Використання методу проєктів на уроках трудового навчання

Про матеріал
Метод проєктів на уроках трудового навчання формує в учнів загально-навчальні вміння, основи технологічної грамоти, культуру праці і спрямований на оволодіння ними способами перетворення матеріалів, інформації, технологіями їх обробки. Учні особисто обирають для себе об'єкт проектування, тему проекту, тобто виріб, який вони хотіли б виготовити чи удосконалити. Виконуючи творчі проекти від ідеї до її втілення, вони вчаться самостійно приймати рішення, визначати свої проблеми в знаннях і знаходити шляхи виправлення такого становища. У процесі проектно-технологічної діяльності в учнів розвиваються загальні і спеціальні здібності, формується проектно-технологічна культура.
Перегляд файлу

Використання методу проєктів на уроках  трудового навчання як складова діяльності  інноваційного розвитку педагога та здобувачів  освіти

Говоруха Тетяна Володимирівна,

вчитель трудового навчання, Синельниківський ліцей №2,

спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, «старший вчитель»

 

Суспільна вимога сьогодення – це школа нового покоління, це акцент на впровадження інноваційних процесів у освітній галузі. Використання інформаційних технологій у поєднанні з методом проєкту дозволяє учням практично застосовувати свої знання, вміння та навички, тому і є однією з форм організації дослідницької та пізнавальної діяльності , через  яку  успішно реалізується навчальна діяльність, що дозволяє  підвищити мотивацію оволодіння технологією  проєктної  діяльності.

Метод проєктів на уроках трудового навчання  формує в учнів  загально-навчальні вміння, основи технологічної грамоти, культуру праці і спрямований на оволодіння ними способами перетворення матеріалів, інформації, технологіями їх обробки. Учні особисто обирають для себе об'єкт проектування, тему проекту, тобто виріб, який вони хотіли б виготовити чи удосконалити. Виконуючи творчі проекти від ідеї до її втілення, вони вчаться самостійно приймати рішення, визначати свої проблеми в знаннях і знаходити шляхи виправлення такого становища. У процесі проектно-технологічної діяльності в учнів розвиваються загальні і спеціальні здібності, формується проектно-технологічна культура. 

Пропоную  до вашої уваги навчальний проєкт учениці 9 класу на тему: Нитяна графіка «Квітка лотоса».

Робота містить всі етапи проєктної технології.

 

Вступ

Ізонитка або нитяна графіка – графічне зображення , особливим чином виконане  нитками на картоні або іншій твердій основі. Цю техніку іноді називають ізографіка або вишивка по картоні. Деякі умільці зараз роблят ь вишивку на дисках. Нитки можуть бути звичайні швейні, шерстяні, муліне та інші. Нитяна графіка як вид мистецтва вперше з’явилася в Англії для прикраси житла. Один із піків популярності ниткографіки був наприкінці ХІХ століття. Зараз цим мистецтвом займаються в багатьох країнах світу: Англії, США, Данії Австралії тощо.

І .Організаційно-підготовчий етап

  1. . Обгрунтування вибору теми проєкту

На уроках трудового навчання ми знайомилися з різними видами рукоділля. Мене давно вабила ідея виготовлення нитяної графіки. Обравши цю тему проєкту,  я вирішила самостійно більш досконало опрацювати її.  Я підібрала потрібні  матеріали, які стосуються даної теми, використовуючи  різні  інформаційні джерела, такі як: книжки, журнали , сайти . При виконанні даної роботи, я навчуся здійснювати дослідницьку роботу, проводити невеликі за обсягом маркетингові розрахунки. Виготовлення  виробу нитяною графікою для подарунку має  багато переваг:

-         -це дійсно недорого по відношенню до ринкових цін;

-         -на відміну від магазинних сувенірів, можна виготовити абсолютно ексклюзивний  виріб і бути впевненим, що ніхто не подарує  такий же самий;

-         подарунок , зроблений своїми руками, завжди високо цінується,  бо він несе тепло рук, творчу фантазію та вигадку, і буде нагадувати  про людину , яка його зробила.

1.2. Формування мети і завдань

Мета - виготовлення оригінального подарунка своїми руками «Квітка лотоса» нитяною графікою.

Для  реалізації поставленої мети складемо ряд завдань:

  1.      ознайомитися з літературою про технологію виготовлення нитяної графіки;
  2.      вивчити прийоми нитяної графіки;
  3.      скласти план виготовлення виробу;
  4.      заготовити необхідні матеріали та інструменти;
  5.      виконати роботу за складеним планом.

Очікуваний результат: виконати виріб «Квітка лотоса» прийомами  нитяної графіки.

  1.         Пошук моделей-аналогів та їх аналіз

Під час  пошуку моделей-аналогів та їх аналізу користуюся критеріями наступної таблиці.

Вимоги до моделі

Модель-аналог

1

2

3

4

1

Проста у виконанні

 

 

 

 

2

Естетичний вигляд

 

 

 

 

3

Простота виготовлення

 

 

 

 

4

Практичність

 

 

 

 

5

Зручність використання

 

 

 

 

6

Мала собівартість

 

 

 

 

7

Цікаве і просте оздоблення

 

 

 

 

8

Застосування виробу в інших цілях

 

 

 

 

Свій пошук я зупинила на моделі , яка мені  сподобалася по всіх показниках таблиці. Цей виріб досить оригінальний, не потребує багато часу для виконання, економічний, оскільки для його виготовлення знадобиться небагато матеріалу.

Висновок: Під час пошуку подібних виробів, я зрозуміла, що існує величезне різноманіття нитяних графік, які виготовлені із штучних матеріалів, відрізняються вони за зовнішнім виглядом та формою. Технологія їх виготовлення майже однакова.

2. Конструкторський етап

2.1.Робочий ескіз

Створила робочий ескіз виробу на аркуші паперу від руки без дотримання масштабу.

2.2. Опис зовнішнього вигляду і конструкції моделі

Обираю колір картону та ниток для виконання виробу. Під час роботи використовую різні техніки нитяної графіки: заповнення кута, кола, дуги, прості стібки.

2.3. Матеріали, інструменти  та обладнання для роботи

Щоб виготувати задуманий виріб потрібні відповідні матеріали(картон , різні кольори ниток) та інструменти(голка, шило, ножиці, лінійка, циркуль).

3. Технологічний етап

3.1. Вибір технології та технологічна послідовність  виготовлення виробу

Нитяна графіка «Квітка лотоса» складається з квітки, листя та хвиль. Пелюстки квітки я виконую білою ниткою прийомом заповнення кола. Тичинки квітки жовтою ниткою простими стібками. Листя лотоса я виконаю зеленою ниткою прийомом заповнення кута. Прожилки листя зеленою ниткою простими стібками. Хвилі виконаю блакитними нитками прийомами заповнення кутів  та спіралі.

4. Заключний етап

4.1.Оцінка виробу

Матеріал

Кількість

Сума (грн)

1

Кольоровий картон

2

5,20

2

Нитки

1

7,50

Всього

12,70

 

4.2. Екологічний аналіз

Для виготовлення нитяної графіки використано екологічно-чисті матеріали. Умови праці та техніка виконання нитяної графіки не  являється шкідливою для здоров’я людей. А значить можна вважати екологічно чистим, що сприятиме збереженню навколишнього середовища від зайвого засмічування.

4.3. Підведення підсумків роботи над проєктом

Під час роботи над проєктом  я дізналися про цікаві історичні відомості , удосконалила техніку виготовлення нитяної графіки. Мені сподобалося виконання творчого проєкту. Працюючи  з  літературою та  Інтернетом,  я дізналася багато цікавого. Ця робота зайвий раз свідчить про те, що рукоділля справжнє  мистецтво, яке вимагає високої майстерності та фантазії. Бажання створювати що-небудь  своїми руками  породжує не тільки економічний розрахунок , а можливість виразити свою індивідуальність.

Під час виконання цієї творчої роботи я одержала велике задоволення від плодів своєї праці. Незважаючи на те, що задум простий , але деякі елементи викликали у мене незначну складність . На мою думку результат вартий зусиль. Виріб вийшов красивий та оригінальний, а найголовніше не потребує затрат часу та грошей. Було дуже цікаво.  Я хочу  в подальшому виготовляти подібні вироби, щоб дивувати рідних та друзів вишуканими речами.     

5. Список використаних  джерел

1. Навчальний посібник « Техніка виконання візерунків на твердій основі- Ізоніть», Гервас О.Г., Умань 2009.

 2. Підручник 6 класу « Технології», Видавництво «Ранок», Харків,2023.

3. Інтернет ресурси.

Висновки:

 Використання проектної технології на уроках трудового навчання дозволяє активно розвивати в учнів основні види мислення, творчі здібності, прагнення самому створити, усвідомити себе творцем. В учнів виробляється і закріплюється звичка до аналізу споживчих, економічних, екологічних і технологічних ситуацій, здатність оцінювати ідеї, виходячи з реальних потреб, матеріальних можливостей і вмінь, вибирати найбільш технологічний, економічний спосіб виготовлення об'єкта проектування.

 

Навчальний  проєкт учениці 9 класу

на тему: Нитяна графіка «Квітка лотоса»

Керівник проєкту:

Говоруха Тетяна Володимирівна,

 вчитель технології, трудового навчання,

Синельниківський ліцей №2

Дніпропетровської області

 

 

 


         

 

 

 

 

 

doc
Додано
12 лютого
Переглядів
208
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку