Використання LEGO на уроках з природознавства
На сьогодні конструктори LEGO є незамінним матеріалом для занять з дітьми в початковій школі. LEGO-технологія цікава тим, що об’єднує в собі елементи гри та експерементування.
Як же можна використовувати LEGO-конструктор на уроках?
На уроках природознавства діти можуть використовувати кубики LEGO для складання карти України або прапорів різних країн, також в експериментальній діяльності як матеріал, з якого зроблений конструктор (« З чого зроблений?», «Знайди такий же», «Чим схожі й чим відрізняється?», «Розкажи про властивості предмета»). З допомогою LEGO діти передають отримані знання та враження від занять, екскурсій, спостережень і прогулянок.
Вправа №1 «Овочі»
Цеглинки розкладають у довільному порядку та вільному доступі перед дітьми.
Запитання та завдання дітям:
Вправа №2 «Посадімо город»
Педагог пропонує дітям: «Посадімо з вами город. Візьмемо грядку (аркуш паперу) та посередині посадимо помаранчеву моркву. Вгорі над морквою посадимо огірочки. Якого вони кольору? А який червоний овоч ми можемо посадити внизу грядки? Місце для біленького часнику та коричневої картоплі ви можете обрати самі. Де ви посадили часник? А картоплю?
Вправа № 3 «Прапорці»
Вчитель розповідає дітям про українську державу. І пропонує учням скласти з цеглинок прапор України. Після, запитує в дітей, прапори яких країн вони ще знають, і чи можливо їх скласти з LEGO цеглинок.
Вправа №4 «Карта»
Педагог показує дітям цеглинки різних кольорів. І проговорює, що, наприклад, блакитна цеглинка кольором схожа на воду. І пропонує назвати річки, які знають учні. За подібним методом, показує оранжеву цеглинку і пропонує назвати гори, які діткам відомі і т.д.
Фізкультхвилинки з LEGO
Діти беруть одну цеглинку:
Діти беруть кілька цеглинок:
Отже, LEGO допомагає дітям втілювати в життя свої задуми, будувати і фантазувати, захоплено працювати і бачити кінцевий результат своєї роботи.
Таким чином, робота з освітнім конструктором LEGO, дозволяє дітям у формі пізнавальної гри дізнатися багато ідей, розвивати необхідні в подальшому житті навички суспільно активної, творчої особистості, яка самостійно генерує нові ідеї, приймає нестандартні рішення, вчиться критично мислити.