Нам потрібен не комплекс комплексів, а комплекс умінь і навичок необхідних суспільству ХХІ столітті. Гра- це найкращий інструмент підготовки дітей сьогодні до світу завтра. Всім відомо, що практичне навчання - один з найкращих способів навчити дитину. Воно розвиває уяву, логічне мислення, тому LEGO – ідеальний варіант для навчання.
Наприклад, на уроках математики можна використовувати LEGO при вивченні прямого і оберненого рахунку натуральних чисел, ознайомленні з числами, вивченні складу числа, демонстрації відповідей при усному рахунку, розв’язуванні задач, вивченні логічного матеріалу. Цеглинки LEGO перетворюють сухі математичні числа, поняття в реальні моделі, які можна брати в руки, обговорювати дії з ними, вносити зміни. Пропоную розглянути вправи та ігри з використанням конструкторів LEGO на уроках математики в початкових класах.
Вправа «Запам’ятайлик» (вивченнячисел першого десятка). Вчитель демонструє таблицю із записаною цифрою, наприклад, 1. Дітям пропонується викласти цюцифру за допомогою цеглинок LEGO. Запитання до дітей-Розкажіть послідовність викладання.-Скільки цеглинок використали длявикладання одиниці?-Якого кольору цеглинки використовували?Гра «Рахуємо залюбки» (засвоєння прямого іоберненого рахунку). Робота в парі. Побудуйте башточку із 10 цеглинок , виставляючи їх по черзі одна на одну і чітко промовляючи число. Потім розберіть башточку , забираючи по одній цеглинці і чітко промовляючи число. Завдання на закріплення понять зліва, справа. Покладіть перед собою цеглинку червоного кольору, зліва від неї 2 цеглинки довільного кольору, справа – 3 цеглинки довільного кольору. Запитання до дітей Скільки цеглинок виклали?Назвіть кольори в ланцюжку зліванаправо і навпаки.
Вправа «Графічний диктант»Покладіть горизонтально цеглинку кольору сонечка, справа покладіть одну цеглинку кольору травички, до верхнього правого куточка другої цеглинки прикладіть цеглинку кольору прозорого неба, поруч покладіть цеглинку кольору маку, до верхнього правого куточка попередньої цеглинки кольору водички , поруч покладіть цеглинку кольору апельсина. Запитання до дітей. На що схожа викладена фігура?Завдання 6. Завдання для усного рахунку(додавання і віднімання в межах 6)Покладіть 2 цеглинки довільного кольору. Докладіть стільки цеглинок, щоб їх стало 5. Покладіть 6 цеглинок, заберіть стільки цеглинок, щоб їх залишилося 2. Покладіть 2 цеглинки, докладіть ще 3. Скільки цеглинок стало?У мене 3 цеглинки, а у вас на 3 більше. Викладіть необхідну кількість цеглинок. У мене 5 цеглинок, а у вас на 2 менше. Викладіть необхідну кількість цеглинок.
Завдання 7. Гра «Так – ні» (завдання на закріплення складу числа 7)На екрані демонструютьсявирази 4+3=7 3+4=75+2=66+1=7 2+5=7 1+6=6 Цеглинка червоного кольору –«так», жовтого – «ні». Завдання 8. Гра «Будівельники»(завдання на закріплення віднімання1). Збудуємо чотириповерхову вежу. 1-й поверх – 5 цеглинок, 2-й поверх – на 1 цеглинку менше, ніж у першому, 3-й поверх – на 1 цеглинку менше, ніж у другому, 4-й поверх – на 1 цеглинку менше, ніж у третьому.
Завдання 9. Розв’язуємо задачу. Цуценя Мухтар зробило 3 добрих справи, а цуценя Рекс – 2 справи. Скільки добрих справ зробили цуценята разом ?Завдання 10. Завдання логічногоспрямування. Візьміть до рук три цеглинки: червоного, зеленого і синього кольору. Викладіть їх в певній послідовності. Перша – не синя і не червона, друга – не зелена і не червона.
Використання цеглинок LEGO на уроках математики дозволяє не тільки полегшити засвоєння основних математичних понять, але й сприяє підвищенню рівня комунікативної компетентності, розвитку творчого потенціалу дитини, підвищенню рівня соціальної адаптації, забезпечує кожній дитині свободу розвитку, запорукою якого є докладання дитиною власних зусиль до досягнення результату в будь–якій діяльності.