Натхнення поділитися. Переглянувши майстер-клас пані Ілони Ласоти, викладачки Центру розвитку польської освіти за кордоном, який стосувався розвитку декламаторського мистецтва у школярів, хотілося б поділитися власним досвідом роботи з римованими рядками. Однією з думок пані Ілони було те, що інколи, що ми спонукаємо дітей вчити напам’ять вірші, які вони не зовсім розуміють і не до кінця переживають. А поезія - це певна свобода думки. Ми можемо допомогти дітям пережити цю свободу або, навпака, сухо подати вірш і ще й обмежувати дитину вказівками типу “вивчи і розповідай так і так”. На майстер-класі ми переглянули різні взірці роботи з талановитими дітьми, проаналізували слабкі місця. Розглянули поради від професійних акторів та поділилися досвідом того, що маємо у щоденній реальності.
Виникнення ідеїСпершу виникла ідея зробити невелику інсценізацію з учнями молодшої школи та для учнів молодшої школи, адже ми переживаємо дуже багато негативних емоцій, а дітям молодшого шкільного віку необхідно все ще відчуття занурення у добру казку. Для цього я вирішили спробувати заримувати коротеньку історію про звіряток, які знаходять і починають мешкати у будиночку, який знаходять у лісі. Троє з них живуть разом, інші приходять у гості, щоб порадіти за друзів, і приносять невеликі подарунки.
Розробка. Отож, я вирішила розробити конспект та презентацію для відкритого уроку для учнів 2-го класу на основі даного дитячого вірша. І таким чином з’явився ігровий урок “Time to play”: Привітання через римівку “Good morning to you!”Аналіз власних емоцій “How are you today?”Перевірка вивчення попередньої лексики через вікторину на сайті “Wordwall”. Передчитальна вправи з навідними запитаннями та введенням ключової лексики на основі ілюстрацій. Передчитальна вправа типу “This or that”. Діти переходили праворуч або ліворуч відповідно до свого уподобання.
Розробка6. Представлення вірша вчителем з виділеною ключовою лексикою і пов’язаними ілюстраціями.7. Читання вірша дітьми за допомогою вчителя. Перечитування кілька разів того ж куплету спершу сильнішим і потім слабшим учнем, щоб дати змогу потренуватися.8. Відповіді на запитання за змістом вірша.9. Діти отримують розрізаний листок з куплетиком вірша і складають його у парі, наклеюючи на окремий листок.10. Діти наклеюють свої частини історії на великий плакат за порядком згідно вірша.11. Руханка про жабку, одну з наших героїнь.
Розробка12. Робота з кольорами. Подані різні герої та елементи вірша. Діти відповідають на питання типу “What is red?” “Що червоне?”13. Згадали кольори. Тепер запитання типу “Якого кольору кулька?” “What colour is the balloon?” Для пунктів 11 і 12 добре було б скористатися м’ячиком, який діти передають один одному для відповіді. Діти мають перед очима слайд з взірцем для мовлення, тобто це контрольоване мовлення: “What colour is the…?” - “It is …”.14. Письмо. Діти отримують роздруківки з ключовою лексикою і мають прописати кожне слово по одному рядку.
Розробка15. Гра на закріплення лексики “Відгадай, хто” “Guess the object”. Контрольоване говоріння за взірцем. 16. Домашнє завдання: описати трьох тварин з вірша за взірцем. “It is a frog. It is green. It can jump”. І діти на наступний раз описали!17. І запитання вчителя про емоції наприкінці кінці уроку. Даний матеріал фактично займає два уроки…Настрій та емоції описати важко.
Інсценізація - репетиціїНаступний крок - ми згадали, що у школі є ширма для лялькового театру. Почалися репетиції. Оскільки йдеться про дітей 2-го класу, то було вирішено взяти двох впевнених діток за читців, а інші грали ролі. Доводилося проводити репетиції окремо з читцями, щоб вони добре натренувалися і вибудували інтонацію. Потім підключили акторів і вибудували паузи, коли між фразами відбувалися дії.
Тиждень іноземних мов. Під час тижня іноземних мов репетиції перейшли безпосередньо в актову залу. На одному з уроків ми виготовили з учнями маски з зображеннями їхніх героїв, а також інших звірят, які, зрештою взяли участь у спільних руханках на святі. Учениці 6-го класу підготували руханку і провели її разом з учням 2-го класу на святі. Учні 8-го класу допомогли підготувати яскраві декорації, щоб наша ширма була схожою на хатинку для звіряток і навколо неї були доброзичливі друзі (хіба що лис сам з’їв торт:).
Свято для найменших. Зрештою, нашу невелику інсценізацію було приурочено до Дня Європи. Запросили учнів 1-х класів та другу підгрупу нашого 2-го класу. Підібрали кілька руханок про звіряток для діток у залі. Також запропонували дітям спільно стати і зобразити інших тварин, які могли б прийти у гості до наших героїв. Запропонували дітям пройти квіз у командах. Запросили сфотографуватися з героями казки.
Lesson 18 Do you like...?https://wordwall.net/uk/resource/34652514/%d0%b0%d0%bd%d0%b3%d0%bb%d1%96%d0%b9%d1%81%d1%8c%d0%ba%d0%b0-%d0%bc%d0%be%d0%b2%d0%b0/fly-high-2-unit-18 Can you spell?https://wordwall.net/uk/resource/34652514/%d0%b0%d0%bd%d0%b3%d0%bb%d1%96%d0%b9%d1%81%d1%8c%d0%ba%d0%b0-%d0%bc%d0%be%d0%b2%d0%b0/fly-high-2-unit-18