Використання енергії води, що рухається.

Про матеріал
Розширити знань учнів про те, як використовується людиною енергія води, що рухається; з'ясувати значення енергії води, як чистої і невичерпної; розвивати мислення учнів, уміння аналізувати природні процеси
Перегляд файлу

Предмет: природознавство

Тема: Використання енергії води, що рухається.

Тип уроку: урок узагальнення і систематизація знань

Мета: Розширити знань учнів про те, як використовується  людиною енергія  води, що рухається; з'ясувати значення енергії води, як чистої і невичерпної; розвивати мислення учнів, уміння аналізувати природні процеси; розширювати і уточнювати словниковий запас учнів; формувати вміння давати повні відповіді на питання, будувати зв'язні висловлювання; вчити сприймати на слух, розуміти і запам'ятовувати з одного прослуховування інструкцію, що стосується ігрових завдань, розвивати комунікативні здібності учнів, уяву, пам'ять, мислення; виховувати дбайливе ставлення до природних багатств, любов до рідного краю.

Бажані результати: розвиток ключових компетенцій

- спілкування: вміти усно висловлювати і тлумачити поняття (через слухання говоріння, читання і застосування мульти недійсними засобів.

- вміння вчитися: вміння визначати навчальні цілі та способи їх досягнення, оцінювати власні результати навчання.

- соціальні та громадські: вміння працювати з іншими на результат,

- здоровьязбережувальна: усвідомлення ролі навколишнього середовища для життя і здоров'я людини, здатність і бажання вести здоровий спосіб життя.

Словник: енергія, електростанція, екологія, вітрова електростанція, вітряк,

 вітрильник, віндсерфінг.

Обладнання: предметні картинки із зображенням води, малюнки «Водні електростанції», презентація, музичний супровід, фізична карта України

I Організація класу до роботи.

- Подивіться мені в очі.

Подивимося один на одного, всміхнулися.

Девіз нашого заняття такий:

Не просто слухати, а чути

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно і плідно працювати.

- Як ви розумієте ці слова?

II Актуалізація опорних знань. Повторення раніше вивченого матеріалу.

1) Усне опитування

- Чому енергія вітру ніколи не вичерпується?

Розкажіть, як людина підкорила вітер.

      -Чому енергія вітру дешева?

     - Чи можна назвати вітрові електростанції екологічно чистими?

      -Яку шкоди завдають електростанції природі?

      - Де краще будувати вітрові електростанції?

      - Поясніть, чому вітрові електростанції називають енергією майбутнього?

 

 

 

2. «Асоціативний кущ»

- Запишіть слова і фрази, які приходять на думку, коли ви чуєте слово «Вода»

- Встановіть зв'язок між цими словами.

II. Повідомлення теми уроку

- Сьогодні на уроці ми дізнаємося про використання енергії води, що рухається людиною. Вивчимо нові слова. Продовжуємо працювати в групах. Для цього згадаємо правила успіху в групах.

- Груповий успіх залежить від успіху і зусиль всіх членів.

! Ми так само важливо, як і Я

! Працювати так, щоб не заважати іншим

! Чи не можна говорити всім одночасно

! Намагатися зрозуміти один одного

! Перед роботою потрібно домовитися, хто яку роботу виконуватиме

III. «Мозкова атака»

-Діти, згадайте все, що ви знаєте про енергію. (Дитячі відповіді записи на дошці вчителем з відміткою правильно і неправильно.)

 - За яким відповіді у вас виникли сумніви?

       

IV. Сприйняття і осмислення нового матеріалу

- Згадайте, яке значення мають річки.

1. Читання матеріалу за підручником (с. 67-70) учнями самостійно. Таблиця «Помічник»

« + »

« - »

 « ? »

                   знаю

не знаю                       

Хочу знати

 

 

 

 

 

 

 


 

Фізкультхвилинка

 

V. Узагальнення і систематизація отриманих знань

 

1. Розповідь учителя. Презентація.

- Люди здавна використовують енергію води, що рухається. Найчастіше на річках будували водяні млини для розмелювання зерна в борошно. Водяні млини тепер - рідкість. Однак енергія води на річках допомагає виробляти електричний струм.

- Де швидкість течії більше - в рівнинних або гірських річках?

- Не тільки річки на суші знаходяться в постійному русі. Поверхня вод Світового океану також постійно рухається. Невичерпними джерелами енергії можуть стати руху води в океанах і морях. До них відносяться руху хвиль і припливів і відливів, які в давнину люди називали «диханням» океану. Отже, величезний Світовий океан містить гігантську кількість безкоштовної енергії, але для її використання потрібно будувати спеціальні станції.

З давніх-давен також використовували енергію падаючої води. Такі ж млини приводили в рух силою води. Якщо лити воду на лопаті колеса, воно буде обертатися і купувати енергії руху. Її можна використовувати для отримання електрики. Її можна використовувати для отримання електрики. Енергія падаючої води, обертаючи водяне колесо, служила для розмелювання зерна, розпилювання деревини і виробництва тканин. В Єгипті, Китаї, Індії водяні колеса піднімали воду на поля.

За таким принципом працюють турбіни греблі на гідроелектростанції (ГЕС) У перекладі з грецького гідро - вода. Вода, що падає з висоти штучної загати - греблі - змушує рухатися механізми, які на гідроелектростанціях виробляють електричну енергію. Гідроелектростанції будують на повноводних річках, проте їх в Україні не так багато. Такий  джерело енергії не забруднює повітря, а ось природі завдає шкоди. Це тому, що невід'ємною частиною гідроелектростанції є штучна водойма - водосховище, будівництво якого потребує затоплення великих територій. В результаті під водою виявляються родючі грунти. Механізми таких станцій частково знищують жителів водойм, а гребля перекриває шлях рибі до нерестовищ.

Першу в Україні гідроелектростанцію - Дніпрогес - побудовано на Дніпрі в районі Запоріжжя. Зараз води Дніпра віддають людям свою енергію ще на 5 гідроелектростанціях. Є гідроелектростанції і на інших річках.

2.Обговоріть прочитане в групах.

 (Знайдіть інформацію про використання людиною енергії води, її переваги та недоліки. Заповніть таблицю.

Де використовується

енергія

Переваги

енергії

Недоліки

енергії

 

 

 

 

 

 

Уявіть виконану роботу.

3.Работа з картою

- Знайдіть на карті шкільного атласу гідроелектростанції. На якій річці їх найбільше?

- У чому полягає перевага гідроелектростанцій?

- Про що ви дізналися в рубриці «Для допитливих»?

висновки

- Люди здавна використовують енергію води, що рухається.

- Енергія води допомагає виробляти дешеву електроенергію.

- Рух води в Світовому океані - невичерпне джерело чистої енергії.

VI. Підсумок уроку.

Гра «Так / Ні»

• Струмки і річки течуть від низу до верху

• Рухому воду називають невтомною трудівницею

• Енергія води вичерпна

• В давнину на річках люди найчастіше будували гідроелектростанції

• Руху хвиль в давнину називали «диханням океану»

- На яку енергію можна перетворити енергію води, що рухається?

- Потрібно людям надалі активно використовувати енергію води, що рухається?

 

Домашнє завдання с.75 відповідати на питання

 

docx
Додано
24 липня
Переглядів
56
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку