Виховний захід "Субкультури"

Про матеріал

Виховний захід, який стане в пригоді класним керівникам та вчителям для використання на різноманітних позакласних заходах. В заході аналізується та розповідається про різноманітні субкультури та їх поведінку.

Зміст архіву
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Засідання євроклубу “US”

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Субкультура(лат. sub - під і cultura - культура; субкультура) поняття (термін) це спільність людей, чиї переконання, погляди на життя і поведінку відмінні від загальноприйнятих або просто приховані від широкої публіки, що відрізняє їх від більш широкого поняття культури, відгалуженням якої вони є.

Номер слайду 4

Найбільш відомі субкультури. Байкери. Геймери. Готи. Емо. Панки. Скінхеди. ХіпіРепери. Хіп-хоп

Номер слайду 5

Емо

Номер слайду 6

Скінхеди

Номер слайду 7

Напрями субкультур. Музичні субкультури;Іміджеві субкультури;Політичні та світоглядні субкультури;Субкультури засновані на кіно,іграх, літературі, мультиплікації;Хуліганські субкультури;Субкультури за хобі.

Номер слайду 8

Музичні субкультури

Номер слайду 9

Альтернативники. Шанувальники альтернативного року, ню-металу, репкору.

Номер слайду 10

Готи. Шанувальники готик-року, готик-метала, і дарквейву.

Номер слайду 11

Індішанувальники інді-року

Номер слайду 12

Металістишанувальники хеві-металу і його різновидів

Номер слайду 13

Панки. Шанувальники панк-року і прихильники панк ідеології

Номер слайду 14

Растамани. Прихильники реггі

Номер слайду 15

Рокеришанувальники рок-музики

Номер слайду 16

Рейвериприхильники рейва, танцювальної музики та дискотек

Номер слайду 17

Репериприхильники репу та хіп-хопу

Номер слайду 18

Традиційні скінхеди. Любителі ска та реггі

Номер слайду 19

Фолкериприхильники фолк-музики

Номер слайду 20

Емо. Прихильники емо і пост-хардкору

Номер слайду 21

Субкультури засновані на кіно,іграх, літературі, мультиплікації

Номер слайду 22

Отакулюбителі аніме, японської мультиплікації

Номер слайду 23

Історичні реконструктори

Номер слайду 24

Рольовий рухшанувальники живих рольових ігор

Номер слайду 25

Толкієністи. Прихильники Джона Толкієна

Номер слайду 26

ФуріШанувальники анімованих тварин

Номер слайду 27

Геймери. Шанувальники комп’ютерних ігор

Номер слайду 28

Іміджеві субкультури – це субкультури, що виділяються по стилю в одязі і в поведінці

Номер слайду 29

Віжуал кідссубкультура, яка шокує людей своїм зовнішнім виглядом, любителі і Шанувальники напрямків музики Visual Kei, J-rock та стилю Harajuku, часто шанувальники Японії.

Номер слайду 30

Кібер-готимолодіжна субкультура, утворена на початку 90-х рр. у зв'язку з початком масового розповсюдження Інтернету.

Номер слайду 31

Моди. Відмінною рисою модів було їх особливу увагу до зовнішнього вигляду (спочатку були популярні приталені італійські костюми, потім британські бренди), любов до музики (від джазу, ритм-енд-блюзу та соулу до рок-н-ролу і ска). До середини 60-х років з модами також стала асоціюватися музика британських рок-груп

Номер слайду 32

Нудистисубкультура, в основі якої лежить максимальне наближення людини до природи для оздоровлення тіла і духу, самі нудисти позиціонують його як філософію життя в гармонії з природою, що характеризується практикою спільної наготи, що має мету в розвитку поваги до себе, людей і природі.

Номер слайду 33

Ріветхедимолодіжна субкультура, що утворилася в кінці 80-х, початку 90-х, в США, в середовищі шанувальників музики в жанрі індастріал

Номер слайду 34

Стилягимолодіжна субкультура в СРСР, що одержала широке поширення у великих радянських містах з кінця 1940-х по початок 1960-х років, що мала як еталон переважно американський спосіб життя.

Номер слайду 35

Тедді-боїмолоді люди з робітничого класу, які прагнули наслідувати «золотумолодь» і одягатися по моді епохи Едуарда VII (звідси - «Тедді»).

Номер слайду 36

Мілітарімолодіжна субкультура, головною особливістю якої є одяг військового стилю.

Номер слайду 37

Політичні та світоглядні субкультури. Це субкульутри, що виділяються з суспільних переконань.

Номер слайду 38

Анархістиполітично активна субкультура, яка відзначається ідеологією анархізму

Номер слайду 39

Антифа. Молодіжна субкультура, яка ставить собі за мету боротьбу з фашизмом.

Номер слайду 40

Нацболи. Субкультура, учасники якої дотримуються націонал-більшовицької ідеології.

Номер слайду 41

Неонацистимолодіжна ультраправа субкультура, представники якої дотримуються націонал-соціалістичної ідеології, один з напрямків субкультури скінхедів.

Номер слайду 42

Скінхедизбірна назва представників молодіжної субкультури, а також декількох її відгалужень.

Номер слайду 43

Неформализагальна назва для представників різних субкультурних молодіжних рухів в СРСР 80-90-х років XX століття.

Номер слайду 44

Нью-Ейдж субкультура яка включає елементи різних містичних течій і рухів, в основному окультного, езотеричного і синкретичного характеру.

Номер слайду 45

Стрейт-ейджмолодіжний рух, що виник в середовищі панків, але протиставив їх способу життя і поведінки заклик відмовитися від звичок, які руйнують людину фізично і духовно.

Номер слайду 46

Хіпіміжнародний молодіжний рух, виник у 1965 году у Сан-Франциско у контексті лібералізації и демократизації традіційного суспільства, один з найяскравішіх проявів контркультури, МАВ паціфістське забарвлення, склавов великий Вплив на мистецтво, особливо рок-музику.

Номер слайду 47

Яппісубкультура, прихильники якої відрізняються веденням активної ділового життя, успішністю.

Номер слайду 48

Хуліганські субкультури. Руд-боїЛюбери. Гопники. Футбольні хулігани. Ультрас

Номер слайду 49

Субкульутри за хобіБайкери- любителі мотоциклів. Райтери – шанувальники графіті. Трейсери – любителі паркуру. Хакери – любителі комп’ютерного взлому (не завжди нелегального).

Номер слайду 50

Як розпізнати субкультуру. Субкультурам притаманні суворі внутрішні правила і заходи. Субкультурам властивий процес навчання, протягом якого кандидати вчаться як стати членами. Субкультури формуються навколо добровільних обьєднань. Субкультури творять власні норми загалу. Субкультурам притаманний дуже виразний ступінь автентичності.

Номер слайду 51

Риси субкультур. ПозитивніНегативніЗаймаються спортом. Проявляють себе творчо. Агресивний стиль поведінки. Люди в пошуках натхнення. Можуть володіти вогнепальною зброєю. Особа визнає себе королем світу. Намагання протиставити свій стиль одягу гламуру. Бунт проти церковної традиційності. Жертвоприношення. Сатанізм. Схильність до суїциду. Прагнення стати сильнішим і мужнішим. Напади безпричинної агресії. Спокійна і нешкідлива для суспільства культура. Основне заняття – це неробство. Розвиток інтелектуальних здібностей людини.

Номер слайду 52

Риси субкультур. ПозитивніНегативніМожливість «загратися». Відсутність негативного ставлення до світу. Неможливість вплинути на учасника ззовні. Надмірне захоплення алкоголем. Бажання допомогти оточуючим. Бажання змінити світ на краще. Відкритість до спілкування. Бажання подорожувати.

Номер слайду 53

Перегляд файлу

Мета:

вчити учнів:

  • давати оцінку власній поведінці й поведінці однолітків;
  • висловлювати власну думку щодо норм поведінки підлітків у суспільстві;
  • тлумачити поняття «субкультура»;
  • порівнювати культуру поколінь у різні історичні періоди;
  • визначати роль молодіжних організацій у становленні творчої та активної молоді України;
  • зіставляти та порівнювати молодіжні організації з молодіжними субкуль­турами;
  • критично аналізувати молодіжні субкультури, виділяючи в них позитивне та негативне;
  • визначити психологічні причини появи молодіжних субкультур.

Основні поняття: субкультура, молодіжна субкультура.

Обладнання: презентація про молодіжні субкультури, проектор, ноутбук

(комп'ютер), екран для показу презентацій.

Хід виховного заходу

І. ПРИВІТАННЯ, НАЛАШТУВАННЯ НА РОБОТУ

Показ єралашу «Как все!»

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ

Учитель. Підлітковий вік — надзвичайно складний і важливий пе­ріод у житті кожної людини. Саме в цей час, коли ви вже не діти, але ще й не дорослі, шукаєте свого місця в такій групі, яка може задовольнити ваші потреби, єднає спільні інтереси, спільне ставлення до світу.

Молодіжні субкультури... Що це? Пристанище для однодумців у океані суспільних догм, мікрореальність, яка повністю задовольняє «его» індивідуума, чи просто маскарад? Одна з багатьох вистав, де в ма­совці задіяна менша кількість акторів?

Спробуймо знайти відповіді на запитання.

З поняттям «субкультура» нас ознайомить... (прізвище, ім’я учня).

Виступ учня.

Учень. Субкультура — зведення накопичених певним світоглядом цінностей і порядків групи людей, об’єднаних специфічними інтереса­ми, що визначають їхній світогляд.

Молодіжна субкульту­ра — будь-яке об'єднання молоді, що має власні еле­менти культури, а саме: мову (сленг), символіку (зовнішня атрибутика), традиції, тексти, норми і цінності .Практично, всі підлітки проходять через певні групи, хай то якісь гуртки, секції чи ті ж неформальних рухи . Пси­хологи навіть вважають, що це сприятиме їхньому по­дальшому нормальному роз­витку. Субкультура — соціальне угрупування, у якому кожен з його пред­ставників себе до нього зараховує (тобто ідентифікує). Члени такого угрупування можуть формувати групи безпосереднього спілкування (компанії, клуби, тусовки), але їхній зв’язок один з одним може від­буватися і віртуально, завдяки захопленню одним героєм. Наприклад, субкультура «толкієністів», які грають у рольові ігри за мотивами фентезі-повістей Толкієна, найчастіше мають власні клуби, а «потте- романи» (фанати Гаррі Поттера) — одна з наймолодших субкультур, що тільки формується, згуртовані лише віртуально завдяки книжкам Джоан Роулінг.

Кожен представник чи носій субкультури приймає норми, ціннос­ті, картину світу, стиль життя та інше за зразок свого існування. Але паралельно з цим існують і зовнішні атрибути, які свідчать про прина­лежність до певного угрупування, як наприклад: жаргон (сленґ), зачіс­ка, одяг, зовнішній вигляд та ін. Наприклад, для хіпі було характерне довге волосся, а для панків — вистрижена голова зі смужкою волосся посередині, яка називається «ірокез». Чи от інша ілюстрація: скінхеди за своє взуття вважають тільки черевики фірми «Dr. Martins», а бай- кери не визнають черевиків і воліють навіть улітку ходити в шкіряних чоботях, бажано з кованою підошвою.

Учитель. Отже, ми з’ясували, що таке субкультура. А як ви дума­єте, чому формуються субкультури?

Методом мозкового штурму учні дають відповіді на поставлені питання.

Орієнтовні відповіді:

пошук референтної групи для розв’язання подібних проблем;

потреба втечі від загалу;

пошук нового значення речей;

відповідь офіційній культурі, яка не може задовольнити потреби підлітків.

Учитель. Спроби заборонити, знищити молодіжні субкультури породжують протесні, агресивні групи.

Субкультура формується також у музиці, моді та ритуалах. Напри­клад, вершиною структури можуть бути модельєри, моделі, рекламні агентства та відомі особистості. Молодь, отримуючи інформацію з те­лепередач про моду, з музичних кліпів, журнальної реклами, створює власні бачення та стає носієм або представником відповідної субкультури. Що ж являють собою молодіжні субкультури?

Відповідь учня.

