привернути увагу учнів до проблем використання енергії, ознайомити зі способами економії енергії; розвивати почуття власної відповідальності за енергозбереження; виховувати активність, самостійність, вміння висловлювати власну думку.
Виховна година
Тема: Проблеми енергозбереження в Україні
Мета: привернути увагу учнів до проблем використання енергії, ознайомити зі способами економії енергії; розвивати почуття власної відповідальності за енергозбереження; виховувати активність, самостійність, вміння висловлювати власну думку.
Наочність: картки, пазли, плакати, висловлювання, зелений папір, « Дерево Енергозбереження»
Хід уроку
Хочу почати урок словами Ліни Костенко
Скільки років землі — і мільярд, і мільйон,
а яка вона й досі ще гарна!
Л. Костенко
І в це дуже хочеться вірити! Але нажаль наша планета не така й молода і велика. Ця істина стала очевидною для людства не дуже давно. Багато хто усвідомив, що і природні ресурси Землі, які здавалися такими багатющими, насправді є вичерпними. У гонитві за благами цивілізації сучасне покоління забуває про тих, хто буде жити після нас. Світ і тепло в наших оселях, робота промислових підприємств – все це потребує енергії Сьогодні дедалі частіше лунають попередження щодо необхідності охорони довкілля та раціонального використання природних ресурсів. Що ж стосується України, то заклики вчених до дбайливого, господарського використання сировини поки що не дають бажаних результатів. Україна – багата на ресурси країна. Це стосується водних ресурсів, запасів кам’яного вугілля. Електроенергія виробляється в основному з використанням енергії води та від спалення кам’яного вугілля. Проте, гідроелектростанції – екологічно не бездоганні підприємства. Використання атомної енергії є найбільш перспективним.
Україна є однією з найбільш енерговитратних країн світу. Її частка у світовому споживанні енергії становить 1,9 %, тоді як населення складає 1%. Ключем до успішного розв’язання екологічних проблем є ефективне використання енергії. Заощаджувати енергію має людство загалом і кожна людина зокрема. Тому ви повинні не тільки самі навчитися раціонально використовувати енергію, але й навчити цього оточуючих. Адже: «Добрий господар – це бережливий господар».
І завдання
(На кожну букву до слова « Енергія» написати слова синоніми)
Наприклад:
Е-енергія…
Н- незалежність..
Е- економія..
Р- ресурси…
Г- газ..
І- інструктаж..
Я- якість..
ІІ завдання (Вгадай слово)
ЛЕПОТ |
ТЕПЛО |
ТЕДБЮЖ |
БЮДЖЕТ |
ЯРЕНІГЕ |
ЕНЕРГІЯ |
СОЛТІВ |
СВІТЛО |
ОЗОРДОПАГ |
ГАЗОПРОВОД |
ЕМЯНІОКО |
ЕКОНОМІЯ |
ІІІ завдання (Збери пазл і приклей на аркуш прислів’я )
1. «Хто зберігає, той завжди має»
2. «Старі дерева молоді охороняють»
3. «Багато лісу – не губи, мало лісу – бережи»
4. «Готуй сані з весни, а колеса з осені»
Хвилинка - цікавенька: «Неймовірні факти з енергозбереження»
VІ завдання “Где мы используем воду?”
Для чего нужна вода? |
Расход воды в день(л) |
Умывание |
10 |
Туалет |
45 |
Купание: ванна |
40 |
Купание: душ |
100 |
Приготовление пищи |
5 |
Мытье посуды |
10 |
Стирка |
15 |
Мытье полов, окон |
50 |
V Завдання (Способи збереження енергії- На зелених листках групи записують способи збереження енергії. Представники груп оголошують свої пропозиції , причіпляють листя на « Дерево Енергозбереження»)
І група |
1.Електропроводка повинна бути справною 2. Візьміть в звичку вимикати за собою світло Просто завжди вимикайте за собою світло, переміщаючись по квартирі. 3. Протирайте лампочку від пилу. Це допоможе збільшити яскравість освітлення на 10-15% 4. Використовуйте денне світло. Відкрити штори, вимити вікна, сісти ближче до вікна — вичавте по максимуму природне освітлення. 5. Енергоощадні технології — на варті економії. Енергоощадні світлодіодні лампи окупляться дуже швидко, адже на 12Вт така лампа видає стільки ж світла, скільки звичайна лампочка на 60 Вт. 6. Режим роботи праски і фена не повинен бути максимальним. 7. Не «пересушуйте» білизну. Складно гладити як занадто сухе, так і занадто вологу білизну. 8. Використовуйте залишкове тепло електроприладів. Праска навіть у вимкненому стані може ще кілька хвилин продовжувати свою роботу. |
ІІ група |
1. «Режим очікування» їсть енергію! Вам потрібно знати, що прилади, залишені в «режимі очікування», продовжують споживати енергію. Тому візьміть собі за звичку вимикати з розетки комп‘ютер, телевізор, музичний центр та інші електроприлади. 2.Використовуйте стабілізатор напруги. Це зменшить витрату електрики. 3. Вимикайте телевізор, виходячи з кімнати. ТБ споживає від 100 до 400 Вт/Ч. 4. «Спи, мій комп’ютер, засни». Комп‘ютери — це найбільші «трудівники» сучасних квартир і офісів. Тому під час перерв ставте їх в режим сну. Включений комп’ютер споживає 350 Вт/Ч, в дрімаючим режимі — в десять разів менше. 5. Скоротіть час роботи дисководів. Копіюйте потрібні файли на комп‘ютер і запускайте їх звідти. Відрегулюйте яскравість монітора. Надмірно яскравий монітор шкодить не тільки зору, але й гаманцю. Можна знизити споживання енергії з 40 до 30 Вт/Ч, якщо поставити яскравість монітора в межах 160 кд/м. 6. Використовуйте спеціальні електроприлади. Якщо у вас електроплита, то візьміть за правило кип’ятити воду в електрочайнику, а не на плиті — це мало не в два рази економічніше. 7.Частіше міняйте пилозбірник в пилососі. Переповнений мішок або контейнер їсть на 40% більше електроенергії, ніж порожньою. |
ІІІ група |
1. Використовуйте побутову техніку класу + + 2.Обирайте економічний режим прання. Стираючи при 30 градусах замість звичних 60, ви бережете 40% енергії. 3.Знайдіть для холодильника ... прохолодне місце. Не варто встановлювати холодильник біля батареї. Найкраще встановлювати його біля зовнішньої стінки, але не впритул до неї. 4.Не ставте в холодильник гарячу воду і не залишайте його відкритим. 5.Вчасно розморожуйте холодильник. Адже лід є додатковою теплоізоляцією, змушуючи холодильник трудитися «що є сил». 6.Готуйте на слабкому вогні. До речі, в більшості рецептів зазначено, що готувати потрібно на слабкому або середньому вогні. Вимикайте комфорки трохи раніше, ніж їжа буде готова. 7 Використовуйте сонячну енергію. Сонячні батареї працюють навіть у похмуру погоду. Мобільний телефон з акумуляторною напругою 3,6 В заряджається від спеціального приладу на сонячній енергії протягом 12 годин. Цього вистачає на 1,5 години розмови або 30-60 годин режиму очікування. До речі, трохи зарядити телефон можна, поклавши батарею на прогрітий сонцем капот машини -заряду повинно вистачити на кілька хвилин бесіди. |
Підсумки уроку
Слова вчителя: Результати економії будуть залежати від того, наскільки добре населення буде дотримуватися правил економії енергії при користуванні побутовими приладами, машинами та освітленням, знати прийоми і методи раціонального використання електроенергії.
І доки наше « Дерево Енергозбереження» буде таким рясним, зеленим, красивим, доти ми та наступні покоління будуть жити повноцінним життям!
Дякую за урок!