Використання методичних посібників на уроках фізики і астрономії

Про матеріал
Ми живемо на зламі епохи, коли відбувається становлення незалежної України. А новій державі потрібна українська еліта, творчі особистості, здатні глобально мислити, постійно вдосконалюватися й діяти відповідно до конкретних умов. Випускники професійних закладів повинні увійти в життя з новими пріоритетами, з новими якостями культури і духовності. Період навчання в професійно-технічному навчальному закладі є важливим етапом становлення особистості. Сьогодні значущість особливостей виховання майбутнього професіонала, який був би конкурентно – здатним на ринку праці очевидна, бо юнацькі мрії, сподівання, пізнання, усвідомлення безжалісно переплітаються з реаліями сьогодення. Впровадження особистісно–діяльного підходу у вивченні фізики означає, що в учнів на основі чіткої цілі ,визначеності потрібно формувати здатність до передбачення й упередження кінцевого результату навчання, здійснення пошукової і творчої навчально – пізнавальної діяльності. Вдосконалення професійної підготовки в умовах оновлення,
Перегляд файлу

 

 

 

 Використання методичних посібників на уроках фізики і астрономії для професійного спрямування здобувачів освіти  як один із шляхів  вирішення проблем формування кваліфікованого робітника.

 

Ми живемо на зламі епохи, коли відбувається становлення незалежної України. А новій               державі потрібна українська еліта, творчі особистості, здатні глобально мислити, постійно вдосконалюватися й діяти відповідно до конкретних умов.

Випускники професійних закладів повинні увійти в життя з новими пріоритетами, з новими якостями культури і духовності.

Період навчання в професійно-технічному навчальному закладі є важливим етапом становлення особистості. Сьогодні значущість особливостей виховання майбутнього професіонала, який був би конкурентно – здатним на ринку праці очевидна, бо юнацькі мрії, сподівання, пізнання, усвідомлення безжалісно переплітаються з реаліями сьогодення.

Впровадження особистісно–діяльного підходу у вивченні фізики означає, що в учнів на основі чіткої цілі ,визначеності потрібно формувати здатність до передбачення й упередження кінцевого результату навчання, здійснення пошукової і творчої навчально – пізнавальної діяльності. Вдосконалення професійної підготовки  в умовах оновлення,

модернізації освіти  України й адаптації до вимог  Європейської освітньої  системи як ніколи є досить актуальною проблемою . Саме тому сучасна концепція професійно – технічної системи  освіти  в Україні орієнтується на світові тенденції  розвитку освітньої системи й передбачає підвищення її ефективності.

 

 

             Одним з головних завдань державної політики щодо розвитку освіти є підготовка кваліфікованих кадрів , здатних до освоєння та впровадження новітніх інформаційних технологій у виробництво та конкурентоспроможних на ринку праці.

 Сучасному кваліфікованому робітникові  знання основ наук необхідні як для загального розвитку, так і для того, щоб успішно володіти новою технікою і технологією ,  теоретично осмислювати виробничі процеси й операції , вільно орієнтуватися в інноваціях , вміти застосовувати  ці знання та вміння . Знання з фізики потрібні не тільки як база для оволодіння спеціальними знаннями . Вони стають важливою кваліфікаційною вимогою до робітників багатьох сучасних професій.

Останнім часом в освітньому просторі  України набирає тренд STEM-освіти. У всьому світі спостерігається дефіцит фахівців з технічних напрямків,попит на них росте набагато швидше,ніж на інші спеціальності, саме тому , у відповідь на виклики часу, такий тип освіти виходить на перший план. Цікавим є те , що під час CTEAM- уроків в центрі уваги  знаходиться не вчитель, а практичне завдання ,яке потрібно вирішити. Здобувачі освіти ж вчаться вирішувати це практичне завдання шляхом проб і помилок, а не вивчають” суху” теоретичну частину.

        Професійна спрямованість викладання фізики  , а також забезпечення міжпредметних зв’язків у навчальному процесі , тобто взаємна узгодженість змісту навчальних дисциплін , зумовлена системою наук і навчально – фаховими цілями.

         Зазначена мета передбачає вирішення таких завдань :

-викладання фізики з професійним спрямуванням на основі міжпредметних зв'язків  з   фаховими дисциплінами;

-впровадження в навчально-виховний процес  методичних розробок викладання фізики  з професійним спрямуванням ;

-накопичення і використання нових методів навчальної діяльності,        підвищення рівня знань та мотивації майбутніх фахівців.

          Робітничі  кадри мають  бути освіченими , конкурентоспроможними , самостійними у прийнятті рішень , відповідальними за результати своєї діяльності, а найголовніше – володіти знаннями про природничо – науковий світ .

      Фізика “ у професійних закладах  покликана навчити здобувачів освіти розуміти сутність і зв’язок його майбутньої професії з фізичними властивостями виробничих матеріалів й передбачувати їх видозміни, використовувати навчально – пізнавальні  й професійні завдання у тісному зв'язку з основними фізичними явищами, законами фізики і фізичними теоріями та передбачувати їх наслідки.

       Професійно - значущий матеріал у кожному конкретному випадку мають добирати самі викладачі , базуючись на власному педагогічному досвіді.

        У процесі вивчення фізики розкривається сутність явищ ,законів, положень науки та супроводжується конкретними принципами їхнього використання в професії ,що  вивчається ( у  техніці , технології , інструментах, прийомах  і методах роботи ). Без перебільшення можна сказати, що задачі та інші інструментарії професійного спрямування мають важливе значення для навчально-виховного процесу, оскільки: 

  •         активізують навчальний процес;
  •         підвищують теоретичний рівень навчання фізики;
  •         забезпечують на уроках фізики зв’язок з уроками професійно-теоретичної підготовки;
  •         допомагають глибше пізнати фізику й краще зрозуміти необхідність її вивчення для оволодіння майбутньою професією.

Окрім підручників та різноманітних методичних матеріалів в навчальному процесі дуже часто використовуються посібники. Навчальний посібник – це спеціальне видання яке в певній мірі становить заміну основному підручнику. В ньому подається навчальний матеріал  , який допомагає краще опанувати певну дисципліну чи окремий розділ курсу.

 

 Навчальний посібник – книга, яка розширює межі підручника, містить додаткову  ,найновішу і довідкову інформацію.

Умови праці професійних робітників відіграють важливу роль у економічному зростанні держави. Саме тому пошук нових, ефективних методів та впровадження їх на уроці є необхідними. Досить цікавим напрямом у пошуку та в розробці інтерактивних методів навчання є створення методичних посібників, які дають багатогранну інформацію для впровадження її в підготовку до уроків теоретичного і практичного навчання,створення навчальних проектів та є додатковим матеріалом для  підготовки до предметних олімпіад.

Сьогодні людство стало перед великою загрозою вірусних інфекцій, а саме COVID-19. Здобувачі освіти змушені навчатися за допомогою дистанційних технологій. Тому даний посібник має велике актуальне значення. Висвітлені теми  посібника пов’язані з виконанням  поставлених цілей. Він створений для більшого пізнання майбутніми професіоналами теми світла, а також його позитивного та негативного впливу на життя та здоров’я людей.

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Фізика (рівень стандарту) 10 клас (Сиротюк В.Д., Баштовий В.І.)
До уроку
ДОПОМІЖНІ МАТЕРІАЛИ
Додано
22 грудня
Переглядів
9
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку