Виховний захід "Свято меду"

Про матеріал

Дана розробка допоможе цікаво організувати дозвілля молодших школярів, познайомить дітей з особливостями життя бджіл, з цілющими властивостями продуктів бджільництва.

Перегляд файлу

Сценарій  свята «В гостях  у бджілки»

Вступне слово вчителя.

     Шановні батьки та гості ! Дорогі діти!

     Ми зібралися сьогодні на свято, яке називається «В гостях у бджілки». До нас завітали вчителі, учні  інших класів, заступник  директора , бібліотекар, батьки, а  також почесні  гості нашого свята – професійні бджолярі  __________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________. Давайте  привітаємо їх!

  Ви дізнаєтесь багато нового і цікавого про життя маленьких трудолюбивих комашок, почуєте пісеньки, подивитесь маленькі   п’єски, а  вкінці свята на вас чекатиме   вікторина, різні  ігри. А  хто буде  уважний , отримає приз.  Отож, увага – ми починаємо!

1-й учень

На моєму рушнику-

квіти, як у квітнику:

дзвоник, сон, лілея біла,

а на мак ще й бджілка сіла.

2-й  учень

Ніжні крильця розбризкують

Сонце мерехтливо.

Стан  тонюсінький-тоненький,

Клопочеться живо.

Вже на лапки начіпляла важкі горошини.

В цвіт пірнає – гойдаються

Білі  конюшини.

Нахилилась голівонька,

Росами  умита, -

Це тобі вклонилась квітка,

Бджілко працьовита.                                                                                                                           1

Вчитель.

Бджоли – дуже корисні комахи. А чим же вони так корисні? (Діти відповідають)

А чи можє хтось із вас сказати, свійські вони тварини чи дикі?(Відповіді дітей)

Де живуть бджоли? (Діти відповідають)

Колись давно бджіл ніхто не розводив. Але вже за часів князювання Володимира Великого у дні великих свят викочували з погребів по 300 бочок з медом для пригощання всім бажаючим. У звичайні дні робили напої з медом для швидкого одужання хворим.

      У  давні  часи  на  Україні  жили запорізькі козаки, які  захищали нашу землю від ворогів. Ці  мужні  люди дуже  полюбляли мед. Робили з нього смачні та цілющі  напої.

Наші  хлопчики останній рік дуже підросли, стали розумнішими. І ми віримо, що в майбутньому вони стануть такими ж відважними і сильними, якими були козаки.

 Заспіваймо пісню «Будем козаками»

 

3-й учень

Зранку ще метка бджола

В поле подруг привела.

Дружно бджоли працювали –

Цілий день нектар збирали:

Трохи з гречки, з лип потроху,

Із дзвіночків та з гороху…

-Бочка меду – ось вам, люди!

Друга бочка завтра буде.

 

Вчитель.

Давайте послухаємо, що розкажуть нам про бджілок вчені.

Учень-вчений 1

Бджілка – маленька коричнева комаха з жовтенькими смугами. Має прозорі крильця. У неї шість волохатих ніжок. Ними вона збирає пилок.                                                                2

 

Учень-вчений 2

Послухайте, як робить це бджола. Її хоботок вправно проникає у квітки з нектаром. Середніми ніжками вона скачує пилок у кульки, кладе у  «кошички», що розташовані на задніх лапках. І повертається у вулик.

Учень-вчений 3

Дивним є те, що у бджілки 5 очей. Ми бачимо тільки двоє великих, інші три майже непомітні. Завдяки ним бджілки визначають час доби, знають, коли повертатися додому. Вони розрізняють білий, жовтий і синій кольори. Бачать на відстані 1метр.

Учень-вчений 4

У бджіл дуже добрий нюх. Вони відшукують медоносні квітки, які знаходяться на великій відстані від вулика (до 10 км), повідомляють своїх подруг, куди треба летіти. Коли ж одна з бджіл-розвідниць  запрошує до лісу, а інша – на поле, то перемагає та, яка краще танцює.

 

4-й учень

Дві розвідниці-бджоли

В вулик звістку принесли:

При дорозі край села

Вранці липа зацвіла.

4-й учень

Липень, липень… Квітне липа.

В дідуся мого Пилипа

Бджілки в  вулику живуть,

З липи меду принесуть.

Ой, який смачний медок!

Нумо, діти у танок!

 

Виконується танок бджілок.

 

                                                                                                                                                               3

Вчитель.

Медоносні бджоли живуть великими сім’ями. Між членами сім’ї існує суворий  розподіл  обов’язків. Жодна бджола не втручається у справи інших.     У бджіл немає дитинства. Вже на третій день після свого народження, вони починають працювати: чистять і прибирають вулик. Із четвертого дня годують  личинок медом і квітковим пилком. Комахи віком 2 тижні можуть на рамках будувати стільники. На 19-й день бджола виконує роль вартового – пильно стежить за тим, щоб ніхто чужий не потрапив до вулика.  Приблизно на 25-26-й день свого життя бджоли вже вміють збирати нектар.  Щоб зібрати потрібну кількість нектару, бджолі  за один раз потрібно облетіти не менше 1000 квіток. Живе робоча бджола влітку  приблизно 1-2 місяці. Причина такого короткого життя  важка робота. Тому люди так шанують велику трудівницю.

5-й учень

Золотий бджолиний рій

Носить мед у вулик свій.

Працювать бджілки охочі –

Зранку трудяться до ночі.

 

 

Пісня «Бджоли»

 

6-й учень

Чепуруха золотенька

Встала з сонечком раненько,

Як роса з трави упала –

Всі квітки обцілувала,

А квітки їй за цілунки –

Солоденькі подарунки.

 

 

                                                                                                                                                                4

7-й учень

Синьоокий ранок грає на сопілку.

Бджоленят в дорогу наставляє бджілка:

-Де б ви не літали – чи в саду, чи в лузі,

Уклоніться кожній квіточці в окрузі.

А ще побажайте їм красного літа –

І багато меду подарують квіти.

 

Вчитель.

Ми пропонуємо вашій увазі п’єсу  «Пихата бджілка»

Дівчинка

У дуплі старого клена,

Де трава росте зелена,

На галявинці малій

Жив собі бджолиний рій.

Зиму гуртом зимували,

Літо разом літували,

Жили в злагоді усі:

І дорослі, і малі!

 

Бджола

Я красива, працьовита,

Як я можу в дуплі  жити?

Тут так гамірно і тісно,

Пошукаю краще  місце.

 

                                                                                                                                                              5

Бджоли

Бджілко, люба, не лети,

Ти не знала ще біди.

Хіба краще буть одній,

Коли маєш рідний рій?

 

Хлопчик

Та вона не чула слів,

І як сумно дуб шумів,

Понеслася ген щодуху –

Тільки вітер засвистів!

 

Гордо пісеньку співала

Про талант свій і красу,

Поки нічка не настала

Й кинула до ніг росу.

 

Стало холодно маленькій,

Заховалася в траві,

Пригадала рій тепленький

І заплакала собі.

 

Бджола

Мої лапки геть холодні.

Хто ж зігріє тут мене?

А якщо у тій безодні

Зле чудовисько живе?                                                                                                                      6

 

Дівчинка

Перелякана й безсила

Ледве нічку дожила,

Крильця мирно опустила

І додому поповзла.

 

Бджола

Дуже важко буть одному,

Ночувати у траві,

Повертаюсь я додому,

 До великої   сім’ї .

Була горда  й неслухняна,
Та жалію я про це,

Думаю, що тато й мама

Вибачать мені  усе.

 

Хлопчик

Радо бджілку в дім прийняли,

В тепле затишне дупло,

Дружно їй пісні співали,

Весело усім було!

Дівчинка

Тепер бджілка добре знає,

Що не слід робити їй.

Щастя й долі той не має,

Хто лишає рідний рій!                                                                                                                       7

8-й  учень

Дорогі  гості, відгадайте загадку:

 

Цілий ранок, цілий ранок

Тягне стружку мій рубанок.

З дідусем ми цілий день

Дім будуєм для людей.

Дім на тисячу людей.

Дім без вікон, без дверей!

Тільки є у домі вічко,

Вічко зовсім невеличке.

Є з вощиною і рами –

Пахнуть цвітом і медами.

Ми ладнаєм  дах на нім.

Що за дім?

І хто житиме у нім?     (Вулик  і  бджоли)

Вчитель.  Хто із гостей може відгадати?

  • Так. Правильно.

Вчитель

Справді, бджоли живуть у вуликах. Сім’я медоносної  бджоли дуже велика і називається вона рій.

Головною є матка. Вона не здатна добувати їжу або будувати гнізда. У неї одна турбота – відкладати яйця. Навколо неї – охорона. Бджоли годують її маточним молоком, оберігають. Захищати матку повинна кожна бджілка.  Якщо вона гине, то гине останньою.

-Хто ще живе у бджолиній сім’ї, крім матки і робочих бджіл?

Іноді  із личинки народжується бджілка-хлопчик.Це трутень. Він живе влітку і  є  ледарем. Тому наприкінці літа бджоли виганяють трутнів із вулика, і вони гинуть.

-А чи є  у  бджілок вороги? Так. Це птахи – бджолоїд,  сорокопуд, міль, метелик Мертва голова, оси, які крадуть мед, та ще різні хвороби, від яких бджоли гинуть.                        8

А зараз пропонуємо вашій увазі сценку  «Жук  і  бджола»

Автор

Жук зустрівся із Бджолою

І говорить.

Жук

Буду я, крашуне, іж  тобою

Жавжди, жкріжь  і  вшюди!

 

Бджола

О, сановний перехозий,

Мозе, ти й не знаєс

І не уявляєс , мозе,

Як ти сепеляєс!

Автор

Продзижчала горда Бджілка

Й зринула у небо.

Ну, а Жук, зітхнувши гірко,

Мовив сам до себе.

Жук

Щоб не втрапити в халепу

Коли-небудь жнову,

Терміново вчити треба

Іножемну мову.

 

 Звучить пісня  «По  дорозі  жук, жук»

                                                                                                                         9

 

8-й учень

Хоч і не пташка, крилечка має,

Поміж квітками в полі  літає,

Збере пилочок – і шусть у дірку!

Збудує з того нову комірку.

Солодкі  соки приносить з квітів,

А з того буде для вас мед,  діти.

Вчитель.

     У нашому рідному краї є мальовничі гори Карпати, де росте багато цілющих рослин. З нектару їхніх квітів бджоли роблять дуже смачний  і корисний мед. А люди у Карпатах дуже люблять танцювати, співати і грати на сопілочках- дудочках.

 Давайте, діти, заспіваємо пісню про дудариків, щоб усім стало веселіше.

 

Виконується пісня «Дударики» із танцем.

 

Вчитель

А як же бджілка робить мед?

     Крапельку нектару бджола то проковтує, то випускає з рота, і так робить 240 разів. Потім дуже довго і швидко махає крильцями, продуває увесь вулик, щоб випарувалась зайва волога. Нектар насичується вітамінами, корисними речовинами, знищуються мікроби. Ось тому мед багато років зберігає свою свіжість і не псується!

А хто це до нас прийшов?

Це – лікар.  Він хоче розповісти нам щось цікаве.

Лікар

     Тисячу років тому лікарі майже всіх стародавніх країн вважали, що мед  дуже цілющий. Він входив до складу багатьох ліків. Зараз він також часто використовується для лікування багатьох хвороб. І щоб бути здоровим, корисно кожен день вживати хоча б ложку меду. Адже в ньому є величезна кількість вітамінів, ферментів, поживних речовин  і , найголовніше, - мед  вбиває мікроби, які викликають різні хвороби. Тому смакуйте ним  і будьте здорові!                                                                                                                                   10

Вчитель

     Дуже дякуємо Вам, лікарю, за пораду! Вона для нас зараз особливо важлива, адже настав час холодів, на вулиці вже  зима. Діти дуже люблять веселі зимові розваги. Не хочеться хворіти у  таку чудову пору року!   Давайте заспіваємо  пісеньку  про  зимоньку!

 

 Виконується  пісня «Зимонька»

Вчитель

Наш народ завжди любив та шанував бджіл. Вважалося великим гріхом вбивати їх, говорити про них погане. Ви ніколи не почуєте, щоб хтось із старих людей сказав  здохли  бджоли, а  тільки  вмерли чи загинули.

   А  які ви знаєте приказки , прислів’я про бджіл?

Бджола  мала, а й  та  працює.

Бджоли раді  цвіту,а люди літу.

Де бджоли, там і мед.

Не кидай камінь у бджолиний рій.

Добру людину бджола не кусає.

Краще жити бджолою, ніж умерти метеликом.

Вчитель

Працьовитих людей порівнюють із бджолами:

Трудолюбива, мов бджола.

Працює, як бджілка.

А які ви знаєте загадки про цих дивовижних комашок?

  1. Банки не має, чашки не просить,

Але додому мед приносить.

 

  1. Понад квітами літає,

Солодку росу збирає.

 

  1. Не мотор, а шумить,

Не пілот, а летить,

Не змія, а жалить.

                                                                                                                                                 11

  1. Біля  гаю  хатку  маю,

День у день я вилітаю.

Жде на мене праця влітку.

Легко лину над лужком

І годую всіх медком.

 

  1. Зимою спить,

Літом бринить.

Понад садом літає.

Солодку росу збирає.

Вчитель.

А зараз маленька вікторина. Перевіримо наших гостей, хто з них уважніший.

  1. Скільки очей у бджілки? (  5. Крім двох основних, є ще троє майже непомітних)
  2. Які кольори розрізняють бджоли? (Жовтий, білий, синій)
  3. Чому до вулика бджоли повертаються, ніби а штанцях? ( Тому, що кошики, розташовані на задніх лапках, наповнюються пилком)
  4. Як називається метелик, який є ворогом бджілок? (Метелик Мертва голова)
  5. Як довго живе робоча бджола? (1-2 місяці)
  6. Як називається бджілка-хлопчик? (Трутень)
  7. Як називається мама бджілок? (Матка)
  8. Як називається бджолина сім’я? (Рій)
  9. На який день після свого народження бджілки починають працювати? (На третій)

 10.На якій найбільше відстані бджоли можуть знаходити медоносні квітки? (10 км)

Гра «Продовж прислів’я”

  1. Зробив діло - …
  2. Бджола мала, а …
  3. Праця чоловіка годує, а …
  4. Хочеш їсти калачі, …
  5. Що посієш, …
  6. Гостре словечко ..                                                                                            12
  7. Шануй батька і неньку - …
  8. Мудрим ніхто не вродився, а …
  9. Хто більше читає, …

10. Не кажи «не вмію», а …

Гра «Посади бджілку на квіточку»

Плакат із квіткою ромашкою, прикріплений до дошки. Учасник гри тримає в руках вирізану з картону бджілку. За допомогою кнопки він має із зав’язаними очима прикріпити бджілку на серединку квітки.

Гра «Зберемо нектар»

Два учасника мають якнайшвидше за допомогою ложки перенести по одному 5 тенісних кульок оранжевого кольору із тарілочок-квіточок у кошички. При цьому не можна допомагати собі руками.

 

Вчитель

     А зараз  запрошуємо  до слова  головного гостя нашого свята, професійного бджоляра (пасічника)____________________________________________________________________.

Вчитель

     Дорогий ___________________________________________________, на подяку прийміть від нас цей дарунок .

А усім гостям нашого свята бажаємо подбати про своє здоров’я, частіше вживаючи мед, щоб дожити до ста літ  і даруємо пісню-побажання «Сто  літ»

Вчитель.

     На цьому наше свято закінчуємо. Дякуємо за увагу. На все добре!

 

 

 

 

                                                                                                                                                           13         

Пісня  «Бджоли»

Зум-м-м-м!

Хто так  ніжно-любо  грає

В вулику маленькім?

Та то ж бджоли розмовляють,

Гомонять тихенько.

 

Приспів:

Ой, дана-дана-дана,

Гомонять тихенько.                        (Двічі)

 

Зум-м-м-м!

Про що ж вони розмовляють,

Гомонять тихенько?

Про степи, квітками вкриті,

Про мед солоденький.

 

Приспів.

 

Зум-м-м-м!

А як сонечко засяє,

Вилітають бджоли

У степи, гаї зелені,

На квітчасте поле.

 

Приспів.

 

Зум-м-м-м!

До світочків припадають

І медочку просять,

І дарунок той солодкий

В вуличок відносять

 

Приспів.

 

Зум-м-м-м!

А як часом з неба дощик

Стане накрапати,

Тоді мусять бджілки з поля

В вулики тікати.

 

Приспів.

Зум-м-м-м!

 

 

 

 

 

Пісня «По дорозі жук, жук»

 

По дорозі жук, жук.

По дорозі чорний.

Подивися, дівчинонько,

Який я моторний.      ( Двічі)

 

Який я моторний

І у кого вдався.

Хіба даси копу грошей,

Щоб поженихався.     (Двічі)

 

Прилетіла бджілка

Медочок збирати.

А я собі молоденька.

Люблю танцювати.   (Двічі)

 

Гарно  я  танцюю,

Ще й в боки візьмуся,

Я на тебе, козаченьку,

Скоса подивлюся.   (Двічі)

 

  Повторити  1-ий стовпчик пісні.

 

Пісня  « Сто  літ»

 

Сто  літ, сто  літ

Вам бажаєм жити.

Сто літ, сто  літ

В радості  й  добрі!

 

Бажаємо  жити

І  Бога  хвалити

Сто  літ, сто  літ

З  хлібом  на  столі!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
12 квітня 2018
Переглядів
4065
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку