Виховний захід з елементами гри «Вогонь буває різним»,

Про матеріал

формувати уявлення про причини виникнення пожежі в побуті та її наслідки; поглибити знання учнів з питань пожежної безпеки, вчити швидко оцінювати небезпечну ситуацію, приймати оптимальне рішення щодо її подолання, рятування свого життя та наданню допомоги іншим; виховувати розсудливість, почуття відповідальності за свої вчинки

Перегляд файлу

«Вогонь буває різним»

Мета: формувати уявлення про причини виникнення пожежі в побуті та її наслідки; поглибити знання учнів з питань пожежної безпеки, вчити швидко оцінювати небезпечну ситуацію, приймати оптимальне рішення щодо її подолання, рятування свого життя та наданню допомоги іншим; виховувати розсудливість, почуття відповідальності за свої вчинки

Обладнання: ілюстрації по темі, малюнки, схеми, пам’ятки правил безпеки.

Хід виховної години:

Вогонь знищує все остаточно і безповоротно,

але без нього людина не проживе.

І. Вступ. Повідомлення теми і мети


Учень 1.

Сірники – добро і зло,

Знає місто і село.

Слід порадитись з батьками,

Що робити з сірниками.

Можна пічку розтопити,

Можна дім вогнем спалити.

Можна чай зігріть на лузі,

Можна ліс спалить на смузі.

Ти ж, подумай, все-таки,

А навіщо сірники?

Учень 2.

Якщо загорівся дім

Подзвони ти ,,101”.

І з вогнем ти не шуткуй,

Потерпілих всіх рятуй.

Їхні опіки не три,

Краще викличи ,,103”.

І не треба гріти чай –

Телевізор виключай.

Відключи ти всю мережу

І тоді гаси пожежу!


Вчитель. Отже, тема сьогоднішньої бесіди: «Вогонь буває різним». Давайте розберемося в цьому простому, на перший погляд, питанні.

ІІ. Бесіда з учнями.

Учитель. Вогонь здавна є другом людини. Він допомагає їй обігріватися і одягатися. З його допомогою людина варить метал, готує собі їжу. Вогонь рухає техніку, допомагає людині проникнути в таємниці космосу. Але вогонь може стати і жорстоким ворогом, якщо з ним необережно поводитись, він виходить з-під контролю людини, може знищити міста і села, будинки, ліси, урожаї, все, що зустрінеться на його шляху. Часто у вогні пожеж гинуть люди. Приблизно кожна шоста-восьма пожежа в нашій країні виникає від пустощів дітей, від їхнього невмілого, необережного поводження з вогнем. Кожен п’ятий, що загинув під час пожежі – неповнолітній. Вогонь залишив свої сліди в історії всіх епох і народів. Тисячі міст і сіл зникли з лиця Землі в гігантських язиках полум'я. Безцінні витвори розуму і талановитих рук попередніх поколінь перетворилися на порох. Вогонь знищив мільйони людських життів. За своїми трагічними наслідками пожежі не поступалися епідеміям, посухам та іншим лихам. Захоплюючи величезні площі, пожежі знищували ліси й посіви, уселяючи в людей жах, змушуючи їх залишати рідні місця. Відбувалося це тому, що люди, навчившись добувати вогонь, не навчилися боротися з ним. Вогонь не лише став другом, але й перетворився на недруга — пожежу, що знищує матеріальні цінності, у вогні якої гинуть люди, тварини.

Запобігання пожежам. Щорічно в світі трапляється близько 5 млн. пожеж. Кожну годину у вогні гине одна людина, 2-3 особи одержують травми і опіки, кожен третій загиблий – дитина. Щоб запобігти пожежам, треба знати, від чого вони виникають.

Основними причинами пожеж стають:

  • Несправність або неправильна експлуатація електроустаткування, газових плит, електропобутових приладів.
  • Вмикання до однієї розетки кількох побутових приладів.
  • Розігрівання лаків і фарб на відкритому вогні.
  • Сушіння речей над газовою плитою.
  • Користування саморобними електрогірляндами для ялинки, запалювання хлопавок і бенгальських вогнів поблизу хвої, використання легкозаймистих маскарадних костюмів із паперу та вати.
  • Несправна або залишена без нагляду побутова електротехніка.
  • Необережне поводження з вогнем ( відкритий вогонь, куріння в ліжку, ігри дітей з вогнем тощо).
  • Удари блискавок.
  • Несправність електропроводки.
  • Захаращеність горищ, підсобних приміщень, сходових майданчиків і сходів.
  • Зберігання на балконах, у гаражах пально-мастильних матеріалів і легкозаймистих речовин.

 

Як зберегти життя і здоров’я при пожежі.

Забезпечення пожежної безпеки є досить складним соціально-економічним завданням, спрямованим на запобігання пожежам у всіх сферах діяльності людини та ліквідацію пожеж із мінімальними наслідками в разі їх виникнення.

У випадку пожежі дуже важливо зберігати спокій та утримувати інших від паніки. При цьому:

- викликати пожежну допомогу;

- врятувати людей, які знаходяться в палаючому приміщенні;

- оцінити обстановку;

а) якщо приміщення має незначні задимлення і є змога загасити пожежу, то при цьому дії повинні бути швидкими і рішучими, але потрібно пам'ятати чим у яких випадках потрібно гасити пожежу;

б) при сильному задимленні самозахист зводиться до одного – негайної евакуації. В складних умовах переходу із задимленої зони в безпечне місце необхідно знати, що краще дихати через добре змочену водою носову хусточку, шарф, рушник і т.п.; дим завжди збирається під стелю, а біля підлоги його менше, тому необхідно низько пригнутися або повзти по підлозі;

в) у всіх випадках сильного задимлення приміщення потрібно пробиратися до вікна, і відкривши його, дати знати пожежникам про перебування людей у приміщенні.

Найголовніше під час гасіння пожежі вчасно зреагувати.

Говорять, що в першу хвилину пожежі для її гасіння потрібно кружку води, через дві секунди відро, а через три секунди діжку.

Також потрібно правильно вибрати засоби гасіння. Слід пам'ятати, що водою не можна гасити пожежу де можливе ураження електрострумом; перед гасінням прилади треба відімкнути від електромережі ( відключити ел. щит, викрутити пробки), і тільки потім гасити палаючий прилад. Масло, жири, фарбу водою гасити не можна, бо це призводить до розбризкування, розтікання, що сприяє розповсюдженню вогню, а їх необхідно накрити ковдрою (не синтетичною), подібними речами, намоченими у воді, або засипати піском для перекриття доступу кисню до палаючого предмета.

Інтерактивна вправа. На дошці дві колонки. У першій - назви речовин. У другій - властивості у будь-якому порядку. Стрілками вказати властивості кожної речовини.


Бензин

Ганчір'я

Мармур

Пісок

Парафін

Дерево

Порох

Сніг

Вуглець

Кисень

спалахує

жевріє

гасить вогонь

жовтіє

плавиться

горить

вибухає

коптить

сприяє горінню.

тане


 

Вікторина. Учням задаються питання, відповідати на які треба швидко, адже у реальній небезпеці часу теж може не бути.

1. Чи можна вибивати вікна при пожежі? (Ні, бо у приміщення почне поступати свіже повітря, який прискорює горіння).

2. Чому бензин або гас, які горять неможна гасити водою? (Бо вони легші за воду і розподіляється по її поверхні і вода не надає вогнегасного ефекту).

3. Чому у дитячих закладах двері приміщень відчиняються назовні? (Тому, що у такому випадку при евакуації не створюється велике скупчення людей).

4. Яка діжка представляє більшу небезпеку: наповнена бензином чи порожня після нього? (Порожня: в ній може створитися вибухонебезпечна концентрація парів бензину з повітрям).

5. Чи можна вмикати світло, якщо у квартирі відчувається запах газу? (Ні, через те, що при вмиканні світла може виникнути іскра, що при наявності газу може спричинити вибух).

6. Як погасити палаючий на людині одяг? (Потрібно зупинити її, повалити на землю і катати, збиваючи полум’я. Можна обернути ковдрою. Однак, коли це робить сама собі людина у приміщенні, що горить, вона повинна берегтися отруєння чадним газом).

7. Що треба робити, якщо під час перегляду телевізора, якщо з нього пішов дим? (Вимкнути телевізор. Викликати пожежну службу, покликати на допомогу дорослих або самому накинути на телевізор щільну тканину, ковдру).

8. Куди треба телефонувати під час пожежі, що треба повідомляти? (Викликати пожежну службу за телефоном 01. Повідомити, що і де горить, адресу: вулицю, номер дому, під’їзду, його код; своє прізвище).

9. Які причини виникнення пожеж у побуті? (Залишені без догляду електронагрівальні прилади, перевантаження електромережі при одночасному вмиканні у розетку декількох електроприладів, куріння у постелі, ігри дітей з сірниками, пустощі з вогнем, нагрівання або кидання у вогонь аерозолів, вибухонебезпечних або невідомих предметів).

10. Ви знаходитеся на третьому поверсі будинку, що горить. Вихід на сходи – відрізаний. Затримка хоч на хвилину – і ви отруїтесь чадним газом. Ваші дії? (Взяти простирадла, зірвати гардини, міцно зв’язати їх між собою на 2-3 вузли, міцно прив’язати до батареї опалення, спустити кінець у вікно і спуститися по цій мотузці скільки зможете, відпустити її і стрибнути на землю).

Інтерактивна вправа. Завдання учням: закінчити кожне речення:

Жар з-під заслінки упав, в хаті вогонь запалав.

Не дивися, не чекай, а водою ... /заливай/.

Як побачиш – малюки узялись за сірники.

Як ти маєш їх спиняти? Сірники у них … / забрати/.

Розігрілась праска дуже, що робити маєш, друже?

За гаряче не хапай , із розетки … /вимикай/.

Як побачиш – десь горить, мусиш ти в ту саму мить

До пожежників дзвонити, про пожежу ... /сповістити/.

Вивчіть правила пожежні,

Будьте завжди обережні.

Знає хай дитина кожна:

Жартувать з вогнем ... /не можна/.

Створення проблемних ситуацій

Ситуація 1. Пожежа у сусідній квартирі багатоповерхового будинку. Ваші дії після виклику пожежної охорони:

1.Евакуація (організований вихід людей  з небезпеки на вулицю )
2.Виходити швидко, без метушні, паніки.

3.Не користуватися ліфтом.

4.Чітко виконувати накази, розпорядження дорослих.

5.Допомагати тим, хто потребує твоєї допомоги,

Ситуація 2. Пожежа в багатоповерховому будинку, горить квартира на 8 поверсі, ти проживаєш на 9-му. Ваші дії після виклику служби 101?

1.Закрити двері, вікна.

2. Мокрим ганчір'ям запхати вентиляційні отвори, щоб дим не потрапляв у квартиру.
3. Накритись мокрим покривалом і чекати пожежної служби

Ситуація 3.Як гасити пожежу в квартирі в початковій стадії горіння?
Можуть бути використані пісок, земля, шматки грубого сукна, різні вогнегасники, вода.

Ситуація 4.Як допомогти людям, на яких загорівся одяг?

1. Накрити покривалом. Але не з головою.

2. Качатись по землі, якщо покривала немає.
Ситуація 5. Як дихати під час пожежі?

1. Голову тримають ближче до підлоги (дим легший від повітря, тому він піднімається вгору), рот і ніс бажано затулити змоченою у воді хустиночкою (тканиною).

 

Тестування. Дітям пропонуються питання про порядок дій людини, яка опинилася у небезпечній ситуації і три варіанта відповіді.

1. Якщо виникне пожежа, як ви будете діяти?

а) зателефоную по 101;

б) покличу на допомогу сусіда;

в) втечу, нікому нічого не сказавши.

2. Якщо кімната почала наповнюватися їдким димом, що ви будете робити?

а) відчиню вікно, залишу відкритими двері;

б) буду просуватися до виходу;

в) закрию рот і ніс вологою ганчіркою і буду просуватися до виходу.

3. Загорілася електромережа, ваші дії?

а) буду гасити її водою;

б) знеструмлю мережу, потім почну гасити;

в) буду кликати на допомогу.

4. Що робити, якщо на вас загорівся одяг?

а) буду бігати, зриваючи одяг;

б) впаду, буду качатися, збиваючи полум’я;

в) завернуся у ковдру.

5. Що треба робити, якщо при приготуванні їжі загорілася олія на сковороді?

а) ввимкну вогонь, накрию сковороду кришкою;

б) буду гасити водою;

в) спробую винести сковороду на вулицю.

6. Якими будуть ваші дії, якщо вас відрізало вогнем у квартирі на п’ятому поверсі?

а) вологими рушниками та простирадлами закрию щілини по периметру двері, скоротивши приток диму;

б) відкрию вікно і покликчу на допомогу;

в) зроблю мотузку з простирадл, прив’яжу до батареї опалення і стану спускатися;

7. Що ви будете робити, якщо побачите як на лісовій полянці горить минулорічна трава?

а) пройду мимо;

б) намагатимусь загасити вогонь, закидаючи його землею;

в) повідомлю про пожежу дорослим

8. Ви побачили, що маленькі діти кидають у вогонь папір, аерозолі. Що ви будете робити?

а) зупиню, роз’ясню, що це — небезпечно;

б) пройду мимо;

в) намагатимусь звернути увагу дітей на інші більш безпечні заняття.

Інтерактивна вправа «Вогонь - друг чи ворог»

Ворог

Друг

Від пожеж зникають ліси

Освітлює

Вогонь знищує врожай

Зігріває

Від пожеж гинуть люди і тварини

Варить та гріє їжу

Від пожеж люди залишаються без будинків та майна

Пече хліб

 

Ріже сталь

 

Наша виховна година доходить кінця і на прощання я роздам вам пам’ятки про правила поведінки підчас пожежі.

Правила поведінки при пожежі:

·         зателефонувати до служби 101 (якщо це можливо);

·         повідомити повну домашню адресу, що горить, свій телефон, прізвище, ім’я та по батькові, скільки поверхів у будинку, якщо не знаєте - як до нього під’їхати;

·         вікна відкривати не можна, адже кисень посилить полум’я;

·         негайно вийти з приміщення, покликати дорослих;

·         під час пожежі заборонено користуватися ліфтами;

·         з висотного будинку не бiжiть сходами вниз, якщо зайнялося внизу, а рятуйтеся на даху, використовуйте пожежну драбину.

·         Щоб уберегти органи дихання від чадного газу, слід пробиратися до виходу повзком, бо внизу менше диму, накрити голову шматком мокрої тканини або пальтом

docx
Додано
20 жовтня 2018
Переглядів
1955
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку