Виховний захід "Шевченко - великий син України"

Про матеріал
Розширити знання учнів про життя і творчість Т.Г.Шевченка; сприяти вихованню національної самосвідомості учнів; формувати у дітей уміння працювати в команді; розвивати здатність до взаємодії; формувати громадянську і загальнокультурну компетентності, бажання читати твори Т.Шевченка; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати творчі здібності дітей, музичний слух, почуття ритму; прищеплювати любов до національної культури, прагнення бути справжніми українцями; виховувати почуття гордості за Україну, за її національного генія.
Перегляд файлу

ШЕВЧЕНКО – ВЕЛИКИЙ СИН УКРАЇНИ

 

Мета. Розширити знання учнів про життя і творчість Т.Г.Шевченка; сприяти вихованню національної самосвідомості учнів; формувати у дітей уміння працювати в команді; розвивати здатність до взаємодії; формувати громадянську і загальнокультурну компетентності, бажання читати твори Т.Шевченка; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати творчі здібності дітей, музичний слух, почуття ритму; прищеплювати любов до національної культури, прагнення бути справжніми українцями; виховувати почуття гордості за Україну, за її національного генія.

 

Вчитель  По всій нашій милій Україні зараз проходять Шевченківські дні. І ми сьогодні зробимо уявну подорож Шевченківськими дорогами.

 

Біля імпровізованої хати сидить мати, дитина.

Дитина(звертається до мами)

Люба мамо, мила мамо!

                                         Ти скажи, навіщо хату

  Рушниками ми прибрали,

                                         Ніби в свято великоднє?

День який у нас сьогодні,

                                        Що квіток отак багато?

Мама

Так, у нас сьогодні свято!

Дитина(до матері)

Мамо, що ж за свято нині?

Мати

                                       Та Тарасове, дитино!

  Знай, колись, моє серденько,

Був у нас Тарас Шевченко.

Дитина

Хто ж він був нам, люба ненько?

Мати

Наймиліша всім людина

І найкращая перлина,

Яку має Україна,

Наша рідна країна.

Учні розказують вірші

  1. Іде весна, іде весна,

Мов квітонька прекрасна.

І спогад нам несе вона

Про віщого Тараса.

  1. Гомін  лине про країні

Сонячно, крилато.

Гомонить Дніпро із степом

Про велике свято.

  1. Щовесни, коли тануть сніги,

І на рясті просяє веселка,

Повні сил і живої снаги

Ми вшановуєм пам`ять Шевченка.

Вчитель  

9 березня 1814 року в селі Моринця на Черкащині в сім’ї кріпака  народився хлопчик, якого звали Тарасом. Хлопчик ріс лагідною, чуйною та щирою дитиною. Найбільше він любив свою матінку.

 

 

 

 

 

 

Інсценізація! «Розмова малого Тараса з матір’ю»

Заходить жінка, несе запалену свічку,ставить на столик біля портрета Т.Шевченка до неї підходить хлопчик.

 

 

Хлопчик - Матусю,а правда що небо на залізних стовпах стоїть?

Мати  -  Так синочку правда  

Хлопчик  - А чому так багато зірок на небі?

Мати – Це коли людина на світ приходить,Бог свічку запалює, і горить та свічка, поки людина не помре. А як помре, свічка гасне, зірочка падає. Бачив?

Хлопчик – Бачив,матусю,бачив. Матусечко, а чому одні зірочки ясні,великі,а інші ледь видно?

Мати – Бо коли людина зла,заздрісна,скупа її свічка ледь-ледь тліє. А коли добра, любить людей,робить їм добро,тоді свічка такої людини світить ясно,і світло це далеко видно.

Хлопчик – Матусю, я буду добрим. Я хочу, щоб моя свічечка світила найясніше.

Мати – Старайся, мій хлопчику.

 

Вчитель:   Восьмилітнього Тараса батьки віддали до дяка « в науку». За найменшу провину дяк карав своїх учнів різками.

Гірке дитинство випало на долю Тараса.

Коли йому було 9 років радість і втіха потьмарилися горем: померла мама. І почалося страшне сирітське життя біля мачухи. Чужа недобра жінка дуже погано ставилася до Тараса. Її дратували його мрійність, гаряча вдача. Коли Тарасові виповнилося 11 років, помер і батько від злиднів і важкої роботи. Залишився хлопчик сиротою.

З самого дитинства Тарас прагнув до знань. Навчився читати, писати, співати, а особлива любов була до малювання.

Шевченко дуже  любив рідну природу. Часто сидів під деревом, чи на березі річки, рано-вранці чи увечері, і дивився: як ростуть верби на берізки, чи слухав, як пташки співають в гаю,  бачив як сонечко увечері сідає. А потім складав вірші.

В своїхвіршах та поемах Т .Г.Шевченкоописував і тяжкежиття народу , яке не обійшло і його самого. Коли читаєшйоговірші,тонібичуєшніжну, сумнупісню.

Тарас в дитинствілюбивслухати, як співалайого сестра Катря. Слухав, завчав  слова і сам співав. Дуже любив слухатипісні і думистарихкобзарів.

Багатовіршів ,написанихТ.Г.Шевченком,покладені на музику (72 вірша Кобзаря стали піснями).

 

Пісня «Зацвіла в долині червона калина»

 

Т. Г. Шевченко був не лише поетом, а ще був й талановитим художником. Багато своїх живописних творів залишилось нам у спадок.

Він написав понад 1000 картин.

За свої малюнки  Шевченко був нагороджений трьома срібними медалями. Малював портрети, автопортрети, пейзажі, картини про життя народу.

 

Слайд-шоу картин Шевченка

 

 Вчитель

Давайте уявимо, що ми завітали на виставку малюнків “Вірші Т.Г. Шевченка в малюнках”

Ці малюнки зроблені нами з любов’ю до поета Т.Г. Шевченка, до нашої рідної України.

Презентація малюнків учнів

 

 

9 березня 1861 року Шевченку минуло 47 років. Привітати поета, який лежав тяжко хворий, прийшли друзі. А 10 березня перестало битися серце великого українського Кобзаря. Тіло Т.Шевченка було перевезено в Канів і поховано на Чернечій горі. Так заповідав великий поет.

 

 

Учениця :Я, маленька українка,

Сім років маю,

Про Тараса Шевченка

Вже багато знаю.

Він – дитя з-під стріхи,

Він – в подертій свиті,

Він здобув нам славу,

Як ніхто на світі.

А та наша слава

Не вмре,та не загине.

Наш Тарас Шевченко –

Сонце України.

 

Вчитель: Щиро любив Т.Шевченко рідну землю, природу України. Давайте сплетемо віночок пам’яті для Т.Г.Шевченка.

 

Вінок пам’яті Т.Г.Шевченку

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
29 жовтня
Переглядів
104
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку