1 липня о 18:00Вебінар: Шкільна дошка – ігрове поле вчителя

Виховний захід "Телефонний етикет"

Про матеріал
Бурхливий розвиток інформаційно-комунікативного обладнання в світі стає нам ближчим і більш зрозумілим з точки зору доступності користування тими чи іншими електронними засобами, серед яких чільне місце посідає можливість користування засобами і функціями мобільного зв’язку. Ми вже настільки звикли до переваг такого виду спілкування, що часто не помічаємо, як в процесі мобільного спілкування не зважаємо на оточуючу нас дійсність. Ми поважаємо власне право на спілкування, нехтуючи іншими правами та обов’язками. Тому головною задачею цього заходу є ознайомлення учнів з правилами телефонної етики, що недопустимим є користування мобільним зв’язком під час навчальних занять.
Перегляд файлу

ДНЗ «Херсонське вище професійне училище сервісу та дизайну»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Виховний захід

 на тему «Телефонний етикет»

 

 

 

 

 

Матеріали підготувала                                                                                                    класний керівник групи № 617а                                                                                               Соловйова І.В.

 

 

 

 

 

Херсон 2018

П л а н                                                                                                                        проведення виховної години

 

Тема. Телефонний етикет.

 

Мета. Познайомити учнів з правилами телефонного етикету мовлення, дати зразки найпоширеніших діалогів. Закріпити навички мовленнєвої поведінки у телефонному спілкуванні. Розвивати зв'язне мовлення, пам'ять, увагу. Виховувати культуру спілкування.

Актуальність теми: бурхливий розвиток інформаційно-комунікативного обладнання в світі стає нам ближчим і більш зрозумілим з точки зору доступності користування тими чи іншими електронними засобами, серед яких чільне місце посідає можливість користування засобами і функціями мобільного зв’язку. Ми вже настільки звикли до переваг такого виду спілкування, що часто не помічаємо, як в процесі мобільного спілкування не зважаємо на оточуючу нас дійсність. Ми поважаємо власне право на спілкування, нехтуючи іншими правами та обов’язками. Тому головною задачею цього заходу є  ознайомлення учнів з правилами телефонної етики, що недопустимим є користування мобільним зв’язком під час навчальних занять. На уроці головне завдання – навчатися і спілкуватися з вчителями, а інше спілкування, навіть з батьками, можна здійснювати в час, вільний від навчальних занять.

Завдання виховної години: підвищити рівень культури у телефонному спілкуванні.

Форми проведення: бесіда з елементами розповіді, рльова гра.

Обладнання: мультимедійна презентація «Телефонний етикет»

 

 Епіграфи:

                                               Зробимо крок до цивілізованого спілкування.

 

Ніщо не обходиться нам так дешево і не ціниться

так дорого як ввічливість.

Мігель Сервантес

 

                                                                                       Єдина справжня розкіш —

                                                                                       це розкіш людського 

                                                                                       спілкування.

                                                                                      Антуан де Сент-   Екзюпері

 

Хід заходу

 

Вступне слово вчителя (Слайд 1)

- Як ви думаєте, для чого потрібний телефон?

- Хто з вас часто користується цим засобом зв'язку?

- Всі дорослі і діти на сьогоднішній день користуються телефоном. Ми навіть не уявляємо зараз життя без цього засобу зв'язку.

 

 

 

 

 

 Сьогодні в Україні налічується вже більш ніж 51 млн. абонентів різних мобільних операторів. Найбільш популярні оператори мобільного зв’язку – „Київстар”, MTC (UMC), Jeans, :)life, Beeline та інші. Мобільні телефони стали основним засобом комунікації і невід’ємною складовою нашого життя.Сучасний світ з його все більш зростаючими темпами життя несе в собі нову поведінку людей, що, у свою чергу, відтворює нові культурні цінності. Одна з найактуальніших проблем пов’язана із впливом високотехнологічних засобів комунікації на культуру поведінки та свідомість дітей і молоді. В українському суспільстві з’явилось таке поняття як «мобільна культура». За статистикою, кожен другий українець має мобільний телефон, а багато хто – і не один. Фахівці говорять, що так само, як з початком автомобільної ери виникла необхідність врегулювати дорожній рух, те саме необхідно зробити з етикою спілкування по мобільному телефону. Українське суспільство, зокрема молодь, розуміючи поняття «мобільна культура», не завжди дотримується її етичних норм. Крім того, соціальне опитування показало, що існує потреба у формуванні та поширенні етики користування мобільним зв’язком. Молодь переважно розуміє необхідність переводити мобільний телефон у беззвучний режим у громадських закладах. Однак, це стосується лише церкви, лікарні та закладів культури, а ось навчальні заклади  залишаються  осторонь. Тому дітей та молодь необхідно привчати до цивілізованого спілкування з самого раннього віку,  разом  із  формуванням  загальнокультурних  цінностей,  навчити  їх  користуватися мобільним зв’язком у громадських місцях, дотримуючись правил мобільного етикету та поважаючи свободу оточуючих, тобто приділяти значну увагу вихованню молоді згідно з етичними правилами користування мобільним зв’язком. Неправомірні  дії  з  використанням  мобільного  зв’язку  та  нехтування  культурними нормами  цивілізованого  спілкування  не  лише  ставлять  людину  у  залежне  становище, але й наносять величезну моральну шкоду людству i є серйозною перепоною на шляху становлення суспільства європейського рівня.

(Слайд 2) - Уявіть собі, що до нас завітав гість з далекого минулого, спробуйте пояснити йому, що таке телефон, з чого він складається, який на вигляд, як діє.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Слайд 3) Ведучий 1. Слово "телефон” походить від грецького tel – далекий, phon -звук.

(Слайд 4) Ведучий 2. Винахід телефону є результатом праці багатьох людей і його авторство не можна приписати одній конкретній особі.

(Слайд 5) Ведучий 1. Перший прототип сучасного телефону запатентовано в 1876 році американським винахідником Александром Белом. Трубка Бела служила почергово і для передачі і для прийому звуку. Вона не мала дзвінка, а виклик абонента відбувавався через трубку за допомогою свистка. Дальність дії такого приладу не перевищувала 500 метрів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Слайд 6) Ведучий 1. Як правильно користуватися телефоном?

А як ви думаєте, чи достатньо тільки одного вміння набирати номер, щоб про вас можна було сказати, що ви вмієте користуватися телефоном?

Ведучий 2. Як ви думаєте, з якою метою ми дзвонимо?

Які правила потрібно знати, перш , ніж набирати номер?

   

 

 

 

 

 

 

 

Слово вчителя. Давайте спробуємо з вами відповісти на дані запитання           ( вислуховуються припущення із залу) Молодці, кожен з Вас має свою думку і більшість із них вірні. А зараз все ж таки давайте послухаємо як правильно телефонувати

(Слайд 7) Ведучий 1. Для початку телефонної розмови існує спеціальне слово “алло”. Абонентові буде приємно чути це слово, якщо воно вимовлене з радістю, так, ніби ви чекали його дзвінка. Перед тим, як зняти трубку, обов'язково посміхніться. Ваш голос відразу стане м'якше і приємніше! Ви відчуєте, як покращилося ваш настрій і ставлення до того, хто подзвонив. Пам'ятайте, посмішку, чути по телефону!

Ведучий 2. Деякі, знімаючи трубку, говорять: - Так? Врахуйте, що це слово занадто коротке, що розташовує до ділового спілкування. На думку дослідників, відповідь “слухаю” звучить гонорово. Фраза “у телефону” є застарілою формою. Де ж ще може знаходитися людина, яка відповідає “у телефону”? Фраза “на дроті” залишилася, як жарт, вираз грайливого настрою.

 

 

 

 

 

 

 

 

КОЛИ ТЕЛЕФОНУЄТЕ ВИ:

(Слайд 8) Ведучий 1. Якщо після сьомого гудка той, кому ви телефонуєте, не бере слухавку, спробуйте подзвонити йому пізніше. Можливо, потрібна вам людина дуже зайнята і не може підійти до апарата.

Ведучий 2. Якщо ви помилилися номером, нетактовно ставити запитання: «А який у вас номер?» Замість цього повідомте, куди ви телефонуєте: «Вибачте, це номер 555-55-55?».

Ведучий 1. На початку розмови слід привітатися — як і в звичайній розмові. Коли слухавку взяв хтось із членів родини вашого друга чи подруги, ввічливо попросіть покликати його (чи її) до телефону.

   

(Слайд 9) Ведучий 2. Коли того, хто вам потрібен, немає, можна або запитати, коли він повернеться, або представитися й попросити, щоб вашому другові чи подрузі передали, що ви дзвонили.

Ведучий 1. Припустімо, що до телефону підійшов саме той, хто вам потрібен. Не змушуйте його витрачати час на те, щоб вас упізнати. Назвіть своє ім'я. Наприклад: «Привіт, Олено! Це Тетяна...»

Ведучий 2. Не займайте телефон більше ніж на 15 хвилин. Можливо, хтось саме цієї миті намагається зателефонувати вам або комусь із членів вашої родини. Якщо ваш співрозмовник затягує розмову, домовтеся зустрітися особисто і вислухати його.

(Слайд 10) Ведучий 1. Без потреби не телефонуйте з чужого апарата. Коли ви прийшли в гості і вам негайно треба подзвонити, попросіть у господарів дозволу.

Не телефонуйте знайомим пізніше десятої вечора та раніше девятої ранку. Навіть якщо ваші знайомі не сплять, їхні батьки можуть спочивати, і ви потурбуєте їх своїм дзвінком.

   

 

 

 

 

 

 

ЯКЩО ТЕЛЕФОНУЮТЬ ДО ВАС:

(Слайд 11) Ведучий 2. Знявши слухавку, скажіть: «Алло». Це своєрідна перевірка зв'язку. Коли тому, хто дзвонить, потрібні не ви, а хтось із відсутніх членів вашої родини, неввічливо запитувати «Хто дзвонить?». Краще сповістити, що тата (сестри, мами, бабусі) зараз немає вдома, і спитати, чи потрібно щось їм передати. На випадок, якщо співрозмовник повідомить свій номер телефону, треба покласти поруч з апаратом ручку та блокнот або аркуш паперу. Не сподівайтеся на свою пам'ять: ви можете забути про дзвінок, на який ваші рідні довго чекали.

 

 

 

 

 

 

 

Ведучий 1. Якщо до вас прийшли гості, а в цей час вам хтось зателефонував, домовтеся, що ви передзвоните, щойно звільнитеся. Неввічливо довго обговорювати улюблену комп'ютерну гру, тоді як ваші гості позіхають від нудьги.

(Слайд 12) Ведучий 2. Якщо хтось неправильно набрав номер і потрапив випадково до вас, не грубо, а ввічливо відповідайте: Ви помилилися номером.  Якщо розмова перервалася, то передзвонити повинен той, з чиєї ініціативи відбулася розмова.

Ведучий 1. За правилами хорошого тону, телефонну розмову закінчує дівчина в розмові з юнаком, старший з молодшим, а при рівних умовах - той, хто подзвонив.

   

 

 

 

 

 

 

 

(Слайд 13) Ведучий 2. Небажано дзвонити людині по робочих питаннях на мобільний телефон у його вільний час, а саме до початку й після завершення офіційного робочого дня, а також на вихідні й свята. На особисті дзвінки також існують обмеження з 9 ранку до 22 вечора. Якщо все ж необхідно порушити ці правила й подзвонити, краще вибачитися та запитати про можливість говорити з Вами, а розмовляти недовго й по суті.

   

 

 

(Слайд 14) Ведучий 1. Знання і виконання Правил мобільного етикету — це ознака вихованості та високої культури спілкування абонента.

 

 

 

 

 

Слово вчителя. Ви вже трішечки ознайомилися з правилами спілкування по телефону, а ось про використання телефону в навчальному закладі та громадських місцях поговоримо зараз. Міністерство освіти і науки робило і робить певні кроки з метою розробки стратегічних напрямків національного виховання дітей та молоді. Міністерством був виданий наказ №420 від 24.05.2007 року «Про використання мобільних телефонів під час навчального процесу», згідно з яким школярам заборонено користуватися мобільним телефоном під час занять.

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

НАКАЗ

м. Київ

№ 420 від 24.05.2007

Про використання мобільних

телефонів під час навчального процесу

На  виконання  рішення  колегій  Міністерства  освіти  і  науки  України,  Міністерства

внутрішніх справ України, Міністерства України у справах сім'ї, молоді та спорту від 27

квітня 2007 року та з метою підвищення рівня організації навчально-виховного процесу

НАКАЗУЮ:

1.  Заборонити з 1 вересня 2007 року використання мобільних телефонів у загальноосвітніх та  професійно-технічних  навчальних  закладах  усіма  учасниками  навчально-виховного процесу під час проведення навчальних занять.

 

(Слайд 15) Ведучий 2. Досить часто виникає потреба скористатися мобільним телефоном, хоча місце й час для цього можуть бути не зовсім доречними. Що ж робити в таких випадках? Звичайно ж, керуватися правилами мобільного етикету.

   

 

 

 

 

 

 (Слайд 16) Ведучий 1. "Намагайтеся вимикати мобільний телефон там, де є застереження «Будь ласка, вимкніть Ваш мобільний телефон» — наприклад, у літаках чи у медичних закладах.

Оберіть такі рінгтони, які будуть приємні Вам, і в той же час не турбуватимуть оточуючих.

Пам’ятайте, що треба переводити свій мобільний телефон у режим «без звуку» або користуватися послугою «Голосова пошта» у театрах, музеях, на виставках, у кінотеатрах, коли заходите на урок.

 

 

 

 

 

 

 

Ведучий 2. Відповідати на дзвінок під час уроку не можна. Тому попросіть ваших знайомих у разі крайньої потреби надсилати СМС-повідомлення. Читати повідомлення, звичайно, треба на перерві.

Коли дзвонить телефон, а ви з кимось розмовляєте, вибачтесь і відійдіть убік.

(Слайд 17) Ведучий 1. Якщо під час вистави або в бібліотеці Вам терміново необхідно написати текстове повідомлення, вимкніть сигнали клавіатури.

У громадських місцях: магазинах, транспорті, ліфті тощо намагайтеся розмовляти по мобільному телефону максимально тихо та коротко, щоб не заважати оточуючим своїми розмовами.

Установіть мінімальну гучність сигналу мобільного телефону коли Ви відпочиваєте разом з іншими людьми — наприклад, у кафе.

 

 

 

 

 

 

 

 

(Слайд 18) Ведучий 2. Некоректно використовувати чужі мобільні телефони в своїх цілях та повідомляти їх мобільні номери третім особам без дозволу.

Уникайте встановлення таких рінгтонів на свій мобільний телефон, які можуть образити чи збентежити оточуючих (нецензурні вислови, грубі вирази та неприємні звуки).

 

 

 

 

 

 

 

Перебуваючи в бібліотеці, переведіть Ваш мобільний телефон у режим «без звуку», а при необхідності відповісти на дзвінок розмовляйте неголосно і по суті справи.

 

(Слайд 19) Ведучий 1. Номери телефонів, які повинен знати кожний:

101 — пожежна

102 - міліція

103 — швидка медична допомога

104 — газова аварійна служба

109 — довідкова служба

Ці телефони працюють цілодобово. Бо це телефони спеціального виклику.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слово вчителя. А зараз розглянемо на прикладі рольової гри та вирішенні проблемних ситуацій – як ви засвоїли правила спілкування телефоном, як не варто розмовляти і побачите приклади нетактовного спілкування . А зараз запрошую для гри двох дівчаток (пояснюю правила гри)                                                                                    (Слайд 20) РОЛЬОВА ГРА УЧНІВ

Чому образилась мама?

Маша: Алло, Катя, це ти?

Мама: Ні, це не Катя. А хто її запитує?

Маша: Та, так, знайома. А де Катя?

Мама: Її немає удома. Що їй передати?

Маша: От халепа, обіцяла мене почекати, а сама кудись злиняла!

Мама: Пробачте, я з вами в такому дусі не можу далі розмовляти.

Ведучий 1. Знайдіть помилки у діалозі

   

 

 

 

 

 

 

(Слайд 21) Виправимо помилки розмови

Мама: Алло, слухаю вас.

Маша: Здрастуйте, вам дзвонить Катіна  днокласниця Маша.

Мама: Здрастуйте. Слухаю вас.

Маша: А Катя удома?

Мама: Каті немає удома. Що їй передати?

Маша: Термінового нічого не немає, просто ми з нею повинні домовитися про зустріч. Я можу вам передзвонити?

Мама: Так. Подзвоніть години через дві. Я передам, що ви їй дзвонили.

Маша: Спасибі. До побачення.

Мама: До побачення.

 

 

 

 

 

 

 

 

ВИРІШЕННЯ ПРОБЛЕМНОЇ СИТУАЦІЇ УЧНЯМИ

Ситуація №1. (Слайд 22)

Ви подзвонили своєму однокласникові, щоб привітати його з Днем народження, а трубку узяла мама.

   

Ситуація №2. (Слайд 23)

Ви подзвонили своєму другу Сергію, аби взнати домашнє завдання.

 

Ситуація №3. (Слайд 24)

Ви хочете запросити свою подругу Катю в гості. Подзвонивши їй, трубку узяв папа і сказав, що Каті немає  удома.

 

 

 

 

 

 

 

 

Ситуація №4. (Слайд 25)

Вам подзвонила подруга і хоче повідомити щось цікаве. По її інтонації ви розумієте, що це надовго. Але ви в цей час збираєтеся пригостити чаєм свою тітку, яка зайшла до вас на годинку в гості. Як ви поступите?

 

 

УЗАГАЛЬНЕННЯ

(Слайд 26) Ведучий 1. Назвіть номери телефонів, які повинен знати кожний.

(Відповідь)

101 — пожежна

102 — міліція

103 — швидка медична допомога

104 — газова аварійна служба

109 — довідкова служба

   

(Слайд 26) Ведучий 2. Які існують обмеження

- по робочих питаннях на мобільний телефон?

- на особисті дзвінки ?

Якщо все ж необхідно порушити ці правила й подзвонити, необхідно …

(Відповідь)

Небажано дзвонити людині по робочих питаннях на мобільний телефон у його вільний час, а саме до початку й після завершення офіційного робочого дня, а також на вихідні й свята. На особисті дзвінки також існують обмеження з 9 ранку до 22 вечора. Якщо все ж необхідно порушити ці правила й подзвонити, краще вибачитися та запитати про можливість говорити з Вами, а розмовляти недовго й по суті.

(Слайд 27) Ведучий 1. Які рінгтони слід встановлювати на свій мобільний телефон?

(Відповідь) Уникайте встановлення таких рінгтонів на свій мобільний телефон, які можуть образити чи збентежити оточуючих (нецензурні вислови, грубі вирази та неприємні звуки).

   

(Слайд 28) Ведучий 2. Коли треба переводити свій мобільний телефон у режим «без звуку» або користуватися послугою «Голосова пошта» ?

(Відповідь) Пам’ятайте, що треба переводити свій мобільний телефон у режим «без звуку» або користуватися послугою «Голосова пошта» у театрах, музеях, на виставках, у кінотеатрах, коли заходите на урок.

(Слайд 29) Ведучий 1. За правилами хорошого тону, телефонну розмову закінчує…

(Відповідь) За правилами хорошого тону, телефонну розмову закінчує дівчина в розмові з юнаком, старший з молодшим, а при рівних умовах - той, хто подзвонив.

 

 

 

 

 

(Слайд 30) Ведучий 2. Дотримуйтесь цих нескладних правил телефонної етики, поважайте себе та оточуючих.

 

 

Вчитель.

 Висновок:

Треба вміти користуватися телефонним звязком  у повсякденному житті , навчальних закладах, для того, щоб ми були такими справжніми європейцями, щоб мобільний зв'язок, мобільне спілкування насправді приносили радість та задоволення.

Знання і виконання Правил мобільного етикету — це ознака вихованості та високої культури спілкування абонента.

Говорячи  про  мобільне  спілкування  взагалі,  можна  зробити  висновок  про недостатній рівень мобільної етики, і не лише серед молоді. Основні правила мобільного етикету допоможуть вам зрозуміти, де межа між особистою свободою спілкування і нормами соціальної поведінки.

Дякую за увагу!

 

 

docx
Додав(-ла)
Соловйова Інна
Додано
12 квітня
Переглядів
62
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку