Тема: «Вогонь – друг, вогонь – ворог! Причини виникнення пожеж».
Мета :
Продовжувати ознайомлювати учнів із поняттями «пожежа», «вогонь» ;
Формувати уявлення про причини виникнення пожежі в побуті та її наслідки ; вчити правильно діяти у випадку виявлення пожежі вдома чи інших об’єктах;
Відпрацьовувати навички дій при пожежі;
Розвивати логічне мислення, уміння робити висновки;
Виховувати пильність, обережність, розсудливість, почуття відповідальності за свої вчинки;
Виховувати повагу, інтерес до професії пожежного.
Обладнання:демонстраційний матеріал, плакати, ілюстрації, малюнки учнів, проектор, фотографії.
Місце проведення: спортивна зала
Хід заходу
Світла повен шкільний зал,
День чудовий нас зібрав.
Добрих друзів спільне коло
Для розваг зібралось знову.
2-учень
Що розвага – не навчання,
Це відоме нам давно.
Проте з користю годину
Й зараз ми проведемо.
Вчитель. Добрий день, друзі! Вітаємо всіх вас у нашому залі і запрошуємо до цікавої розмови. А тему нашої бесіди ви дізнаєтеся якщо відгадаєте загадку :
Він нас може обігріти,
Може темінь освітити.
Проте треба нам завжди,
Щоб не сталося біди,
Друга цього пильнувати
І далеко не пускати.
Бо як вирветься,то вмить
Все навколо спопелить.
Вчитель. Правильно, це вогонь. А тепер скажіть, будь ласка, у яких випадках він нам друг? ( Відповіді учнів). Так. Вогонь стає нам у пригоді, коли необхідно приготувати їжу, нагріти води, зігрітися, освітити приміщення, якщо під руками немає ліхтарика.
-А в яких випадках він нам ворог? (Відповіді учнів).
3-Учень
Кожен учень добре знає,
Що пожежа – лихо з лих!
Що вона завжди буває
Навіть з іскорок малих.
4-учень
Якщо знати певні «Не»,
То біда всіх обмине:
Газ та праску не лишайте,
Сірниками не чиркайте,
Не запалюйте вогонь –
Лихо пройде осторонь.
5-учень
Не розпалюй сам багаття,
Не розводь вогонь у хаті.
Легко вогник запалить,
Та не просто погасить.
6-учень
Сірників сімейка ціла
У коробці торохтіла:
«Ані в свято, ані в будень
З дітьми гратися не будем».
Учитель : А зараз я запрошую на середину залу капітанів команд 1-5класів. У вас в руках таблички, після запитання ви показуєте правильну відповідь : «Так», чи «Ні».
Учитель. А тепер я пропоную капітанам закінчити речення :
6.Не можна лити воду на телевізор, що почав диміти, тому що…
Учитель. Молодці, знаєте усі головні правила, як уникнути лиха від вогню.
А тепер відгадайте загадку:
На сторожі ми завжди,
Всіх врятуємо з біди.
І в запеклому бою
Золотом блищать в нас каски
Наче лицарі із казки
Ми виходимо з вогню
Пожежний – це професія героїчна. Вони першими приходять на порятунок. Спасають наші життя іноді ціною власного.
Сьогодні не можна не згадати про біль України – Чорнобиль.
29 рік чорнобильській біді
Та радіацією світ і нині дише.
Хто першими віддав життя тоді,
Хто вічну молодість в Чорнобилі залишив.
Це мужні Правик, Ігнатенко, Кибенок, Ващук,
Тищура, Титенок.
Страшну загрозу серцем відвернули,
Зробивши у безсмертя вічний крок.
Танок «ВОГНЮ».
7- учень.
Чи для пустощів, чи гри
Сірників ти не бери!
Бо з вогнем погані жарти –
Жартувати з ним не варто!
8 – учень.
Як горить щось, треба, діти,
До пожежних подзвонити.
Бачите вогонь і дим –
Набирайте…(101).
9 учень.
На роботі мама й тато.
Сірники знайшли малята.
І не знає дітвора,
Чим скінчитись може гра
10 учень Чайник без води нагрівся,
Перегрівся, загорівся.
Загорілася плита –
В нас пожежа – в нас біда.
11 учень Листя спалюють малята
Близько дуже біля хати.
А від того, треба знати,
Хата може запалати.
12 учень Промовля лісник сердито:
«Вогнищ в лісі не палити!
Від багаття ліс згорить –
Де звірята будуть жить?».
А зараз на середину зали запрошую капітанів 5х класів.
А зараз старшокласники перевірять, чи знаєте ви як запобігти пожежі:
Ведучі
Як побачиш – малюки
Узялись за сірники,
Як ти маєш їх спиняти?
Сірники у них забрати.
Розігрівсь утюг твій дуже,
Що робити будеш, друже?
За гаряче не хапай,
Із розетки вимикай.
Як побачиш – десь горить,
Мусиш ти в ту саму мить
До пожежників дзвонити,
Про пожежу сповістити.
Вивчіть правила пожежні,
Будьте завжди обережні.
Знає хай дитина кожна:
Жартувать з вогнем не можна.
Вчитель:
Вогонь людині друг. Він зігріє в холод, нагодує в голод, він допоможе у труді. Але, якщо він потрапив у невмілі руки, то може стати грізним ворогом.
Пожежа — це неорганізоване, неконтрольоване горіння, що знищує , руйнує і вбиває.
Вчитель:
запрошую на центр зали представників команди 5-А, та 5-Б класів.
Ваше завдання уважно прослухати ситуацію і показати відповідь, що це «Пожежа», чи «Вогонь»,
Вчитель: А зараз, дорогі діти, до вашої уваги сценки із старих казок на новий лад. Пригадайте назву казки.
Казка «Дід і баба»
Дід. Казав тобі, бабо, не вмикай у одну розетку одночасно і праску, і пральну машину, і телевізор, і електропіч. Догралась до короткого замикання і лишилися біля розбитого корита!
Баба. А може, до Золотої Рибки звернутися?
Дід. Звернутися, звісно, можна. Але ж і її можливості не безмежні. Так що вчи, бабо, правила протипожежні.
Казка «Царівна-жаба»
Царівна-жаба. Що ж ти накоїв, Іван-Царевичу? Ну побачив ти, як я з жаби на царівну перетворилась, ну вирішив спалити в печі мою жаб’ячу шкурку. Але ж навіщо було її бензином поливати?! А тепер ні шкурки, ні печі, ні домівки. Шукай мене за тридев’ять земель!
Казка «Попелюшка»
Попелюшка. Ох, не потрібно було мені висипати попіл біля порогу. У попелі лишилась непогасла жаринка. Від неї усе й зайнялося. Через те й довелося мені, щоб поїхати на бал, кликати добру фею, бо від пожежі лише чарівні кришталеві черевики й уціліли.
Казка «Баба Яга»
Баба Яга. Ой лишенько! Запросила, на свою біду Змія Горинича в гості. А він надумав посеред хати вогнем дихати! Була в мене хатка на курячих ніжках, а лишилися самі курячі стегенця-гриль. Добре, хоч ступа в гаражі стояла та вціліла від вогню…
13 учень Слухайте усі, близькі й далекі,
Щоб вогонь вам не приніс біди
Правила пожежної безпеки
Треба всім виконувать завжди.
14 учень Щоб вогонь був другом вірним
А не ворогом лихим,
Обережним будь і пильним,
Не впускай пожежу в дім.
15 учень А якщо прийшло в оселю горе,
Принесла пожежа лихо в дім,
Миттю до пожежників хоробрих
Зателефонуй на «101»
Вчитель: А зараз знову я запрошую до себе капітанів 3-А та 3-Б класів.
Вам потрібно вказати порядок виклику пожежної команди.
Діти, запам'ятайте: Ні в якому разі не телефонуйте в рятувальні служби без причини!!!
Ведучі:
Вогонь – наш друг, тепло дарує, Та з ним не грайтесь ні на мить, Бо коли злість у нім лютує, Він знищить все, усе згорить! ***
На вогні готують їжу, Він нам світить уночі, Як на вулиці морози – Він працює у печі.
Вчитель: А зараз ми чекаємо на капітанів 4-А та 4-Б класів. Пожежник за сигналом тривоги одягається 18 секунд. Ми дамо значно більше часу, щоб капітани обрали пожежний транспорт. ( машина, поїзд, вертоліт, літак, корабель).
Ведучі:
Для розваги і для гри Сірників ти не бери, Бо з вогнем погані жарти. Жартувати з ним не варто!
Не розпалюй сам багаття Ані в лісі, ані в хаті. Легко вогник запалити – Та не легко погасити.
Любі хлопчики й дівчатка, Слухайте, що каже татко: «Сірників до рук не брати! Бо згоріти може хата!»
І до мами прислухайтесь: «Із вогнем, малі, не грайтесь! Сірники – то не забава! Гратись з ними марна справа.
Пісенька про вогонь( музика з пісні «Посмішка»)
Із вогнем ти обережний будь,
Бо таїть він у собі велику силу.
Руйнівник, палій і ворог він,
Він і друг, - як користуєшся ти вміло.
Приспів:
Він і ворог твій і друг.
Він тепло і світла круг.
Знає кожен, що вогонь потрібен дуже.
Хай в серцях горить вогонь,
Хай буде тепло долонь,
Пам’ятай про обережність, юний друже!
Вдома, в полі, в лісі, чи в гаю,
Із вогнем ти не жартуй, це небезпечно.
Пам’ятай всі правила завжди,
Бо безпека це і вчасно, і доречно.
Ведучі:
Якщо ви виступ наш уважно слухали,
То можна зрозуміти:
Пожежу легше просто попередити,
Ніж потім загасити.
Підсумок заходу: Запам'ятайте, пожежі кожен рік завдають нашій державі величезних збитків. У вогні гинуть люди, тварини, рослини, майно. Значні кошти витрачає держава на гасіння пожеж. Щоб уникнути таких трагічних наслідків, усі повинні постійно дотримуватися вимог пожежної безпеки. Тільки за таких умов наше життя і матеріальні надбання будуть збережені.