Виховний заход з географії

Про матеріал
Географічний брейн-ринг «Шлях до успіху» Мета гри: розвивати пізнавальні та творчі здібності учнів; дати можливість виявити спритність, почуття гумору, творчу активність; створити умови для розвитку винахідливості, уяви, акторських здібностей; зацікавити школярів у вивченні додаткової літератури; формувати вміння працювати в команді; розширити та поглибити знання учнів з основних тем з географії, заохотити учнів до вивчення географії, та підсилити інтерес до пізнання навколишнього середовища. Учасники: учні 7-8 класів
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Географічний брейн-ринг «Шлях до успіху»

7-8 класи

 

Картинки по запросу брейн-ринг

 

Географічний брейн-ринг «Шлях до успіху»

Мета гри: розвивати пізнавальні та творчі здібності учнів; дати можливість виявити спритність, почуття гумору, творчу активність; створити умови для розвитку винахідливості, уяви, акторських здібностей; зацікавити школярів у вивченні додаткової літератури; формувати вміння працювати в команді; розширити та поглибити знання учнів з основних тем з географії, заохотити учнів до вивчення географії, та підсилити інтерес до пізнання навколишнього середовища.

Учасники: учні 7-8 класів

Підготовка до гри: команди формуються заздалегідь, обирають капітана, назву команди, емблему та девіз.

Обладнання: картки з завданнями, портрети мореплавців.

Хід гри

І. Організаційний момент

 Доброго дня всім присутнім! Сьогодні ми з вами станемо учасниками змагань між командами знавців географії. Наш виховний захід пройде у вигляді гри - брейн-рингу «Шлях до успіху».

Для  того, щоб наша гра пройшла в дусі змагання і її результати були оцінені, вітайте наше компетентне журі.

Представлення членів журі.

ІІ. Повідомлення мети та правил гри

 Правила гри брейн-ринг

  • За кожну правильну відповідь команда отримує певну кількість балів.
  • Бій триває 6 раундів(конкурсів)
  • На обговорення або виконання дається 1 хвилина
  • Перемагає та команда, у якої в кінці гри виявиться найбільша кількість балів

ІІІ. Конкурсний етап гри

 

 

Раунд І «Привітання»

Щоб обєктивно вибрати першу команду для привітання, запитуємо в учнів такі  питання:

1.Відстані в градусах від екватора до будь якої точки на Землі? (Географічна широта)

2.Умовна лінія, що з’єднує полюси? (Меридіан)

Командам було дано домашнє завдання. Воно полягало в наступному: придумати назву своєї команди, емблему і девіз. Оцінюються артистизм та дотепність. Максимальна кількість балів – 5. (Учні можуть демонструвати емблему, плакати)

Раунд ІІ «Хто більше згадає»

Кожна команда має ати відповідь на 10 запитань. Часу на роздум нема. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал. Максимальна кількість балів – 10.

 Команда А

1.Коливання земної кори називають? (землетрясіння)

2. Як називається атмосферний вихор? (торнадо)

3. Визначення відстані на око? (окомір)

4. Як називається атмосферне явище, яке можна спостерігати після дощу? (райдуга)

5. Як називається море біля берегів Антарктиди? (Роса)

6. Як називається зовнішня оболонка землі? (атмосфера)

7.Як називається місцевий вітер? (бриз)

8. Точка, у якій тільки одна координата? (полюс)

9. Відгалуження русла річки? (рукав)

10. Річка з жіночим ім'ям? (Лена)

 Команда Б

1. Одиниця виміру температури? (градус)

2. Як називається сезонний вітер? (мусон)

3. Море, що омиває береги найбільшого острова в світі? (Гренландське)

4. Як називається острів, який знаходиться біля берегів Греції? (Крит)

5. Як називається рух води в атмосфері? (кругообіг)

6. Найбільша пустеля в Африці? (Сахара)

7. Велике солоне озеро Австралії? (Ейр)

8. Найвища гірська система на земній кулі? (Гімалаї)

9. Як називаються паралелі і меридіани? (сітка)

10. Як називається оболонка Землі? (атмосфера)

Раунд ІІІ «За темою»

На картках написані теми за якими учасники мають дати відповідь на запитання. Методом жеребкування учасники обирають тему. За кожною темою задається 5 запитань. Правильна, повна відповідь на запитання оцінюється в 2 бали. 

Тема «План і карта»

1. Якщо о 3 годині дня направити годинникову стрілку годинника на сонце, проти якої цифри на циферблаті буде знаходитися південь?

Відповідь: Проти цифри 2. Визначити це можна так: поклавши годинник на горизонтальну площину, направляємо годинникову стрілку на сонце. Потім кут між годинниковою стрілкою і направляємо на цифру 1 циферблата годин ділимо навпіл. Лінія, що ділить цей кут, вказує наближене напрямок на південь.

2. Як визначити по мурашнику сторони горизонту?

Відповідь: Мурашки будують свої житла поруч з пнем або окремим деревом, і завжди розташовують їх на південь від цих предметів.

3. Який напрямок має вулиця, на якій о півдні не буває тіні від будинків?

Відповідь: Вулиця тягнеться в напрямку з півночі на південь.

4. Як ви думаєте, куди «обличчям» звернена головка соняшнику в полудень?

Відповідь: До сонця, тобто на південь

5. Чи можна на південь від екватора спостерігати Полярну зірку?

Відповідь: Ні

Тема «Форми поверхні суші»

1.Де на території Північної Азії буває одночасно і літо, і зима?

Відповідь: В горах Паміру. На його вершинах, що перевищують 7 км, завжди буває справжня зима, а внизу - літо. Гори Паміру називають «дахом світу».

2.Назвіть найвищу вершину земної кулі.

Відповідь: Джомолунгма (Еверест) в Гімалаях, на кордоні Тибету і Непалу. Висота 8848 м.

3. Чи знаєте ви, який континент є найвищим?

Відповідь: Антарктида. Звичайно, це відноситься до материка разом із покриваючою його крижаною шапкою. Середня висота Східної Антарктиди - 2500 м., а всього материка - 2300 м. Середня ж висота всіх інших материків - близько 900 м.

4.Найвищіми гірськими системами є Памір, Тянь-Шань на території Середньої і Центральної Азії, і Кавказький хребет. А які найбільш високі (понад 5000 м.) вершини гір вам відомі?

Відповідь: Пік Комунізму, 7495 м. (Памір); пік Перемоги, 7439 м. (Тянь-Шань); пік Леніна, 7134 м. (Заалайський хребет); Хан-Тенгрі, 6995 м. (Тянь-Шань); Ельбрус, 5642 м. (Кавказ); Дихтау, 5203 м. (Кавказ); Казбек, 5033 м. (Кавказ).

5.Який найпоширеніший метал в земній корі?

Відповідь: Алюміній. У надрах землі його міститься 8%.

Тема «Води суші»

1.На якому материку земної кулі немає жодної річки?

Відповідь: В Антарктиді

2.На території Середньої Азії є річки, які нікуди не впадають. Чи знаєте ви ці річки?

Відповідь: Річки Мургаб і Теджен в Туркменії, Чу в Казахстані, вони губляться в пісках.

3. Як озеро найбільше в світі?

Відповідь: Каспійське. Його площа дорівнює 371 тис. кв. км. Тут могли б вільно розміститися дві таких держави, як Великобританія і Португалія.

4.Яке ви знаєте найбільше прісноводне озеро Європи?

Відповідь: Ладозьке озеро. Його площа 18,1 тис. кв. км, найбільша глибина - 230 м.

5.Яке озеро є найглибшим в світі?

Відповідь: Байкал. Його глибина 1620 м. За кількістю води Байкал в 92 рази перевершує Азовське море, в 23 рази - Аральське море, і дорівнює Балтійського моря.

Тема «Світовий океан»

1.Який океан (з вхідними в нього морями) омиває всі частини світу, крім однієї?

Відповідь: Атлантичний океан. Він не омиває тільки Австралію.

2.Яке море в давнину називалося Бурштиновим? Чому його так називали?

Відповідь: Балтійське море, за велику кількість в ньому бурштину.

3.Яке море найсолоніше? Яке найбільш прісне?

Відповідь: Найсолонішим морем нашої планети вважається Червоне море: його води містять близько 40% солей. Найбільш прісне - Балтійське море.

4.Чи знаєте ви яка западина є найглибшої в Світовому океані?

Відповідь: Маріанська западина в Тихому океані. Її глибина - 11034 м.

5.Де знаходиться найдовший кораловий риф? Як він називається?

Відповідь: Великий бар'єрний риф. Розташований у північно-східних берегів Австралії. Довжина цього ланцюга коралових рифів близько 2000 м.

Раунд ІV «Поговоримо про мореплавців»

Кожній команді дається три конверти з розрізаною на 8 шматочків картиною (портретом мореплавця) її треба швидко зібрати(склеїти на картоні) назвати прізвище даного мореплавця та дати кратку характеристику про його відкриття. Капітани вибирають конверти.

Конверт 1

 Христофор Колумб (29 жовтня 11451 р. (інша версія — 1446р.) — 20 травня 1506 р.) Іспанський мореплавець, першовідкривач Південної Америки (Багамських та Антільських, узбережжя центральної та південної Америки).

Васко да Гама (1469 — 24 грудня 1524) Португальський дослідник і мореплавець, який відкрив морський шлях до Індії довкола Африки.

Фернан (Фернандо) Магеллан ( 1480 —  27 квітня 1521) Португальський мореплавець на іспанській службі. Керував першою успішною навколосвітньою експедицією, під час якої сам Магеллан загинув. Дав назву Тихому океану.

Абе Янсзон(1603-1659) Голландець Абел Тасман - перший європейський мореплавець,який досяг берегів Австралії і Нової Зеландії. Саме він наніс на карту острови Тонга та Фіджі. Завдяки його дослідженням було підтверджено,що Австралія - це єдиний земельний масив, не пов’язаний із мнимим південним материком. Зараз його ім’я носить острів Тасманія й море у південній частині Тихого океану між берегами Австралії й Нової Зеландії.

  Джеймс Кук (1728-1779) Великий мандрівник, зробив 2 кругосвітні подорожі, уперше в історії перетнув Південне полярне коло і з’ясував, що Антарктида схована під льодом й не придатна для життя.

Давид Лівінгстон (1813-1873) Першим з європейців побачив водоспад Вікторія. Майже все життя він присвятив дослідженню Африки, пройшовши пішки 50 тис. кілометрів. Лівінгстон перший виступив на захист темношкірого населення континенту. Вдячні африканські вожді відкривали йому свої секрети й не раз рятували його від смерті.

Раунд V «Конкурс ерудитів»

 В даному раунді приймають участь капітани команд. Капітани отримують картки з запитаннями, які відкривають послідовно. Учасник має дати відповідь на запитання, користуючись підказками. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал. Максимальна кількість балів – 5.

 Команда А

1.Яке озеро лежить на екваторі?

2. Послідовно, користуючись підказками, визначте, про яку країну йде мова:

а) Це держава - острів. Населення становить близько 700 тис. жителів. Колишня британська колонія. Національний склад представлений двома народами, складовими відповідно ¾ і 1/5 населення країни.

б) Головна стаття експорту країни - цитруси. На острові ведеться видобуток залізних руд. Активно діють міжнародні банки. Острів приваблює численних туристів з-за кордону.

в) Це держава розташована в Східному Середземномор'ї, а його столиця - місто Нікосія.

3. Як називається найвища гора Аппалачів?

4. Послідовно, користуючись підказками, визначте про назву якої річки йдеться:

а) Ця річка довжиною понад 4 тис. км. бере початок в центральному Китаї і близько тисячі кілометрів тече майже паралельно річці Салуін і верхів'їв Янцзи.

б) Річка впадає в Південно-Китайське море на південь від міста Хошимін у В'єтнамі.

в) З цієї річці проходить велика частина кордону між Таїландом і Лаосом, і на її берегах знаходиться столиця Лаосу В'єнтьян і столиця Камбоджі Пномпень.

5. Яка довжина річки Західної Двіни (Дуагави)?

 Команда Б

1.За території яких європейських країн проходить Грінвічський меридіан?

2. Користуючись послідовно підказками, визначте, про яку країну йде мова:

а) Це африканська країна, на території якої в 1882-1936 рр. знаходилися британські окупаційні війська.

б) На території цієї країни існувала одна з найдавніших світових цивілізацій.

в) Країна має вихід до морів двох океанів, з'єднаних судноплавним каналом, а на її північному узбережжі знаходиться дельта найдовшої річки в світі.

3. Як називається найвищий в світі водопад?

4. Послідовно, користуючись підказками, визначте, про назву якої річки йдеться:

а) Ця річка, поточна на схід, утворюється від злиття двох річок на території Росії.

б) Річка довжиною понад 4 тис. км належить до басейну Тихого океану.

в) По цій річці проходить ділянка російсько-китайського кордону, а на її берегах розташовані міста Благовєщенськ і Хабаровськ.

5. Яка довжина річки Дунай?

 

Раунд VІ «Чорний ящик»

 Перед учасниками команд стає задача дізнатися що знаходиться в чорному ящику. Кожна команда отримує свою підказку та час на роздум – 1 хв. Правильна відповідь оцінюється в 5 балів. 

Тут знаходиться предмет, за допомогою якого можна виміряти не пряму відстань, а відстань за ламаними лініями (наприклад довжину звивистої річки). (Нитка)

Тут знаходиться речовина, тверда сполука яка в полум’ї не горить та у воді не тоне. (Лід)

IV.Завершальний етап гри

Просимо наше журі оголосити результати сьогоднішньої гри!

Підведення підсумків, визначення і нагородження переможців.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додатки

Додаток А 

Портрет Христофора Колумба

 

https://sites.google.com/site/geniiesozminilisvit/_/rsrc/1468741927423/mandrivniki-i-persovidkrivaci/1413746217_146771391.jpg?height=320&width=235

 

 

 

 

 

 

Додаток Б

Портрет Васко да Гами

 

https://sites.google.com/site/geniiesozminilisvit/_/rsrc/1468741925204/mandrivniki-i-persovidkrivaci/Vasco-Da-Gama.jpg?height=320&width=256

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток В

Портрет Фернана Магеллана

 

https://sites.google.com/site/geniiesozminilisvit/_/rsrc/1468741925040/mandrivniki-i-persovidkrivaci/imgpreview.jpg?height=320&width=251

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток Г

Портрет Абе Янсзона

 

https://sites.google.com/site/geniiesozminilisvit/_/rsrc/1468741924936/mandrivniki-i-persovidkrivaci/geo-501.jpg?height=320&width=266

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток Д

Портрет Джеймса Кука 

 

https://sites.google.com/site/geniiesozminilisvit/_/rsrc/1468741926593/mandrivniki-i-persovidkrivaci/imgpreview%20%281%29.jpg?height=320&width=239

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток Є

Портрет Давида Лівінгстона

 

https://sites.google.com/site/geniiesozminilisvit/_/rsrc/1468741927021/mandrivniki-i-persovidkrivaci/livin.jpg?height=320&width=217

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Географія, Виховна робота
Додано
6 березня
Переглядів
171
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку