Гнатенко Лариса Павлівна
Шевченківська спеціалізована загальноосвітня школа – інтернат з поглибленим вивченням предметів гуманітарно - естетичного профілю Черкаської обласної ради
«Україна – найкрасивіша держава»
Мета: поглибити знання учнів про Україну; прищеплювати любов до рідного краю; розширити зміст поняття громадянин України; розвивати мовлення учнів; виховувати патріотичні почуття та усвідомлення приналежності до українського народу.
Обладнання: картини рідної природи; карта України; символи України; вишиваний рушник, колосся і калина; плакат «Видатні українці», український рушник з хлібом-сіллю.
Девіз: Усі ми – це наша родина, це наша сім’я, це наша Україна.
Хід заняття
І. Організація класу
II. Основна частина заняття
1. Слово вихователя.
- Розповідь вихователем легенди «Наша земля».
Колись давно Бог створив народи і кожному наділив землю. Наші ж предки кинулись пізніше, але землі їм уже не дісталося.
От вони й прийшли до Бога, а він у цей час молився, і вони не сміли йому щось сказати. Стали чекати. По якійсь хвилі Бог обернувся, сказавши, що вони чемні діти, хороші. Дізнавшись, чому прийшли до нього, запропонував їм чорну землю. «Ні,- відповіли наші предки, - там уже живуть німці, французи, іспанці, італійці. «Тоді я вам дам землю ту, що залишив для раю, там усе: річки, озера, ліси, степи. Але пам'ятайте, якщо будете її берегти, то вона буде ваша, а ні - ворога».
Пішли наші предки на ту землю, оселилися і живуть до сьогоднішнього дня. А країну назвали Україною.
Кожна людина з великою любов’ю і душевним трепетом згадує те місце, де вона народилася, де промайнуло її дитинство, дитинство з дивосвітом-казкою, з материнською ласкою у затишній батьківській оселі. То родинне вогнище, маленька батьківщина кожної людини. То її велике «Я», з якого починається людина, родина, батьківщина і вся наша велична й неповторна у світі Україна - Батьківщина. Її красою захоплювались поети, художники та композитори.
… Буває, часом сліпну від краси.
Спинюсь, не тямлю, що воно за диво,
Оці степи, це небо, ці ліси,
Усе так гарно, чисто, незрадливо,
Усе як є – дорога, явори,
Усе моє, все зветься Україна. Л.Костенко
Відео 7 чудес України
Вихователь:
1. Наша Батьківщина – це.... (Україна)
2. А тепер назвіть столицю України.... (Київ)
3. А найбільша річка, яка протікає по території України...(Дніпро )
2. Асоціативний кущ
Вихователь:
-Діти, а що для вас означає слово Батьківщина?
Запишіть слова та фрази, які спадають на думку зі словом „Україна”.
Рушники Народ
Пісні Київ
Тарас Шевченко Дніпро
Вихователь: Батьківщина - це земля, на який ти народився, де народилися твої батьки, усі ми. Це тато і мама, це твої друзі, учителі. Це стіжка, яка веде тебе до школи, птахи, які співають дзвінкоголосі пісні, - це твоя маленька Батьківщина. Батьківщина – це казки, які розповідала бабуся, це зелена травичка і наша блакитна річка _ Сіверський Донець. Батьківщина – це і Україна. Україна – це рідна мова, чарівна пісня, талановитий народ.
Учениця. Я народилась в Україні
І почала життя своє.
Тут небеса високі ї сині
На що не глянеш - все моє!
Трава для мене зеленіє,
Для мене світлі дні ясні
І сонце пестить і леліє,
Летять до серденька пісні.
Тут кожна квіточка співає
Струмочок ніжно жебоніть.
І краю кращого немає,
Де б я могла та вільно жить!
3. Інсценізація
Вихователь: Засперечались одного разу діти, яка стежка найкраща?
Діти: 1. – До магазину, - там є цукерки.
2. – Ні, до школи, - там є діти.
3. – Ні, до річки, - там можна купатись.
4. – Ні, в садок, - там повно яблук та груш.
5. – Ні, у поле, - там простір широкий.
Але тут увійшла мама. Діти запитують її: (хором)
«Яка стежка найкраща?»
Вихователь:Мама подивилась на дітей, лагідно посміхнулась і відповіла:
Мати: - Додому, діти! До рідного дому!
Вихователь: А якщо об’єднати разом усі родини, всіх людей, які живуть в Україні, то як тоді ми їх назвемо?
- Народ.
Вихователь: Так, народ України, український народ. Ми всі одна сім’я, повинні жити дружно.
4. Колективна робота
- Давайте спробуємо доповнити вірш, вставляючи останнє слово:
Ми дуже любим весь наш край,
І любим У_______ (Україну),
Її лани, зелений гай,
В саду рясну _______ (калину).
Там соловейко навесні
Співає між _______ (гілками),
Та й ми співаємо _______ (пісні) –
Змагається він з нами!
М.Познанська
Підсумок усного журналу
1 Як називається країна в якій ми живемо?
2 А тепер назвіть столицю України.
Відео «Найкрасивіша Україна»