( Відеозапис Матусі слайд 10)
Вчитель: Мама, матуся, матінко, нене!Які милі та ніжні слова. І скільки б не було років, нам завжди потрібна мама. Мати, як сонечко, зігріває нас усе життя. Нам завжди потрібна її ласка, погляд, ніжне слово. І чим більша наша любов до неньки, тим світліше і радісніше життя. Це тому, що вона нам бажає тільки добра. Умійте цінити любов матері.
У нашому класі їх -27. Народили вони -51 дитину. З них: 6 матусь-по 1 дитині, 20- по 2 дитини і тільки 2 матусі зважилися народити по 3-є дітей.
- Кореспондент:Дозвольте представитись,( називає своє ім’я),кореспондент шкільної газети.
Скажіть, будь ласка, чи важко виховати дітей?
-А чи є серед них найкращий?
-А як ви розподіляєте доручення між дітьми?
Вчитель:- Честь і хвала нашим берегиня сімейного вогнища! Для всіх матусь у подарунок пісня.
(Пісня «Посмішка»)
Нехай успіхи, любов та посмішки ваших дітей звеселяють вас.
Вчитель:- Багато прислів’їв та приказок складено про маму. Згадаймо їх.
12. Мамина молитва із дна моря виймає.
13.У дитини заболить пальчик, а у матері серце.
14.На сонці тепло, а біля матері добре.
15. Та земля мила, де мати народила.
16.Найдорожча пісня - з якою мати колисала.
Вчитель:- І вірно. Любов до рідного краю, до рідних починається з колиски, материнської та бабусиної пісні.
Вчитель:- І сьогодні до нас прийшли найрідніші, ті які пронесли скрізь все своє життя колискову, яку для них співала їхня мама, а вони співали її свої дітям та онукам. Це наші бабусі:
(Виконання колискової пісні)
Вчитель:- А ще, діти, існує думка, що Україна це не тільки пісні, традиції, звичаї. Це ще й обереги, які передавалися від покоління до покоління.
( звучить уривок пісні А.Малишка « Пісня про рушник»)
17. Багато рушників вишивали двома кольорами: червоним і чорним. Чорним - бо це колір родючої землі. Червоним - бо це символ багатства,урочистості, щастя, добробуту, кохання. У народі казали: « Де сяє вишиття, там злагода і добре життя»
Вчитель:- Слухаємо наступну підказку.
( звучить уривок пісні « Два кольори», достає із скрині сорочку-вишиванку) ( Слайд 11 вишиванка)
- А що ми знаємо про сорочку-вишиванку?
18. Сорочку вишивали матері своїм синам і коли син вирушав у далеку дорогу, то сорочка була йому оберегом від злого й недоброго.
Вчитель:- А вишила таку сорочку бабуся Любов Йосипівна.
Бабуся: Вишиванку вишивала
Навесні твою.
У нитку мрію укладала
І любов свою.
Ніжну мрію, що шепоче
Дивну казку в сні,
Що цілує твої очі
І співа пісні.
Все найкраще в ній зібрала
Із долин, із гір.
І в мережку повкладала
У хрещатий взір.
Хай на серце тобі ляже,
Наче цвіт в маю,
І душі твоїй розкаже
Про любов мою.
Вчитель:- Діти, а що ще в скрині лежить? Послухайте підказку.
(звучить уривок пісні «Віночок») ( Слайд 12 віночок )
Вчитель:- А які квіти вплітали?
19. Ромашка- символ здоров’я, ніжності, краси.
20. Мак- символ краси, розуму, мудрості.
21.Волошка- символ мрії, щастя, любові.
22.Безсмертник- символ життя, здоров’я роду людському.
23.Цвіт вишні та яблуні- символ материнської любові.
24.Калина-символ країни,краси та дівочої вроди.
25. Фіалочка - символ сором’язливості, скромності.
26. Барвінок- символ життя та безсмертя душі людської, оберіг від злого.
Вчитель: ( слайд13)- Отже, діти, український віночок, сорочка-вишиванку, рушник є одвічні символи родинного добробуту, краси, життя, любові.
(Танок з рушниками) на пісню «Ой, рушник, рушничок…
Вчитель:- Діти, ще раз хочу запитати вас:
- Що ж таке для вас рід, родина, Україна?
27.За віконцем калина.
28. Тиха казка бабусі.
29. Ніжна пісня матусі.
30.Дужі руки у тата.
31.Під тополями хата.
32.Під вербою криниця.
33. В чистім полі пшениця
34. Серед лугу лелека
35. І діброва далека.
Вчитель:- То ж скажіть, юні наші експерти, чи вірно діти зрозуміли ці поняття? ( Відповідь: Так, вірно)
Пісня про родину ( виконують бабусі)
( Виходять мами, тримають корзинку, а в ній 7 мішечків)
Бабусі: - Ми хочемо подякувати вам, діти, за таке чудове свято. І як ви знаєте на свята не приходять без подарунків, то ж ми даруємо вам, діти:
1.Мішечок гречки, щоб у шкільній родині не було суперечки.
2. Даруємо у мішечку жито, щоб весело було жити.
3. Даруємо у мішечку гороху, щоб багатішали ви щороку.
4.Даруємо ще й квасолі, для гарної і творчої долі.
5.Принесли вам в дарунок вівса, щоб родина була здорова вся.
6. Даруємо ще й часнику, щоб все було вам до смаку.
7.Даруємо вам сахарочку, щоб солодко було в цьому гурточку.
Матуся:- А гостям даруємо підкову - талісман успіху і багатства. Підкова ріжками догори принесе вашій оселі щастя, достаток, благополуччя.
Вчитель:-І на завершення свята, хочу вам сказати, якими б ми не були, дорослими чи малими, нехай дорогими для вас залишаться рідний край, рідна домівка, ваша родина, наша славна Україна.
36.Люблю тебе, Вітчизно, мила Україно,
Бо щастя жити ти мені дала.
Для мене ти одна: і рідна, і єдина,
Я все зроблю, щоб ти завжди цвіла.
37. Я, твій громадянин, я прагну підростати,
Тягнусь пагінчиком до сонця і тепла.
Моя свята і рідна Україно - мати
Я все зроблю, щоб ти завжди цвіла!
(Заключна пісня «Квітуча Україна»)
Вчитель:- Вже скінчилось наше свято
І прощатися пора.
Ми бажаємо Вітчизні
Щастя, миру і добра.( всі разом)
Розробка виховного заходу
для учнів початкової школи
Родинне свято
Рід. Родина. Україна.
Вчитель початкових класів
Білозерської загальноосвітньої школи I-III ступенів № 18
Добропільської міської ради
Донецької області
Гарбуз Людмила Миколаївна