Використання інтернету на уроках соціальної та здоров’язбережувальної галузі в НУШ

Про матеріал
У сфері освіти Інтернет пропонує широкий спектр енциклопедичних відомостей, освітніх і розвиваючих програм, програм дистанційного навчання, інтерактивних моделей, різноманітних тестів. Сучасні діти у якості джерела інформації обирають, в першу чергу, веб – ресурси, через їх доступність та безкоштовність. Тому вчителеві у своїй роботі слід приділити значну увагу самоосвітнім сайтам. Матеріали, що розміщені в цих проектах, є чудовим матеріалом до уроків, які дають можливість створити сучасні завдання. Самоосвітні сайти є підґрунтям для проектно– пошукової діяльності, проблемного навчання. Дитина засвоює в такому випадку не лише базові алгоритми дії, а й отримує нові знання з різних аспектів діяльності людини, що формують ключові компетентності учня. «Якщо хочете виростити дитину щасливою, то виростіть її здоровою» - Ж. Ж. Руссо. Здоров’язберігаюча компетентність - комплекс знань, умінь, ставлень та цінностей, які спрямовані на збереження і укріплення здоров’я – свого та оточуючих, на уроках та в позаурочній діяльності.
Перегляд файлу

Використання інтернету на уроках соціальної

та здоров’язбережувальної галузі в НУШ

На даний момент людина живе в інформаційному світі, в умовах процесу глобалізації. Щоби відповідати вимогам сьогодення, ефективно реалізувати себе у суспільстві, бути особистістю ХХІ століття, людина має постійно змінювались та вдосконалюватись.

Інформаційне суспільство ставить перед сучасною людиною декілька завдань. Процеси глобалізації, нові технології, постійно зростаючий обсяг інформації – таке оточення вимагає від людини постійного розвитку. Зважаючи на зміну світових тенденцій, також змінюється і парадигма шкільної освіти. Раніше основною задачею школи було надати учневі набір знань. Зараз  освітній процес має на меті формування нової особистості – освіченого українця. Це всебічно розвинений, відповідальний громадянин і патріот, людина, здатна до інновацій. Лише така особистість зможе зорієнтуватися у сьогоденні та вести усвідомлене, конструктивне життя.

Для реалізації нової стратегії навчань було визначено 10 ключових компетентностей учня. Завдання учня, вчителя та батьків – сформувати у дитини ці компетентності для її подальшого розвитку та успіху у суспільстві. При цьому все більшу роль почав відігравати процес самоосвіти.

У даний час всесвітня мережа Інтернет є сховищем невичерпних інформаційних ресурсів. Футбольний фанат може знайти відомості про улюблений клуб або гравця, меломан — музичний кліп і слова улюбленої пісні, вчений — думку колег по науковому питання, учитель — електронну версію підручника. Результат пошуку залежить від уміння шукати.

 У сфері освіти Інтернет пропонує широкий спектр енциклопедичних відомостей, освітніх і розвиваючих програм, програм дистанційного навчання, інтерактивних моделей, різноманітних тестів.

Метою соціальної і здоров’язбережувальної освітньої галузі є розвиток особистості учня, який здатний до самоусвідомлення, гармонійної соціальної і міжособистісної взаємодії, спрямованої на збереження власного здоров’я та здоров’я інших осіб, дбає про безпеку, виявляє підприємливість та професійну зорієнтованість для забезпечення власного і суспільного добробуту.

Держстандартом передбачено, що школярі мають опанувати базові знання соціальної і здоров’язбережувальної освітньої галузі за такими напрямами:

безпека, здоров’я, добробут.

Передбачається, що на основі здобутих знань школярі опанують такі вміння та навички:

турбота про особисте здоров’я та безпеку, уникнення факторів ризику, реагування на фактори і діяльність, що становить загрозу для власного і суспільного життя, здоров’я, добробуту;

визначення альтернативи, прогнозування наслідків, прийняття рішення для власної безпеки та безпеки інших осіб, здоров’я і добробуту;

усвідомлення цінності та дотримання здорового способу життя, аналіз та оцінка наслідків і ризиків для здоров’я і суспільства;

виявлення підприємливості та етичне поводження для поліпшення здоров’я, безпеки і добробуту власного та інших осіб.

Сучасні діти у якості джерела інформації обирають, в першу чергу, веб – ресурси, через їх доступність та безкоштовність. Тому вчителеві у своїй роботі слід приділити значну увагу самоосвітнім сайтам. Матеріали, що розміщені в цих проектах, є чудовим матеріалом до уроків, які дають можливість створити сучасні завдання. Самоосвітні сайти є підґрунтям для проектно– пошукової діяльності, проблемного навчання. Дитина засвоює в такому випадку не лише базові алгоритми дії, а й отримує нові знання з різних аспектів діяльності людини, що формують ключові компетентності учня.

«Якщо хочете виростити дитину щасливою, то виростіть її здоровою» - Ж. Ж. Руссо. Здоров’язберігаюча компетентність -  комплекс знань, умінь, ставлень та цінностей, які спрямовані на збереження і укріплення здоров’я – свого та оточуючих, на уроках та в позаурочній діяльності.

Традиційно вважається, що основне завдання школи - дати необхідну освіту, але не менш важливе завдання - зберегти в процесі навчання здоров'я дітей. Формування здоров’язбережувальної компетентності може реалізовуватися через: проведення оздоровчих пауз,  роботі з батьками, дотримання гігієничних вимог, сприятливий емоційний настрій. Як сфокусувати увагу дитини? М’язова розтяжка, вирівнюємо спинки, гімнастика для очей, вправи на дихання, вправи на заспокоєння, переключення уваги, малюємо свою тривогу і перетворюємо її на щось прекрасне, пальчикова гімнастика.

Для досягнення цієї мети потрібно трансформувати роль учителя у консультанта, наставника та порадника й використовувати новітні підходи до навчання. Наприклад, компетентнісний підхід є дуже ефективною методикою, яка допомагає школярам: 

підготуватися до майбутнього життя;

розвивати критичне мислення;

аналізувати дані та працювати з інформацією;

формувати навички, необхідні для самореалізації та успіху.

Підвищенню мотивації школярів до вивчення навчальних предметів та урізноманітненню освітнього процесу сприяють класичні та інноваційні освітні інструменти, зокрема:

традиційні та нестандартні техніки та прийоми: проблемні питання та ситуації, аналіз інформації, практичні завдання, самостійна робота, науковий пошук, діалог, дискусія, тести, інтеграція предметів, оперативний зворотний зв’язок тощо;

цікаві практичні завдання, які представляють цінність для життя  та викликають бажання вчитись самостійно;

чітко визначені спільні правила та критерії (наприклад, правила класу та правила поведінки у різноманітних ситуаціях);

систему оцінювання, яка включає оцінювання не лише відповіді учнів, а й їхніх умінь працювати з інформацією, аналізувати та робити висновки, представляти та аргументувати власну думку.

До уваги колег для підготовки та на уроках соціальної та здоров’язбережувальної галузі в НУШ рекомендую використовувати Портал  превентивної освіти http://autta.org.ua/, сайт «Шкільне життя», інтерактивне навчання «Видавництво Ранок», платформа  Liveworksheets,  LearningApps.org,   https://novashkola.ua,  https://shkola.in.ua,  освітній проект «На Урок».

Слід пам’ятати, що комп’ютерні технології є ефективним, проте допоміжним засобом навчання. При підготовці до уроку вчитель повинен пам’ятати, що складаючи план, потрібно виходити з його цілей, а відібраний матеріал повинен виконувати основні дидактичні функції: доступності, систематичності та послідовності,  диференційованого підходу, науковості тощо. При цьому комп’ютер не замінює вчителя, а тільки доповнює його.

 

ПЕРЕЛІК  ДЖЕРЕЛ ПОСИЛАННЯ:

  1.               Воронцова Т. В. Вчимося жити разом. Посібник для вчителя з розвитку соціальних навичок у курсі «Основи здоров’я» (основна і старша школа) [Електронний ресурс] / Т. В. Воронцова —К.: Алатон, 2017. – Режим доступу до ресурсу: https://is.gd/r9Zbsj
  2.               Інтерактивні технології навчання [Електронний ресурс] // Україномовні реферати – Режим доступу до ресурсу: https://is.gd/y8cV89.
  3.               10 компетентностей нової української школи [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: http://school44.edukit.mk.ua/aktualjno/ 10_klyuchovih_kompetentnostej_novoi_ukrainsjkoi_shkoli/.
  4.               Нова українська школа: порадник для вчителя / Під заг. ред. Бібік Н. М. —  К.: ТОВ «Видавничий дім «Плеяда», 2017. — 206 с.
  5.               Сталовєрова Л. О. Самоосвіта як безперервний процес саморозвитку та самовдосконалення професійної компетентності педагога [Електронний ресурс] / Л.О.Сталовєрова – Режим доступу до ресурсу: https://naurok.com.ua/library/samoosvita-ak-bezperervnij-proces-samorozvitku-ta-samovdos.konalenna-profesijnoi-kompetentnosti-pedagoga-9286.html.

6. Творчий проект «Модель випускника Нової Української Школи» [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: https://naurok.com.ua/library/tvorcij-proekt-model-vipusknika-novoi-ukrainskoi-skoli-8993.html.

docx
Додано
1 листопада 2023
Переглядів
229
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку