23 липня о 18:00Вебінар: STEM-освіта без гендерних стереотипів – запорука успішного майбутнього школярів

Виховна година "Вогонь не іграшка!"

Про матеріал

Виховна година до тижня безпеки життєдіяльності. Тема: Вогонь не іграшка! (2 клас).

Мета: формувати уявлення про причини виникнення пожежі в побуті та її наслідки; вчити учнів правильно діяти у випадку виникнення пожежі, розвивати навички самозахисту, виховувати розсудливість, почуття відповідальності за свої вчинки

Перегляд файлу

 

 

Виховна година до тижня безпеки життєдіяльності

Тема: Вогонь не іграшка!

Мета: формувати уявлення про причини виникнення пожежі в побуті та її наслідки; вчити учнів правильно діяти у випадку виникнення пожежі, розвивати навички самозахисту, виховувати розсудливість, почуття відповідальності за свої вчинки

Обладнання: виставка малюнків, вислови про вогонь, мультимедійне обладнання, комп’ютерна презентація.

Хід виховної години

І. Вступна частина

1. Привітання

ІІ. Повідомлення теми

 - За відомою легендою, вогонь людям подарував Прометей, викравши його з Олімпу. Завдяки вогню життя людей кардинально змінилося - вогонь став надійним товаришем і помічником людині. Сьогодні важко уявити собі таку галузь людської діяльності, де б не використовувався вогонь. Але необережне поводження з вогнем може призвести до біди. Тому, сьогодні ми поговоримо про правила поведінки з вогнем, причини виникнення пожеж та їх небезпека.

ІІІ. Робота над матеріалом виховної години

  1. Бесіда 

- Наслідком неправильного та необережного поводження з вогнем є пожежа. Як ви вважаєте, що таке пожежа?

- Пожежа — це неорганізоване, неконтрольоване горіння, що знищує матеріальні цінності. Під час пожежі небезпеку для життя людей становлять вогонь і дим. 
Вогонь спричиняє опіки тіла, а від диму можна учадіти. Пожежа — це явище, яке нікого не може залишити байдужим. Не допустити, щоб вогонь з доброго помічника перетворився у небезпечного ворога — обов'язок усіх і кожного з нас. Та на жаль, кожного дня на центральних пунктах зв'язку пожежної оборони лунають дзвінки. І поспішають червоні автомобілі до місць пригоди, щоб зберегти від вогню майно громадян, народне багатство, а нерідко — і життя. Для того, щоб з’ясувати умови виникнення пожежі, я пропоную розглянути складові «трикутника вогню».

ЩО   необхідно, щоб розпочалося горіння?             (горючі матеріали)

ДЕ    може відбутися горіння?                                         ( там, де є кисень)

КОЛИ   це може трапитись?                           (коли є джерело запалювання)

- За відсутності будь – якого чинника горіння не відбудеться.

2. Вправа “Дослідна лабораторія“

Дослід 1. Запалена свічка накривається склянкою. Вогонь погас.

Чому ?  (для горіння потрібен кисень)

Дослід 2. Беремо 2 склянки:  з водою і спиртом. Не розповідаючи, що в склянках, запалюємо їх. Чому в одній склянці рідина горить, а в іншій – ні? (потрібна горюча речовина)

3. Створення проблемних ситуацій

Ситуація 1.

Пожежа у сусідній квартирі багатоповерхового будинку. Ваші дії після виклику пожежної охорони:

1.Евакуація (організований вихід людей  з небезпеки на вулицю)
2.Виходити швидко, без метушні, паніки.

3.Не користуватися ліфтом.

4.Чітко виконувати накази, розпорядження дорослих.

5.Допомагати тим, хто потребує твоєї допомоги,

Ситуація 2.

Пожежа в багатоповерховому будинку, горить квартира на 8 поверсі, ти проживаєш на 9-му. Ваші дії після виклику служби 101?

1.Закрити двері, вікна.

2. Мокрим ганчір'ям запхати вентиляційні отвори, щоб дим не потрапляв у квартиру.
3. Накритись мокрим покривалом і чекати пожежної служби

Ситуація 3.

Як гасити пожежу в квартирі в початковій стадії горіння?
Можуть бути використані пісок, земля, шматки грубого сукна, різні вогнегасники, вода.

Ситуація 4. Як допомогти людям, на яких загорівся одяг?

1. Накрити покривалом. Але не з головою.

2. Качатись по землі, якщо покривала немає.
Ситуація 5.

Як дихати під час пожежі?

1. Голову тримають ближче до підлоги (дим легший від повітря, тому він піднімається вгору), рот і ніс бажано затулити змоченою у воді хустиночкою (тканиною).

                               Золоте правило.

Не можна ховатись під столами, ліжками під час пожежі.

Фізкультхвилинка

4. Перегля відео «Вогонь не іграшка»

- Уважно перегляньте відео і скажіть, щому вогонь не є іграшкою? 

5. Складання правил поведінки під час пожежі

Правила поведінки при пожежі:

·         зателефонувати до служби 101 (якщо це можливо);

·         повідомити повну домашню адресу, що горить, свій телефон, прізвище, ім’я та по батькові, скільки поверхів у будинку, якщо не знаєте - як до нього під’їхати;

·         вікна відкривати не можна, адже кисень посилить полум’я;

·         негайно вийти з приміщення, покликати дорослих;

·         під час пожежі заборонено користуватися ліфтами;

·         з висотного будинку не бiжiть сходами вниз, якщо зайнялося внизу, а рятуйтеся на даху, використовуйте пожежну драбину.

·         Щоб уберегти органи дихання від чадного газу, слід пробиратися до виходу повзком, бо внизу менше диму, накрити голову шматком мокрої тканини або пальтом.

6.  Ігрові  завдання
Утворіть  речення, з’єднавши правильно ліву та праву частини. 
 Для розваги і для гри                                                           а не в лісі, а ні в хаті.
 Не розпалюй сам багаття,                                                 умикати нам не слід. 
 З грубки жару не беріть                               то вимкни всі електроприлади.
 Плитку, праску                                                                            це небезпечно. 
 Коли йдеш з квартири,                                               користуйся ліхтариком.
 Не грайся з вогнем -                                                       жар в собі вогонь таїть.
 Не грайся запальничкою,                                                   сірників ти не бери.

Наша виховна година доходить кінця і на прощання я роздам вам памятки про правила поведінки підчас пожежі.

 7. Тематичне малювання

  • Намалюйте малюнки на дану тему, для того, щоб ми знали як поводитися з вогнем, чим він небезпечний.
  • Виставка малюнків.

ІІІ. Заключна частина

  1. Узагальнююча бесіда
  • Про що говорили?
  • Що дізналися нового?
  • Які правила поведінки під час пожежі ви знаєте?
docx
Додано
1 липня 2018
Переглядів
448
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку