Використання інтегрованих завдань на уроці біології у 7класі

Про матеріал
елемент уроку з використання інтегрованих завдань на уроці біології у 7 класі .
Перегляд файлу

І. Інтегровані завдання  при вивченні теми «Комахи»

«Все навколо живе в русі», 
Шепотів метелик мусі.
Тихо в лузі біжить річка

Он - де в'ється мошкара,
Жук наткнувсь на ліхтаря.
Відштовхніть всі охи – ахи ,
Гляньте: бігають мурахи.
Черв'ячок повзе повільно,
Всі у русі — вільні-вільні!
Інтеграція з Фізикою

1.Про які явища природи йдеться у вірші?

(Механічні (рух), звукові (шепіт), світлові, електричні, теплові (ліхтар). магнітні (Відштовхніть) )

2.Які показники характеризують механічний рух?

(Механічному руху притаманні такі характеристики: швидкість, час, відстань.)

3.Задача

За який час гоночний автомобіль, що рухається зі швидкістю  180 км/год.  проїде 360 км? 

Дано:

S  = 360 км  

https://disted.edu.vn.ua/media/images/pasichov/sapsay/lesson5/s_speed.GIF= 180 км/год

Розв’язання:   

https://disted.edu.vn.ua/media/images/pasichov/sapsay/lesson5/z2_formula_speed.GIF         https://disted.edu.vn.ua/media/images/pasichov/sapsay/lesson5/z5_formula_1.GIF             https://disted.edu.vn.ua/media/images/pasichov/sapsay/lesson5/z5_obchislennia.GIF

Відповідь:    t = 2 год

 

 

 

t - ?

4.Чому жук наткнувсь на ліхтаря ? (У той давній час, коли формувалися способи їхнього пересування, на Землі не існувало інших джерел світла, крім Сонця, Місяця й далеких зірок. На їхнє випромінювання й орієнтувалися доісторичні комахи, передаючи цю навичку всім наступним поколінням
Завдяки значній далекості джерел, промені світла, що йдуть від Місяця й зірок, сприймаються на Землі як паралельні. У теж час, промені, що виходять від близько розташованого джерела розходяться радіально.
Комаха орієнтується в просторі, фіксуючи певне джерело світла й витримуючи постійний кут між ним і власним курсом. Вибравши як орієнтир Місяць або зірку, комаха буде летіти по прямій. А у випадку із близьким джерелом висвітлення - по спіралі або окружності
Таким чином, якщо споконвічно кут руху був обраний більше 900, то комаха полетить по спіралі, що розкручується, і ми його не помітимо. Якщо комаха рухалася під кутом рівно 900 до променя світла, воно буде літати по круговій траєкторії, і його, цілком імовірно, теж не буде видно.
А у випадку, коли обраний кут руху виявляється менше 900, комаха полетить по спіралі, що закручується, прямо на джерело світла

5.Яке значення мають ці явища  у природі та житті людини?

Інтеграція з Хімією

Відомо що основу отрути мурах становить мурашина кислота.

1.До яких  груп кислот належить Мурашина кислота 

( Мурашина кислота  (Метанова к-та.  Належить до карбонових кислот) ) 

1.Що таке кислоти  ?

2.Які властивості має кислота?

3.Які є кислоти

4.Де у природному середовищі міститься мурашина кислота

(У природному середовищі міститься в отруті бджіл, кропиви і голках хвойних дерев, виділених медуз, фруктах.)

5.Зверху тіло  членистоногих , до яких належать жуки,мурахи ,комахи - вкрите хітином , який є похідним  вуглеводів. Які речовини входять до складу вуглеводів?

Інтеграція з Біологією

1.Чому жук наткнувсь на ліхтаря ?

(Реакція на світло у комах називається фототактіс. Він може бути звичайним, а може бути зворотним - наприклад, якщо включити світло на кухні, від якого таргани будуть розбігатися в різні боки)

2.До якого типу належать тварини ,що зустрічаються у вірші?

3.До яких комах за організацією  належать мурахи . Чому?

4.Як називаються органи руху у черв’яка,який повзе повільно?

5.Яке значення цих тварин у природі?

Інтеграція з Математика

1.Яку геометричну фігуру нагадує метелик коли складає крильця?

Картинки по запросу метелик із  складеними крильцями

Скільки трикутників  є на малюнку?(13)

 Ð¡ÐºÑ–льки трикутників є на малюнку?

2.Периметр рівностороннього трикутника 24см. Знайти сторону трикутника.

 ( 24:3=8см)

3. По стовпу висотою 10 м до ліхтарика  повзе черв’ячок. За день він піднімається на 5 м, а за ніч спускається на 4 м. Через скільки днів черв’ячок  досягне вершини стовпа?

4. Відомо , що на території України  протікають  5 найбільших річок:

Південний Буг, Дністер, Дніпро,Дунай, Західний Буг . Визначіть  довжину Дніпра, якщо відомо , що довжина  річки  Південний Буг – 806км , річка Дністер - на 556км довша ніж Південний Буг,а Дніпро на 836км довший за Дністер.

Розв’язок.

Південний Буг – 806км

Дністер - ?, на 556км довша

Дніпро - ?, на 836км довший

1). 806+556=1.362(км)- Дністер.

2).1.362+839=2.201(км) – Дніпро.

Вираз: ( 806+556)+839=2.201

Відповідь: довжина Дніпра – 2.201км.

5.У річках України живе губка Бодяга , до речі занесена до Червоної книги України. Губки безперервно пропускають воду крізь тіло. Учені підрахували, що за добу вони здатні пропускати приблизно 5 л води на 1 кг маси. Скільки води пропускає за добу губка, якщо її маса 40г? .( 0,2 л)

Інтеграція з Географією

1.Який характер течії має річка ?Приведіть приклад такої річки на території України.

2.Назвіть найбільші річки України?До басейнів яких морів вони належать?

3.Скільки водосховищ побудовано на найдовшій річці України?

4.Існує закономірність ,чим більше дощових черв’яків у ґрунті,тим він родючіший.       Назвіть найродючіший тип ґрунту ,на території України?

5.Які наслідки  можливі при побудові на річці водосховища?

Інтеграція з  Фізкультурою    руханка.

Все навколо живе в русі»,  — кругові  оберти тулубом
Шепотів метелик мусі.------ хвилеподібні рухи руками
Тихо в лузі біжить річка------ біг на місці

Он - де в'ється мошкара,----------- Руки догори,оберти кистями рук
Жук наткнувсь на ліхтаря.------ Нахили вперед
Відштовхніть всі охи – ахи ,----------- Нахили вліво і вправо
Гляньте: бігають мурахи.----------- біг на місці
Черв'ячок повзе повільно,----------кругові оберти головою
Всі у русі — вільні-вільні--------------- руки  в боки  оберти тулобом

docx
Додано
28 лютого
Переглядів
117
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку