Виховний захід "Свято нашого роду"

Про матеріал

Сценарій виховного заходу "Свято нашого роду" допоможе учителю в згуртуванні учнівського і батьківського колективу. Цей урок- свято може бути підсумковим етапом проекту "Роде наш красний". В ході роботи над проектом діти разом з учителем можуть створити виставку сімейних реліквій, фото, відзнак, створити презентацію "Літопис класу", намалювати портети мамі написати твори "Мій тато", виготовити сувеніри для дідусів і бабусь.

Перегляд файлу

Тема: «Свято нашого роду»

Мета: виховання в дітей любові і поваги до рідних, гордості за свою країну, відчуття єдності зі своїм родом і народом.

У святково прибраному залі учні в українських сорочечках, батьки ,
бабусі і дідусі.

  1. уч.:- Гостей дорогих ми вітаємо щиро.
  2. уч.:- Стрічаємо хлібом, любов ю і миром.
  3. уч.: -За звичаєм хорошим українським,

Якому нас бабуся вчила й мати,

Ми вам до ніг вклоняємося низько

І просимо цей хліб від нас прийняти.

Вручають короваш найстаршому з гостей.(Презентація пісні у
виконанні Н. Матвієнко « Роде наш красний ». На екрані сімейні
фотографії присутніх.)

Учитель:-Шановні гості! Любі діти! Ми зібрались сьогодні на свято
«Роде наш красний».Давайте пригадаємо, що таке рід?
Родина, сім я-це твої тато і мама,рідні братики і сестрички.
Рідня - бабусі і дідусі, татові і мамині рідні брати і сестри та їх діти.
Рід- це всі кровні родичі разом.

В українців був гарний звичай, за яким кожен повинен був знати свій
рід до сьомого коліна.як зображено на родовідному дереві.

 

Перше коліно-це ти. ^

Друге- батько й мати.

Третє-2 дідусі і дві бабусі.

Четверте- по 4 прадідусі і 4 прабабусі.

В п ятому по 8, в шостому по 16, а в сьомому по 32 пращури.

Зазначимо, що що рівно 32 зуби має доросла людина .Отже, на дереві

роду 64 гілки. Це число символізує Всесвіт. Тобто, знання свого роду

єднає людину з усім світом.

4 уч: -Батьки і діти ! Діти і батьки!

Нерозділиме і довічне коло.

Ми засіваємо житейське поле

І не на день майбутній-на віки!

Учитель: Головною берегинею родини завжди була мати.Її святою

називали. Тарас Шевченко писав:

У нашім раї на землі

Нічого кращого немає,

Як тая мати молодая

З своїм дитяточком малим.

5 уч:- В безмежному світі у кожнім куточку

Всі люди-це діти: синочки і дочки.

Є в кожного мати любима і мила.

Бо кожне малятко матуся вродила.

6уч: -Вона як богиня сучасного роду

Душа й берегиня усього народу.

7уч: - Нам, маленьким і дорослим,

 8уч: Все дає вона з любов ю:

Ніжне серце, світлий розум,

Силу нашому здоров ю.

Учитель: - Мати, як рідна земля, як Батьківщина в  нас одна.(Презентація пісні на слова В .Симоненка « Виростеш сину».На екрані змінюються фото рідного міста,школи, околиць).

 8 уч: -Кажуть , що на світі

Сонце найясніше.

Та всміхнеться мама -

І стає світліше.

 

9уч:- Кажуть, що без сонця

 Не розквітнуть квіти. А хіба без мами

 Є щасливі діти?

-Я до неї серцем

Любо пригорнуся.

Хай сіяє сонце,

Як моя матуся.

 

2 уч:- Біля кого найтепліше?

-Біля мами,- скажуть діти,-

Завжди затишно , як літом.

| 3 уч:- Навіть вмитися сльозами

Теж найкраще біля мами.

3уч.:-Снилось мені сонце ,

Що ясно світило,

А то моя мама

Дивилася мило.

2-й уч.:-Снилась мені ягідка,

Як мед солоденька.

А то мене цілувала ^

Мама дорогенька.

4 уч:- Мама сонечко в сім ї

Ми ж- промінчики її.

5 уч: - Якщо сонечко в оселі,

То й промінчики веселі.

Учитель:- Гляньте, з якою любов ю малювали діти портрети своїх

мам. Гра «Галерея портретів». Мама упізнає свій портрет- художнику

приз.

6 уч: - Можна у світі чимало зробити:

Перетворити зиму на літо,

Можна морячі океани здолати,

Гору найвищу штурмом узяти.

 7 уч:-Можна пройти крізь пустелі і хащі,

Тільки без мами не можна нізащо!

Бо найдорожче стоїть за словами:

«В світі усе починається з мами».

8 уч:- Я зроблю для тебе,мамо,

Все, що здужаю зробити.

9 Уч:" Буду завжди тебе , мамо,

Ніжно, віддано любити.' 1 уч: - Пробач мені, мамо, що пролісків з лісу

Сьогодні для тебе я ще не приніс.

Ще надто велика туманів завіса.

Холодний, в снігах по зимовому ліс.

І квітів ніде не купив я для тебе,

Пробач.. .не дістав... та і ніде було.

А ти посміхнулась:

                           -Синочку, не треба.

Найкращий дарунок- то серця тепло.

Учитель :- Дорогі мами! Ваші діти дарують Вам тепло своїх сердець

цей чудовий танець.

2 уч: - Без батьків чого ми в світі варті,

Без маминої ласки і тепла,

Без батькової строгості і жарту

І без свого родинного тепла?

3уч:-Якщо міцне коріння є у дуба-

Його не вирвуть бурі й вітри злі.

 Запам ятай. моя дитино люба,

Що ти стоїш на батьківській землі.

Учитель: - Твори Ваших дітей «Мій тато» свідчать, що ота ниточка,

тоненька і невловима ниточка любові, яка з єднує серце батька і

дитини, є у кожній Вашій сім ї.Учитель зачитує твори дітей про

батька.Якщо тато впізнає себе- авторові приз.

4уч:-Горе чи нещастя,

5Чи біда яка-

Всіх нас виручає

Батькова рука.

6уч:-Татова правиця

Знає труд і піт.

Із руки цієї

Ми йдемо у світ.

7уч: - Рідна, ніжна, щира,

Добра і міцна,

У житті дорога

З нею не страшна.

Як підеш у люди-

Щоб там не було, 

Хай в тобі не згасне 

Батькове тепло.

Учитель:- Руки рідної людини теплі, міцні й надійні. їх часто можна

впізнати навіть із заплющеними очима. Чим? Мабуть то голос серця.

Гра . Діти із зав язаними очима впізнають татові руки.

Потім тато із зав язаними очима впізнає свою дитину по голівці.

7 уч:-Я навчаюся у тата

Молоток в руках тримати.

Трохи вмію працювати,

Бо навчаюся у тата!

Учитель;-Кажуть , що чоловік недаремно прожив на світі, якщо він

посадив дерево, збудував дім, виростив сина чи доньку.

Отож зараз ми проведемо гру « Будуємо дім». Змагаються 2-3 сім ї.

Дитина приносить по 1 частині від конструктора, а батько споруджує

дім, поки лунає музика.( Яка сім я спорудить кращий дім.)

9уч.:-Дуже поважає мій татусь футбол.

Разом із гравцями забиває: «Гол!»

То підскочить в кріслі,то «УРА!» кричить,

 Аж на стелі люстра дзвідко дзеленчить.

Мій татусю любий! Завжди будь таким:

Спритним і веселим,

Вічно молодим.

Учитель: -Дорогі мами4 і татусі!Для Вас жартівливий вірш у виконанні Ваших дітей

1 уч:- Ну і мама, ну і тато!

Наче справжні дошкільнята!

9 уч:- Нічогісінько не знають,

Смішно і сказать кому!

Бо щораз у нас питають

Лиш одне: «Чому?» й «Чому?»

1 уч:-Ти чому образив Віку?

9 уч:-1 чому одержав двійку?

1 уч:- Ти чому прийшов так пізно?

9 уч:-1 чому в шкарпетках різних?

1 уч:- Ти чому такий непослух?

9 уч:- Ну, чому не стелиш постіль?

1 уч:- Ти чому це вірш не учиш?

9 уч:- А чому портфель без ручки?

1 уч:-1 чому такий синець?

9 уч:- Ох! Настане нам кінець!

1 уч:- Не поясниш їм ніколи,

Хоч би й дуже захотів... ,.

9 уч:- О! Треба їх віддать до школи!

Хай питають вчителів! 

Учитель:- Ну що ж, до школи так до школи. Тоді збираємось.

( Змагаються 2-3 сімейні пари. Наприклад, тато носить по 1 речі, а

мама збирає у портфель. Серед речей , з яких треба вибирати шкільне

приладдя, є і кілька провокативних.)

Учитель:- Ну а наші мами й тата часом вміють таке, що й учителів здивують.

Гра « Вигризаємо візерунки»

Аби нагодувати вередливого нащадка,коли дружини не було дома,один винахідливий тато навіть запропонував йому вигризати візерунки у млинцях.То ж спробуємо!             

(Поки лунає музика, діти змагаються, хто вигризе кращий візерунок).

Учитель:-Ви тільки вслухайтесь: бабуся,бабунечка,бабусенька!

Яке ніжне, красиве, лагідне, пестливе слово! А чому?

А тому , що бабуся- це мамина або татова мама, отже вона прожила на світі удвічі більше твоїх тата чи мами.І ти удвічі дорожчий для неї, бо ти-дитина її дитини. Ти- її онучатко, дівчатко чи хлоп ятко.Ти- її пташенятко, кошенятко,а іноді й поросятко.Ти її дитиночка- кровиночка Бо правду кажуть у народі: «Діти- це діти, а справжні діти- це онуки».

Подивись у бабусині очі. Які вони щирі. В них ні лукавства, ні хитрування.Це погляд добра і любові.

То за що ж люблять онуки свою бабусю?

 2 уч:- 3 бабусею моєю ми дружимо давно.

І ми , скажу вам, з нею в усьому заодно.

3 уч:- Ну а моя бабуся найкраща у житті!

А руки у бабусі - ну просто золоті!

- Вони що хочеш вміють, скрізь роблять чудеса:

То місять щось, то шиють, подивишся-краса!

 4уч:-і перехрестять наніч, щоб міцно спав онук.

Мабуть немає в світі таких хороших рук!

5уч:- Я своїй бабусі все зроблю, що вмію,

Бо люблю я дуже, як вона радіє.

Зморщечки розгладжу, в щічку поцілую.

Ой, моя бабусю, як тебе люблю я!

6 уч:- День настав . та ще й субота.

Як багато в нас роботи!

Я підлогу стала мити-,

А бабуся борщ варити.

Я люблю свою бабусю,

Я роботи не боюся.

Скажуть всі: « В бабусі внучка

Вироста не білоручка!»

7 Уч:" Ой нема миліше,нема веселіше,

Як в бабці в гостині! .

Медом почастує та ще й поцілує.

Кучерик поправить.

Бабуся радіє. сама молодіє,

Коли внуків бавить.

-8 уч:- Сміється сонце, я сміюсь,

Всміхається бабуся.

Я в добрі очі їй дивлюсь,

Ніяк не надивлюся.

Хай Вам сонце сміється!

Хай добро Вам ведеться!

Хай годинник Вам повільно лічить вік,

А Бог дарує многих благих літ!

Учитель: - Ну а тепер конкурс « Які мудрі в Вас онуки» ( Назвати

прислів я та приказки про рід, родину, сім ю. Адже прислів я і

приказки- це неписаний звід законів як жити на світі.

(Добрі діти - батькам вінець, а злі діти - батькам кінець!

Яка сім я -такий і Я. 

Яка хата-такий тин, який тато-такий син.

Яка мама -така й сама .

 Один батько краще догляне семеро синів, як семеро синів батька.

Хто бабусю має- потіху знає.

 Там бабусині руки-де онуки.

 Мама  однією рукою б є, а другою гладить.

Три біди є в людини-смерть, старість, і погані діти.

Поки баба - поти й діти.

Яблуко від яблуні недалеко падає.

Учитель:- Недарма народ говорить: «Поки діда- поти й хліба».

Бо старші чоловіки в родині завжди допомагали молодшим її членам і

словом, і ділом, тому що мали великий життєвий досвід.

Послухайте,діти, притчу ,яка називається «Закон роду»

Був колись такий закон- виганяти старих людей, які вже не могли

роботу робити.Старший син виводив батька чи матір у глухий ліс і

там кидав.А один чоловік пішов проти закону: пожалів свого батька,

заховав його в землянці глибоко в пущі.

Рік живе старий, другий. Ніхто про те не знає. І впав на їхню землю

неврожай лютий, а за ним- холодна зима. Все поїли люди, навіть те,

що на насіння лишали.Розмерзлась земля, а сіяти нічого. Пішов тоді

син до батька тай каже: « Будемо гинути , тату, усі разом». І заплакав.

Батько порадив йому розібрати стріху на хаті,розтрусити її по полю, і

зійде те зерно, що в колосках невимолочене залишилось.Син так і

зробив, а за ним і все село. І зійшло посіяне зерно ,густе й могутнє, і

був урожай невиданий. І стали того чоловіка питати,хто навчив його

так чинити. Чоловік і признався , що порушив закон, не вигнав батька,

і той врятував весь рід від голодної смерті.

І прийняли тоді новий закон роду- берегти й шанувати старих людей

за роки, за мудрість, слухати їхню раду й чинити так, як скажуть вони.

А хто не виконає цього закону- буде проклятий на віки вічні...»

9 уч: - Зовсім не старенький любий мій дідусь.

- Ми з ним добрі друзі і я цим горджусь.

Він такий розумний- все на світі знає,

Бо книжок багато він завжди читає.

 Недарма вважає вся наша сім я,

Що на діда зовні дуже схожий я.

 Виросту я скоро, усього навчусь,

І таким же мудрим стану, як дідусь.

 5-й уч.:-Є в дідуся добре діло

Сад розводить на горбку.

Квітнуть вишні біло-біло

В дідусевому садку.

А дідусь погожим літом

В гості внуків вигляда,

І травневим білим цвітом

 Розцвітає борода.

Учитель:-Вишита скатертина чи рушник. намальована картина чи виготовлений власноруч посуд передавали від покоління до покоління, несли нащадкам не просто красу, а й  тепло сердець і умілих рук пращурів. наші діти зібрали такі надбання.

У кожній родині як велика реліквія зберігаються фотографії всіх рідних, живих і давно померлих. Колись висіли вони в одній

великій рамці на стіні і ніби стежили допитливим поглядом за своїми

нащадками, за їх ділами, схвалювали добрі справи і утримували від

поганих.

4уч:" У мене в рамці на стіні червоний оксамит.

На нім солдатські ордени, які носив наш дід.

 Був мамин дід, наш прадідусь, героєм на війні.

І я тепер Богданом звусь на честь тих орденів.

У школі я усі діла робитиму як слід,

Щоб тільки добра слава йшла

 про наш солдатський рід.

2 уч: - Чи мороз, чи завірюха,

Я нікого не боюсь!

Це тому, що маю друга.

Мій найкращий друг- дідусь!

Ми йдемо удвох гуляти,

І в кіно, і в магазин.

До морозива я ласий,

А мультфільми любить він.

Скоро виросту,а поки

В нас такі веселі дні,

Що здається менше років

Дідусеві, ніж мені.

Учитель:- Дорогі, шановні наші дідусі і бабусі! Наші діти дарують

Вам цей танець ( Діти викон. танець під музику пісні « Бабушка

рядышком с дедушкой»)

3уч: - Спасибі всім Вам за роботу.

4уч: - За руки Ваші і турботу.

5уч: - За те,що дома повсякчас

1 уч:-Ви так турбуєтесь про нас.

7 уч: -Спасибі Вам говорим знов

1уч: -За Вашу ласку і любов.

9 уч: -І вся весела дітвора

1 уч:- Вам зичить щастя і добра!

Учитель: -Рід великий, край багатий,

Лине пісня з поля:

Будем долю віншувати,

Щоб вродила доля.

Щоб дала нам щастя, вроду

І живильну воду.

Нема роду, переводу

І не буде зроду!

- На зміну одним поколінням приходять інші, життя триває... Воно

прекрасне і його не спинити!

(На екрані презентація «Наш найкращий клас»)

 

 

docx
Додано
4 квітня 2018
Переглядів
887
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку