ВИХОВНИЙ ЗАХІД "ЩАСЛИВИЙ ВИПАДОК"

Про матеріал
Інтелектуально-розважальна гра для знавців природничих наук хімії,біології,географії.Дає можливість перевірити рівень засвоєних знань, виявити вміння застосовувати набуті знання, розвивати інтерес і пізнавальну діяльність учнів,сприяє розвитку навичок спілкування.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Виховний захід

гра «Щасливий випадок»

(Інтелектуально-розважальна

 гра для знавців природничих наук

хімії,біології,географії)

 

 

 

 

 

 

                                                         

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема гри:«Щасливий випадок»

Мета:

Навчальна: дає можливість перевірити рівень засвоєних знань, виявити вміння застосовувати набуті знання, розвивати інтерес і пізнавальну діяльність учнів,сприяє розвитку навичок спілкування;

розвиваюча: розвивати в студентів вміння логічно мислити, узагальнювати , а також систематизувати їх знання.

виховна: виховувати культуру спілкування під час змагання,бажання працювати в колективі та вивчати біологію, хімію, географію;

методична: показати методичні прийоми проведення однієї з форм позакласної роботи.

Форма проведення: гра

Обладнання: проектор, ноутбук, роздаткові матеріали.

Зв'язок дисциплін: хімія, біологія, географія.

 

ЗМІСТ ВИХОВНОГО ЗАХОДУ

 

ВСТУП

Тиждень природно – математичних наук в коледжі надає можливість вийти за межі стандартного заняття і сконцентрувати увагу на основних теоретичних та прикладних питаннях усього курсу. Протягом тижня студенти природничо - математичних наук мають можливість перевірити свої знання та поглибити їх, не менш важливою є можливість розвитку навиків спілкування студентів при групових формах роботи. Студенти вчаться працювати в команді та контролювати свою поведінку одночасно з активізацією творчого потенціалу.

 

Викладач хімії

Добрий день, дорогі друзі! Ми запрошуємо вас на зустріч із королевою всіх природничих наук і суспільного виробництва — хімією, наукою про речовини та їх перетворення. Всі речовини, які нас оточують, складаються з хімічних елементів.

З'єднуючись між собою, вони утворюють кілька мільйонів різних речовин. Кожна речовина вивчена і має свою назву. Речо­вини можуть буди подібні, але кожна з них має свої специфічні властивості і ознаки. Знати властивості речовин необхідно для того, щоб знайти їм застосування і правильно з ними поводитись, щоб впізнавати і розрізняти їх.

Але не тільки речовини на нашій планеті, а й увесь Всесвіт до найвіддаленіших зірок, світло від яких іде до нас мільйони років, складаються з тих же елементів, які відкривались один за одним.

Більше ніж 200 років тому Михайло Ломоносов написав: «Широко простягає хімія руки свої у справи людські. Куди не кинемо оком, всюди постають перед нами успіхи її розвитку».

 

 

 

Викладач біології

Біологія тісно пов'язана з іншими природничими науками: хімією, фі­зикою, географією, астрономією, математикою і є теоретичною основою ме­дицини, ветеринарії, агрономії,. На стику з природничими науками виникли нові наукові дисципліни: біохімія,  біогеографія - комплексна наука про поширення живих організмів на Землі - розроблена зусиллями кількох поколінь учених, що вивчали флору, фауну, угруповання видів у різних географічних частинах нашої планети.

Біологічні процеси нерозривно зв’язані з хімічними реакціями, що відбуваються в живих організмах. Кожний рух думки, кожне скорочення м’яза пов’язане з складними хімічними перетвореннями в нервовій й м’язовій тканинах. Біологічний обмін зумовлений послідовними хімічними реакціями: утворення білків, жирів й вуглеводів у клітинах, ріст, розмноження, процеси травлення, та інші. У кожній клітині нашого організму відбувається понад три тисячі хімічних реакцій. Процес фотосинтезу – головна хімічна реакція на поверхні нашої планети, яка є основою життя на землі. Реакції окиснення органічних речовин, добутих у процесі фотосинтезу, відіграють роль важливого джерела енергії для всіх живих організмів. Тому хімія, хімічні методи дослідження і хімічні теорії подають велику допомогу біології в розв’язанні її проблем, аж до пояснення механізму спадковості.

 

Викладач географії

 

Географія – древня і разом з тим вічно молода наука. У ній поєднуються романтика далеких мандрівок і науковий підхід до проблем взаємодії природи і людини. Небагато знайдеться таких дисциплін, які однаково вивчали б рельєф землі, атмосферу, природу, хімію грунту і організацію життя людей. Вона систематизує знання про природні явища і процеси соціально-культурного розвитку суспільства.

 Це одна з найдавніших наук людства. Завдяки їй ми дізнаємося про різноманітність природи і населення Землі, про загадкові явища в природі, вона допомагає людині вивчити і зрозуміти особливості Землі. 

 

Викладач

Ми зібрались тут для того що б провести інтелектуальну гру «Щасливий випадок". Сьогодні ви покажете свої знання з хімії, біології та географії, свою кмітливість, винахідливість, швидкість.

 

Опис гри.

Сьогодні на дружному полі бою зустрічаються команди Е - 11 групи.

Всі учасники гри повинні знати такі правила:

  1. За порушення дисципліни – підказку, викрики – журі має право зняти з команди від 2 до 5 балів.
  2. Група  поділена на дві команди.
  3. Кожна команда має свою назву.
  4. Обираємо капітана команди.
  5. За стіл сідають члени команди: кому почати гру визначаємо конкурсом.
  6. Цінність запитань у балах оголошує викладач.
  7. Перемагає команда, яка набере найбільшу кількість балів.

Будуть змагатимуться дві команди:

Перша команда назва................. ….................... капітан…...........................................

Друга команда назва................... …...................капітан…............................................

 

Дозвольте познайомити вас із заповідями гри:

  1.                Не віддавай суперникам нічого, окрім данини захоплення.
  2.                Програли - не засмучуйтеся, наступного разу виграєте.
  3.                Виграли - не спокушайтеся: наступного разу можете програти.
  4.                З себе не виходите, інакше нічого потрібного з вас не вийде.
  5.                Вірте в справедливість журі.

 

Щоб гра пройшла як належить, я журі представити рада.

Журі - це найвищий виконавчий орган конкурсу.

Усі члени журі - міцні, здорові люди, і тому не мають права вболівати ні за одну команду.

Контролювати гру буде шановане журі у складі:

 ...................................................................................................................

.........................................................................................................................

А для журі є також свої заповіді :

Не квапитеся робити швидкий висновок.

Входьте в положення команди.

Уміло вирішуйте протиріччя.

Пам'ятайте, що в спорах народжується істина.

Не робіть прогнозів відносно переможців.

Не зловживайте правами.

При підрахунку очок подивитеся уважно на суму чисел в правій і лівій колонках. Подумайте, як їх можна перемістити, щоб суми були рівні.

І нехай сильніше кипить боротьба.

Гра є гра. Як у кожній грі, є переможці та переможені. І неважливо, кому сьогодні більше поталанить. Головне, щоб у цьому залі панувала атмосфера доброти і взаємопідтримки. Хай усім вам щастить!

 

II.  Основна частина заходу

 

Розпочинаємо нашу гру

Викладач

До уваги  конкурс  1 . «ВІЗИТНА КАРТКА КОМАНДИ»

 

Умови конкурсу: команди по черзі оголошують свою назву, девіз.

Виступи оцінює журі.

Максимальна кількість10 балів .

 

 

 

Конкурс 2.  «РОЗМИНКА»

У конкурсі «Розминка» кожна команда повинна проявити свою кмітливість і уважність, дотепність і гостроту мислення. Першою відповідає та команда, яка  підняла руку.

Командам дається завдання розшифрувати головне правило техніки безпеки.

Правильна відповідь 5 балів.

 

х

і

к

т

и

в

к

у

ш

т

 

і

м

а

е

н

и

а

н

в

у

 

ч

н

і

р

е

м

о

ж

а

т

и

 

Відповідь: «Хімічні реактиви не можна куштувати»

 

Конкурс 3 «ДЕТЕКТИВИ»

 

Умови конкурсу: Знайдіть родичів , що загубилися з чотирьох сімейств. Назвіть ці сімейства та сімейства та їх членів:

CO2, HNO3, H2SiO3, KOH, Fe2O3, AIBr3, HMnO4, Ba(OH)2,CaCO3, HCOOH, H2O, CH3COONa, Al(OH)3.

Відповідь: Сімейства: оксиди – CO2, Fe2O3, H2O ; кислоти – HNO3, H2SiO3, HMnO4, HCOOH; основи – KOH, Ba(OH)2, Al(OH)3; солі –AIBr3, CaCO3, CH3COONa.

Правильна відповідь 4 бали ( по 1 балу за кожну групу).

 

Конкурс 4 «ПЛУТАНИНА»

 

Умови конкурсу: Учасники команди повинні правильно позначити на аркуші структури білка і вказати, що являє собою кожна структура білка і якими зв’язками вона підтримується.  

Правильна відповідь 4 бали .

 

                                                    Мал. 1. Первинна структура -пептидний (ковалентний) зв'язок

Мал. 2. Вторинна структура - водневий зв'язок

Мал. 3. Третинна структура -сульфідний зв'язок

Мал. 4. Четвертинна структура - водневий зв'язок

Мал. 1                                    Мал. 2

Мал. 3.                                C:\Users\Маша\Desktop\pdb1diy_pdb_altref.jpg        Мал. 4

Конкурс 5 "ДАЛІ, ДАЛІ"

Умови конкурсу: Командам пропонуємо 30 питань з хімії, біології і географії, на обдумування відповіді на кожне запитання 3 секунди.

 За кожну правильну відповідь 1 бал.

 

КОМАНДА 1.

1. Складні речовини, що складаються з двох елементів, один з яких Оксиген ?

 (Оксиди).

2. Солі нітратної кислоти ? (Нітрати).

3. Об'єм 1 моль газу за нормальних умов ? (22.4 л.).

4. Автор періодичного закону?  (Д. І. Мендєлєєв).

5.Явище, у результаті якого змінюється агрегатний стан речовин ? (фізичне).

6.  Що важче: один кілограм вати чи один кілограм заліза?  (Однаково).

7. Формула вуглекислого газу? ( СО2).

8. Якого газу більше в повітрі - азоту чи кисню? (азоту).

9. Зв'язок між іонами ?(Іонний).

10. Скільки груп в періодичній системі хімічних елементів? (8).

11. Наука що вивчає рослини? (Ботаніка).

12. Організм здатний жити без кисню? (Анаероб).

13.Наука що вивчає клітину? (Цитологія).

14. Моносахарид, що міститься в фруктах? (Фруктоза).

15. Порушення первинної структури білка? (Деструкція).

16.Низькомолекулярні біологічно активні речовини? (Вітаміни).

 17.Полісахарид, який міститься в бульбах картоплі? (Крохмаль).

18. Наука, що вивчає віруси (вірусологія).

19. Білок, що міститься в червоних кров’яних клітинах? (Гемоглобін).

20. Чотири органогенні елементи? (Оксиген, Нітроген, Карбон, Гідроген).

21. Яку країну світу називають туманним альбіоном ? (Велика Британія).

22. Країна-батьківщина нотної грамоти й опери? (Італія).

23.Протока, що відокремлює Великобританію від країн Європи? (Ла-Манш).

24.Найвища точка Українських Карпат? (Говерла 2061м).

25.Який тип відтворення населення в країнах Азії ? (Демографічний вибух).

26.Форма правління найменшої держави світу? (Теократична монархія).

27.Яке наймілкіше море світу? (Азовське).

28.Яка площа України? (603.7 км 2).

29.Яка наука займається вивченням глобальних проблем людства? (Геоглобалістика)

30.Яка країна знаменита парфумерією, винами та є центром моди у світі? (Франція)

 

 

 

 

 

 

 

КОМАНДА 2.

1. Речовини, що складаються з атомів одного хімічного елемента? (прості).

2. Явища, під час яких відбувається перетворення одних речовин в інші? (хімічні).

3. Реакція, у результаті якої з однієї речовини утворюється кілька?  ( Розклад).

4. Яких елементів більше в періодичній системі: металів чи неметалів? (металів).

5. Чому дорівнюють відносна атомна маса Гідрогену? (1).

6. Що таке луги? (розчинні у воді основи).

7. Умовний запис хімічної реакції за допомогою хімічних формул та знаків?

( хімічні рівняння).

8. Вода у твердому стані? (лід).

9.Рідкий за звичайних умов метал? (Ртуть).

10. Із чого складається атом? ( з ядра, позитивно заряженого).

11. Наука, що вивчає тварин? (зоологія).

12. Олігосахарид, який міститься в молоці? (Лактоза).

13. Неклітинні форми життя? (віруси).

14. Повернення молекули білка до природної структури? (Ренатурація).

15. Наука, що вивчає бактерії (бактеріологія).

16. Білки, які виконують каталітичну функцію в клітині (Ферменти).

17. Які органічні речовини входять до складу живих організмів?(білки, жири, вуглеводи).

18. Полісахарид, який входить до складу деревини (Целюлоза).

19. Нуклеїнова кислота, яка приймає участь в передачі спадкової інформації (ДНК).

20. Процес утворення органічних речовин з неорганічних за участю світла (фотосинтез)

21. Назвіть найвищу точку Євразії? (Еверест або Джомолунгма).

22. Корисна копалина, яку студенти носять у пеналах?(графіт).

23. У воді родиться, а води боїться? (сіль).

24. Назви країну-банкіра всієї планети?(Швейцарія).

25. Яка держава найбільша у Південній Америці?(Бразилія)

26. Назви країну, на території якої зосереджена чверть світових запасів чорнозему?(Україна).

27. Наука, яка вивчає населення світу? (Демографія)

28. Половину території якої країни Північної Європи займають ліси?(Швеція)

29. Яка форма правління у Японії?(Конституційна-монархія)

30. Найвища народжуваність, стверджує Книга рекордів Гіннеса, спостерігалась у Кенії в 1980-х роках. А в якій країні найнижча народжуваність? (Ватикан)

 

 

Конкурс 6" ТИ  МЕНІ, А Я ТОБІ"

Умови конкурсу: Команди по черзі задають 3 питання одна одній з хімії,  біології і географії.

Вірна відповідь: ____ бали

 

Конкурс 7 «ВУСТАМИ ДИТИНИ».

У цьому конкурсі команди ознайомлюються з найбільш поширеними типами відходів і можливістю їх вторинного використання. Викладач читає дитячі вислови про відходи (на кожний вид підготовлено по декілька  фраз). Команди повинні якомога швидше здогадатися, про що йдеться.

За кожну правильну відповідь 2 бали.

Дитячі вислови:

І. 1. Його виробляє звичайна корова

2. У невеликих кількостях він дуже корисний.

3. Коли його дуже багато, це стає справжньою бідою.

4. Потрапляючи у воду, він руйнується, а риби та інші організми, що там живуть, починають задихатися.

5. Його необхідно компостувати

(ГНІЙ)

 

ІІ. 1. Його винайшли китайці.

2. Він легко займається.

3. У нас його виготовляють з дерева.

4. З нього виникає дуже багато сміття.

5. На ньому звичайно пишуть або малюють

(ПАПІР)

ІІІ. 1. Його виробляють з піску.

2. Найчастіше воно прозоре.

3. Коли падає, розбивається.

4. Якщо його нагріти, воно тягнеться, як тісто.

5. Якщо його кинути в лісі, воно може викликати пожежу

(СКЛО).

 

IV.  1. У неї  густина менша, ніж у води;

2.  Вона чорно-бурого кольору;

3. Потрапляє в воду, коли неправильно транспонтуються;

4.  На воді утворює тонку плівку, що призводить до загибелі водних істот.

(НАФТА)

 

V.  1.  це утворюється тоді, коли стає старим, непотрібним.

2. його можна побачити скрізь – в місті, в селищі, десь на подвір′ї.

3. з нього можна зробити щось нове

4. його можна здати та отримати гроші

5. він буває чорним та кольоровим.

(МЕТАЛ)

VI.  1. це те, без чого ми не можемо обійтись;

2.  ним ми користуємося майже кожен день;

3.  у воді він утворює багато піни;

4. він ароматний;

5. за допомогою нього все брудне буде чистим.

(ПОРОШОК)

Конкурс 8 "ЗАМОРОЧКИ З ДІЖКИ"

 

Командам необхідно пізнати об’єкт, який знаходиться в скриньці по тексту, який я зараз зачитаю. На обмірковування командам надається 1 хвилина, але якщо команда раніше впізнала об’єкт, то капітан команди сповіщає про це за допомогою дзвіночка, який є на кожному столі. Відповідають команди по черзі, починаючи з тієї, яка першою задзвонила.

За вірну відповідь команда отримує 5 балів

 

 1.Відомо, що Іван Грозний лікував цим печеним овочем набряк на нозі. Його з давніх часів використовували при лікуванні гнійних процесів, застуди, цинги, захворювань печінки та нирок, базедової хвороби, захворювань очей, тощо. Відвари його лушпиння застосовували для укріплення волосся та знищення лупи. Жодна господарка в найбіднішому домі не могла обійтися без нього. Його називали овочем бідняків.

                                                                                               Відповідь: цибуля.

 

2.Ця сільськогосподарська рослина відома з давніх часів. Вже в Ізборнику Святослава, датованого 11 століттям, згадується про цю рослину. Слов’янський народ не тільки покращив способи вирощування цієї рослини, але й вивів нові сорти, використовував нові способи переробки і зберігання – квашення.  Олександр Македонський  наказував годувати своїх воїнів цією рослиною і це надавало їм хоробрості, сили, витримки. В Давній Греції вважалось, що ця рослина містить в собі сім благ: гаряче і холодне; сухе і вологе; солодке і гірке, а також гостре. Давні Греки говорили: «З’їси її перед тим, як пити – не оп’янієш, з’їси потім – хміль прогоне».

                                                                                              Відповідь: капуста

 

3.Цей овоч – ласощі і ліки. Його високо шанували, йому поклонялися, його включали в релігійні ритуали. Знамениті стародавні лікарі Гіппократ і Гален рекомендували його  при різних захворюваннях. Якщо й приймали ліки, то не в таблетках, а у вигляді цього овочу, головним багатством якого каротин.

                                                                                             

 Відповідь: морква.

 

4. В наш час буде дивним, якщо ви подаруєте кому-небудь букет із квітів цієї рослини . А в 17 столітті такі букети вважались розкішними. Фіолетовими або рожевими квітами цієї рослини прикрашали зачіски королев і петлиці камзолів придворних. Батьківщина рослини – узбережжя Чілі і гори Перу.  Європейці не знали цю рослину до 1665 року, тобто до відвідування Південної Америки іспанцями. Привезену із Америки рослину спочатку вирощували як декоративну рослину, прикрашуючи нею клумби. І тільки наприкінці 17 століття її стали вирощувати як сільськогосподарську культуру. В нашу країну її завезли з часів Петра 1.

                                                                                           Відповідь: картопля.

 

Конкурс 9 "ЧОРНА СКРИНЬКА"

 

Увага! Чорна скриня! Потрібно відгадати, що сховане у чорній скринці прослухавши його опис.

Вірна відповідь 5 балів.

 

Завдання для І команди

 

1. Назвати предмет, в якому застосовується рідкий метал, він лежить тут. (термометр ртутний)

2. Тут лежить предмет, на який багата морська капуста ламінарія.

(пляшечка з йодом) .

 

Завдання для ІІ команди

 

1. Під час походу О. Македонського в Індію офіцери його армії не так часто хворіли на шлунково-кишкові захворювання, як солдати, бо метал на їх посуді був різним. Тут лежить предмет офіцерського посуду, з якого металу він виготовлений.

(Срібна ложка)

2. В ящику лежить річ, яку сирою не їдять, а зваривши, викидають.

(Листок лавра)

 

Конкурс 10 "ЦІКАВІ ЗАГАДКИ"

1. Яка рослина «говорить» де вона живе?

(Подорожник).

2. Цей газ займає одну п’яту частину об’єму повітря, необхідного для дихання організмів.

 (Кисень).

3. На трьох дубах по шість горіхів. Скільки горіхів усього?

(Жодного, горіхи на дубі не ростуть).

4. Сімсот соколят на одній подушці сплять.

 (Соняшник.)

5. Який метал пов’язаний із двадцятип’ятирічним ювілеєм одруження?

(Срібло).

6.     Назвіть найтвердішу речовину.

(Алмаз).

7. Рот є - не розмовляю, очі є- не мигаю?

 (Риба).

8. Море є - плавати не можна,

Дрога є- їхати не можна,

Земля є- працювати не можна,

Луг є - косити не можна?

 (Карта)

 

 

III. Заключна частина

Підведення підсумків проводить голова журі.

Після цього проходить нагородження всіх учасників інтелектуальної гри

Заключне слово викладача.

– Дорогі студенти, ви були неперевершені. Ви змогли показати навіть більше, ніж ми сподівалась. Впевнена, що кожен з вас зрозумів, що мати гарні знання – значить бути сильним. Дякую і вітаю  з новими незвичайними досягненнями

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Дунаєвська Тетяна Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Біологія (профільний рівень) 10 клас (Межжерін С.В., Межжеріна Я.О., Коршевнюк Т.В.)
Додано
23 березня 2020
Переглядів
1251
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку