Використання інтерактивних технологій у навчанні англійської мови. Прийоми ситуативного моделювання у Новій українській школі і не тільки…
(Із досвіду роботи…)
Коваль Віра Едуардівна, вчителя іноземної мови ( англійської мови) Комунального закладу «Зміївський ліцей №1 імені двічі Героя Радянського Союзу З.К. Слюсаренка» Зміївської міської ради Чугуївського району Харківської області
Вже декілька років впроваджую на своїх уроках інтерактивні технології. На уроках англійської мови використовую прийоми ситуативного моделювання та опрацювання дискусійних питань, технології колективно – групового навчання. Звичайно, що для забезпечення практичного володіння предметом намагаюся використовувати такі, важливі, компоненти як:
- запам’ятовування учнями певної кількості матеріалу, що подається в системі;
- розвиток навичок оперування мовним матеріалом;
- розвиток комунікативних вмінь;
Намагаюсь будувати урок так, щоб максимально надати учням можливість розмовляти англійською мовою, створити такі умови, за яких говоріння за заданою темою було б природно мотивованим, можливість висловлювати думки та обговорювати їх. Вважаю, що необхідно надавати важливого значення створенню в класі клімату взаємосприйняття, акцентування позитивного, запобігання негативному, створення почуття довіри, поваги до кожного для найновішої реалізації кожним своїх можливостей. На уроці важливо створити атмосферу загальної релаксації і взаємної довіри, особливо в такий складний час, як сьогодні. В невимушеній атмосфері учень відчуває себе вільним і рівноправним партнером, учні не повинні відчувати страх за неправильність сказаного. Недаремно слово “інтерактив” (пер. з англійської “inter” – “взаємний”, “act” – діяти) означає взаємодіяти. Суть інтерактивного навчання і полягає в тому, що навчальний процес відбувається за умови постійної активної взаємодії всіх учнів. За умови використання інтерактивних технологій на уроці підвищується результативність навчання, стимулюється вивчення мови, розумова та творча активність учнів,
підвищується цікавість до вивчення англійської мови, тому я постійно змінюю свої особисті підходи до навчання. На своїх уроках часто використовую прості інтерактивні технології - робота в парах, малих групах - і переходжу до більш складних. Отже,мої уроки проходять набагато легше, цікавіше, а підготовка до них не забирає багато часу. З групового (кооперативного) навчання на своїх уроках найбільше використовую роботу в парах, "Два - чотири - всі разом", "Карусель", роботу в малих групах, "Акваріум".
Для забезпечення швидкого та ефективного включення учнів в інтерактивну діяльність пропоную їм пам'ятки, які містять опис алгоритму діяльності (послідовний перелік дій, які вони мають здійснювати у тій чи іншій навчальній ситуації).
Додаток
Використання інтерактивних технологій у навчанні англійської мови.
Прийоми ситуативного моделювання у Новій українській школі і не тільки…
Тема: Великобританія
|
Ажурна пилка Домашні групи: Great Britain, Wales, Scotland, Northern Ireland red green blue yellow pink pink
Експертні групи: pink
pink |
|||||||||||||||
|
Незакінчені речення
London is… Each country has its own… Great Britain consists of … There are many… The highest mountain… |
|||||||||||||||
Робота в малих групах. - підібрати тексти відповідно до малюнків А - B - C - D - E - F - |
||||||||||||||||
Тема: Спорт |
Два – чотири – всі разом
|
|||||||||||||||
|
Карусель ( зовніщнє коло та внутрішнє коло)
Інтерв’ю 1. What is your favourite sportsman? 2 .What kinds of sports are you fond of? 3. What is the main aim of sports competitions? 4. Only some of those who take part in sports activities can become champions. Why? Робота в групах. Аналіз анкет.
Репортаж.
|
|||||||||||||||
Акваріум Обговорення групою проблемного завдання 5 хв You have just shown us your excellent taste. And now I want you to create a uniform for school. ( Перша група обговорює фасон одягу для школи.
Мета: Розвиток креативності, вміння висловлювати свою думку та прислухатися до думки інших.
Два – чотири- всі разом Учні в парі малюють фасон одягу школяра та продумують його захист, потім об’єднуються в четвірки і разом презентують проект.
Мета: Розвиток вмінь розподіляти обов’язки, доводити свою думку, розвиток творчих здібностей, виховання взаємоповаги.
|
Під час роботи в парах можна виконувати такі вправи: обговорити завдання, короткий текст; взяті інтерв'ю, визначити ставлення (думку) партнера до того чи іншого питання, твердження і та інше ; зробити критичний аналіз роботи один одного; сформулювати підсумок теми, що вивчається тощо.З фронтальних технологій інтерактивного навчання надаю первагу таким : "Мікрофон", незакінчені речення (поєднується з вправою "Мікрофон"), "Мозковий штурм" ,"Навчаючи - вчуся", "Дерево рішень" та ін.
Найбільш вдалими формами парної і групової роботи вважаємо:
· внутрішні (зовнішні) кола (inside/outside circles);
· мозковий штурм (brain storm);
· обмін думками (think-pair-share);
· парні інтерв’ю (pair-interviews) та інші .
Тема : Стиль життя |
Мікрофон Цей прийом дає можливість сказати щось швидко по черзі, відповідаючи на запитання або висловлюючи свою думку чи позицію. Уявіть, що у вас мікрофон і ви на сцені. Послухайте прислів’я. Чи згодні ви із ним? Відповідь аргументуйте. Н-д : A man is known by the company he keeps. A cat in gloves catches no mice. |
Тема : Я, моя сім’я та мої друзі
|
Мозковий штурм На дошці вивішується плакат „Правила проведення мозкової атаки". 1. Записуй кожну ідею, яка спала тобі на думку. 2. Придумай якнайбільше ідей. 3. Не суди, не оцінюй жодної ідеї. 4. Тільки записуй. У кожного учня конверт з реченням : The most important qualities in a friend are …. Коли всі учні записали свій варіант , виймають картки із конверта і знайомляться із запропонованими ідеями.
|
Вивчення неправильних дієслів
Тема : Молодіжна культура
Граматика |
Навчаючи – вчуся Готую картки з трьома формами неправильних дієслів, ділю учнів на групи ( пари) . Якщо робота проходить в групах, лідер групи повинен навчити всіх учнів своєї групи і за командою по часовій стрілці переходить в іншу групу. Таким чином за 15 хвилин всі групи учнів знайомляться зі всіма словами. Для посилення мотивації використовую оцінні листи, в які кожен лідер виставляє учаснику групи оцінку. Можна організувати таку роботу в парах, де кожен учень навчає свого сусіда. Все залежить від мети уроку, часу та можливостей класу. Займи позицію На дошці розвішані індикаційні картки: DISAGREE NEUTRAL STRONGLY AGREE. Н-д . Підлітки самі повинні вирішувати питання з курінням, алкоголем, наркотиками., обираючи на свій розсуд те, що їм до вподоби. Учні обирають на свій розсуд позицію. Після цього вчитель просить кожного пояснити, чому він зайняв саме цю позицію.При цьому кожен наступний учень повинен пояснювати свою позицію, приймаючи чи коректно заперечуючи аргументи свого попередника. Коли кожен висловить своє ставлення до проблеми, вчитель просить їх ще раз прочитати її і, якщо вони вважають за потрібне, якщо попередня дискусія і аргументи товаришів їх у чомусь переконали, змінити свою позицію. І ІІ ІІІ Кожному учневі роздаю картку з певною формою дієслова. Пропоную зайняти позицію.
Дерево рішень - клас ділиться на 3 або 4 групи з однаковою кількістю учнів. Кожна група обговорює питання й робить записі на своєму «дереві» (аркуш ватману), потім групи міняються місцями і дописують на деревах сусідів свої ідеї.
|
Апелюючи висловлюванням Конфуція «Скажи мені – і я забуду; покажи мені – можливо бути, я запам'ятаю; не дивлячись на себе – і я зрозумію», я переконана, що інтерактивний урок – це оптимальный досвід активної співпраці вчителя та учня. Кожен вчитель повинен чітко формулювати цілі уроку та підбирати ті технології, які підвищать мотивацію, пізнавальну активність саме його класу!
Пропоную вашій увазі урок «TOYS, PARTS OF BODY» для 1 го класу.
Toys, Parts of the body. 1 Form.
Цілі уроку: удосконалювати усне та писемне мовлення( використання ЛО в усній та писемній мові), граматичні навички, аудіювання, читання; навчати культурі спілкування ( уважно слухати однокласників, вчителя)4 виховувати доброзичливе ставлення до однолітків, родини, турботливе ставлення до іграшок, шкільному майну.
Обладнання: картки з завданнями, тематичні картки, іграшки, » смайлики », сліди тварин , ноутбук, музичний супровід.
Лексичні одиниці: eyes, ears, legs,f ace, fingers, arms, hands, train , bike, kite, ball, doll, dog, cat, car; revision : colours.
Граматичний матеріал: singular – plural forms of the nouns. It's, This is, These are.
Тип уроку: закріплення матеріалу.
Форми роботи: групова ( командна), індивідуальна, фронтальна.
Іноваційні технології: інтерактивні ігри.
Методи: аудіовізуальний, ілюстративний.
Міжпредметні зв'язки: «Я досліджую світ»
Учні повинні знати: лексико-граматичний матеріал теми( кольори, слова пісні «The English Alphabet»; вміти описувати улюблену іграшку, читати ЛО теми, назвати частини тіла в однині та множені.
Хід уроку
Good morning, dear children! I am glad to see you! The topic of our lesson is «Toys, Parts of the body». I hope the lesson will be interesting for you and you'll be active!
Boys and girls, you have got a lot of toys. I am sure. Today we are going to describe your favourite toys, name parts of the body, revise colouors and the English alphabet, and do some exercises. We'll play and have a lot of fun! ( розділити клас на команди та пояснити умову змагання). Be active and very attentive and the tearms we'll get point for your correct answers.
Фонетична зарядка.
The story about a hard- working bee ( на дошці зображення квітки з бджілкою). Бджілка літає з квітки на квітку, щоб зібрати медок й говорить [z],сіла на квіточку , зібрала пилок, летить до вулика, заморилась та говорить [s].Наша бджілка прилетіла додому , стукає у двері й говорить [t],[t], але ніхто не відчиняє двері. Почекала й стукає знову сильніше[d],[d]. Нарешті, бджілка залетіла до свого вулика й видихнула , сказавши [h].
Мовленєна зарядка.
(повторення ЛО теми «Colours»)
Учні по команді наступають на кольорові сліди тваринок ( вчитель називає колір, учні наступають на певний «слід», хто робить помилку з учнів робить шаг назад.
Перевірка домашнього завдання.
Учні слухають розповідь (аудіозапис) та піднімають картку з назвою іграшки.
Конкурс капітанів. «My Favourite Toy.»
Учні по команді складають чоловічка, ( макет чоловічка був розрізаний на частини тіла за здалегіть).
Розвиток граматичних навичок.
Explanation of the plural forms( with flashcards).
Game with a ball»Football».
One leg- two legs, one hand- two hands….
Учитель кидає м'ячик , називає іменник в однині, учень повертає м'яча називає іменник у множені, при помилці команді зараховують гол.
Фізкультхвилинка .( активізація вживання Touch your…( name different parts of the body).Учитель називає одну частину тіла, а сам показує зовсім іншу частини тіла. Учень, котрий покаже не вірно частину тіла більш ніж три рази вибуває з гри.
Повторення англійського алфавіту.
Kids, listen to the song and sing the song together.
Розвиток навичок письма.( склади слово та запиши)
Game with the Magic Alphabet
За допомогою магнітних літер діти по команді складають слова , отримуючи бали за кожне правильно складене слово.
Удосконалення навичок читання .
Учні читають складені слова.
Example, h,n,a,d – hand
D,g,o –
E,l,g –
C,t,a –
A,f,e,c –
Boys and girls, we're studied a lot of material and you know many English words, you can describe your favourite toys, name different parts of the body . You can active and attentive. So, we 've reached the goals of our lesson!
Оцінювання роботи учнів.
You are great! I like your work! let's count your team points!(учні рахують отримані «квіточки- бали»).
Do you like your lesson ? Is everything clear?( Учні вибирають смайлики жовтий – якщо урок сподобався, зелений, якщо не сподобався або був дуже важким).
The lesson is over. Good –buy, children!
Worksheets
Legs Eyes Ears Arms
Nose Hands
Face Fingers
2. Circle the correct word.
One face\ face
One hands\hand
Two eye\eyes
Three lion\ lions
Four kite\ kites
Five leg\ legs.
3. Writе .
Ex. 1.There are my ears. 2.---- my eyes. 3.----- my nose. 4.------ my face. 5.----- my hands.
4. Read .
TEN FINGERS ON MY HANDS
Ten fingers on my hands,
On my hands.
Ten fingers on my hands,
On my hands.
Two eyes, one nose,
All on my face.
Two eyes, one nose,
All on my face