Виховний захід з елементами тренінгу
Тема: Спосіб життя і здоров'я.
Мета: формувати в учнів поняття про здоровий спосіб життя,
сприяти активному усвідомленню необхідності берегти здоров'я;
вдосконалити навички аналізу, вміння працювати в групах, оцінювати інформацію;
виховувати почуття відповідальності за збереження здоров'я.
Обладнання: м’яка іграшка, плакати, фломастери, зображення квітки, кошика для сміття.
ХІД ЗАХОДУ:
Надписи на плакатах:
«Люди не народжуються, а стають тими, хто вони є» (К. Гельвецій).
«Найбільша перемога - це перемога над собою, а найганебніше - це бути переможеним своїми пристрастями» (ХДемокріт).
«Усуньте хибний спосіб життя — і хвороби зникнуть самі"(народна мудрість).
І. Вступна частина.
Вчитель.
Добрий день, шановні гості!
Раді вас вітати!
Всім бажаємо здоров'я
І щастя повну хату.
І. Привітання. Знайомство. Вправа «Привітання зі Здоровчиком»
Учасники сідають за столи у коло. Педагог знайомить усіх із символічним учасником групи її талісманом «Здоровчиком» (м'яка іграшка). Кожен учасник передає «Здоровчика» по колу, називаючи своє ім'я та вітаючись із групою.
2. Правила групи.
Вчитель.
Згадаємо правила роботи, яких ми будемо дотримуватись. Вони у нас є визначені. Правила не пронумеровані, вони є всі рівносильні відступати від жодного з них не потрібно.
- учні пригадують правила роботи в групі:
Обговорювати не людину, а проблему
ІІ. Практична частина
Учитель. Доброго здоров'я, всі присутні, доброго вам дня. Саме так з давніх-давен наші предки віталися один з одним, бажаючи здоров’я і добра, бо здоров’я – це найбільший скарб для людини. Як ви вже зрозуміли, ми сьогодні будемо з вами говорити на тему здоров’я :що таке здоров'я, які його складові, в чому його цінність і від чого воно залежить
Що є найдорожчим у цьому світі? Що потрібно кожній людині - сьогодні, завтра, завжди?! Без чого немає сенсу в житті? Що ми не цінуємо, маючи його, та жалкуємо, коли загубимо? Відповідь одна – здоров’я. Ми не звикли приділяти увагу собі на належному рівні. Ми не зважаємо на тривожні симптоми й відкладаємо до останнього візит до лікаря.
Стан здоров'я населення України викликає серйозне занепокоєння. Майже 90% дітей та підлітків мають певні відхилення, понад 50% студентів та призовників мають незадовільну фізичну підготовку. Щороку зростає кількість молодих людей, що вживають наркотики. На сьогоднішньому занятті ми спробуємо дати відповідь на наступні запитання: що таке здоров'я? Яка користь від здорового способу життя? Як його зберегти?
1. Вправа «Чистий лист»
2. Гра «Асоціації»-прямокутник до терміну «здоров'я» (синоніми, антоніми, прикметники, дієслова)
3. Гра «Коло здоров 'я»
До дошки запрошуються вісім учнів, які утворюють «Коло здоров'я», кладучи руки на плечі один одному. Присідають. Учитель запитує, чи зручно їм, чи міцне коло? Учні відповідають «так», бо вони підтримують один одного руками і колінками.
Учитель розподіляє учнів на три групи: І група - фізична складова, II -соціальна, III - психічна. Далі пропонує групі учнів, які належать до «соціальної складової», вийти з кола. «Коло здоров'я» стає нестійким, хитається і розпадається. Учні роблять висновок про місце будь-якої складової здоров'я в житті людини.
4. Гра «Корисно – шкідливо».
- з отриманих карток учні по черзі утворюють «Квітку здоров’я» (корисні звички), чи викидають їх до сміттєвого кошика (шкідливі)
- На пелюстках квітки записані умови, необхідні для підтримання здорового способу життя:
• Висока рухова активність без примусу.
• Збалансоване харчування.
• Сприятливий психологічний клімат в сім’ї, школі, суспільстві.
• Творча активність.
• Повноцінне сімейне життя.
• Високоморальне ставлення до довкілля, людей, самих себе.
• Відмова від шкідливих звичок (куріння, вживання алкоголю, наркотиків).
5.Гра "Небезпечна кулька"
6. Створення «Моделі здоров’я»
Намалювати:
1. обличчя здорової людини.
2.обиччя хворої людини.
Зробити з канцелярських приладів:
3. модель здорової людини.
4. модель хворої людини.
Продемонструвати:
5. здорову людину.
ІІІ. Підсумок заняття.