Учень. Молодіжні субкультури, практично, нічим не відрізняють­ся від опису субкультури загалом. Єдине, що учасником молодіжних субкультур є переважно молодь, а не хтось інший. Підлітків у субкуль­турах приваблює в основному можливість спілкуватися з собі подібни­ми, а також зовнішня атрибутика, яка дає можливість демонструвати свою позицію у соціумі.

Загалом можна виділити п’ять головних характеристик молодіжних субкультур:

  • специфічний стиль життя і поведінки;
  • наявність власних норм, цінностей, картини світу, які відповіда­ють вимогам певних соціальних категорій молоді;
  • протиставлення себе решті суспільству;
  • зовнішня атрибутика, яка має символічне зна­чення;
  • ініціативний центр, який генерує тексти.

Таким чином, можна вивести означення: Молодіжна субкультура — будь-яке об’єднання молоді, що має власні елементи культури, а саме: мову (сленг), символіку (зовнішня атрибутика), традиції, тексти, норми і цінності.

Учитель.Я знаю, що ви готувалися до цієї виховної години. Ви об’єднались у групи і кожна підготувала матеріал про одну мо­лодіжну субкультуру. Зараз ви продемонструєте свої домашні заготовки.

Щоб більше зануритися в атмосферу тієї чи іншої субкультури, ми з класним керівником під­готували мультимедійну презентацію «Молодіжні субкультури». Спочатку пропонуємо загальну ін­формацію з теми заходу, а потім про найвідоміші субкультури.

 Показ презентації «Молодіжні субкультури»

C:\Users\ReiveN\AppData\Local\Temp\FineReader11\media\image4.jpegРозповідь учнів

Основну частину цієї субкультури складали діти цілком забезпечених батьків. Під впливом східних містиків, які проповідували пошуки гар­монії і щастя за межами матеріального світу, ти­сячі хлопців і дівчат, тікали з дому, поселялися комунами і жили незалежним ні від кого життям, відпускаючи якомога довше волосся.

Волоссю хіпі надавали неабиякого значення. В одному з найвідоміших маніфестів хіпі «Мані­фесті Сталкера» написано: «Недаремно спокон­віку бунтарі, які протестували проти надмірної раціоналізації суспільного життя, люди мисте­цтва — художники, музиканти, поети — не дуже поважали перукарів... Волосся — це наче антени, які дозволяють вловлювати найтонші коливання фізичного і біологічного поля.

Окрім розкішних патлів на голові, хіпі мали й інші форми відзнак, найвідомішою з яких є «фенічка», або «фенька», яку вважають вершиною хіповського самовираження. «Фенька» може бути якою завгодно. Саме слово походить від вільної інтерпретації англійського «thing», тобто «річ». Спочатку так називали будь-які дрібнички, які дарували одне одному. Пізніше так стали назива­ти прикраси, причому виключно саморобні. Най­частіше «феньки» — це сплетені з бісеру браслети, які, крім функції декору, несуть і інше смислове навантаження.

Окрім зовнішніх прикрас і яскравого одягу, дуже часто хіпі асоціюються у людей з уживанням наркотиків. Починаючи з 60-х років, коли різні психотропні речовини молодь почала активно ви­користовувати для «пробудження своєї духовної і творчої потенції», хіпі не стояли осторонь цього процесу. Історії відоме вживання хіпі двох нар­котиків — коноплі та LSD. Прикриваючись цим великомудрим філософствуванням, хіпі вживали наркотики, як вони це називали, для розширен­ня власної свідомості та виштовхування за звичні межі тогочасного світу.

Розповідь учнів

C:\Users\ReiveN\AppData\Local\Temp\FineReader11\media\image5.jpeg«Реп» — це виключно музичний стиль, у той час як «хіп-хоп» є тією субкультурою, якій при­свячено цей розділ і яка, окрім репу, вбирає в себе ще і ді-джеїнг, ґрафіті, специфічну форму одягу, деякі види спорту, брейк-денс та ін., а відповідно, є значно ширшим поняттям, аніж просто «реп».

Історія хіп-хопу — це приклад того, як бук­вально за одне покоління босяцький фольклор аме­риканського негритянського ґетто перетворився на світовий мейнстрим, а дворові хулігани — на світових суперзірок.

Почалося все приблизно 1969 року в «чорних» кварталах Нью-Йорка, які називають Південний Бронкс. За легендою, започаткував цей рух DJ Кул Херк, який запустив у мову слівце «b-boys» (ско­рочення від «break boys», тобто «ламані хлопці», ті, які танцюють брейк). Але суспільство розшиф­рувало це як «bad boys» (хулігани), а їхніх подруг охрестили «flygirls» — тобто «мушки» — крикли­во одягнені й густо намальовані дівчата з вулиці. Зрозуміло, що це ще не був хіп-хоп, але початок було покладено.

Після нетривалих вуличних боїв і мирних пере­говорів між різними групами було встановлено ти­повий «прикид» хіп-хопера — зазавичай спортивні костюми, дуті болонієві безрукавки, несиметрич­но натягнуті на голову бейсболки й обов’язковий елемент — величезні кросівки (бажано білі) зі ще більшими «язиками». Аксесуарами до цього всього слугували золоті ланцюги на шиї зі знаком $ та вузькі затемнені окуляри. Масивні золоті прикра­си в поєднанні зі спортивними костюмами були по­дібні на медалі олімпійських чемпіонів, що дуже подобалося хіп-хоперам.

C:\Users\ReiveN\AppData\Local\Temp\FineReader11\media\image6.jpegРозповідь учнів

Упізнати таких людей не становить жодних труднощів. Гот обов’язково одягнений у чорне і в нього обов’язково мармурово-біла шкіра. Готи­ка — явище естетичне, а похмурі образи — не біль­ше ніж епатаж.

На стиль вплинула не музика Середньовіч­чя, а атрибутика епохи романтизму з усією його вампірсько-вурдалацькою образністю й естетикою жахіття.

Характерний зовнішній вигляд готів:

  • чорний (темний) одяг, чорне довге волосся, ви­сокі шнуровані черевики;
  • чорний корсет, обтислі чорні нарукавники і чорне максі (для дівчат), одяг під старовину, кльошовані рукави, шкіряний одяг;
  • шипований нашийник;
  • срібні прикраси окультної тематики.

Розповідь учнів

C:\Users\ReiveN\AppData\Local\Temp\FineReader11\media\image7.jpegЧасто скінхедів уважають фашистами. Образ, який ці бритоголові хлопці (а деколи й дівчата) створили навколо себе постійними бійками, сплу­тався у масовій свідомості з групами неонацистів, які теж здебільшого голять свої черепи і люблять носити одяг темних кольорів. Насправді скінхедів- фашистів не існує, як не існує християн-мусульман чи українських індіанців.

Відома легенда про виникнення цього руху. Це сталося десь у портових містах Великобрита­нії наприкінці 50-х — початку 60-х років ХХ сто­ліття. Звичайні британські хлопці зі звичайних, небагатих родин після звичайного трудового дня сиділи собі в пересічному пабі й пили пиво в очі­куванні чергового конфлікту з матросами з тор­гових суден. Довго чекати не доводилося, прихо­дили матроси і давали хлопцям доброго прочуха­на... Якось після бійки хлопці поголили волосся, що дуже зручно у вуличних бійках, бо немає за що вчепитися (звідси і походить назва «скінхед» skinhead — у перекладі з англійської — гола голо­ва), відірвали від своїх курток коміри, підкотили штани і взули свої робочі черевики Dr. Martens. Вигляд у них був якщо і не страшний, то принай­мні агресивний. Щоправда, матросів це все одно не лякало, і вони таки давали хлопцям прочуха­на, але сам імідж міцно засів у головах мешканців робітничих районів, які почали його наслідувати і швидко поширили цю моду країною.

Звісно, не можна стверджувати, що ця суб­культура була повністю англоподібною. Серед скінхедів набув поширення чоловічий шовінізм, а в 70-х роках до нього додали ще й побутовий расизм, хоча політичні погляди руху сформовані переважно в дусі інтернаціонального пролетариз- му. Але мудросплетенням політики рядові скінхе- ди не цікавилися. Вони проводили час у бійках, пили пиво, слухали музику «ска» і поміж усім цим придумали до свого гардеробу ще одну річ, яка ста­ла сьогодні класичною ознакою приналежності до цієї групи — підтяжки.

До країн колишнього СРСР цей рух потрапив разом з панк-рухом. На сьогодні цей рух зміша­ний з рухом футбольних хуліганів. В Україні скінхедів можна побачити, коли вони вболівають за свою улюблену команду в якомусь пабі чи на стадіоні.

Розповідь учнів

C:\Users\ReiveN\AppData\Local\Temp\FineReader11\media\image8.jpegЦе люди, які люблять яскраво одягатися і по­водитися, привертаючи до себе увагу. Тут і яскра­ві кольори одягу, і тату, і різноманітний пірсинг. По суті, ці люди не лише яскраво виглядають, а і яскраво мислять. Зазвичай це співаки, пись­менники, композитори. Переважно творчі натури. Фрик-культура — це культура сміливих і абсолют­но відв’язних людей.

Плюси: немає ніякого негативного ставлення до світу і до «не своїх». Немає нічого такого, проти чого вони вороже виступають.

Мінуси: саме їх свобода є головним мінусом. Вона дає все, тоді як на них самих неможливо вплинути ззовні, тобто доки це нешкідливо і весе­ло, але невідомо, у що це виллється потім... І ніхто їх не зможе зупинити.

Розповідь учнів

C:\Users\ReiveN\AppData\Local\Temp\FineReader11\media\image9.jpegЇх надихає та об’єднує музика у стилі метал. Представники цієї субкультури зазвичай носять чорні джинси або шкіряні штани, шкіряні курт­ки «косухи», чорні футболки або балахони з лого­типом улюбленої групи, напульсники — шкіряні браслети із заклепками або шипами, ланцюги на джинсах, звичайні чоботи, кросівки. В основному мають довге волосся. Проте одяг не є основним атрибутом субкультури. Байкер — це водій мотоцикла. Для нього байк — стиль життя, а не просто швидкий та зруч­ний спосіб пересування. Серед байкерів зустріча­ються релігійні люди, чимало й атеїстів. Але всіх їх об’єднує віра в одного кумира — швидкість. Байкер живе і помирає, прагнучи до позамежно­го. У цьому байкери схожі на спортсменів. Певною мірою байкінг — спорт, але спорт екстремальний. Закований у чорну шкіру бородач, з ніг до голови покритий татуюваннями, може виявитися май­стром спорту міжнародного класу з мотокросу та чемпіоном країни якогось року, але він прийшов у субкультуруру байкерів, щоб насолоджуватися свободою та швидкістю.

 

C:\Users\ReiveN\AppData\Local\Temp\FineReader11\media\image10.jpegРозповідь учнів Термін «панк» увійшов в українську мову з ан­глійської, має дуже багато значень. Найдавніша згадка про нього належить ще до часів Вільяма Шекспіра, коли слово означало найдешевшу ка­тегорію вуличних повій. У сучасній англійській «punk» означає «гниле дерево», «гниль», «непотріб», «неповнолітній сексуальний партнер» і все інше у цьому ж дусі. Наприкінці 60-х років, коли влас­не і зародився цей молодіжний рух, журналісти так назвали молодь, яка стояла біля його витоків.Серед представників цього руху існує красива легенда про те, що панками стали хіпі, які розча­рувалися в ідеї загальної любові. Можливо, це так і є, тим більше, що ідеологія оригінального панку, а не його сурогатної місцевої версії, полягає у не­визнанні будь-якого насильства, повазі до батьків і абсолютному пофігізмові, замішаному на доброму гуморі.

Для того щоб краще собі уявити суть панку, на­ведемо одну історію, яку можна вносити в підруч­ники з історії субкультури, оскільки є кольоровою ілюстрацією панківського духу. У світі корпора­ція McDonald’s відома своїми гамбургерами і без­коштовними туалетами. Так сталося, що в одному місті цей фаст-фуд було побудовано безпосередньо біля точки збору місцевих панків. Зрозуміло, що після пива, яке панки дуже поважають, мають по­требу часто бігати до туалету, що зовсім не сподо­балося менеджерам «ресторану». Тому через дея­кий час туалет вирішили зачинити. Що роблять панки? Вони викрадають пластмасового містера Рональда Макдональда (рудого кучерявого клоу­на, символу McDonald’s), і наступного дня на ім’я директора забігайлівки приходить пакет, у якому вкладено відрізаний палець ляльки. Пакет супро­воджується листом, у якому сказано, що у випад­ку, якщо туалет не відчинять найближчим часом, то панки кожного дня відсилатимуть керівництву фаст-фуду по якійсь частині тіла клоуна.

У цій історії — суть панку як моделі поведінки. Але, для того щоб зрозуміти суть панку як моделі музики, слід послухати відповідні музичні групи. З найвідоміших рекомендують для прослуховуван- ня Sex Pistols, Velvet Underground, Stooges, Iggi Pop та інші, які працюють у такому ж дусі. Саме з музикою пов’язані й «ірокези» — очевидно, най- відоміший символ панку.

C:\Users\ReiveN\AppData\Local\Temp\FineReader11\media\image11.jpegОрієнтовна розповідь учениці

Виключно дівчача субкультура, яка з’явилася нещодавно.

Головні атрибути: фотоапарат з великим об’єктивом, окуляри, чобітки уги.

Полюбляють каву, сигарети з ванільним запа­хом, Нью-Йорк.

Плюси: наївні, ніжні, романтичні дівчата, чут­тєві, які «літають у небесах».

Мінуси: паління, надмірне захоплення кавою.

 

 

 

 

Розповідь учнів

Гопник (гоп, гопота) — представник радян­ської та пострадянської субкультури, утвореної в результаті проникнення кримінальної естетики в робітниче середовище; людина, що вимагає гро­ші або якісь цінні речі від інших людей, шахрай, грабіжник, хуліган. Зазвичай виходець із мало­забезпеченої родини. Слово походить з російської мови. За однією з версій, утворилося від старої абре­віатури ГОП — городское общество презрения (ГОПи існували на початку XX століття в Петербурзі), за іншою — від слова «гоп-стоп» (на злодійському жар­гоні — пограбування, напад, збройний грабіж).

Гопи виникли в післявоєнному СРСР як наслі­док украй низького рівня життя, загибелі на війні мільйонів чоловіків, діти яких виховувалися ву­лицею, та тотальної зубожілості. В умовах такої «боротьби за шматок хліба» з хлопців-підлітків виростали справжні злодії.

Особливості гопів:

ходять зграйками по декілька осіб;

носять «кепку» та спортивні штани;

улюблене прохання: «дай рубас», «єсть пара двацать пять коп», «займи гривень десять, за­втра віддам, мамой клянусь»;

усі один одного називають «васями»;

лузають насіння («сьомки»).

C:\Users\ReiveN\AppData\Local\Temp\FineReader11\media\image12.jpegСтиль одягу середньостатистичного гопа вигля­дає приблизно так: спортивний костюм, кросівки, поверх цього може бути надягнута шкірянка або сільська «дубльонка» (у зимову пору року), а най­головніше — «кєпка», цей елемент одягу є гордіс­тю і честю кожного гопа. Хоча досі у вжитку зна­ходяться класичні чорні «шапки-воровки». Стиль розмови гопів — українсько-російський суржик. Гопи зазвичай дуже обмежені і нецікаві особи, та це й не дивно, адже вони — наслідок ніяк не задо­вільного стану державної економіки і суспільно- ментальної ситуації.

Розповідь учнів

Термін з’явився у середині 80-х як скорочення від слова «емоція». ЕМО — стан душі тінейджера, який чутливо реагує на те, що відбувається на­вколо, вразливий, часто не знаходить розуміння ні серед однолітків, ні в родині.

 

 

 

Мінуси: небезпека «загратися» за тим або ін­шим сценарієм і вже не вийти з ролі. За таких си­туацій людина просто вибивається з суспільства.

Емо — культура ідеально підходить для людей депресивних, пасивних, невпевнених у собі; для скромних і чутливих підлітків.

Існує спеціальний імідж емо: криве, рване пасмо волосся до кінчика носа, що закриває одне око, а на потилиці — коротко обстрижене. Їх легко можна впізнати по чорному та рожевому кольорах в одязі. Символіка — серце із поперечною тріщи­ною, череп з кістками, пістолет, чорна зірка.

C:\Users\ReiveN\AppData\Local\Temp\FineReader11\media\image14.jpegРозповідь учнів

На їх погляд, можна: любити людей, палити траву, байдикувати, осягати сенс життя, розпо­відати іншим про растафарі, філософствувати, грати на барабанах, носити дреди і слухати реггі; не можна: вживати свинину, молюсків, сіль, оцет, рибу без луски, коров’яче молоко; палити тютюн; пити ром і вино; носити речі з чужого плеча; їсти приготовану іншими їжу; грати в азартні ігри; тор­катися мертвих; проповідувати негідним.

 

 

 

C:\Users\ReiveN\AppData\Local\Temp\FineReader11\media\image13.jpeg

Розповідь учнів

Це люди, які люблять грати за сценарієм. Вони можуть поставити свою улюблену книжку як спек­такль і жити так довгий час. По суті все те ж саме як під час зйомок фільму, тільки без камер.

Плюси: тільки розвинені в інтелектуальному плані люди стають ролевиками. Вони обов’язково освічені, начитані і вельми інтелігентні й миро­любні.

Плюси: досить спокійна культура і нешкідлива для суспільства. Як кажуть «чим би дитя не тіши­лося».

Мінуси: по суті, їх заняття — це неробство, така людина навряд чи стане кимось визначним у соціальному житті.

ІІІ. ПІДСУМОК ЗАХОДУ

Висновок

Молодіжна субкультура є формою соціальної адаптації молоді. Вона є своєрідним буфером між традиційною культурою та панівною системою мо­лодіжної культури.

C:\Users\ReiveN\AppData\Local\Temp\FineReader11\media\image15.jpegУчитель. Сьогодні ми ознайомилися з найві- домішими молодіжними субкультурами.

Які особливості молодіжних субкультур ви б виділили?

Чи можна вважати молодіжні субкультури явищем, характерним тільки для сьогодення?

Чи можна назвати молодіжні субкультури спо­собом самовираження молоді?

Чи можна назвати молодіжні субкультури не­гативним явищем?

Яке майбутнє субкультур?

Щойно ви переглянули мультиме­дійну презентацію, театралізовані виступи ваших однокласників, почули позитивне й негативне кожної субкультури. Чи змінилося ваше ставлен­ня до молодіжних субкультур? Проголосуйте.

Підраховують голоси: позитивне, негативне, ней­тральне ставлення.

З дорослішанням людини потяг до тієї чи іншої субкультури минає. Неформальний спосіб життя притаманний особам підліткового віку. А належність до тієї чи іншої субкультури — це своєрідний спосіб продемонструвати дорослим власні погляди на життя. Тим більше, що підліткам узагалі характерне протиставлення себе дорослим. Тому тінейджери об’єднуються з іншими однодум­цями й доводять, що в них є власні життєві позиції. Зазвичай бажання належати до певної субкультури з віком зникає. До цього потрібно ставитися лише як до одного з етапів життя. А батькам таких під­літків я б порадила не реагувати бурхливо на таке волевиявлення їхніх дітей. Між іншим, практич­но, всі підлітки проходять через певні групи, хай то якісь гуртки, секції чи ті ж неформальні рухи. Психологи навіть вважають, що це сприятиме їх­ньому подальшому нормальному розвитку.

Багато людей упереджено ставляться до пред­ставників молодіжних субкультур, зовсім не зна­ючи, що більшість з них не мають аж ніякого від­ношення до криміналу, сексуальної розбещеності, сатанизму. Навпаки — це звичайні у спілкуванні підлітки, більшість з яких початківці — музикан­ти, письменники, художники та досить обдаровані люди. Вони виступають проти деяких чинних пра­вил і для цього об’єднуються в групи, створюючи тим самим свою маленьку систему (зі своїм одягом та законами) на противагу системі великій. (Але слід зазначити, що існують соціально-небезпечні групи — гопники, сатаністи, скінхеди та інші.)

Кожен має право бути індивідуальним. Моло­діжні огранізації існували завжди, лише самови­ражалися по-різному.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Грицай Тетяна Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Додано
23 грудня 2018
Переглядів
2667
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку