Ментальна карта
Ментальні карти є невід'ємним елементом нашого мислення. У дітей розвинене образне мислення, тому вчителям слід використовувати ментальні карти, які вводять в дію всю психіку, весь мозок: зовнішні відчуття, пошукові емоції, образне і логічне мислення, всі види пам'яті, таємні резерви свідомості і підсвідомості.
На уроках англійської мови використовую велику класну дошку, поступово поширюючи і доповнюючи карту. Це дозволяє схематично представляти учням логічне викладення матеріалу, а також структуру уроку. Після заняття роздаю «порожні» копії, що містять тільки конструкцію ментальної карти, яка була на занятті, пропоную заповнити їх по пам'яті і розфарбувати.
Ментальні карти використовую на таких етапах уроку:
Введення теми - нові лексичні одиниці можуть бути пояснені і представлені в систематичному вигляді.
Закріплення і узагальнення матеріалу - закріпити розуміння нових слів в учнів, можливість візуалізувати ключові поняття і узагальнити їх взаємозв'язок.
Перевірка розуміння і засвоєння.
Ментальна карта, складена як засіб перевірки знань, демонструє здатність учнів оперувати навчальним матеріалом, а також визначити слабкі і сильні сторони в даній темі.
Ментальні карти робляться швидко і легко запам'ятовуються завдяки їх візуальної якості. Графічний спосіб подачі інформації захоплює дітей, дозволяє їм краще запам'ятати і засвоїти матеріал, що викладається.
В результаті використання покращилися результати навчальних досягнень учнів, зокрема з низьким рівнем, так як учням легше відтворити весь ланцюжок, перейшовши від образу до конкретної дії. Крім того, за допомогою ментальної карти в учнів поліпшується комунікація ідей, понять, процесів.