Виховний захід " Що для мене Батьківщина"

Про матеріал

Тема заходу: Що для мене Батьківщина


Мета: продовжувати, формуватипоняття «Батьківщина», розширитизнання про рідний край; виховуватипатріотичні почуття приналежності доукраїнського народу, любов до ідногокраю, ціннісного ставлення досуспільства і держави; розвиватирозумові дібності учнів, пізнавальнийінтерес, самостійну активність,спостережливість, творчість,мовлення учнів;


Обладнання: комп'ютер; записи музики, відеоролики; мультимедійна презентація, картки із завданнями


Хід заняття


І. Організація класу


Подаруйте посмішку собі,


Один одному, мені.


Я дарую посмішку і вам,


Радість допоможе у роботі нам.


2.Вступне слово вчителя.

Дорогі діти! Шановні батьки, я рада вас вітати у цьому світлому прекрасному класі ! Хочу побажати дітям цікавих подорожей по Країні Знань, а вам, батьки, міцного здоров'я, сімейного затишку. Впевнено крокуйте зі своїми дітьми у прекрасну Країну дитинства, разом з ними відкривайте все нове і цікаве. В добру путь!


II. Основна частина заняття


Діти! Сьогодні на уроці ми поведемо розмову про найцінніше, що є у кожної людини. А про що саме, ви дізнаєтесь, прочитавши вірш Павла Тичини.


Х*ч м*л*й, я не*ел*кий,


З*т* д*б*е *н*ю,


Щ* к*ай р*д*ий - Ук*а*н*,


Я ї* к*х*ю.


(Хоч малий, я невеликий,


Зате добре знаю,


Що край рідний - Україна,


Я її кохаю.)



«Аукціон слів»

. Ви повинні скласти слово із отриманих літер. (Діти викладають Україна)


А які асоціації викликає у вас це слово, ми зараз дізнаємраїна. Яка вона? Пропоную вам дібрати ознаки до слова «Україна». (Україна рідна, багата, щедра, прекрасна, співуча, люба, мила, чарівна, цінна,неповторна) Кожна група отримає конверт із буквами


III. Повідомлення теми і мети уроку

Сьогодні на уроці ми поговоримо про чарівну, багату і щедру, співочу і сповнену краси, землю, прекраснішої від якої немає у світі. Ми помандруємо просторами нашої неньки - України і відчуємо, що ми справжні українці.


- А зараз, я хочу щось запитати у вас, а ви дайте відповідь дружно, хором.- Скажіть мені, будь ласка, як вас звати?(діти відповідають врізнобій)


- Чому у вас не вийшло дружньої відповіді?(відповідають) Не вийшло, тому що ви – різні і у вас різні імена.


- Діти, а може легше житии у світі, де всі люди однакові? (відпові дітей )


- Так, ви праві. Всі люди дуже різні, але так цікавіше жити. Але кожен з вас називає себе Я. Я- індивідуальність, не такий, як усі. Ось такі, як буковки у вас на партах


- Напишіть вої імена на буквах.

- Підніміть свої літери. Ой, які все вийшли яскраві і різні! А як ви думаєте, що нас усіх

об'єднує? (Відповіді дітей)

- А ще ви вчитеся в одному класі, в одній школі, в одному місті, ( це наша мала батьківщина) в одній країні, яка називається ... ..

-Україна! (Карта з контурами України)

- Ось я живу на Україні (прикріплюю свою букву на слайд)

- І всі ви живете на Україні. Діти, прикріпіть свої буковки на карту.(виходять всі, прикріплюють свої Я)



Це наша велика Батьківщина. (показую на карту). А це – ви (показую на букви. І кожен з вас має свою сім'ю, родину. Це -ваша маленька батьківщина.

Коли скласти всі ці маленькі батьківщини, то вийде одна велика Батьківщина-Україна.

І наш рідний дім, і наша прекрасна школа, і наше чудове місто, і навіть та стежинка, якою ми поспішаємо до гїмназії - це наша Батьківщина. І сьогодні ми з вами про це поговоримо.

Сьогодні ми здійснимо уявну подорож по нашій Батьківщині Україні, більше дізнаємося про рідну землю, рідний край, розширимо знання про найрідніші міста України, пригадаємо символіку.


- Уявіть собі, що ми перебуваємо у салоні літака. Ми полетимо так, щоб побачити усе найголовніше.

- Отже, я рада вас вітати на борту нашого літака.


Наша подорож розпочинається з аеропорту Володарськ –Волинська

гімназія. Але перш ніж злетіти, мені хотілося більше дізнатися про місце, з якого ми починаємо нашу подорож.


- Ми з вами заздалегідь

об'єдналися в групи, кожна з яких отримала своє завдання.

Я прошу І групу презентувати свій колаж.


(Скількі років школі, в якому році заснована, скільки учнів, класів, вчителів, зякого року школа стала

гімназією, ким пишається школа (видатні випускники)


- Дякую за цікаву інформацію!

Прошу сісти зручніше і пристебнутися ремінцями. Щасливого польоту!

А тепер ми пролітаємо над вашим рідним містом – Хорошів.(ролик, пісня)

чим славиться ваше місто? Прошу екскурсоводів з ІІ групи презентувати свою роботу . Дякую! Молодці!


Шановні пасажири! Наш політ продовжується.


- Шановні пасажири! Наш літак іде на зниження. Прошу пристебнути ремені і відгадати, у якому місті відбудеться наша посадка. (ролик, пісня)


Воно відоме в світі,

Каштани в ньому квітнуть,

Будинки тут високі,

Дніпро тече широкий.

Ворота золотії

Стоять, мов чародії.

Віддавна - це

столиця,

Столиця білолиця.

Ну, хто з вас здогадається,

Як місто називається ?Діти:Це місто Київ.

Отже, посадку здійснюємо в аеропорту Бориспіль.

Київ – стародавнє і вічно юне місто, столиця нашої держави – України. Київ – одне з найкращих міст світу. Красиве воно в будні і в свята, в усі пори року. А особливо гарне воно весною, коли запалюють свої свічки каштани. Головна і найкрасивіша вулиця Києва – Хрещатик. Це місто багате на історичні пам'ятки. Той, хто лише раз відвідав Київ, не забуде його ніколи.

Ми продовжуємо з вами працювати в групах, так як ви сидите.


Кожна країна, має свою візитівку. Вона неповторна, по ній впізнають країну. Це –її символи. Є вони і в нашої Батьківщини.

А щоб їх пригадати, я пропоную вам розгадати кросворд.



Горизонтально

1. Поширене в Україні дерево, з яким в українських народних піснях і переказах порівнюють струнких дівчат. (тополя)

3. Цей символ має жовтий і голубий кольориn(прапор)

6. Кущ оспіваний в українських народних піснях, символ дівочої вроди. (калина)

Вертикально

1.Як називається герб України? (тризуб)

2.Символ України, який nдарують чи обмінюються у Великоднє свято. (писанка)

4. Символ України. Матері дарують його своїм дітям на щастя, на долю, відряджаючи у далеку дорогу.(рушник)

5. Перші рядочки цього символу «Ще не вмерла України…»(гімн)



А зараз ми перевіримо як добре ви знаєте країну, в якій живете. Вашій увазі пропонується вікторина «Люби, вивчай свій рідний край»


•Як називається наша Батьківщина? ( Україна)


•Яке найважливіше місто України? (Київ)


•Найдовший у світі музичний інструмент. (Трембіта)


•Герб України. (Тризуб)


•Чому Черкащину називають шевченківським краєм? (Тому що там народився Т.


Шевченко)


•Дерево - народний символ. (Верба)


•Як називається урочиста пісня, що є символом держави? (Гімн)


•Найвища гора України. (Говерла)


•Брати- боксери в Україні. (Брати Кличко)


•Грошова одиниця України. (Гривня)


•Колір прапора України. (Блакитно - жовтий)


•Розписані великодні яйця.

(Писанки)


•Найбільша річка України. (Дніпро)


•Швидкий український танок. (Гопак)


•Хто з українських письменників узяв собі псевдонім - назву своєї національності. (Леся Українка)


•Кущ - символ рідного краю. (Калина)


•На якій вулиці знаходиться твоя школа?


•Яка річка протікає через твоє місто?(Ірша)


- Дітки, ви справжні українці, тому що ще маленькі, а вже так багато знаєте про

країну, в якій живете.


Тож займаємо свої

місця і подорожуємо далі. Наступна зупинка - «Україна -незалежна держава».


3-тя зупинка «Україна – незалежна держава»


Україна - країна, де найбільше люблять волю, країна

довгої вікової боротьби за неї.


Цього року 24 серпня ми відзначили 25 років Незалежності України.


24 серпня 1991 року Верховна рада проголосила Акт незалежності та створення самостійної держави.


Україна має свою Конституцію - Основний закон, правила, за якими живуть


українці.


Виборовши свою волю, Україна має і свої державні символи.


Учень.


Наш герб - тризуб, це воля, сила,


Наш герб - тризуб! Недоля нас косила,


Та ми зросли, ми є, ми завжди будем,


Добро і пісню несемо ми людям. (Н. Поклад)


Учень.


Прапор - це державний символ,


Він є в кожної держави;


Це для всіх ознака сили,


Це для всіх ознака слави.


Синьо-жовтий прапор маєм,


Перегляд файлу

Виховна година з патріотичного виховання

 

 

Що для мене Батьківщина

 

 вчитель початкових класів  Антимонюк Наталія Вікторівна

 2 – Б клас

 

Наша Вітчизна  - Україна

 

 

 

 

 

Тема заходу: Що для мене Батьківщина

 

Мета: продовжувати, формувати поняття «Батьківщина», розширити знання про рідний край; виховувати патріотичні почуття приналежності до українського народу, любов до ідного краю, ціннісного ставлення до суспільства і держави; розвивати розумові дібності учнів, пізнавальний інтерес, самостійну активність, спостережливість, творчість, мовлення учнів;

 

Обладнання: комп’ютер; записи музики, відеоролики; мультимедійна презентація, картки із завданнями

 

Хід заняття

 

І. Організація класу

 

Подаруйте посмішку собі,

 

Один одному, мені.

 

Я дарую посмішку і вам,

 

Радість допоможе у роботі нам.

 

2.Вступне слово вчителя.

Дорогі діти! Шановні батьки, я рада вас вітати у цьому світлому прекрасному класі ! Хочу побажати дітям цікавих подорожей по Країні Знань, а вам, батьки, міцного здоров’я, сімейного затишку. Впевнено крокуйте зі своїми дітьми у прекрасну Країну дитинства, разом з ними відкривайте все нове і цікаве. В добру путь!

 

II. Основна частина заняття

Діти! Сьогодні на уроці ми поведемо розмову про найцінніше, що є у кожної людини. А про що саме, ви дізнаєтесь, прочитавши вірш Павла Тичини.

 

Х*ч м*л*й, я не*ел*кий, 

 

З*т* д*б*е *н*ю, 

 

Щ* к*ай р*д*ий - Ук*а*н*,

 

Я ї* к*х*ю. 

 

(Хоч малий, я невеликий,

 

Зате добре знаю,

 

Що край рідний - Україна,

 

Я її кохаю.)

 

 

 

«Аукціон слів»

. Ви повинні скласти слово із отриманих літер. (Діти  викладають  Україна)

 

А які асоціації викликає у вас це слово, ми зараз дізнаємраїна. Яка вона? Пропоную вам дібрати ознаки до слова «Україна». (Україна рідна, багата, щедра, прекрасна, співуча, люба, мила, чарівна, цінна,неповторна) Кожна група отримає конверт із буквами

 

 

III.    Повідомлення теми і мети уроку

Сьогодні на уроці ми поговоримо про чарівну, багату і щедру, співочу і сповнену краси, землю, прекраснішої від якої немає у світі. Ми помандруємо просторами нашої неньки - України і відчуємо, що ми справжні українці.

 

-       А зараз, я хочу щось запитати у вас, а ви дайте відповідь дружно, хором.- Скажіть мені, будь ласка, як вас звати?(діти відповідають врізнобій)

 

-       Чому у вас не вийшло дружньої відповіді?(відповідають) Не вийшло, тому що ви – різні і у вас різні імена.

 

-       Діти, а може легше житии у світі, де всі люди однакові? (відпові дітей )

 

-       Так, ви праві. Всі люди дуже різні, але так цікавіше жити. Але кожен з вас називає себе Я. Я- індивідуальність, не такий, як усі. Ось такі, як буковки у вас на партах

-       Напишіть вої імена на буквах.

-       Підніміть свої літери. Ой, які все вийшли яскраві і різні! А як ви думаєте, що нас усіх об'єднує? (Відповіді дітей)

-       А ще ви вчитеся в одному класі, в одній школі, в одному місті, ( це наша мала батьківщина) в одній країні, яка називається ... ..

-Україна! (Карта з контурами України)

-       Ось я живу на Україні (прикріплюю свою букву на слайд)

-       І всі ви живете на Україні. Діти, прикріпіть свої буковки на карту.(виходять всі, прикріплюють свої Я)

 

 

 

 Це наша велика Батьківщина. (показую на карту). А це – ви (показую на букви.  І кожен з вас має свою сім'ю, родину. Це -ваша маленька батьківщина.

Коли скласти всі ці маленькі батьківщини, то вийде одна велика Батьківщина-Україна. І наш рідний дім, і наша прекрасна школа, і наше чудове місто, і навіть та стежинка, якою ми поспішаємо до гїмназії - це наша Батьківщина. І сьогодні ми з вами про це поговоримо.

               Сьогодні ми здійснимо уявну подорож по нашій Батьківщині Україні, більше дізнаємося про рідну землю, рідний край, розширимо знання про найрідніші міста України, пригадаємо символіку.

 

-       Уявіть собі, що ми перебуваємо у салоні літака. Ми полетимо так, щоб побачити усе найголовніше.

-       Отже, я рада вас вітати на борту нашого літака.

 

 Наша подорож розпочинається з  аеропорту Володарськ –Волинська гімназія. Але перш ніж злетіти, мені хотілося більше дізнатися про місце, з якого ми починаємо нашу подорож.

 

-       Ми з вами заздалегідь об’єдналися в групи, кожна з яких отримала своє завдання. Я прошу І групу презентувати свій колаж.

 

(Скількі років школі, в якому році заснована, скільки учнів,  класів, вчителів, зякого року школа стала

гімназією, ким пишається школа (видатні випускники)

 

-       Дякую за цікаву інформацію!

             

Прошу сісти зручніше і пристебнутися ремінцями. Щасливого польоту!

             

А тепер ми пролітаємо над вашим рідним містом – Хорошів.(ролик, пісня)   чим славиться ваше місто? Прошу екскурсоводів з ІІ групи презентувати свою роботу . Дякую! Молодці!

  Шановні пасажири! Наш політ продовжується.

 

-       Шановні пасажири! Наш літак іде на зниження. Прошу пристебнути ремені і відгадати, у якому місті відбудеться наша посадка. (ролик, пісня)

 

Воно відоме в світі,

Каштани в ньому квітнуть, Будинки тут високі, Дніпро тече широкий. Ворота золотії Стоять, мов чародії. Віддавна  - це столиця, Столиця білолиця.

Ну, хто з вас здогадається,

Як місто називається ?Діти:Це місто Київ.

 

Отже, посадку здійснюємо в аеропорту Бориспіль.

             

Київ – стародавнє і вічно юне місто, столиця нашої держави – України. Київ – одне з найкращих міст світу. Красиве воно в будні і в свята, в усі пори року. А особливо гарне воно весною, коли запалюють свої свічки каштани.         Головна і найкрасивіша вулиця Києва – Хрещатик. Це місто багате на історичні пам’ятки.  Той, хто лише раз відвідав Київ, не забуде його ніколи.     

Ми продовжуємо з вами працювати в групах, так  як ви сидите.

 

         Кожна країна, має свою візитівку. Вона неповторна, по ній впізнають країну. Це –її символи. Є вони і в нашої Батьківщини.

 А щоб їх пригадати, я пропоную вам розгадати кросворд.

 

 

Горизонтально

1. Поширене в Україні дерево, з яким в українських народних піснях і переказах порівнюють струнких дівчат. (тополя)

3. Цей символ має жовтий і голубий кольориn(прапор)

6. Кущ оспіваний в українських народних піснях, символ дівочої вроди. (калина)

Вертикально

1.Як називається герб України? (тризуб)

2.Символ України, який nдарують чи обмінюються у Великоднє свято. (писанка)

4.  Символ України. Матері дарують його своїм дітям на щастя, на долю, відряджаючи у далеку дорогу.(рушник)

5.  Перші рядочки цього символу «Ще не вмерла України…»(гімн)

 

 

 

А зараз ми перевіримо як добре ви знаєте країну, в якій живете. Вашій увазі пропонується вікторина «Люби, вивчай свій рідний край»

 

•Як називається наша Батьківщина? ( Україна)

 

•Яке найважливіше місто України? (Київ)

 

•Найдовший у світі музичний інструмент. (Трембіта)

 

•Герб України. (Тризуб)

 

•Чому Черкащину називають шевченківським краєм? (Тому що там народився Т.

 

Шевченко)

 

•Дерево - народний символ. (Верба)

 

•Як називається урочиста пісня, що є символом держави? (Гімн)

 

•Найвища гора України. (Говерла)

 

•Брати- боксери в Україні. (Брати Кличко)

 

•Грошова одиниця України. (Гривня)

 

•Колір прапора України. (Блакитно - жовтий)

 

•Розписані великодні яйця.

(Писанки)

 

•Найбільша річка України. (Дніпро)

 

•Швидкий український танок. (Гопак)

 

•Хто з українських письменників узяв собі псевдонім - назву своєї національності. (Леся Українка)

 

•Кущ - символ рідного краю. (Калина)

 

•На якій вулиці знаходиться твоя школа?

 

•Яка річка протікає через твоє місто?(Ірша)

 

- Дітки, ви справжні українці, тому що ще маленькі, а вже так багато знаєте про країну, в якій живете.

 

Тож займаємо свої місця і подорожуємо далі. Наступна зупинка - «Україна -незалежна держава».

 

3-тя зупинка «Україна – незалежна держава»

 

Україна - країна, де найбільше люблять волю, країна довгої вікової боротьби за неї.

 

Цього року 24 серпня ми відзначили 25 років Незалежності України.

 

24 серпня 1991 року Верховна рада проголосила Акт незалежності та створення самостійної держави.

 

Україна має свою Конституцію - Основний закон, правила, за якими живуть

 

українці.

 

Виборовши свою волю, Україна має і свої державні символи.

 

Учень.

 

Наш герб - тризуб, це воля, сила,

 

Наш герб - тризуб! Недоля нас косила,

 

Та ми зросли, ми є, ми завжди будем,

 

Добро і пісню несемо ми людям. (Н. Поклад)

 

Учень.

 

Прапор - це державний символ,

 

Він є в кожної держави;

 

Це для всіх ознака сили,

 

Це для всіх ознака слави.

 

Синьо-жовтий прапор маєм,

 

Синє - небо, жовте - жито,

 

Прапор свій оберігаєм,

 

Він -

святиня, знають діти.

 

Прапор свій здіймаєм гордо,

 

Ми з ним дужі і єдині,

 

Ми навіки є народом Українським в Україні. (Н. Поклад)

 

Учень.

 

Слова палкі, мелодія врочиста,

 

Державний гімн ми знаємо усі Для кожного села, містечка, міста - Це клич один з мільйонів голосів.

 

Це клятва, заповідь священна,

 

Хай чують друзі й вороги,

 

Що Україна вічна, незнищенна,

 

Від неї ясне світло навкруги

 

Свої національні символи люди повинні шанувати й берегти. Про це записано у ст.65

Конституції України «Захист Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України, шанування її державних символів є обов’язком громадян України». Також в Основному законі сказано, що державною мовою в Україні є українська мова.

 

Гра «Конверт запитань» (на столі лежить конверт, учні підходять і дістають з конверта аркуші із запитаннями та відповідають на них.) Цю гру ми проведемо з нашими батьками.

 

 

1) Коли звучить Гімн України? (Під час урочистих подій, а також о 6 годині ранку по Українському радіо.)

 

2)Хто написав текст Гімну України? (Павло Чубинський.)

 

3)Коли святкують День Незалежності України? (24 серпня.)

 

4)Що символізує тризуб? (Тризуб символізує волю, славу, силу.)

 

5)Коли святкують День Конституції України? (28 червня.)

 

6)Що символізують кольори українського прапора? (Блакитний - небо, жовтий -пшеничне поле.)

 

Ви ще раз продемонстрували свою любов до рідної держави своїми знаннями.

 

А наша мандрівка продовжується.

 

Робота в групах

А тепер попрацюємо в групах. Складіть прислів’я із «розсипаних» слів та поясніть їх зміст. 1-а група

 

  калини, України, нема, і, Без, верби. (Без верби і калини нема України.)

 

2-а група

 

  вербиця, здорова, там, срібліє, Де, водиця. (Де срібліє вербиця, там здорова

 

водиця.)

 

3-а група

 

  земля, в, жмені, і, Рідна, мила. (Рідна земля і в жмені мила.)

 

4-я група

 

  край, життя, За, рідний, віддай. (За рідний край життя віддай.)

 

5-я група

 

  умій, мати, Батьківщина, неї, постояти, за. (Батьківщина —мати, умій за неї постояти.)

 

6- а група

 

• без, як, Батьківщини, людина, без, пісні, соловей. (Людина без Батьківщини —  як соловей без пісні.)

 

 

 

pdf
Додано
21 листопада 2018
Переглядів
737
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку