Секрет успіху полягає в правильності мети!Бенджамін Дізраелі, видатний британський державний та політичний діяч Можна протистояти вторгненню армій,не можна протистояти вторгненню ідей. В. Гюго, французький поет. Модель сучасного педагога передбачає:готовність до впровадження нових ідей;зданість навчатися;бути у постійному творчому пошуку.
З кожним роком образотворче мистецтво все сміливіше входить в життя школи. Адже всі розуміють, що прекрасне – добрий помічник у процесі навчання і виховання школяра. Так засобами образотворчого мистецтва виражається краса життя, природи, високі думки, почуття. Головною метою художнього виховання засобами образотворчого мистецтва є формування і розвиток в учнів комплексу ключових, міжпредметних і предметних компетентностей у процесі опанування художніх цінностей та способів художньої діяльності шляхом здобуття власного естетичного досвіду.
Навчаючи мистецтву, навчаємо через мистецтво і формуємо різні ключові компетентності і наскрізні вміння. Системне і критичне мислення. Уміння чітко висловлювати свої думки. Творчість Ініціативність. Контроль емоцій. Здатність співпрацювати з іншими людьми. Уроки образотворчого мистецтва мають широкі можливості для здійснення міжпредметних зв’язків. Важко знайти ще один такий предмет, який би мав такі широкі можливості в цьому аспекті.
На уроках біології учні знайомляться з тваринним і рослинним світом, вивчають людину. Все це ми вчимося зображати на уроках образотворчого мистецтва. Ми вивчаємо загальні пропорції тіла людини та як правильно зображати тварин, птахів. На цих заняттях діти розвивають спостережливість, підсвідомо вивчають будову та зовнішні особливості об’єктів. Біологія
Історія. При створенні композиції, яка відображає історію нашого краю – козацтво, тут вже ніяк не обійтися без підручників історії, в яких є ілюстрації із зображенням козаків, їх побуту, одягу, зброї та житла. Все це дає змогу більш точно відтворити у власних творах дану епоху, виховує пізнавальний інтерес дітей до історії рідного краю.
Живопис приходив до математики через учення про перспективу і через оптику, скульптура через учення про пропорції, архітектура – через учення про масу і вагу тіл і – через те ж учення про пропорції.”О. Дживелегов Існує гіпотеза, що математика і мистецтво виникли майже одночасно. Їх походження було пов’язане з релігійно-філософськими пошуками людини, зі спробами якось «пояснити світ». А потім вони стали основними інструментами у вивченні інших наук. Використовували математичні поняття (особливо закони геометрії) багато творців прекрасного, серед них Леонардо да Вінчі і Альбрехт Дюрер, які здійснили так звану «особисту унію» між математикою і мистецтвом. Та надали глибокого сенсу вислову: «Шукайте мистецтво в математиці». Перспектива-основа передачі об’єму. Математика. Закони лінійної та повітряної перспективи допомагають нам відобразити глибину.
Геометрія у творах мистецтва. П. Пікассо «Дівчинка на кулі» С. Далі «Таємна вечеря» С. Далі «Таємна вечеря», згідно з давньогрецьким філософом Платоном природу утворюють чотири основні стихії – земля, вода, повітря і вогонь, елементи (атоми) яких мають форму правильних многогранників – куба, ікосаедра, октаедра і тетраедра. В запасі залишався ще п’ятий многогранник – додекаедр, форму якого, за Платоном, Бог визначив для всього Всесвіту, “ коли розмальовував його і прикрашав”. На цій ідеї побудував свою “Таємну вечерю” Сальвадор Далі, зобразивши відомий біблійний сюжет на фоні Всесвіту-додекаедра.
Математичні закони у картинах Леонардо да Вінчі"Нехай ніхто, не будучи математиком, не посміє читати мої труди». Леонардо да ВінчіЗолотий переріз - пропорційний поділ відрізка на нерівні частини, при якому менший відрізок так відноситься до більшого, як більший до даного a : b = b : c або с : b = b : а«Ні один живописець не може писати, не знаючи геометрії» Леон-Батіста Альберті, італ. арх.“Таємна вечеря” Леонардо да Вінч“Мадонна в скелях” Леонардо да Вінчі Математичний термін „золотий переріз” був виведений Леонардо при розмітці картин.“Мадонна Літта” Леонардо да Вінчі Леонардо да Вінчі “Джоконда”Портрет Монни Лізи (Джоконди) довгі роки привертає увагу дослідників, які виявили, що композиція малюнка заснована на золотих трикутниках, які є частинами правильного зірчастого п'ятикутника. У зірчастому п’ятикутнику кожна з п’яти ліній, що утворює цю фігуру ділить іншу у відношенні золотого перерізу. Митці інтуїтивно здогадувалися, що від картин, написаних за таким типом, віє теплом та спокоєм.
Золотий переріз в тілі людини, і не тільки…Золотий перетин, або Божественну пропорцію, можна виявити всюди. Навіть людина побудована за канонами Божественної пропорції… да ВінчіЗолоті пропорції чоловічого тіла коливаються в межах середнього співвідношення 13:8=1,625. Пропорції золотого перетину проявляються й у відношенні інших частин тіла – довжина плеча, передпліччя й кисті, кисті й пальців і т.д.
Отже, вчитель образотворчого мистецтва повинен бути всебічно розвинутою, багатогранною особистістю, обізнаною не тільки з спадщиною великих митців, а й повинен вміти співставляти, досліджувати, експерементувати, адже навчити дітей створенню творів мистецтва, справа не одного дня, а складний і виснажливий шлях, який можна пройти маючи багато знань, з різних наук та предметів. Отже, образотворче мистецтво, є у всьому. І все, що керує нашими відчуттями, сприйняттям та вчинками обов’язково пов’язано зі сприйняттям мистецтва.
Виховання учнів засобами образотворчого мистецтва було, є і завжди буде актуальним. Воно є тим неподільним комплексом позитивних емоцій, який безпосередньо впливає на всі аспекти виховного, культурного, морального та естетичного становлення особистості учня, а також напрямом роботи для всіх педагогічних працівників, бо за допомогою засобів мистецтва формується культурний пласт нації. Учитель образотворчого мистецтва, особливо потребує використання комп’ютерних технологій, оскільки саме вони дають можливість забезпечити кращу візуалізацію і мотивацію навчання. Саме тому я працюю над на вирішенням науково - методичної проблеми: «Розвиток творчих здібностей учнів на уроках образотворчого мистецтва шляхом використання інформаційно-комунікаційних технологій».
«техно»«логія»«майстерність» «вчення», «слово». «технологія» – «вчення про майстерність» +технологія. Вчитися можна лише весело. Щоб перетворити знання, потрібно пожинати їх з апетитом Анатоль Франс, французький прозаїк ... Учитель і мудрець нічому не вчать, а тільки вказують шлях до істини. Сократ, грецький філософ
Новітні технології Поруч із традиційними формами та методами навчання кожен вчитель використовує нові сучасні методики. Це – вимога часу, особливо в умовах пандемії та воєнного часу, яка спонукає до пошуку нових педагогічних технологій. Розвивального навчання. Формування творчої особистостіПроектної діяльностіІнтерактивного навчання. Організаційної, групової навчальної діяльностіІнформаційно – комунікативна
Використані джерела:https://vseosvita.ua/library/embed/01002om0-a996.docx.htmlhttps://imzo.gov.ua/model-ni-navchal-ni-prohramy/mystets-ka-osvitnia-haluz/https://uahistory.co/pidruchniki/arystova-art-integrated-course-6-class-2023/57.phphttps://lms.e-school.net.ua/courses/course-v1: UIED+Art-NUSH-5-6th+2022/course/https://wordwall.net/ukhttps://vseosvita.ua/user/id289126https://vseosvita.ua/user/id289126/testhttps://learningapps.org/myapps.phphttps://naurok.com.ua/biblioteka/moe