Вікендова наукова подія "Пошук Загадкових Густин"

Про матеріал
Цей фізичний квест розроблений для того, щоб дозволити учасникам експериментувати та досліджувати поняття густини, одночасно заохочуючи творчий та командний підхід до розв'язання завдань.
Перегляд файлу

Вікендова наукова подія

"Пошук Загадкових Густин"

Ведучий 1. Ласкаво просимо, дорогі дослідники природи, у захоплюючий світ густини! Сьогодні ви дізнаєтеся багато цікавого про таємничі властивості різних речовин. За туманними завісами науки сховані загадки, і кожен крок у цьому квесті приведе вас до нового відкриття. Густина — це ключ, який відчиняє двері великих та невідомих таємниць природи.

Ведучий 2. Вирушаймо ж у цю захоплюючу подорож, де краплини води, літаки з паперу, та інші об'єкти стануть героями нашого квесту. Розкриймо разом таємницю того, як об'єм та маса таємничих речовин впливають на їхню густину. Зверніть увагу, дослідники, що перед вами розгортається велика книга природничих таємниць. Приготуйтеся до відкриття та дізнавайтеся, що таке густина, на шляху розкриття якої вас чекають захоплюючі випробування та цікаві відкриття!

Ведучий 1. Щоб надихнутись наукою, давайте послухаймо історію "Особливий момент".

Вчений, ім'ям Джон Атлант, присвятив усе своє життя науковим дослідженням. Його великим бажанням було розкрити та вивчити таємниці природи. Одного дня, під час експерименту з густиною, він випадково зробив важливе відкриття, що змінило його і світ навколо. Під час своїх експериментів Джон помітив, що відмінності у густині можуть бути використані для створення нового матеріалу з унікальними властивостями. Він розробив новий матеріал, який був легший та міцніший за будь-який інший . Джон вирішив використовувати своє відкриття для створення нового плавучого понта, який міг би врятувати життя та допомогти під час надзвичайних ситуацій, таких як повені чи природні катастрофи. Це стало героїчним вчинком, що надав значний внесок у справі порятунку людей в екстремальних умовах. Джон Атлант отримав визнання та подяку від наукової спільноти та громади. Його відкриття та винахід змінили погляди на густину та важливість цього фізичного принципу для розвитку науки та технологій. Подія, пов'язана із важливим відкриттям Джона Атланта, стала спадщиною для наукового світу та суспільства. Його дослідження з густини спонукало науковців до нових відкриттів та застосувань, а його винахід допомагав у рятівних місіях та в боротьбі з природними катастрофами.

Ведучий 2. Розпочинаємо наше дослідження. У нас є дві команди. Команда  «Густинні детективи» спочатку проходить непарні станції, команда «Густинні ентузіасти» проходить парні, потому міняєтесь місцями. На кожній станції ваші вміння будуть оцінювати Густинні Експерти.

Станція 1: "Плаваючий кораблик".

Учасники повинні створити невеликий плаваючий кораблик з доступних матеріалів та визначити його густину.

Для визначення густини плаваючого кораблика дітям знадобляться наступні матеріали: плаваючий матеріал ( папір, картон, гума, пластик), лінійка або мірна стрічка (для вимірювання розмірів кораблика та обчислення його об’єму,  посудина з водою, гиря або інша маса (якщо діти хочуть експериментувати з вагою кораблика).

Щоб визначити густину плаваючого кораблика, діти можуть виконати такі кроки: 1. Створення кораблика. 2. Вимірювання розмірів. 3. Обчислення об'єму. 4.Випробування на плавання (діти ставлять кораблик у воду та спостерігають, чи плаває він). 5. Обчислення густини. (Густинa = Маса / Об'єм).

Ведучий 2. Величина, яку ми досліджуємо, дуже цікава.  Про неї можна складати казки. Послухайте одну з них.

Казка про Магію Густини

Жили-були у казковій країні двоє дітей, Ніна та Назар, які завжди були відкриті для неймовірних пригод та дивовижних таємниць. Одного дня, під час прогулянки лісом, вони натрапили на величезну книгу з відміткою "Магія Густини". Діти вирішили відкрити книгу і дізнатися, що сховане всередині. Сповнені цікавості, вони прочитали про неймовірний світ, де густину розглядали як магічну силу, здатну втілювати в себе різні дива.

Ніна та Назар вирушили у подорож до Саду Казкових Квітів, де кожна квіточка мала свою густину та надавала довкіллю особливі властивості. Квітка Легкості дозволяла летіти, а Квітка Сили допомагала вирішувати важкі завдання.

У їхній подорожі діти потрапили до Озера Летючих Крапель, де вода була не тільки чистою, але й мала особливу густину, яка дозволяла водним краплям танцювати у повітрі. З цього озера вони вивчили, що густина може робити речі легшими.

Останній етап подорожі привів їх до Гаю Живучих Скульптур, де густина допомагала створювати чарівних істот, які жили та рухалися самі по собі. Ніна та Назар вивчили, що густина може надавати форму та рух речам.

Завершивши свою пригоду, діти повернулись додому, але вони пригадували свої чарівні враження від Магії Густини. Таємничий світ, який вони відкрили, нагадував їм, що густина – це справжня магія, яка прихована в усьому навколо нас.

Ведуча 1. Продовжуємо наші дослідження.

 Станція 2:"Густиномірна Майстерня".

Пропонуємо учасникам виготовити свої густиноміри.

Для цього нам необхідне таке обладнання: скляна банка з пластиковою кришкою, соломинка, картон, клей, пластилін.

Алгоритм виготовлення приладу:

Зробити отвір (дещо більший за діаметр соломинки) на середині кришки. Склеїти маленьку картонну трубочку.

Проградуювати соломинку, а потім вставити її в картонну трубочку. Закрити пластиліном нижню частину соломинки. Зробити помітку на банці, щоб завжди наповнювати її до визначеного рівня.

 Щоб заміряти густину різних рідин (вода, сік, молоко, солона вода, чай...), налити рідину до відмітки на банці, вставити соломинку і закрити кришку. На соломинці порахувати кількість відміток над кришкою.

Зробити порівняльну табличку густин. Чим більше відміток знаходиться над кришкою, тим більша густина речовини.      

Станція 3. «Заморочки з бочки».

Питання з галузі мистецтва.

  1. Розгляньте картину Леонардо да Вінчі  «Мона Ліза».  Яким чином художник створює ефект таємничості в усмішці Моно Лізи? Як це додає глибину та емоційність до портрету, а також впливає на сприйняття глядача? (Можлива відповідь: «В 'Мона Лізі» Леонардо да Вінчі використовує тонкі шари та різні густини фарб, щоб створити враження м'якості та таємничості в обличчі Моно Лізи. Легкі переходи між кольорами й деталізована обробка створюють ефект туману, який вкриває усе зображення, що вносить загадковість. Густіші шари фарби у визначених частинах портрета, таких як очі та усмішка, акцентують центральні елементи та надають їм особливої важливості. Це створює враження глибини та розкриває художню майстерність Леонардо да Вінчі, який використовує густину та текстуру для передачі не тільки зовнішньої краси, але й внутрішньої суті свого суб'єкта.)

Питання з галузі фізики.

  1. Як густина корабля та використання повітря впливають на його плавучість у воді?  (Кораблі виготовляють зі сталі, але всередині них багато повітря, і тому загальна густина корабля менша густини води. Підводна частина корабля займає великий об'єм, вона витісняє так багато води, що підйомна сила стає досить великою, щоб корабель не тонув.)
  2. Чи використовують  дані про густину води для встановлення допустимої осадки кораблів? (У більш густій воді осадка менша, у менш густій – більша. А кожний додатковий сантиметр допустимої осадки – це сотні перевезених вантажів. Підраховано, що для великих океанічних суден зміна осадки при заході у прісні води може досягати 0,3 м. )
  3. Чи можна свіжість курячих яєць  перевірити за їх густиною. Якщо так, то яким чином? ( При довгому збереженні частина рідини випаровується через пори в яєчній  шкаралупі і замінюється повітрям. При тому ж об’ємі його густина зменшується і воно стає легшим. Свіже яйце тоне у воді, а не свіже спливає.)

Питання з галузі географії.

  1. У місті Скаген, на півночі Данії, "зустрічаються" Балтійське та Північне моря. Місцеві жителі це місце назвали "Край світу". Дві зустрічні течії не можуть з'єднатись. Чому? ( Через різну густину.)

Станція 4: "Визначення густини рідин".

Використовуючи відомості про архімедів принцип, учасники визначають густину різних рідин.

Для визначення густини різних рідин за допомогою принципу Архімеда, можна провести експеримент, використовуючи прості матеріали. Принцип Архімеда говорить, що на тіло, занурене у рідину, діє виштовхувальна сила, яка дорівнює вазі рідини, яку воно витискає.

Матеріали: прозорий посуд з мірною шкалою (для заміру об'єму рідини), предмети для занурення (маленькі кульки чи геометричні форми з різних матеріалів),лінійка (для вимірювання висоти занурення об'єкта у рідину), рідини різної густини (вода, олія, мед, сольовий розчин ), тарілка або піднос.

Кроки експерименту:

  1. Підготуйте робоче місце.
  2. Розмістити посуд з рідинами на тарілці чи підносі.
  3. Виміряйте об'єм рідини.
  4. Помістіть предмет у рідину, вимірюючи об'єм рідини, яка витискається.
  5. Динамометром виміряти масу тіла.
  6. Виміряйте глибину занурення.
  7. Дослід потрібно повторити для кількох рідин.
  8. Обчислити густину за формулою (густина = маса / об'єм).
  9. Обговорення результатів. Порівняйте густини різних рідин та обговоріть, як вони впливають на виштовхування предметів.

Станція 5. Фінальний етап.

Команди презентують свої відкриття та експериментальні дані, підсумовуючи знання про густину та її важливість у фізиці.

Нагороди. Вручення нагород за кращі дослідження та творчий підхід.

Ведуча 2.

І ось, наші шановані учасники, ми дійшли до завершення захоплюючого квесту "Пошук Загадкових Густин". Вирушаючи в цю подорож, ви стали справжніми магістрами густини, розкривши таємниці різних речовин та їхні властивості. Ваші дослідження привели вас до захоплюючих відкриттів.

Цей квест — лише початок вашого дослідницького шляху. Нехай ці враження про густину вас завжди супроводжують, а ваші власні дослідження додають нові розділи до таємної книги природи.

Нехай густина залишається вашим вірним провідником у світі невідомого. До нових відкриттів!

docx
До підручника
Фізика 7 клас (Бар’яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Горобець Ю.І., Ненашев І.Ю., Кірюхіна О.О.; за редакцією Бар’яхтара В.Г., Довгого С.О.)
До уроку
§ 18. Густина. Одиниці густини
Додано
9 січня
Переглядів
135
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку