Тема: «Європейський день мов»
Цілі виховного заходу:
Практичні:
- навчити учнів самостійно здобувати знання із різних джерел і використовувати їх на практиці; розширити світогляд учнів щодо спільної європейської спадщини та практичних умінь адаптуватися до життя і навчання в різних країнах Європи, бути мобільними, соціально здібними, здатними до комунікації і захисту своїх прав.
Розвиваючі:
- розвивати творчі здібності учнів до вивчення різних мов;
- розвивати мовну здогадку,пам'ять, увагу;
- вміння працювати в команді;
- розширити мовний кругозір студентів.
Виховні:
- виховувати позитивне ставлення до себе як особистості,
- повагудо людей і звичаїв інших країн;
- створити доброзичливу емоційну атмосферу.
- виховувати почуття взаємодопомоги та підтримки,
- формувати громадянську позицію студентів.
Методи: демонстрація (презентація), бесіда, розповідь, гра.
Європейський День мов
Хід виховного заходу
І. Організаційна частина.
(Підготовка зали до заходу. Встановлення макета «Дерева рішень», зображення прапорів, яскравий напис « Європейський День мов)
1. Привітання
2. Оголошення теми заходу, мети й ціле покладання
(Звучить фрагмент пісні у виконанні Павла Зіброва «У нас є все».)
- Сьогодні відбувається наближення України до країн Європи. Сучасна зовнішня політика України спрямована на зміцнення та розширення зв’язків із західними державами світу, на вступ до Євросоюзу. Саме тому ми сьогодні проводимо захід, присвячений європейським мовам.
Після другої Світової війни Європа стала дуже слабкою, тому що багато людей загинуло, багато було зруйновано в економіці. Тому в 1952році 6 європейських держав організували вугільну і сталеплавильну спільноту, щоб покращити свої економічні системи.
Експеримент мав успіх. Через 5 років був створений Європейський економічний ринок. З тих пір ця організація виросла набагато. Зараз до неї приєдналось багато країн. Більш детальну інформацію про країни та інше ми дізнаємося на нашому заході. А щодо України, яка знаходиться в центрі Європи, то вона стала членом організації у 1995 році і зараз приймає активну участь у роботі ЄС.
II.Основна частина.
1. Питання для обговорення.
- В Україні є велика проблема. Батьки покидають своїх дітей і їдуть на заробітки до країн Європейського Союзу. Діти залишаються без турботи і нагляду батьків. Є винятки, коли батьки можуть забрати своїх дітей з собою. І тоді вони отримують освіту за кордоном.
• А чи ви були коли-небудь в країнах ЄС? І з якої причини?
• Хто хотів би жити за кордоном? Поясніть чому так або чому ні.
В кінці заходу ми побачимо, чи змінилася ваша точка зору щодо цих питань.
Завдання №1 «Дерево рішень»
На «дерево» прикріплюються «листочки» з коментарями учнів.
– Сьогодні відбувається наближення України до країн Європи. Сучасна зовнішня політика України спрямована на зміцнення та розширення зв’язків із західними державами світу, на вступ до Євросоюзу. Саме тому ми сьогодні проводимо захід, присвячений європейським мовам (лист Європейський День мов)
– 26 вересня європейці святкують Європейський День мов, який було проголошено у 2001року Радою Європи за підтримки Європейського Союзу.(лист 26 вересня 2001)
– В Європі 225 місцевих мов(лист 225 місцевих мов)
– Більшість Європейських мов – Індоєвропейського походження.(лист походження)
– Європа стала більш багатомовною. Мов Європейського Союзу-23. На робочому рівні використовують німецьку, французьку та англійську (лист мобільність)
– В Лондоні 300 мов(є навіть арабська, курська, хінді, пенджабі та інші).(лист Лондон 300 мов)
– В Україні є представники більш ніж 100 націй і народностей. (лист Україна)
– Згідно до опитування Європейської Ради «Європейці та їх мови» (лютий 2006): 56% громадян ЄС 25 держав говорять на інших мовах, окрім своєї рідної; 44% знають тільки свою мову; 28% вивчають дві іноземні мови; 38% знають англійську мову; 14% вивчають французьку або німецьку мови.(лист Мови Європи)
– Європейський Союз – це об’єднання 27 демократичних країн, які підписали так званий Маастрихтський договір 7 лютого 1992року в Нідерландах (ЄС)
Завдання №2 « Прапори європейських країн»
Учасник показує зображення прапора країни, учні повинні назвати країну.
1. Бельгія
2. Німеччина
3. Італія
4. Люксембург
5. Нідерланди
6. Франція (Перші 6 країн, які складали Європейський Союз )
7. Великобританія
8. Данія
9. Ірландія
10. Греція
11. Іспанія
12. Португалія ( Ці 12 країн зображені на прапорі Європейського Союзу)
13. Польща
14. Чехія
15. Швеція
Завдання №3 «Грошові одиниці»
Гра « Детектив». На «ланцюгу» слів необхідно знайти назву грошової одиниці та назвати країну в якій вона використовується.
Злотийлевкронафранкмаркалірафунт(стерлінг)форинтескудоєвро
Злотий –Польща
Лев – Болгарія
Крона –Чехія, Швеція, Норвегія, Ісландія, Данія.
Франк –Франція, Бельгія, Швейцарія, Люксембург.
Марка –Німеччина, Фінляндія.
Ліра –Італія
Фунт(стерлінг) –Великобританія, Ірландія
Форинт –Угорщина (Венгрія)
Ескудо –Португалія
Євро – валюта, яка використовується у 15 країнах Європейського Союзу
Завдання №4 « Країни Європи»
( Роботу готують учні _7 класу ) Гра « Асоціація». Потрібно відгадати назву країни за певними словами.
1. Регбі, троянда, королева, чай, «Бітлз», Біг Бен. ( Англія)
2. Мода, вино, Олександр Дюма, Ейфелева вежа (Франція)
3. Колізей, римляни, гладіатори, спагеті. (Італія)
4. Король, гітара, сієста, карда, кастаньєти . (Іспанія)
5. Рейхстаг, Шиллер, Берлінська стіна, пиво. (Німеччина)
6. Калина, червона рута, тризуб, Володимир Великий, сало, гривня. (Україна)
Завдання № 5 « Вікторина»
Проводиться за аналогом гри « Брейн-ринг». Дві команди (по 4 учні) дають відповіді на запитання.
1. В якій країні чоловіки носять спідниці за старою традицією? (Шотландія)
2.Святий покровитель цієї країни є Давид. 1 березня кожного року святкують день святого Давида? (Уельс)
3. Галльський футбол і трав’яний футбол є популярними в цій країні.(Ірландія)
4. Rzeczpospolita була історична назва цієї країни. (Польща)
5. Голова цієї держави є король. Його ім’я Джоан. (Іспанія)
6. У цій країні зазвичай говорять: «Немає поганої погоди є поганий одяг.» (Британія)
7. Цією країною управляє папа . (Ватикан)
8. Столиця цієї країни вважається столицею любові.( Франція)
9. Людям цієї країни до смаку піца та спагеті. ( Італія)
Завдання №6 «Заочна мандрівка до столиць країн»
Презентація . Конкурс на кращого знавця столиць « Вірю – не вірю» .За допомогою проектора на екрані з’являються фото столиць різних країн і усний супровід назви країни. Учні повинні погодитися або не погодитися і пояснити за якими спорудами або ознаками впізнали країну .
ІII. Підведення підсумків.
« Вільний мікрофон»
Давайте згадаємо початок нашого заходу і відповімо на запитання.
• Чи хотілося б вам жити в Європейському Союзі?
• Чи змінилася ваша точка зору?
2. Підведення підсумків вікторини.
- Ось і добігає свого кінця наше свято. Кожен із вас проявив творчі здібності і висловив свою точку зору. А ігрові та інтелектуальні завдання не тільки допомогли установити гарні стосунки, обмінятися значущою інформацією, а ще зробили спілкування активним, цікавим та емоційним.