Сценарій виховного заходу "Свято нашого роду" допоможе учителю в згуртуванні учнівського і батьківського колективу. Цей урок- свято може бути підсумковим етапом проекту "Роде наш красний". В ході роботи над проектом діти разом з учителем можуть створити виставку сімейних реліквій, фото, відзнак, створити презентацію "Літопис класу", намалювати портети мамі написати твори "Мій тато", виготовити сувеніри для дідусів і бабусь.
Тема: «Свято нашого роду»
Мета: виховання в дітей любові і поваги до рідних, гордості за свою країну, відчуття єдності зі своїм родом і народом.
У святково прибраному залі учні в українських сорочечках, батьки ,
бабусі і дідусі.
Якому нас бабуся вчила й мати,
Ми вам до ніг вклоняємося низько
І просимо цей хліб від нас прийняти.
Вручають короваш найстаршому з гостей.(Презентація пісні у
виконанні Н. Матвієнко « Роде наш красний ». На екрані сімейні
фотографії присутніх.)
Учитель:-Шановні гості! Любі діти! Ми зібрались сьогодні на свято
«Роде наш красний».Давайте пригадаємо, що таке рід?
Родина, сім я-це твої тато і мама,рідні братики і сестрички.
Рідня - бабусі і дідусі, татові і мамині рідні брати і сестри та їх діти.
Рід- це всі кровні родичі разом.
В українців був гарний звичай, за яким кожен повинен був знати свій
рід до сьомого коліна.як зображено на родовідному дереві.
Перше коліно-це ти. ^
Друге- батько й мати.
Третє-2 дідусі і дві бабусі.
Четверте- по 4 прадідусі і 4 прабабусі.
В п ятому по 8, в шостому по 16, а в сьомому по 32 пращури.
Зазначимо, що що рівно 32 зуби має доросла людина .Отже, на дереві
роду 64 гілки. Це число символізує Всесвіт. Тобто, знання свого роду
єднає людину з усім світом.
4 уч: -Батьки і діти ! Діти і батьки!
Нерозділиме і довічне коло.
Ми засіваємо житейське поле
І не на день майбутній-на віки!
Учитель: Головною берегинею родини завжди була мати.Її святою
називали. Тарас Шевченко писав:
У нашім раї на землі
Нічого кращого немає,
Як тая мати молодая
З своїм дитяточком малим.
5 уч:- В безмежному світі у кожнім куточку
Всі люди-це діти: синочки і дочки.
Є в кожного мати любима і мила.
Бо кожне малятко матуся вродила.
6уч: -Вона як богиня сучасного роду
Душа й берегиня усього народу.
7уч: - Нам, маленьким і дорослим,
8уч: Все дає вона з любов ю:
Ніжне серце, світлий розум,
Силу нашому здоров ю.
Учитель: - Мати, як рідна земля, як Батьківщина в нас одна.(Презентація пісні на слова В .Симоненка « Виростеш сину».На екрані змінюються фото рідного міста,школи, околиць).
8 уч: -Кажуть , що на світі
Сонце найясніше.
Та всміхнеться мама -
І стає світліше.
9уч:- Кажуть, що без сонця
Не розквітнуть квіти. А хіба без мами
Є щасливі діти?
-Я до неї серцем
Любо пригорнуся.
Хай сіяє сонце,
Як моя матуся.
2 уч:- Біля кого найтепліше?
-Біля мами,- скажуть діти,-
Завжди затишно , як літом.
| 3 уч:- Навіть вмитися сльозами
Теж найкраще біля мами.
3уч.:-Снилось мені сонце ,
Що ясно світило,
А то моя мама
Дивилася мило.
2-й уч.:-Снилась мені ягідка,
Як мед солоденька.
А то мене цілувала ^
Мама дорогенька.
4 уч:- Мама сонечко в сім ї
Ми ж- промінчики її.
5 уч: - Якщо сонечко в оселі,
То й промінчики веселі.
Учитель:- Гляньте, з якою любов ю малювали діти портрети своїх
мам. Гра «Галерея портретів». Мама упізнає свій портрет- художнику
приз.
6 уч: - Можна у світі чимало зробити:
Перетворити зиму на літо,
Можна морячі океани здолати,
Гору найвищу штурмом узяти.
7 уч:-Можна пройти крізь пустелі і хащі,
Тільки без мами не можна нізащо!
Бо найдорожче стоїть за словами:
«В світі усе починається з мами».
8 уч:- Я зроблю для тебе,мамо,
Все, що здужаю зробити.
9 Уч:" Буду завжди тебе , мамо,
Ніжно, віддано любити.' 1 уч: - Пробач мені, мамо, що пролісків з лісу
Сьогодні для тебе я ще не приніс.
Ще надто велика туманів завіса.
Холодний, в снігах по зимовому ліс.
І квітів ніде не купив я для тебе,
Пробач.. .не дістав... та і ніде було.
А ти посміхнулась:
-Синочку, не треба.
Найкращий дарунок- то серця тепло.
Учитель :- Дорогі мами! Ваші діти дарують Вам тепло своїх сердець
цей чудовий танець.
2 уч: - Без батьків чого ми в світі варті,
Без маминої ласки і тепла,
Без батькової строгості і жарту
І без свого родинного тепла?
3уч:-Якщо міцне коріння є у дуба-
Його не вирвуть бурі й вітри злі.
Запам ятай. моя дитино люба,
Що ти стоїш на батьківській землі.
Учитель: - Твори Ваших дітей «Мій тато» свідчать, що ота ниточка,
тоненька і невловима ниточка любові, яка з єднує серце батька і
дитини, є у кожній Вашій сім ї.Учитель зачитує твори дітей про
батька.Якщо тато впізнає себе- авторові приз.
4уч:-Горе чи нещастя,
5Чи біда яка-
Всіх нас виручає
Батькова рука.
6уч:-Татова правиця
Знає труд і піт.
Із руки цієї
Ми йдемо у світ.
7уч: - Рідна, ніжна, щира,
Добра і міцна,
У житті дорога
З нею не страшна.
Як підеш у люди-
Щоб там не було,
Хай в тобі не згасне
Батькове тепло.
Учитель:- Руки рідної людини теплі, міцні й надійні. їх часто можна
впізнати навіть із заплющеними очима. Чим? Мабуть то голос серця.
Гра . Діти із зав язаними очима впізнають татові руки.
Потім тато із зав язаними очима впізнає свою дитину по голівці.
7 уч:-Я навчаюся у тата
Молоток в руках тримати.
Трохи вмію працювати,
Бо навчаюся у тата!
Учитель;-Кажуть , що чоловік недаремно прожив на світі, якщо він
посадив дерево, збудував дім, виростив сина чи доньку.
Отож зараз ми проведемо гру « Будуємо дім». Змагаються 2-3 сім ї.
Дитина приносить по 1 частині від конструктора, а батько споруджує
дім, поки лунає музика.( Яка сім я спорудить кращий дім.)
9уч.:-Дуже поважає мій татусь футбол.
Разом із гравцями забиває: «Гол!»
То підскочить в кріслі,то «УРА!» кричить,
Аж на стелі люстра дзвідко дзеленчить.
Мій татусю любий! Завжди будь таким:
Спритним і веселим,
Вічно молодим.
Учитель: -Дорогі мами4 і татусі!Для Вас жартівливий вірш у виконанні Ваших дітей
1 уч:- Ну і мама, ну і тато!
Наче справжні дошкільнята!
9 уч:- Нічогісінько не знають,
Смішно і сказать кому!
Бо щораз у нас питають
Лиш одне: «Чому?» й «Чому?»
1 уч:-Ти чому образив Віку?
9 уч:-1 чому одержав двійку?
1 уч:- Ти чому прийшов так пізно?
9 уч:-1 чому в шкарпетках різних?
1 уч:- Ти чому такий непослух?
9 уч:- Ну, чому не стелиш постіль?
1 уч:- Ти чому це вірш не учиш?
9 уч:- А чому портфель без ручки?
1 уч:-1 чому такий синець?
9 уч:- Ох! Настане нам кінець!
1 уч:- Не поясниш їм ніколи,
Хоч би й дуже захотів... ,.
9 уч:- О! Треба їх віддать до школи!
Хай питають вчителів!
Учитель:- Ну що ж, до школи так до школи. Тоді збираємось.
( Змагаються 2-3 сімейні пари. Наприклад, тато носить по 1 речі, а
мама збирає у портфель. Серед речей , з яких треба вибирати шкільне
приладдя, є і кілька провокативних.)
Учитель:- Ну а наші мами й тата часом вміють таке, що й учителів здивують.
Гра « Вигризаємо візерунки»
Аби нагодувати вередливого нащадка,коли дружини не було дома,один винахідливий тато навіть запропонував йому вигризати візерунки у млинцях.То ж спробуємо!
(Поки лунає музика, діти змагаються, хто вигризе кращий візерунок).
Учитель:-Ви тільки вслухайтесь: бабуся,бабунечка,бабусенька!
Яке ніжне, красиве, лагідне, пестливе слово! А чому?
А тому , що бабуся- це мамина або татова мама, отже вона прожила на світі удвічі більше твоїх тата чи мами.І ти удвічі дорожчий для неї, бо ти-дитина її дитини. Ти- її онучатко, дівчатко чи хлоп ятко.Ти- її пташенятко, кошенятко,а іноді й поросятко.Ти її дитиночка- кровиночка Бо правду кажуть у народі: «Діти- це діти, а справжні діти- це онуки».
Подивись у бабусині очі. Які вони щирі. В них ні лукавства, ні хитрування.Це погляд добра і любові.
То за що ж люблять онуки свою бабусю?
2 уч:- 3 бабусею моєю ми дружимо давно.
І ми , скажу вам, з нею в усьому заодно.
3 уч:- Ну а моя бабуся найкраща у житті!
А руки у бабусі - ну просто золоті!
- Вони що хочеш вміють, скрізь роблять чудеса:
То місять щось, то шиють, подивишся-краса!
4уч:-і перехрестять наніч, щоб міцно спав онук.
Мабуть немає в світі таких хороших рук!
5уч:- Я своїй бабусі все зроблю, що вмію,
Бо люблю я дуже, як вона радіє.
Зморщечки розгладжу, в щічку поцілую.
Ой, моя бабусю, як тебе люблю я!
6 уч:- День настав . та ще й субота.
Як багато в нас роботи!
Я підлогу стала мити-,
А бабуся борщ варити.
Я люблю свою бабусю,
Я роботи не боюся.
Скажуть всі: « В бабусі внучка
Вироста не білоручка!»
7 Уч:" Ой нема миліше,нема веселіше,
Як в бабці в гостині! .
Медом почастує та ще й поцілує.
Кучерик поправить.
Бабуся радіє. сама молодіє,
Коли внуків бавить.
-8 уч:- Сміється сонце, я сміюсь,
Всміхається бабуся.
Я в добрі очі їй дивлюсь,
Ніяк не надивлюся.
Хай Вам сонце сміється!
Хай добро Вам ведеться!
Хай годинник Вам повільно лічить вік,
А Бог дарує многих благих літ!
Учитель: - Ну а тепер конкурс « Які мудрі в Вас онуки» ( Назвати
прислів я та приказки про рід, родину, сім ю. Адже прислів я і
приказки- це неписаний звід законів як жити на світі.
(Добрі діти - батькам вінець, а злі діти - батькам кінець!
Яка сім я -такий і Я. •
Яка хата-такий тин, який тато-такий син.
Яка мама -така й сама .
Один батько краще догляне семеро синів, як семеро синів батька.
Хто бабусю має- потіху знає.
Там бабусині руки-де онуки.
Мама однією рукою б є, а другою гладить.
Три біди є в людини-смерть, старість, і погані діти.
Поки баба - поти й діти.
Яблуко від яблуні недалеко падає.
Учитель:- Недарма народ говорить: «Поки діда- поти й хліба».
Бо старші чоловіки в родині завжди допомагали молодшим її членам і
словом, і ділом, тому що мали великий життєвий досвід.
Послухайте,діти, притчу ,яка називається «Закон роду»
Був колись такий закон- виганяти старих людей, які вже не могли
роботу робити.Старший син виводив батька чи матір у глухий ліс і
там кидав.А один чоловік пішов проти закону: пожалів свого батька,
заховав його в землянці глибоко в пущі.
Рік живе старий, другий. Ніхто про те не знає. І впав на їхню землю
неврожай лютий, а за ним- холодна зима. Все поїли люди, навіть те,
що на насіння лишали.Розмерзлась земля, а сіяти нічого. Пішов тоді
син до батька тай каже: « Будемо гинути , тату, усі разом». І заплакав.
Батько порадив йому розібрати стріху на хаті,розтрусити її по полю, і
зійде те зерно, що в колосках невимолочене залишилось.Син так і
зробив, а за ним і все село. І зійшло посіяне зерно ,густе й могутнє, і
був урожай невиданий. І стали того чоловіка питати,хто навчив його
так чинити. Чоловік і признався , що порушив закон, не вигнав батька,
і той врятував весь рід від голодної смерті.
І прийняли тоді новий закон роду- берегти й шанувати старих людей
за роки, за мудрість, слухати їхню раду й чинити так, як скажуть вони.
А хто не виконає цього закону- буде проклятий на віки вічні...»
9 уч: - Зовсім не старенький любий мій дідусь.
- Ми з ним добрі друзі і я цим горджусь.
Він такий розумний- все на світі знає,
Бо книжок багато він завжди читає.
Недарма вважає вся наша сім я,
Що на діда зовні дуже схожий я.
Виросту я скоро, усього навчусь,
І таким же мудрим стану, як дідусь.
5-й уч.:-Є в дідуся добре діло
Сад розводить на горбку.
Квітнуть вишні біло-біло
В дідусевому садку.
А дідусь погожим літом
В гості внуків вигляда,
І травневим білим цвітом
Розцвітає борода.
Учитель:-Вишита скатертина чи рушник. намальована картина чи виготовлений власноруч посуд передавали від покоління до покоління, несли нащадкам не просто красу, а й тепло сердець і умілих рук пращурів. наші діти зібрали такі надбання.
У кожній родині як велика реліквія зберігаються фотографії всіх рідних, живих і давно померлих. Колись висіли вони в одній
великій рамці на стіні і ніби стежили допитливим поглядом за своїми
нащадками, за їх ділами, схвалювали добрі справи і утримували від
поганих.
4уч:" У мене в рамці на стіні червоний оксамит.
На нім солдатські ордени, які носив наш дід.
Був мамин дід, наш прадідусь, героєм на війні.
І я тепер Богданом звусь на честь тих орденів.
У школі я усі діла робитиму як слід,
Щоб тільки добра слава йшла
про наш солдатський рід.
2 уч: - Чи мороз, чи завірюха,
Я нікого не боюсь!
Це тому, що маю друга.
Мій найкращий друг- дідусь!
Ми йдемо удвох гуляти,
І в кіно, і в магазин.
До морозива я ласий,
А мультфільми любить він.
Скоро виросту,а поки
В нас такі веселі дні,
Що здається менше років
Дідусеві, ніж мені.
Учитель:- Дорогі, шановні наші дідусі і бабусі! Наші діти дарують
Вам цей танець ( Діти викон. танець під музику пісні « Бабушка
рядышком с дедушкой»)
3уч: - Спасибі всім Вам за роботу.
4уч: - За руки Ваші і турботу.
5уч: - За те,що дома повсякчас
1 уч:-Ви так турбуєтесь про нас.
7 уч: -Спасибі Вам говорим знов
1уч: -За Вашу ласку і любов.
9 уч: -І вся весела дітвора
1 уч:- Вам зичить щастя і добра!
Учитель: -Рід великий, край багатий,
Лине пісня з поля:
Будем долю віншувати,
Щоб вродила доля.
Щоб дала нам щастя, вроду
І живильну воду.
Нема роду, переводу
І не буде зроду!
- На зміну одним поколінням приходять інші, життя триває... Воно
прекрасне і його не спинити!
(На екрані презентація «Наш найкращий клас»)