Виховний захід підготовано в цікавій формі, з використанням музичного супроводу. Захід проходе у вигляді змагання між різновіковими командами. В розробці використано різні конкурси з біології, хімії, географії. Розраховано для учнів 6-11 класів
КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «ОЛЕКСАНДРІВСЬКИЙ
НАВЧАЛЬНО – ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС «ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ
ШКОЛА I-III СТУПЕНІВ-ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД»
»
Кондратьєва Лариса Іванівна
Вчитель біології та хімії
2018
Мета. Зміцнювати патріотичні почуття учнів, спрямовувати духовний розвиток.
Актова зала заздалегідь оформлена плакатами «Я - українець». На стінах висять вишиті рушники, українські віночки зі стрічками, державні символи України. Крім того, у вазах стоять чорнобривці, грона калини, декоративні соняшники.
У конкурсах беруть участь дві команди по п'ять чоловік. Це - «Синьокольорові» та «Жовтокольорові». (Звучить пісня «Я люблю свою Україну»).
Я колись на землі народився,
У дзвінкім солов"інім краю.
За моє босоноге дитинство } 2 р.
Я люблю Україну свою.
Тут я вперше піднявся на ноги
І завжди на своєму стою,
За поразки мої й перемоги } 2 р.
Я люблю Україну свою.
Я у пісню слова переллю, '
/ повторить за мною крилато
І Дніпро, і Донбас, і Карпати. } 2 р.
То сміюсь, а то плачу від болю.
Знаю я, що живу не в раю,
Але як би не склалася доля, } 2 р.
Я люблю Україну свою.
Капітани , заводять свої команди до зали. Вболівальники їх зустрічають аплодисментами.
Ведучий. Щоб мати багату, незалежну Україну - треба бути українцями. Не малоросами, не хохлами, а українцями - її синами й доньками. Маю дуже велику надію, що саме ви, наші вихованці, зміцните нашу державу, саме ваше покоління буде цінувати і прославляти її досягнення, досягнення багатьох великих українців. Адже Україні е чим і ким пишатися.
Ведучий. Багато хто може сказати: «Я люблю Україну», та не кожен може осмислити глибину цих слів і довести їх правдивість. Не кожен впевнений у силі своїх звань про свою державу.
Ведучий . Команди «Синьокольорових» та «Жовтокольорових» протягом шести раундів нашого конкурсу будуть доводити, наскільки глибокі їхні знання про Україну.
Ведучий . Капітани представлять своїх учасників.
(Презентація команд).
1едучий. Розпочинаємо перший раунд нашого конкурсу «Я люблю Україну».
1. конкурс. «Знання народного фольклору»
- Назвати прислів’я, приказки де б згадувалися хімічні речовин та назви рослин і тварини.
- Часто зустрічаються назви які зовсім не відповідають науковим. Зараз вам необхідно буде зєднати назви речовин і рослин з народними назвами цих речовин.
Звеселяючий газ –N2O
Чадний газ - CO
Вуглекислий газ – CO2
Каустична сода - NaOH
Бронза - сплав Cu(80%-90%) і Sn(10%-20%)
Кісткове борошно – Ca3(PO4)2
Крейда - CaCO3
Цинкова обманкa - ZnS
Купоросна олія – H2SO4(60-70%)
Кухонна сіль - NaCl
Душиця – материнка
Чорнокорінь – живокіст
Петрів батіг – цикорій
Безсмертник – цмин
2. Конкурс. «Один із трьох»
Вам дається термін та три пояснення до нього. Ваше завдання вибрати правильне.
1 команда
« Піролюзин» -
а)Оксид (ІV)Марганцю;
б)вибухова суміш
в)лікарський препарат.
2 команда
«Хлібанок» -
а) деревообробний прилад;
б) глечик у якому випікали хліб;
в)їстівна страва.
«ГОЙДАНКА».
а)страва з молока і кукурудзяного борошна ;
б) колиска для немовляти;
в)один з елементів українського національного одягу;
«ЛЕЖЕНЬ».
а)ледача людина в сім'ї;
б)овальний калач без оздоблення
в)місце відпочинку в хаті;
2-й ведучий. Між нашими раундами будуть звучати українські пісні. Ви повинні будете вгадати назву пісні та її виконавців. Конкурс оцінюється в 2 бали. Відповідатиме та команда, яка швидше подасть сигнал дудкою про готовність відповіді. Слухаємо першу пісню (звучить пісня «Калина» у виконанні С. Ротару).
(Після відповіді пісня продовжує звучати, учасники та ведучі весело танцюють. Глядачі їх підтримують оплесками).
3.конкурс. «Вірю не вірю»
Кожній команді треба вирішити повірити чи не повірити в почуте твердження.
(Ні, сом - найбільша риба річках України)
1-й ведучий. І традиційно між турами - пісенний конкурс. (Звучить пісня «Сало» у виконанні М. Поплавського). Конкурс оцінюється в 2 бали.
4. Конкурс «ПАНТОМІМА»
За 1 хв один із членів команди без слів повинен показати те, що написано на листку, а команда повинна вгадати:
Кіт |
Собака |
Слон |
Бегемот |
Лисиця |
Вовк |
Корова |
Вівця |
Виділення газу |
Випадання осаду |
Замерзання води |
Горіння свічки |
Утворення кристалів солі |
Дія магніту на шматочки заліза |
Каталізатор |
Інгібітор |
Дитина спить |
Водій |
Учень іде на урок, що не вивчив |
Учень виходить з уроку, що не вивчив і його не спитали |
Жаба |
Черепаха |
|
|
5. Конкурс «Визнач на карті»
Зараз ви побачите виділену область, її треба назвати і вказати що в ній особливого.
ІІІІІ. Конкурс. «Доміно».
Кожній команді треба із запропонованих частин скласти:
2-й ведучий. І знову пісенний конкурс. Вгадуємо виконавця і назву пісні.
(Н. Корольова «Лелеки»)
6. конкурс називається «Шифрувальник».
команда отримує криптограму яку треба розшифрував. Хто перший дає відповідь отримує 10 балів.
«Два основних достояния человеческой пророды это ум и рассуждение» Платон
7. Конкурс «Рідна мова калинова». Кожен член команди називає по черзі букву даного їм слова. Оцінюється конкурс по 1 балу за слово. Команда «Жовтокольорових» промовляє слово:
І наступний конкурс - пісенний.
Слухаємо.
Звучить пісня «Дівчина-весна» у виконанні К. Бучинської).
8.Останній конкурс. «Статистичний»
В цьому конкурсі команда що програє може як виграти так і програти ще більше. На кожне питання команда ставить від 1 до 50 балів що виграла. Після цього команда отримує питання на яке вона повинна дати якомога найточнішу відповідь. Після цього команда суперників уточнює відповідь. Чия відповідь найближче до правильної та команда і отримує названі бали.
Ведучий : а поки журі підводить підсумки, я пропоную вболівальникам дати відповіді на питання і показати свої знання.
Журі підбиває підсумки конкурсу і вручає учасникам гри сертифікати, завірені директором школи.
(Лунає пісня «Я люблю Україну»).
1