Використання краєзнавчого матеріалу на уроках як засіб розвитку інтересу до географії.

Про матеріал
Використання краєзнавчого матеріалу на уроках географії має свої відмінності залежно від класу. Зараз спинимось лише на використанні його в 6 класі. Одним з важливих завдань початкового курсу фізичної географії є формування загальних географічних понять- основи для майбутніх курсів фізичної і економічної географії. Ці поняття формуються значно легше, якщо шестикласники ознайомленні з орієнтуванням на місцевості, формами її поверхні,місцевими водами тощо.
Перегляд файлу

 

 

                                           

Використання краєзнавчого матеріалу на уроках  як засіб розвитку інтересу до географії.        

                                               Використання краєзнавчого матеріалу на уроках географії має свої відмінності залежно від класу. Зараз спинимось лише на використанні його в 6 класі.

   Одним з важливих завдань початкового курсу фізичної географії є формування загальних географічних понять- основи для майбутніх курсів фізичної і економічної географії. Ці поняття формуються значно легше, якщо шестикласники ознайомленні з орієнтуванням на місцевості, формами її поверхні,місцевими водами тощо.

   Коли вчитель розповідає про поверхню суші- рівнину,горб,яр,схил- учень повинен уявляти їх на місцевості. Розповідь учителя,яка переходить у бесіду, пов'язується з думками учня про побачене, бо шестикласник мислить конкретно і на основі баченого в природі та розповіді вчителя робить свої висновки.

   Розкриваючи тему "Орієнтування на місцевості", я після визначення основних і проміжних сторін горизонту ставлю перед учнями такі запитання: "В якому напрямку від школи стоїть ваш будинок? В якому напрямку від нашого села розташовані міста Київ, Черкаси, Львів?" При цьому один учень відповідає, решта креслить напрямки в зошиті. Потім учні дістають ще одне завдання: накреслити в зошиті напрямки від своїх будинків до магазину, клубу, центральної зупинки. У кожного учня виходить різне креслення.

   Так діти вчаться визначити напрями, орієнтуватися за планом своєї місцевості.

    Коли вивчають масштаби планів, глобусів, географічних карт, учні дістають завдання: ідучи додому, підрахувати, скільки метрів (кроків) від школи до свого будинку. Учні із задоволенням виконують ці завдання, потім у школі за масштабом наносять відстані на папері.

   Розповідаючи про рівнини, я звертаюся до учнів: "Яка поверхня місцевості де ми живемо?" Учні замислюються, пригадують подорожі по рідному краю і відповідають, що більша частина нашого краю рівнинна,з невеликими підвищеннями.

     При вивченні теми "Живлення і режим найближчої до школи річки (струмка)" я нагадаю, що річка Іркліїв є лівою притокою Дніпра. Має мішаний тип живлення. Тут наголошую на охороні місцевої річки, розповідаю, які роботи повинні проводитися по збереженню вод і яку участь у цьому можуть брати учні.

    Майже всі теми з розділу "Атмосфера" можна побудувати на місцевому матеріалі.

     Починаючи вивчати тему "Вітер", я запитую дітей, а яка погода була вчора, яка сьогодні, який прогноз на завтра. Черговий по географічному майданчику повідомляє дані температури, тиску повітря, хмарності, про напрям вітру, опади (якщо є). Такий хід уроку із застосуванням краєзнавчого матеріалу допомогає учням свідомо і міцно засвоїти навчальний матеріал.

    В темі "Географічна оболонка" при вивченні питань взаємозв'язків компонентів природного комплексу і охорони природи вчитель повинен обов'язково використовувати краєзнавчий матеріал. Я розповідаю учням про природну зону, в якій розташоване село і школа. Потім пропоную учням порівняти рослинний і тваринний світ,грунти, клімат місцевої зони і арктичної зони. Порівняння дає можливість самим роботи висновки про природний комплекс і допомагає краще засвоїти поняття про географічну оболонку.

   Використання краєзнавчого матеріалу на уроках географії позначається на якості знань.

doc
Додано
21 січня 2022
Переглядів
310
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку