Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Виховний захід «У серці моїм – Україна»

Про матеріал

Розробка виховного заходу розрахована для учнів початкових класів з метою національно-патріотичного виховання молодших школярів. Під час проведення заходу учні ознайомлюються з Основним Законом України та правами дитини, основними моральними цінностями маленьких українців, усвідомлюють свою належність до держави, розвивається у школярів почуття гордості за Україну, виховується шанобливе ставлення до Державної символіки та любов до Батьківщини. Також можливо використовувати на уроках у початковій школі згідно теми уроку.

Перегляд файлу

Виховний  захід «У серці моїм – Україна» (2 клас)

Хараман Ольга Миколаївна,

вчитель початкових  класів, спеціаліст вищої категорії, 

Маріупольської загальноосвітньої школи І–ІІІ ступенів № 47

Маріупольської міської ради Донецької області

Мета:

- ознайомлення учнів з Основним Законом України та правами дитини;

- формування основних моральних цінностей, що визначають ставлення до людей і сприяють єдності країни, стабільності, миру і злагоді в Україні;

- усвідомлення школярами таких цінностей, як цінність людської честі  й гідності,  недоторканності і безпеки;

- розвиток у школярів почуття гордості за Україну;

- виховання шанобливого ставлення до державної символіки,  поваги один до  одного;

- виховання людяності, гідності, справедливості, толерантності, доброті.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

     Психологічний настрій  «Передай по колу посмішку».

     Доброго ранку, я вам бажаю. А зараз давайте привітаємось за допомогою посмішки. (Діти кожного ряду повертаються обличчям один до одного і передають посмішку).

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

  Завдання «Доповни вірш»

Красивий, щедрий рідний край

І мова наша солов'їна,

Люби, шануй, оберігай

Усе, що зветься ... (Україна)

 Отже, діти, сьогодні наш урок, присвячено Україні.  Тому на уроці піде мова про країну, в якій ми живемо, і про вас, малих школяриків, які зростають в Україні, про мир, дружбу та гідність громадян нашої країни. 

І мені хочеться розпочати наш урок Державним Гімном України.

Звучить Державний Гімн України.

ІІI. Вивчення нового матеріалу.

  1. Вступне слово вчителя.

Наша країна на сучасному етапі переживає складні часи. Що може допомогти українцям?

Звичайно, уміння розуміти один одного, допомагати один одному, співпереживати почуття іншої людини. А в будь-які складні часи переживати всі негаразди допомагала пісня. Одна з головних – Гімн України. Гімн України – це один із Державних символів України. А давайте пригадаємо інші Державні і народні символи України.

  1. Робота з таблицею «Державні і народні символи України».

- Які Державні символи ви знаєте?

- Що означають кольори прапору?

- Як виглядає герб нашої країни?

- Хто написав гімн України?

- Як треба слухати гімн України?

  1. Читання віршів учнями про Державні символи.

           Герб

Наш герб – тризуб,

це воля, слава й сила;

наш герб – тризуб.

Недоля нас косила,

та ми зросли, ми є,

ми завжди будем,

добро і пісню

несемо ми людям.

                                     Наталка Поклад

                             Прапор           

          Прапор – це державний символ,

він є в кожної держави;

це для всіх – ознака сили,

це для всіх – ознака слави.

Синьо-жовтий прапор маєм:

синє – небо, жовте – жито;

прапор свій оберігаєм,

він святиня, знають діти.

Прапор свій здіймаєм гордо,

ми з ним дужі і єдині,

ми навіки вже – з народом,

українським, в Україні.

                                             Наталка Поклад

                       Українська мова

Українська мова –

Мова особлива:

Майже кожне слово

В ній подібне співу!

Звуки дарувала

Їй сама природа,

Щоб не сумувалось

Нашому народу.

Нашу мову, діти,

Будемо ж вивчати,

Будемо любити,

Будем добре знати!

                                  Людмила Коваль

  1. Знайомство з основним Законом України - Конституцією.

У кожній демократичній державі є Конституція, яка захищає людину, гарантує її права. Конституція – Основний Закон будь – якої держави. У ній записані усі правила нашої країни. І правила ці ні в якому разі не можна порушувати! За допомогою Конституції держава піклується про своїх громадян. Але в усіх малих громадян є ще своя Конституція. Вона називається «Декларація прав дитини». Декларація прав дитини дуже важливий документ, в якому визначені права дитини.

5. Робота з малюнками «Права дитини» та перегляд мультфільму «Азбука прав дитини Смешариків»

- Кожна дитина має право на ім'я та громадянство;

- Діти мають право жити з батьками;

- Діти мають право на медичну допомогу;

- Діти мають право на навчання;

- Діти мають право на відпочинок;

- Діти мають право на охорону та захист.

Людина насправді може бути доброю, сердечною, милосердною, гідною  тільки тоді, коли вона любить свою Батьківщину. А щоб ми жили в злагоді та мирі ми повинні бути добрими.

6. Інтерактивний метод «Мозковий штурм».

      «Добро – це ..», «доброта – це …».

7. Словникова робота. Тлумачення слів.

Добро – корисна справа, учинок.

Доброта – чутливе, дружнє ставлення до людей.

Сьогодні ми познайомимось із такими важливими якостями, як добро, гідність, співчуття. А також з’ясуємо, чому вони мають таке велике значення для нас та нашої країни, спробуємо зрозуміти, як дарувати добро та мир іншим.

8.  Вправа «Павутинка дружби та миру».

Діти  передають квіточку один одному і дарують  комплімент чи побажання.

Фізкультхвилинка

УКРАЇНА, (діти розводять руки)

РІДНИЙ КРАЙ, ( піднімають руки вгору )

ПОЛЕ, РІЧКА, ( повороти тулуба вправо-вліво )

СИНІЙ ГАЙ. (пританцьовують)

ЛЮБО СТЕЖКОЮ ІТИ ( ходьба на місці )

ТУТ ЖИВЕМО Я І ТИ! ( беруться за руки ).

9. Гра «Впіймай гідні риси характеру». Вибір якостей для себе.

(діти хлопають в долоньки, якщо риси характеру гідні)

Якості людини: мужність, благодійність, відвертість, великодушність, відповідальність, вірність, милосердя, співчутливість, скромність, правдивість, працелюбність, порядність, добродійність, безсоромність, грубість, заздрість, доброта, лицемірство, брехливість.

10. Гра «Якщо ти добра людина» (якщо людина повинна робити те, що я буду називати, плескайте в долоні, а якщо - ні, то топайте ногами).


1. Берегти рідну природу і охороняти її.                

 2. Поважати працю інших людей.

3. Глузувати чужого горя.                                        

4. Ділитися тим, що в тебе є.

5. Обманювати, хвалитися.                                      

6. Допомагати друзям в біді.

7. Ображати інших.                                                   

8. Захищати слабкого.

9. Любити і шанувати людей.                                 

10. Бути ввічливим і вихованим.

11. Бути добрим до оточуючих.                              

11. Співчувати іншим.


11. Гра «Так чи ні».


– Бабусі хлопчик помагав,

На допомогу він мастак.

Він, діти, добрий хлопчик? (Так.)

– Тепер усі скажіть мені:

У сварці жити добре? (Ні.)

–А як немає забіяк,

Тоді усім прекрасно? (Так.)

– А як серця у всіх ясні,

То вам погано, діти? (Ні.)

– Співає хлопчик гарно як!

А вам подобається? (Так.)

– А як обличчя всіх сумні,

Похмурі, злі? Вам добре? (Ні.)

– Кричить, ламає все хлопчак,

Це теж погано, діти? (Так.)

– Тоді іще скажіть мені:

Як діти б’ються, добре? (Ні.)

– Коли вам краще жити:

Коли сміються діти? (Так.)

Звичайно, краще в мирі

І з усіма дітьми дружити,

Щоб всі веселими були,

В добрі і злагоді жили.

III. Рефлексія.

  1. Вправа «Незакінчене речення»

Бути справжнім українцем – значить, ____________________________

Патріотом називають людину, яка ______________________________

  1. Творча майстерня. Робота в  групах  з  картою України.  

(Складання частин  карти України та наклеювання карти на аркуш)

Музична пауза «Край мій, рідний край!»

  1. Творча робота  «Добре сердечко». Тренінг.

– У моїй уяві слово  «добро» – це жива істота. Воно подібне людині, так само може радіти, сумувати, ображатись.

– Закрийте очі й уявіть, як виглядає «Добро».

– Якого кольору може бути доброта?  Яка вона на дотик?

Добро – це ласка, добра людина, добрі теплі руки, котик, собачка;

       – це злагода, мир;

      – це почуття, яке виражає людина, коли вона щаслива;

      – це, коли робиш добро іншим;

      – це щось таке хороше, що є в людині.

– З чим асоціюється слово добро? Втільте свої асоціації в малюнку.

У кожного з вас на парті є біле сердечко. Як ви думаєте, якого кольору серце доброї людини? Розфарбуйте серце таким кольором, напишіть побажання всім українцям та наклейте на свою карту України.

  1. Гра-тренінг «Коло рук».

(Усі діти стають у коло, беруться за руки).

– Уявіть у своєму серці вогник добра, ніжності, любові. Уявіть, як він збільшується, його сила переходить у вашу долоньку, а далі передається в долоньку того, хто стоїть праворуч, збагачується добром, ніжністю, любов’ю та рухається далі по колу. Потоки ніжності і любові збільшуються і збільшуються. Посміхніться один одному.

– Давайте завжди будемо дарувати один одному тільки добро, любов, мир та злагоду.

IV. Підсумки уроку.

1. Вправа «Мікрофон».

Я дізнався…

Я навчився…

Я зрозумів, що…

2.Заключне  слово вчителя.

Діти, турботливе та поважне ставлення людини, її доброта завжди приносять радість оточуючим. Отже, будьте, діти, милосердними, гідними, говоріть теплі, щирі слова один одному, робіть добрі справи, здійснюйте гарні вчинки, і добро буде завжди у вашому домі, родині, а головне – у вашому серці!

Тож, люди на Землі,

Спішіть добро творити!

Щоб нам не згинути у морі зла,

Щоб кожен міг серед краси прожити

У царстві справедливості й добра.


 

Залишити відгук до розробки

Ця розробка бере участь у конкурсі «Класні керівники – супергерої». Її оцінювання доступне лише учасникам конкурсу. Деталі та умови участі.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!