Виховний захід
Тема: «Я та інформація»
Мета: формувати в учнів знання про поняття «інформація», її збір, аналіз та обробку; розвивати критичне мислення, вміння визначати істинну та хибну інформацію; виховувати бажання досліджувати, цікавитися навколишнім світом.
Обладнання: наочний матеріал, мультимедійна презентація та відео-фільм.
Хід виховного заходу
І. Вступна частина
1. Привітання
ІІ. Повідомлення теми
-
Тему нашої виховної години ви дізнаєтеся тоді, коли розгадаєте шифр.
-
Необхідно прочитати кожну другу літеру
пянтдаігнлфаокртмлаецбізя
-
Молодці, ми поговоримо про інформацію у нашому житті, навіщо вона нам потрібна, як дізнатися де правдива, а де хибна інформація тощо. І тема нашої виховної години «Я та інформація».
-
Скажіть, як ви думаєте, навіщо нам потрібно обговорити дану тему?
ІІІ. Робота над матеріалом виховної години
-
Вправа «Асоціативний кущ»
-
Як ви думаєте, що таке інформація?
-
Які образи виникають у вас в уяві, коли ви чуєте це слово?
Інформація
-
Бесіда з елементами розповіді
-
Кожен з вас постійно зустрічається з інформацією у повсякденному житті: це і книги, підручники, телебачення, інтернет, плакати тощо, всі вони мають на меті донести нам потрібну інформацію.
-
Отже, звідки ми отримуємо інформацію? (записуємо на дошці)
-
Складання схеми «Шлях інформації»
Інформація являє собою дуже складний процес і вона має декілька етапів:
-
Збір даних;
-
Опрацювання даних;
-
Організація та демонстрація даних.
Наприклад, складемо схему подання інформації про пору року весну.
-
Збір даних – ми шукаємо інформацію про весну: що це за пора, її прикмети та особливості.
-
Опрацювання даних – тобто ми опрацьовуємо і вибираємо найважливіше для нас, що стосується саме пори року.
-
Організація та демонстрація даних – ми у вигляді розповіді, малюнків, презентації показуємо цю інформацію нашому співрозмовнику.
-
Хто бажає навести приклад етапів створення інформації вашого предмету?
-
Перегляд відео «Про Настусю та комп*ютер»
-
Уважно перегляньте відео-мультфільм «Про Настусю та комп*ютер» і скажіть, який вплив на людину має інформація?
-
Гра «Істинне – хибне»
-
Зараз ми з вами пограємо у гру «Істинне-хибне», тобто правильне та неправильне, перевіримо наскільки добре ви орієнтуєтеся в тій інформації, яку вам подають.
-
Н екрані ви бачите малюнки, ваше завдання визначити, де правильний малюнок і він несе потрібну інформацію, а де – хибний, той в якому ми зможемо засумніватися.
-
Робота над прислів’ями
-
Народ придумав багато прислів’їв та приказок, які також нам несуть певну інформацію. Давайте зараз попрацюємо в групах над їх тлумаченням.
-
Гостре словечко коле сердечко.
-
Не говори, що знаєш, але знай, що говориш.
-
Не кидай словами, як пес хвостом.
-
Слово — не горобець, вилетить — не піймаєш.
-
Слово до слова — зложиться мова
-
Умій сказати, умій і змовчати.
-
Гра «Намалюй образ»
-
Навіть музика може нам передавати певну інформацію. Перед вами завдання: уважно прослухати уривок пісні і намалювати зображення до неї.
-
Яка була пісня? Що зобразили?
-
Яка інформація нам була подана?
ІV. Заключна частина