Виховний захід "Стихія - вода"

Про матеріал
Мета: • Сформувати уявлення про властивості води, вміння на основі проведених дослідів робити висновки; • формувати вміння аналізувати, виділяти головне; • удосконалювати навички працювати за інструкцією вчителя; • розвивати активне пізнавальне ставлення до природи, логічне мислення, мовлення; • сприяти створенню теоретичної бази для інтелектуального розвитку молодших школярів.
Перегляд файлу

Заняття для дітей 4 класу «Стихія – вода»

Тема. Вода. Властивості води

Мета.

  • Сформувати уявлення про властивості  води, вміння на основі проведених дослідів робити        висновки;
  • формувати вміння аналізувати, виділяти головне;
  • удосконалювати навички працювати за інструкцією вчителя;
  • розвивати активне пізнавальне ставлення до природи, логічне мислення, мовлення;
  • сприяти створенню теоретичної  бази для інтелектуального розвитку молодших школярів.

Тип заняття. Заняття-дослідження.

Обладнання. Аудіо запис шуму води, дощу,  склянки, ложки, цукор, сіль, пісок, камінці, фарба, пластилін, сода, сік, молоко, сигнальні картки, аудіо запис фізкультхвилинок.

 

                                                                     Хід заняття

  1. Організація класу

 

  1.    Привітання
  2.    Тренінг « Умій володіти своїм настроєм»

- Зараз я посміхнусь, а ви спіймайте мою посмішку і прикрасьте нею своє обличчя. Подаруйте свою веселу посмішку сусідові, нашим гостям.

-А тепер доторкніться одне одного, усміхніться одне одному й подаруйте чудовий настрій.

 

   2. Повідомлення теми і мети

- Заняття у нас сьогодні незвичайне. Уявіть, що наш клас перетворився на наукову лабораторію, а ми з вами - науковці-лаборанти в цій лабораторії. Давайте пригадаємо, яких правил треба дотримуватись під час проведення дослідів…

До нашої  лабораторії  потрапила одна речовина, яку нам треба буде дослідити. А визначити, що це за речовина, нам допоможе аудіо запис. Послухайте уважно.

 ( Звучить аудіо запис звуків води, дощу)

- Що об’єднує ці звуки? ( Це все звуки води )

- Отже, речовина, яку ми будемо досліджувати – вода.

   На дошці запис-схема:

 

 

 

Ми вже багато знаємо про воду, а сьогодні я вам пропоную дізнатися, чи є у води якісь властивості, про які ми ще не знаємо.

  1. Вивчення нового.

Властивість № 1 "Вода - це рідина".

Дослід 1.

В: Діти, подивіться, у вас є стаканчики з крупою. Давайте пересиплемо її в порожній стаканчик. Що крупа робить?

Відповіді дітей: Сиплеться.

В: А тепер те ж саме проробимо з водою. Що вода робить? Чому?

Відповіді дітей: Ллється, тому що вода рідка.

В: Якби вода не була рідкою, то не змогла б текти в річках і потічках, не текла б з крана.

Висновок: Оскільки вода рідка, може текти, її називають рідиною.

 

В: Діти, всі вчені записують свої дослідження, давайте ми з вами теж будемо відзначати наші результати за допомогою схем-помічників.

(Закріплюю на магнітній дошці першу схему, далі після підбиття підсумку кожного досліду закріплюємо умовні позначення.)

 

Дослід 2. Вода не має власної форми.

В: А тепер ми скористаємося і іншими стаканчиками, які стоять на наших столах. Зверніть увагу на їх форму.

Діти відзначають, що форма у них різна (конус, циліндр).

В: У мене є колба. Яка форма у її нижній частині? (Куля.) Перелийте воду в один стаканчик, а потім в інший. Яку форму прийняла вода в ваших стаканчиках?

Відповіді дітей: конуса, циліндра.

В: А в моїй колбі яку форму прийняла вода? (Форму кулі.)

(Наливаю воду в гумову рукавичку) А тепер яку форму прийняла вода? (Форму рукавички.)

Висновок: На відміну від твердих тіл, вода не має власної форми, вона набуває форму тієї судини, в яку її наливають.

 

Дослід 3. "Вода - це рідина без  запаху".

В: У вас на столах є ще стаканчики з соком. Сік ллється? Це рідина?

Відповіді дітей: Так

В: Понюхайте, який у нього запах. А тепер понюхайте воду в своїх стаканчиках. Вона пахне? (Ні.)

Відповіді дітей: Чиста вода не пахне.

Висновок: Чиста вода не має запаху.

 

Дослід 4. "Вода - це рідина без смаку".

В: Діти, для наступного досліду нам знадобляться трубочки. Спробуйте через соломинку воду, сік. Чи є у води смак, а у соку?

Відповіді дітей: Сік солодкий, вода без смаку.

Висновок: Вода - несмачна рідина.

 

Фізхвилинка

 

Дослід 5. Вода прозора

В: Діти, подивіться, що у мене в склянці? (Показую склянку з молоком.)

Відповіді дітей: Молоко.

В: Воно ллється?

Діти: Так.

В: Значить, ми можемо назвати молоко рідиною?

Діти: Так.

В: А ви любите молоко?

Діти: Так - ні.

В: І я люблю молоко. А коли воно гаряче, перемішую його ложечкою, щоб охололо. (Опускаю ложку в стакан) Ой, що це? Куди зникла ложка? Ви її бачите?

Діти: немає.

В: А так? (Витягаю ложку.)

В: А тепер ви опустіть ложечки в свої стаканчики з водою. Бачите їх? Помітили різницю?

Відповіді дітей: У склянці з молоком ложечки не видно, а в склянці з водою вона просвічує.

Висновок: Чиста вода прозора.

 

Дослід 6.  Вода-розчинник.

( На партах біля кожного учня стоїть склянка з водою, ложка та склянка з речовинами: пісок, сіль, цукор, камінці, фарба, сода, пластилін –у кожного учня своя речовина )

-Біля кожного з вас стоять склянки: одна з водою, інша-з речовиною, назву якої ви прочитаєте на склянці. Візьміть ложки та покладіть у воду трохи своїх речовин та ретельно розмішайте. Спостерігайте, що відбувається з речовинами та водою. Зробіть висновки.

Сіль, цукор, сода-повністю розчинилися у воді;

Фарба теж розчинилася та вода набула кольору;

Камінці, пластилін - не розчинились.

Висновок: Вода-розчинник.

На дошці схема:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

В: Молодці. Сьогодні ми багато нового дізналися про воду. Давайте підіб'ємо підсумок нашим дослідженням. Про які властивості води ми з вами сьогодні дізналися?

При цьому увагу дітей звертається на дошку, де закріплені картки з умовними позначеннями.

 

  1. Рефлексія

 

Гра «Так чи ні»

-За допомогою сигнальних карток дайте відповіді на запитання. Зелений круг - так, червоний квадрат - ні.

- Вода є найпоширенішою речовиною у світі - так

- Вода не має форми - так

- Вода має різкий запах - ні

- Вода не має смаку - так

- Вода непрозора - ні

- Вода розчиняє всі речовини - ні

 

5.  Підсумок

- Молодці, лаборанти. Я дякую вам за сьогоднішню роботу, ви всі дуже старалися ,я задоволена вашою роботою, ви активно і плідно працювали.

- Що вам сподобалось найбільше?

- А що не сподобалось?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
30 жовтня
Переглядів
36
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку