Виховний захід: "Вчимося творчості"

Про матеріал
Мета: Обговорити поняття: задатки, здібності, талант, обдарованість; виявити риси творчої особистості; створити умови для демонстрації захоплень учнів; формувати позитивні амбіції школярів щодо майбутніх життєвих успіхів; виховувати цілеспрямованість, відповідальність у колективній праці, прищеплювати повагу до різних видів праці.
Перегляд файлу

Тема: Вчимося творчості

Мета: Обговорити поняття: задатки, здібності, талант, обдарованість; виявити риси творчої особистості; створити умови для демонстрації захоплень учнів; формувати позитивні амбіції школярів щодо майбутніх життєвих успіхів; виховувати цілеспрямованість, відповідальність у колективній праці, прищеплювати повагу до різних видів праці.

    План проведення заходу

  1. Вступне слово вчителя.

Учені різних країн працюють над питанням обдарованості і розвитку творчої особистості. І все ж таки, відповідь на запитання, чому одній людині вдається багато, а іншій не дуже, залишається таємницею. Давайте поговоримо і дамо відповідь на запитання:

  • Яка вона творча людина?
  • Людина народжується творчою і обдарованою, чи стає нею в процесі свого розвитку?
  • Чи можна навчитися творчості?

( Обговорення)

Здатність мислити і творити – дуже цінний дар, який кожна людина одержує при народженні. Поняття, які означають рівень обдарованості, мають чіткі розмежування.

Повідомлення учнів

  1. Якщо досягнення в якійсь галузі даються людині легше, ніж в іншій, ми називаємо таку людину здібною. Здібності визначаються як індивідуально-психологічні особливості людини, що виражають її готовність до оволодіння визначеними видами діяльності. Передбачається, що формування здібностей відбувається на основі задатків.
  2. Про ту людину, чий дар явно перевищує здібності більшості людей, кажуть, що вона обдарована.

3.Якщо цей дар підкріплений значними результатами, перед нами –  талант.

4.І нарешті, людина,  справи, ідеї та твори якої відкрили нові горизонти в якій-небуть галузі, вважається генієм.

Слово учителя

Лише у 10% людей спостерігається обдарованість, 2% можна віднести до талантів, і 0,05% - до геніїв. Тобто на 2000 народжених дітей при падає один геній.

  1. Групово-тренінгові заняття
  1. Вправа Знайомство

Учасникам пропонується написати своє ім’я, і на кожну літеру імені придумати слова, що характеризують ваші якості характеру. Наприклад: ТОНЯ ( толерантна, обдарована, ніжна, яскрава)

  1. Вправа Дерево очікувань

Учасникам роздаються різнокольорові стікери, на яких кожен робить записи, чого саме він чекає від зустрічі. Після цього папірці прикріплюються на плакаті із зображенням дерева.

  1. Цікаві факти із життя геніїв.

Додаток 1

  1. Презентація творчості учнів

Кожен учень презентує свою творчість. Це може бути малюнок, пісня, танець, твір, вишивка тощо.

  1. Побудова будинку

Учитель. Давайте спробуємо «побудувати» особистість у вигляді будинку, який має фундамент, міцні стіни та красивий дах.

 

 

 

 

 

 

 

  1. Лірична сторінка

Витри піт солоний із чола

І трудись, забувши про утому

Бо людина ціниться по тому,

Що вона зробила, що змогла,

Скільки сил у неї вистачало,

Щоб на світі більше щастя стало.

Як ви вже зрозуміли, без праці і прикладених зусиль здібності не будуть розвиватись і талант, даний вам природою, зів’яне. Давайте проведем гру – тренінг, яка якраз і розвиває вашу увагу і зорову пам’ять.

  1. Розвиваюча гра «Агент 007»
  1. Призначається агент.
  2. Інші діти, тримаючи в руках предмети, здійснюють довільні рухи по класу. Агент запам’ятовує які предмети у кожного в руках. За сигналом: «На зустріч» всі стають у коло, тримаючи предмети за спиною. Агент стоїть у колі і на слова вчителя: «Ваш зв’язковий тримає в руках…, назвіть його ім’я», виконує завдання. Якщо вгадав, то продовжує бути агентом. Якщо – ні, то обирає іншого.
  1. Бесіда – обговорення. Чи хочете ви бути творчими людьми?
  2. Презентація груп. Учням даються набори різних круп, і вони повинні зробити з них картину, яка б презентувала їхню групу.
  1. .Підсумки. Очікування.
  • Підберіть прикметник до слів творча людина
  • Закінчіть речення: а)мені сьогодні на годині спілкування не сподобалось…     б) мені сьогодні сподобалось…
  • Чи здійснилися ваші очікування?

 

Додаток.

 

Цікаві факти із життя геніїв.

1. Стівен Хокінг - один з найвидатніших фізиків-теоретиків і популяризатор науки. В оповіданні про себе Хокінг згадав, що став професором математики, не отримуючи ніякої математичної освіти з часів середньої школи. Коли Хокінг почав викладати математику в Оксфорді, він читав підручник, випереджаючи власних студентів на два тижні.

2. Один з найвидатніших поліглотів в історії людства жив в 18-19 століттях італійський кардинал Джузеппе Меццофанті побіжно говорив на 39 мовах, ще майже стільки ж міг розуміти, хоча ніколи не залишав межі Італії. Одного разу він вивчив нову мову за одну ніч тільки для того, щоб вранці прийняти сповідь від чужоземного злочинця, засудженого до смертної кари.

3. Ісаак Ньютон цікавився багатьма аспектами фізики та інших наук, і не боявся проводити деякі експерименти на собі. Свою здогадку про те, що ми бачимо навколишній світ через тиск світла на сітківку ока, він перевіряв так: вирізав зі слонової кістки тонкий вигнутий зонд, запустив його собі в око і натиснув ним на задню сторону очного яблука. Виниклі кольорові спалахи і круги підтвердили його гіпотезу.
4.  Коли Пабло Пікассо народився, акушерка порахувала його мертвонародженим. Врятував  дитину його дядько, який курив сигари і, побачивши немовля, що лежить на столі, пустив дим йому в обличчя, після чого Пабло заревів. Таким чином, можна сказати, що куріння врятувало Пікассо життя. 

5. Ейнштейн любив грати на скрипці, і одного разу взяв участь у благодійному концерті в Німеччині. Захоплений його грою місцевий журналіст дізнався ім'я «артиста» і наступного дня опублікував в газеті замітку про виступ великого музиканта, незрівнянного віртуоза-скрипаля, Альберта Ейнштейна. Той зберіг цю замітку собі і з гордістю показував її знайомим, кажучи, що він насправді знаменитий скрипаль, а не вчений.

6. Томас Едісон навчався в загальноосвітній школі всього 3 місяці. Він абсолютно не показував успіхів, і вчителька навіть назвала його тупим. Після цього мати Едісона вирішила навчати Томаса вдома.

7. Ернест Резерфорд займався дослідженнями в основному в галузі фізики і одного разу заявив, що «всі науки можна розділити на дві групи - на фізику і колекціонування марок». Однак Нобелівську премію йому вручили з хімії, що стало несподіванкою як для нього, так і для інших вчених. Згодом він помічав, що з усіх перетворень, які йому вдалося спостерігати, «найнесподіванішим стало власне перетворення з фізика в хіміка».

8.Томас Едісон в 10 років створив свою першу лабораторію, витрачаючи всі кишенькові гроші на покупку реактивів;

в 14 років врятував 3-річного хлопчика від товарного поїзда;

з 12 років став втрачати слух, але йому це подобалося, тому що було простіше сконцентруватися на експериментах;

освідчився своїй коханій за допомогою азбуки Морзе;

за його проектом був побудований повністю бетонний будинок – не тільки його конструкція, але всі меблі, включаючи ванну, сходи, рамки для картин і навіть електротруби.

9.Нікола Тесла За його власними твердженням, він спав близько 2 годин на добу;

-у нього ніколи не було власного будинку, жив або в лабораторіях, або в готелях;

-існує версія, що саме Тесла винайшов радіо, просто не запатентував цей винахід;

-у нього була панічна боязнь мікробів, через яку всіляко уникав контакту з іншими людьми;

 

10.Майкл Фарадей

-освоїв у 13-річному віці професію палітурника книг;

-англійська королева Вікторія видала фізику в безкоштовне користування дім на по життєвий термін;

-дружив з Ампером та Вольтом;

-вчений постійно носив у кармані магніт, який вважав своїм талісманом.

11.Андре Марі Ампер

-увів такі терміни, як електродинаміка, кібернетика, кінематика, електростатика, соленоїд;

-Ампер не навчався у школі, але це не завадило йому стати одним з найбільш освідчених вчених Франції та світу;

-міг дослівно цитувати книги, які читав 50 років назад.

12.Алессандро Вольта

-в 13 років став професором фізики у Королівській школі в Комо;

-винайшов першу батарейку та електромобіль;

-усі речі вченого згоріли із-за несправності проводки під час виставки в честь його пам`яті;

-сам папа Римський назначив Вольту пенсію.


 

 

Підготувала вчитель Гужівського ЗЗСО Антоніна Шут

 

 

 

docx
Додано
1 грудня 2021
Переглядів
402
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку