Виховний захід
Тема: Твори добро, бо ти людина.
Мета: Визначити й окреслити суть категорій добра і зла. Формувати чуйність, доброзичливість, засуджувати почуття заздрості й злості. Виховувати бажання зростати добрими, справедливими, чуйним.
Хід заняття
Що ж таке доброта? Доброта - це уміння співчувати іншій людині, відгукуватися на її горе, яке може спідкати кожного з нас, це милосердя по відношенню до того, хто потребує допомоги, це добре ставлення до всіх людей. Все своє життя, починаючи з дитинства, людина пізнає, що таке «добре», а що таке «погано».
Вчені вважають, що кожне почуття людини живе в окремій частині тіла. Добро живе у серці. Покладіть руку на серце, закрийте очі, відчуйте як теплом наповнюються ваші груди, як ваше серце гріє вашу руку. Про що або про кого ви думаєте, коли звучить слово "добро"?
Учитель
На доброті існує світ,
І добротою пахне хліб,
І мирне небо. В школу йти —
Це також вияв доброти...
І до дітей любов свята —
Це чистота і доброта.
Складання «Абетки гарних слів».
- Давайте створимо у нашому класі гарний настрій. Згадайте гарні, добрі слова на літеру Д, ми поселимо їх у будиночок.
- Діти, у цьому будиночку мешкають дуже гарні слова про доброту. А як ви розумієте слово добро?
- Наведіть приклади доброго ставлення людей.
(Люди вітаються, допомагають у скруті, дарують квіти, вітають зі святами, допомагають людям похилого віку, тваринам.)
-Згадайте, які ви зробили добрі вчинки?
Учитель.
Коли ми даруємо добрі слова, чудовий настрій, тепло своїх долонь іншим, нам стає також добре, тепло і затишно на душі.
Учениця.
Я всміхаюсь сонечку!
Діти (разом). Здрастуй, дороге!
Учениця.
Я всміхаюсь квіточці!
Діти (разом). Хай вона росте!
Учениця.
Я всміхаюсь дощику!
Діти (разом). Лийся, мов з відра!
Учениця.
Друзям усміхаюся!
Діти (разом). Зичим всім добра. Гра «ТАК» чи «НІ».
Вчитель:
- Ми своє сердечко також повинні наповнювати добрими справами, бути щедрими на гарні слова. Тож будьте уважними:
- Коли вам краще жити:
Коли сміються діти? ( Так)
- А чи тоді, як всі кричать,
І їм не можна ради дать. (Ні)
- Бабусі хлопчик допоміг.
Він, діти, добрий хлопчик? (Так)
- Тепер усі скажіть мені:
У сварці жити добре? (Ні)
- А як немає забіяк,
Тоді усім прекрасно? (Так)
- А як серця у всіх ясні,
То вам погано, діти? (Ні)
- Співає хлопчик гарно як!
А вам подобається? (Так)
- А як обличчя всіх пісні,
Похмурі, злі? Вам добре? (Ні)
- Реве і трощить все хлопчак,
Це теж погано, діти? (Так)
- Тоді іще скажіть мені:
Як діти б'ються, добре? (Ні)
- Тепер я впевнена, що ви добре розумієте різницю між гарним і поганим.
- Під час польоту в зоні інтенсивної турбулентності виникає небезпека, (13 слайд)тільки разом ми можемо подолати труднощі. Якщо добра ти дитина знаєш, що то повинна робити дитина. Я називаю та ви дружно плескаєте в долоні, а якщо ні, то нічого не робите.
Учитель. Доброта — це слово із сонечком схоже. Воно зігріває, огортає теплом душу живої істоти, робить життя ясним, світлим, радісним. Сьогодні ми з вами вирушимо до країни Доброти.
Гра «Добрий дощик»
- Діти, ми можемо спостерігати добре ставлення не лише серед людей, а й у природі. Пограємо у гру «Добрий дощик».
Діти утворюють коло.
Усі вони — «добрі дощові краплинки». Усередині — «мама Хмара». Цій дитині до рук дається чашечка з чарівною водою доброти. Грає музика, і всі «краплинки» танцюють, кружляючи навколо «мами Хмари». Коли мелодія уривається, всі краплинки завмирають, а «мама Хмара» бризкає водою з чашечки по черзі на кожну дитину у колі та запитує «краплинок», кому вони допомогли. Кожна має відповісти.
Наприклад:
Я побачила квіточку, що засихала від спеки, та й напоїла її.
А я помітила на дорозі брудну машину й помила її.
Я розвеселила дітей.
Я допомогла помити посуд.
Я вмила брудного хлопчика.
Я полила дерево, яке діти посадили біля школи.
А я дала зайчикові водички.
- Діти, скажіть, якою була мама-Хмара добрих краплинок?
- Чого, та як, вона навчала своїх діточок?
— Бачу ви знаєте, що має робити добра людина. І за це отримуєте частину ключика.
Гра „Доповни прислів’я”(слайд №5)
Хто добра людям бажає, той і сам …добро має.
Добре діло твори …сміло.
Добро не пропадає, а зло …вмирає.
Добро не лихо, ходить у світі … тихо.
Добрі діла тихо ходять, а злі дзвонять, …як дзвони.
Коли люди до тебе добрі, то ти будь ще … добрішим.
Добро роби скільки можеш, від того ніколи не … занеможеш.
Від добра добра …не шукають.
Не всяка стежечка без спориша, не в кожної людини …добра душа.
Робиш добро не кайся, робиш зло …на зло і сподівайся.
Не одежа людину красить, …а добрі діла.
Наша подорож добігає кінця. Але поглянемо, що це за казкова скринька на пеньочку стоїть! Давайте її відчинимо!
(Відчиняють скриньку і дістають листок із запитанням.)
- Як ви гадаєте, діти, чого більше на землі — добра чи зла?
- А ви знаєте, що у казці завжди добро перемагає і здійснюються найвибагливіші бажання і мрії?
- Які казки ви знаєте, де добро перемагає зло?
- А зараз давайте засвітимо «Сонце доброти». Пригадайте риси, які притаманні добрій людині.
Учитель.-Подорож наша добігла кінця. Завдання царівни Доброти виконані. Шлях до країни Доброти подолали, ключ — одержали. І ось хто на вас чекає!
Ангел-охоронець (малюнок)
Учитель. - У кожної людини є її Ангел-охоронець, який охороняє нас від біди. Якщо людина робить добрі справи, Ангел радіє, а якщо злі — плаче, тужить, утрачає свої сили. Ми бажаємо вам, щоб ви робили тільки добро, щоб ваш Ангел-охоронець радів і завжди допомагав вам у скруті.
Пам'ятайте правила доброти: