Виховний захід "Спосіб життя і здоров'я"

Про матеріал
Виховний захід з елементами тренінгу "Спосіб життя і здоров'я" для позакласної роботи з учнями 8-9 класу
Перегляд файлу

Виховний захід з елементами тренінгу

Тема: Спосіб життя і здоров'я.

Мета: формувати в учнів поняття про здоровий спосіб життя,

сприяти активному усвідомленню необхідності берегти здоров'я;

вдосконалити навички аналізу, вміння працювати в групах, оцінювати інформацію;

виховувати почуття відповідальності за збереження здоров'я.

Обладнання: м’яка іграшка, плакати, фломастери, зображення квітки, кошика для сміття.

                                         ХІД ЗАХОДУ:

Надписи на плакатах:
«Люди не народжуються, а стають тими, хто вони є» (К. Гельвецій).
«Найбільша перемога - це перемога над собою, а найганебніше - це бути переможеним своїми пристрастями» (ХДемокріт).
«Усуньте хибний спосіб життя — і хвороби зникнуть самі"(народна мудрість).


І. Вступна частина.

Вчитель.
Добрий день, шановні гості!
Раді вас вітати!
Всім бажаємо здоров'я
І щастя повну хату.

І. Привітання. Знайомство. Вправа «Привітання зі Здоровчиком»
Учасники сідають за столи у коло. Педагог  знайомить усіх із символічним учасником групи її талісманом «Здоровчиком» (м'яка іграшка). Кожен учасник передає «Здоровчика» по колу, називаючи своє ім'я та вітаючись із групою.

2. Правила групи.

Вчитель.

 Згадаємо правила роботи, яких ми будемо дотримуватись. Вони у нас є визначені. Правила не пронумеровані, вони є всі рівносильні відступати від жодного з них не потрібно.

- учні пригадують правила роботи в групі:

 

  •                  Звертатися на ім’я
  •                  Один говорить, усі слухають
  •                  Активна участь у роботі

     Обговорювати не людину, а проблему

  •                  Доброзичливе ставлення один до одного
  •                  Кожна думка має право на існування
  •                  Не повторювати те, що сказав інший
  •                  Принцип «Я»
  •                  Тут і тепер

 

ІІ. Практична частина

Учитель. Доброго здоров'я, всі присутні, доброго вам дня. Саме так з давніх-давен наші предки  віталися один з одним, бажаючи здоров’я і добра, бо здоров’я – це найбільший скарб для людини. Як ви вже зрозуміли, ми сьогодні будемо з вами говорити на тему здоров’я :що таке здоров'я, які його складові, в чому його цінність і від чого воно залежить

  • Постановка проблеми.

   Що є найдорожчим у цьому світі? Що потрібно кожній людині - сьогодні, завтра, завжди?! Без чого немає сенсу в житті? Що ми не цінуємо, маючи його, та жалкуємо, коли загубимо? Відповідь одна – здоров’я. Ми не звикли приділяти увагу собі на належному рівні. Ми не зважаємо на тривожні симптоми й відкладаємо до останнього візит до лікаря.
Стан здоров'я населення України викликає серйозне занепокоєння. Майже 90% дітей та підлітків мають певні відхилення, понад 50% студентів та призовників мають незадовільну фізичну підготовку. Щороку зростає кількість молодих людей, що вживають наркотики. На сьогоднішньому занятті ми спробуємо дати відповідь на наступні запитання: що таке здоров'я? Яка користь від здорового способу життя? Як його зберегти?

 

   1. Вправа «Чистий лист»

 

   2. Гра «Асоціації»-прямокутник до терміну «здоров'я» (синоніми, антоніми, прикметники, дієслова)

  3. Гра «Коло здоров 'я»
До дошки запрошуються вісім учнів, які утворюють «Коло здоров'я», кладучи руки на плечі один одному. Присідають. Учитель запитує, чи зручно їм, чи міцне коло? Учні відповідають «так», бо вони підтримують один одного руками і колінками.
Учитель розподіляє учнів на три групи: І група - фізична складова, II -соціальна, III - психічна. Далі пропонує групі учнів, які належать до «соціальної складової», вийти з кола. «Коло здоров'я» стає нестійким, хитається і розпадається. Учні роблять висновок про місце будь-якої складової здоров'я в житті людини.

   4. Гра «Корисно – шкідливо».

- з отриманих карток учні по черзі утворюють «Квітку здоров’я» (корисні звички), чи викидають їх до сміттєвого кошика (шкідливі)

- На пелюстках квітки записані умови, необхідні для підтримання здорового способу життя:
• Висока рухова активність без примусу.
• Збалансоване харчування.
• Сприятливий психологічний клімат в сім’ї, школі, суспільстві.
• Творча активність.
• Повноцінне сімейне життя.
• Високоморальне ставлення до довкілля, людей, самих себе.
• Відмова від шкідливих звичок (куріння, вживання алкоголю, наркотиків).

  • Смоктати палець...
  • Доглядати за власним одягом, взуттям...
  • Дотримуватись режиму дня...
  • Гризти нігті...
  • Колупатись у носі...
  • Говорити неправду...
  • Довго засиджуватись біля телевізора...
  • Курити, пити..
  • . Вітання під час зустрічі...
  • Брати до рота та гризти всілякі предмети - ручки, олівці...
  • Допомагати слабшим, маленьким, хворим...
  • Виконувати ранкову гімнастику...

5.Гра "Небезпечна кулька"

  • Запрошую учнів утворити коло.
  • На вас налетів вітер і приніс хмарку шкідливих речовин (куріння, алкоголь, наркотики).
  • Підкидаю кульку. Захищайтесь. Що ви відчували, коли кулька наближалась до вас?

6. Створення «Моделі здоров’я»

Намалювати:

1. обличчя здорової людини.

2.обиччя хворої людини.

Зробити з канцелярських приладів:

3. модель здорової людини.

4. модель хворої людини.

Продемонструвати:

5. здорову людину.

ІІІ. Підсумок заняття.

  • Ми дійшли висновку, що найдорожчий скарб - це здоров’я. Воно як свічка, поки горить – теплота затишно. Вигорить свічка - зникне життя.
  • За гроші можна купити будинок, та не купиш затишок.
  • За гроші можна купити ліжко, та не купиш сон.
  • За гроші можна купити взуття, та не купиш рухливість ніг.
  • За гроші можна купити ліки, та не купиш здоров’я.
  • Народна мудрість каже: "Бережи одяг, доки новий, а здоров’я - доки молодий".
  • А чому, доки молодий?

 

docx
Додано
5 січня 2022
Переглядів
214
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку