Виховний захід з профорієнтації "Ким бути і яким бути"

Про матеріал

Розробка з профорієнтації для 11 класу, зустріч з професією "Ким бути і яким бути". Це зустріч за круглим столом майбутніх професіоналів з дійсними працівниками, які виступили у ролі експертів. Захід складається з чотирьох блоків: попередня робота (анкетування учнів та обробка даних), теоретична частина, проктична частина - гра та підведення підсумків.

Перегляд файлу

Картинки по запросу формула вибору професіїВиховний захід «Ким бути і яким бути»


Ми вступаємо в різні періоди нашого життя,
наче немовлята, не маючи за плечима ніякого
досвіду, скільки б нам не було років.
Ф. Ларошфуко

«... Професії можуть ощасливити того, хто має до

них покликання, але вони прирікають на загибель

того, хто взявся за них поспішно, непродумано,

піддавшись моменту.»

Карл Маркс.


Мета: Сприяти отриманню досвіду прийняття самостійного відповідального рішення в ситуації, пов'язаній із життєвим самовизначенням та професійним вибором; сформувати в учнів відповідальне ставлення до успішного вибору професії; розвивати пам'ять, увагу, творчі здібності учнів; виховувати колективізм, комунікабельність, вміння висловлювати свою думку та вислуховувати думки інших.


Вступне слово вчителя: Як сказала Кетрін Уайтхорн найкраща порада, яку можна дати юнацтву:  «Знайди що-небудь, що тобі подобається робити, а потім знайди кого-небудь, хто буде тобі за це платити». І справді, якщо людина займається тим до чого у неї лине серце, вона не просто виконує роботу гарно, а й насолоджується процесом.

Учитель. Сьогодні ми говоритимемо про вибір професії. Кажуть, що вибір професії – це друге народження людини. Від того, наскільки влучно ти обереш свій життєвий шлях, залежить яке місце в суспільстві ти будеш займати.

   Кожен із вас романтик, мрійник, чогось хоче досягти, кимось стати, ставить перед собою певні завдання, одним словом — шукає себе. Сподіваюся, що наша зустріч допоможе точніше визначитися, ким бути. Звичайно, у такій важливій справі без труднощів не обійтися, проте їх не слід лякатися. Звісно, ви маєте прислухатися до порад дорослих, але прислухайтеся передусім до порад свого серця. А щоб почути внутрішній голос, утвердити свої бажання, мрії, — повірте у власні сили.

   За висловом Джона Леннона, життя - це те, що відбувається в той час, коли ми плануємо майбутнє.
      Плануючи це майбутнє, ми оперуємо такими поняттями, як мрія, надія, життєва програма, життєві цілі.
(На дошці вивішуються аркуші, на яких записані такі поняття: мрія, надія, життєва програма, життєві цілі. Дається визначення цим поняттям).
Мрія - це власне бачення бажаного майбутнього. Мрія завжди живе у нашій свідомості як яскравий образ. Мрії бувають пасивні, далекі від реальності, і активні, і тоді вони мотивують поведінку.
Надія - має величезний енергетичний потенціал. Надія зігріває похмуре сьогодення, допомагає людині пережити буденні драми. Зруйнована надія є найнебезпечнішим стресом.
Життєва програма  передбачає свідоме ставлення до життя. Вона містить систему життєвих планів, що враховують і зовнішні обставини.
Життєві цілі  відображають потреби особистості, її найважливіші інтереси. Постановка цілей повинна враховувати реальні можливості їх досягнення.
Тільки людина, яка має чіткий орієнтир, мету, мрію може її досягти: крок за кроком, долаючи усі перешкоди на шляху власного життя.

 

Ви вже багато знаєте про професії, були на зустрічах, проходили тестування, читали про основні напрямки профілізації. Знаєте на які п’ять типів поділяються усі професії: людина-природа, людина-техніка, людина-художній образ, людина-знакова система, людина-людина.

Аналіз анкет учнів ( перед заходом серед учнів була проведена анкета на розуміння професій та ринку праці)

Картинки по запросу формула вибору професії

 

Вчитель: Розібралися в тому, як поділяються професії за напрямом, а тепер пограємо. Вам необхідно назвати професії, які:

А) майже або зовсім зникли;

Б) з'явилися тільки в XX столітті;

В) з'являться в майбутньому.

Діти радяться, дають свої назви і варіанти професій.

Можливі варіанти відповідей:

А) пішли в минуле професії: кучер, ліхтарник, пряха, прачка, ямщик, сажотрус, поштмейстер, городовий, купець і т.д.;

Б) програміст, оператор ЕОМ, менеджер, секретар - референт, оператор верстатів з числовим програмним управлінням (ЧПУ), тракторист - машиніст широкого профілю, льотчик, кранівник, космонавт, ембріолог, електромонтер і т.д.;

В) професії, пов'язані з освоєнням морських глибин, космосу, розвитком робототехніки, комп'ютеризацією, хімічної та ядерної промисловістю, економікою, телебаченням, відеотехнікою, екологією, криміналістикою, генною інженерією і т.д.

Картинки по запросу формула вибору професії
-  Недалеке майбутнє ви пов'язуєте з життєвим самовизначенням і професійним вибором. Вибір професій є доленосним. Професійний вибір людини – це не якась річ, яку можна побачити, відчути на дотик. Його можна певним чином уявити. Як? Як три сектори у вигляді трьох різнокольорових кіл, які перетинаються.
(На дошці демонструється схема обґрунтованого професійного вибору у вигляді трьох  різнокольорових кіл-секторів, що позначаються словами «хочу», «можу», «потрібно».
Схема обґрунтованого професійного вибору:
Сфера «хочу» - це власні потреби, інтереси, прагнення, схильності, зацікавленість, уподобання                                          
     Сфера «можу» - це здібності, особливості характеру, первинні навички, тобто внутрішні і зовнішні (матеріальні) ресурси.
Сфера «потрібно» - це умови ринку праці, потреба суспільства у спеціалістах даного профілю.
(На основі виконаного завдання підводиться підсумок).

Прийняття рішень багатьом людям дається важко. Тут відіграють роль і певні риси характеру (нерішучість, невпевненість у собі), і слабка поінформованість, і відсутність уміння зважувати всі «за» та «проти», щоб зупинитися на єдиному оптимальному варіанті.

 


Деякі люди взагалі бажають, щоб рішення за них приймав хтось інший.

Ми провели опитування «Що означає бути дорослим»? (написати 3-5 характеристик, що ви вважаєте проявом дорослої людини)

 

(відеоролик 1 фетиль «Кем быть»)
Наша сьогоднішня зустріч пройде у формі гри. Кожен учень обирає собі столик, на якому стоїть картка, на якій зазначена певна професія.

Серед запрошених гостей є юристи, лікарі, учителі, батьки, випускники. Вони дадуть вам корисні поради, поділяться секретами творчості.

А зараз я спробую змінити своє амплуа на інше. Я буду журналістом, який шукає відповіді на питання і з вашою допомогою зможу задовольнити їх.

Журналіст. Переді мною за окремими столиками погрупувалися за інтересами, так би мовити, майбутні фахівці. Кожна група має свої емблеми, за якими легко здогадатися, хто є хто. Розпочну із завтрашніх педагогів.

Зачитаю ваш девіз: «Наука витоншує розум, навчання гострить пам'ять!» Як ви це розумієте?

(Хтось із команди відповідає.)

А тепер скажіть, будь ласка, що вас найбільше приваблює у роботі вчителя? Яким, на вашу думку, має бути учитель?

(Усі дають короткі, вичерпні відповіді.)

Розкажіть, будь ласка, чи існує вчительська мода і яка ваша думка щодо цього.

Журналіст. Тепер надамо слово вчителю-експерту, який бажає вам дати напутнє слово та проаналізує ваші судження.

(На тлі пісні «Вчителька моя» усі слухають виступ учителя.)

Журналіст. Кожен із нас знає, що здоров'я найдорожче. І його треба берегти. Я думаю, саме це кредо поєднало наших майбутніх лікарів. Поведемо з ними розмову.

Чи чули ви такий вислів —«Лікарем треба народитися»? Чи згодні з таким трактуванням? А яка ваша думка щодо вислову «Лікар від Бога»?

(Думки учнів-«лікарів».)

Яка риса характеру має бути притаманна лікареві? Тут у мене є лікарські препарати. Хто з вас знає про їх застосування? Які ви чули лікарські реклами по радіо чи телебаченню? (Діти, що сидять за «лікарським» столом, дають відповіді.)

Журналіст, Тепер просимо нашого гостя — лікаря-експерта підбити підсумки нашої розмови.

(Лікар-експерт висловлює щодо почутого свої думки.)

Журналіст. Продовжуємо наше інтерв'ю.

Є низка професій, які потребують розвиненої пам'яті, спостережливості. Наприклад, юристи, міліціонери, художники та інші. Хто з майбутніх юристів чи художників хоче стати на кілька хвилин піддослідним?

(Демонструється картина, учень її уважно розглядає.)

Тож ставимо запитання на «засипку». Наприклад, перерахувати предмети, зображені на картині, тощо.

Тепер запитання до всіх, хто сидить за столиком «юристів».

Чому ви вирішили стати саме юристом?

Хто підказав це? Що стало приводом?

(Юні юристи висловлюють свої думки.

Далі виступ гостя-юриста, який розказує про свою роботу і дає поради майбутнім юристам.)

Журналіст (підходить до столика, який умовно можна назвати «служба побуту», за ним сидять художники, перукарі, швачки, кулінари.). Мене заінтригував ваш девіз: «Краса врятує світ». Можете прокоментувати його?

(Діти «захищають» своє гасло.)

Журналіст. Не втримаюсь і запитаю майбутніх перукарів. Хто вам сьогодні зробив зачіски?

(Дівчата дають відповіді, демонструючи свої зачіски.)

А тепер запитання до швачок: що значить модно вдягатися? Бо, на мою думку, це, передусім, одягатися зручно, зважаючи на провідний стиль. Щоб виробити свій індивідуальний стиль, слід враховувати вік, характер, манери, рід занять, призначення одягу чи зачіски. Треба все робити так, щоб усі вади фігури були приховані, а найкращі риси — підкреслені. Красу треба підкреслити природно. Для цього потрібно стежити за своєю ходою, манерою триматися. Одним словом, своїм виглядом піднімати людям настрій.

(Майбутні модельєри висловлюють власні судження щодо стилю, моди тощо.)

Виступ гостя та невеликий майстер-клас з оформлення тортів.

Журналіст. Усім присутнім я бажаю великого людського щастя, а молоді — знайти своє достойне місце у житті і стати справжніми професіоналами.

Вправа: «Цінності майбутньої професії»(аналіз)
Інструкція: «Проранжуйте цінності майбутньої професії від найбільш важливих до найменш важливих».
1. Можливість застосувати здобуті знання на практиці.
2. Рівень професійної підготовки.
3.  Бажання  працювати  в  конкретному трудовому  колективі,  жити  його інтересами.
4. Можливість принести найбільшу користь суспільству.
5. Упевненість в успішному виконанні виробничих завдань.
6. Творчі можливості професії.
7. Прагнення стати кваліфікованим спеціалістом в обраному виді діяльності.
8. Можливість підвищувати свою загальну і професійну підготовку.
9. Прагнення реалізувати поставлену мету в обраній професії.
10. Можливість працювати із сучасною технікою й обладнанням.

 

Вчитель: Пізнати себе ви маєте самостійно, а ось краще дізнатися про ринок праці, ми можемо разом.

Відеоролик 2 «Професії майбутнього»

На шляху до успіху тебе може спіткати невдача. Ознайомимося з прикладами відомих, видатних та успішних «невдах».

Картинки по запросу генри фордГенрі Форд повністю збанкрутивсь у результаті своїх перших п’яти комерційних проектів.

 

Картинки по запросу уолт дисней Уолта Діснея звільнили з газети за брак ідей. Перш ніж побудувати «Діснейленд», його кілька разів оголошували банкрутом.

 

Картинки по запросу эйнштейнАльберт Ейнштейн писав: «Я думаю і думаю протягом місяців і років. 99 моїх ідей – абсолютна нісенітниця. Істини досягає сота»

 


Похожее изображениеЕдісона якось запитали: «Правда, що у вас було понад 10000 невдач до того, як ви винайшли лампочку?» - «Це не були невдачі, - відповів учений. – Це були випробування. І з кожного з них, я дізнавався, чого мені не треба робити».

 

Картинки по запросу лінкольн         А зараз я хочу зачитати мотивуючу біографію однієї людини, а ви скажете чиєї.

1831 – прогорів у бізнесі, оголошений банкрутом;

1832 – зазнав поразки на виборах в законодавчу палату свого штату;

1834 – знову прогорів у бізнесі і знову оголошений банкрутом;

1835-1836 – особисті невдачі, як наслідок важкий нервовий розлад, довго лікувався;

1838 – зазнав поразки на чергових виборах;

1843 – зазнав поразки на виборах у Конгрес  США;

1848  – зазнав поразки на виборах у Конгрес  США;

1855  – зазнав поразки на виборах у Сенат;

1856 – зазнав поразки як кандидат на посаду віце-президента США;

1858  – зазнав поразки на виборах у Сенат;

1860 – обраний президентом США.

   Його ім’я – Авраам Лінкольн, визволитель американських рабів, національний герой американського народу.

 

Хтось із вас хоче знайти роботу, яка дала б можливість реалізувати себе як професіонала, творчу особистість. Інші бачать свою реалізацію в служінні на користь суспільству. Дехто мріє про великі статки. Всі мрії мають право на існування. Але потрібно усвідомити: аби мрії збувалися, слід працювати над їх втіленням, не відриватися від реалії життя. Гарантія успішності полягає в активності самої людини, наполегливості в реалізації задуманого.

(створення колажу « Мрії  здійсняться!»)

Заключне слово вчителя: Пам’ятайте, що «немає нецікавих спеціальностей. Є лише пасивні люди, не здатні захопитися тим, що перед ними». Берг А. Мені хочеться нагадати всім вам - яку професію Ви б не обрали, який фах Ви б не освоїли, фахівці і професіонали у своїй справі завжди потрібні, тому ставтеся відповідально до обраного шляху. «Якщо ви вдало оберете труд і вкладете у нього душу, щастя саме вас відшукає» ( К. Ушинський)

Бажаю вам успіху. Добра всім і сили духу!

Дякую за увагу!

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Дармограй Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
5 квітня 2018
Переглядів
4140
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку