Виховний захід У господині Електроенергії

Про матеріал
Даний матеріал має на меті розширити і закріпити знання учнів про значення електроенергії в житті людей; формувати розуміння необхідності знати і виконувати правила безпечної поведінки з електроприладами; вчити дітей користуватися знаннями про електричний струм, джерелами інформації з теми; розвивати вміння безпечно користуватися найпростішими та найпоширенішими побутовими приладами й технікою; виховувати обережність, пильність, розсудливість і бажання економити електроенергію.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

ВИХОВНИЙ ЗАХІД:

«У ГОСПОДИНІ  ЕЛЕКТРОЕНЕРГІЇ»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета:  Розширити і закріпити знання учнів про значення електроенергії в            житті людей; формувати розуміння необхідності знати і виконувати правила безпечної поведінки з електроприладами; вчити дітей користуватися знаннями про електричний струм,  джерелами інформації з теми; розвивати вміння безпечно користуватися найпростішими та найпоширенішими побутовими приладами й технікою; виховувати обережність, пильність, розсудливість і бажання економити електроенергію.

 

Обладнання.  Малюнки, зразки електроприладів, енциклопедії, картки для роботи в групах.

 

 

                                      

 

 

 

                                                                  Хід заняття

І. Організація учнів до роботи.

ІІ. Оголошення теми і мети заняття.

     Відгадайте загадку.

     Без ніг біжить.

     Без вогню горить.

     Без зубів, а кусається. (Електрика).

     Ми не уявляємо свого життя без електрики. Сьогодні ми з вами побуваємо  в гостях у господині Електроенергії. А поїдемо ми в гості на транспорті, який працює на електриці. Який це транспорт? (Діти відповідають, демонструються малюнки тролейбуса, трамвая, електропотяга).

 C:\Users\admin\Downloads\тролейбус.JPGC:\Users\admin\Downloads\трамвай.jpg

                                                                                                                                  

  

     C:\Users\admin\Downloads\поезд.jpg

 

 

ІІІ.  Актуалізація опорних знань.

  1. Розповідь учителя.

      Електроенергія рухає станки на заводах і фабриках, підйомні крани на будівництві, електропоїзди на залізничних дорогах, тролейбуси і трамваї на вулицях міст. Вона примушує ясно світити мільйони ламп – від найменших лампочок кишенькових ліхтариків до найбільших прожекторів. Електрична енергія виплавляє метали і жене радіохвилі, гріє праски і народжує рентгенівські промені. Показує кінофільми і гуде в дротах телеграфа і телефона.. Електрична енергія смажить, варить, стриже, голить, пере, прасує, ріже і варить метали, лікує хворих, виконує за секунду складні математичні розрахунки. Без електроенергії не може існувати сучасна промисловість і сільське господарство, транспорт і зв’язок, армія і медицина.

       Звідки ж береться електроенергія?

  1. Бесіда «Звідки до нас приходить електрика?»

Дає електрику країні ця чарівна станція

І здогадатись ви повинні, що це… (електростанція).

     Електростанція – це особлива фабрика, де виробляють електрику за допомогою швидких річок ( ГЕС ) або тепла від згоряння вугілля , природного газу, нафти ( ТЕС ) чи атомної енергії ( АЕС ), енергії сонця і вітру ( ЕСІВ ). Який великий шлях проходить електроенергія від електростанції до споживача. Вироблений  на електростанціях електричний струм через трансформатори  по дроту і кабелях іде в міста і села. Кабелі розташовуються дуже високо на опорах-щоглах. Тому що висока напруга викликає високу небезпечність. Не можна близько підходити до стовпів і доторкатися до обірваних дротів. У містах під землею до кожного будинку прокладені кабелі. Потім електричний струм біжить по всьому будинку по дротах, вбудованих у стіни. Ці проводи підведені до розетки, в яку вставляється вилка будь-якого приладу. Вилка – це деталь механізму, приладу, яка має роздвоєний кінець. Що його вставляють у розетку для того. щоб з’єднати з проводами. Які є в стіні. І коли натиснути вимикач, то проводи з’єднаються, і струм піде по проводах до моторчика, який є у кожному приладі – і він запрацює. От чому в розетку не можна вставляти різних металевих предметів, щоб не сталося замикання проводів і струм не завдав шкоди людині.

 

  1. Розгадування кросворда про електроприлади.

     Електроприлади – це дуже зручно і чудово лише тоді, коли вони знаходяться в умілих руках. Не можна брати електроприлади,  поки не навчитеся ними користуватися. Перш, ніж ознайомитися з найпростішими правилами поведінки з електроприладами, ми розгадаємо невеличкий кросворд  і пригадаємо, які ви знаєте електроприлади.

 

C:\Users\admin\Downloads\кросворд.jpg

 

  1. Нам показує вікно спорт, новини і кіно. (Телевізор)
  2. Висить груша, і не з’їсти. ( Лампочка).
  3. У животі баня, в носі решето, на голові ґудзик. Одна рука й та на спині (Чайник).
  4. Під гудіння і виття тягне хоботом сміття. (Пилосос).
  5. Холодно завжди у нім, і продуктів повен дім. (Холодильник).
  6. Дивна скринька на стіні все розказує мені. (Радіо).

 

4. Загадки про електроприлади.

   Спробуйте знайти відгадки до загадок на малюнках.

 

  1.     Товстопуза біла пані крутить одяг в барабані.
  2.     Човник із гарячим дном нам прасує полотно.
  3.     Він збиває залюбки соки, креми і білки.
  4.     Меле людям для утіхи цукор, зерна і горіхи.
  5.     Якщо душно буде літом – у кімнаті зробить вітер.
  6.     Сушить він волосся всім теплим вітерцем своїм.
  7.     Наче джміль, гуде невпинно – голить татову щетину.
  8.     Тиснеш кнопки – і за мить з другом можеш говорить.
  9.     Лиш диск  проковтне – враз співати він почне.

10) В нім – знання з усього світу, «мишка може їх відкрити.

 

C:\Users\admin\Downloads\вентилятор.jpgC:\Users\admin\Downloads\фен.jpgC:\Users\admin\Downloads\утюг.jpg

 

 

C:\Users\admin\Downloads\стиралка.jpgC:\Users\admin\Downloads\магнитофон.jpgC:\Users\admin\Downloads\телефон.jpg

 

C:\Users\admin\Downloads\компьютер.jpgC:\Users\admin\Downloads\міксер.jpgC:\Users\admin\Downloads\бритва.jpg

 

C:\Users\admin\Downloads\кавомолка.jpeg

 

Електроприлади незамінні помічники для тих, хто вміє з ними поводитися. Тому треба вчити правила поведінки, щоб для кожного  з вас вони стали добрими друзями. Давайте разом з вами сформулюємо правила користування електроприладами.

 

  1.     Вимикати електроприлади взявшись за вилку, а не тягнути за дріт.

 

rosetka

 

  1.     Включати електроприлади тільки у справну, а не в пошкоджену розетку.
  2.     Електроприлади не залишати без нагляду.
  3.     Не перевантажувати розетку великою кількістю приладів.
  4.     Не братися за вимикач мокрими руками.
  5.     Коли ідеш з дому, вимикати всі прилади з розетки.
  6.     Не всувати в розетку сторонні предмети.
  7.     Не можна заповнювати водою ввімкнені в електромережу чайники, кавоварки, каструлі.

 

 

 

maker

 

 

  1.     Не доторкатися до жодних кабелів чи електричних дротів, пластмасова ізоляція на яких порвана або ушкоджена.

10)Якщо прилад загорівся – вимкнути рубильник, що знаходиться    біля лічильника. Негайно викликати службу безпеки ( телефони 101, 104, 105) або дорослих, сусідів. Ні в якому разі не можна гасити електроприлади водою, адже вода добре пропускає електричний струм.

                     

 

 

 

V. Закріплення    матеріалу.

1. Гра  «Можна – не можна»  ( у поєднанні з рухами: якщо можна, то дві руки піднімають угору, якщо не можна – то присідають і низько опускають голівки)

  ◙ грати з включеними у мережу електроприладами.

  ◙ користуватися справними електроприладами.

  ◙ наближатися до обірваних дротів.

  ◙ включати всі лампи, які є в будинку.

  ◙ вимикати світло, виходячи з будинку.

  ◙ мокрими руками вставляти вилку у розетку.

  ◙ вимикати телевізор, одразу після закінчення телепередачі.

  ◙ хапатися руками за дріт.

  ◙ користуватися настільною лампою під час читання.

  ◙ залишати світло в кімнаті, коли виходиш надовго.

         

  1.      Сюжетна гра «Будемо економити»

Економити електроенергію можна в усіх сферах нашого життя. Проведемо гру «Хто більше запропонує способів економії електроенергії».

1-а команда – «Хазяйнуємо вдома».

 

2-а команда – «Готуємо їсти».

3-я команда – «Освітлюємо вулиці».

4-а команда – «У школі».

 

 

VI. Підсумок заняття.

     Як приємно чути, що ви вмієте економити електроенергію і тим самим підвищуєте добробут сім’ї, школи, держави. Ми завжди будемо берегти електроенергію, тому що знаємо, як дорого коштує її виробництво, як вона до нас приходить, скільки людей задіяно в цьому процесі.

    І на закінчення послухайте казку.

Казка про Електрику

Колись, дуже давно, на планеті Земля жила загадкова Електроенергія. Вона була дуже корисною та потрібною людям. Тому, що Електрика давала всім дорогоцінне світло і тепло.

Спочатку весь люд  дуже бережливо,  із любов’ю, ставився до неї. Люди вимикали світло, користувалися Електроенергією при необхідності. Але з плином часу, вони почали забувати про неї. Електрика поступово стала помічати, як люди не економлять її. Вона засмутилася, адже вона так сильно хотіла служити людям. Тому Електрика вирішила піти від них. Електроенергія йшла дуже довго через річки, поля, ліси. За цей час вона дуже втомилася, вибилася із сил. І от там, вона задумалася про людей. Як там вони без неї жили весь цей час? Їм напевно складно доводилось. Адже пропало світло в оселях. В будинках зупинились ліфти. У день виручало Сонечко, але ж увечері, Землю накривала темрява і морок.

Замислилась Електроенергія і вирішила знов повернутися до людей. Але ж так, щоб люди бережливо ставилися до неї. Ось, нарешті, Електрика повернулася. Люди дуже зраділи. Потім Електрика сказала всім людям, щоб вони завжди економили електроенергію. А якщо не будуть економити, то зостануться без світла і тепла!

І з того часу, ми – люди, стали поважати, шанувати Електроенергію, і все що вона нам дає.

 

 

docx
Додано
27 вересня 2023
Переглядів
415
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку