"Використання поезії на уроках географії як засіб підвищення мотивації навчальної діяльності".

Про матеріал

Тема: Використання поезії на уроках географії як засіб підвищення мотивації навчальної діяльності.

Поезія завжди стимулює пізнавальний інтерес, розряджає напружену психологічну обстановку. Введення поетичного матеріалу підвищує інтерес до навчання. Він здатний задавати ритм і тон обраної теми, розвиває мовлення, збагачує словниковий запас, розкриває внутрішній світ дитини. І щоб зацікавити учнів, розвивати в них пізнавальну активність, формувати образне сприйняття географічних об'єктів і явищ, я стала використовувати поезію на своїх уроках. Хочу поділитися своїми знахідками, які застосовую на різних етапах, але найчастіше під час мотивації навчальної діяльності. Формування мотивації – це виховання у школярів ідеалів, світоглядних цінностей , що взаємопов'язане з усвідомлюваними й реально діючими мотивами, єдністю слова й діла, активною позицією школяра. Мотив – спонукає мислення. Будь-яка педагогічна дія повинна мати правильну мотивацію, а кожен метод і прийом навчання – нести в собі потужний мотиваційний заряд.

Перегляд файлу

Про матеріал

Тема: Використання поезії на уроках географії як засіб підвищення мотивації навчальної діяльності.

Поезія завжди стимулює пізнавальний інтерес, розряджає напружену психологічну обстановку. Введення поетичного матеріалу підвищує інтерес до навчання. Він здатний задавати ритм і тон обраної теми, розвиває мовлення, збагачує словниковий запас, розкриває внутрішній світ дитини. І щоб зацікавити учнів, розвивати в них пізнавальну активність, формувати образне сприйняття географічних об'єктів і явищ, я стала використовувати поезію на своїх уроках. Хочу поділитися своїми знахідками, які застосовую на різних етапах, але найчастіше під час мотивації навчальної діяльності. Формування мотивації – це виховання у школярів ідеалів, світоглядних цінностей , що взаємопов’язане з усвідомлюваними й реально діючими мотивами, єдністю слова й діла, активною позицією школяра. Мотив – спонукає мислення. Будь-яка педагогічна дія повинна мати правильну мотивацію, а кожен метод і прийом навчання – нести в собі потужний мотиваційний заряд.

Відгуки

 

6 клас

Тема. Уявлення про Землю в давнину

Мартін Бехайн – глобус створив

І цим увесь світ він підкорив,

Про нього в підручнику ми прочитали.

І всі захопились, і всі здивувались.

Тема. Способи зображення Землі

Це зображення умовне,

А на ньому знаків повно.

Невелика то ділянка,

Видно, горбик там чи ямка,

Мішаний чи хвойний ліс,

Чи ставок, чи вже заріс,

(Певно водяться там жаби),

Все зображено в масштабі.

Тема. Орієнтування на місцевості

Якщо ти в лісі заблукав,

Якщо дорогу не знайшов,

Ти компас швидше витягай

І подивись куди іти.

Де стрілка синя – північ там,

А де червона – південь там.

Ліворуч буде захід,

Ну, а праворуч – схід.

Ось так дуже легко

Дорогу знайти,

Додому дойти.

Тема. Літосфера.

1.

Землетруси землю трусять,

Землетруси все руйнують.

Землетрус буває різний –

Є потужний, є слабкий.

Де здригається земля

Там руйнується життя.

2.

Отак-от просто закохатися у гори,

А потім все життя любити їх

Смереки із ялицями в покорі

А на віддалених вершинах тане сніг.

І очі манить непроглядно гарна зелень.

І час спиняється,

Щоб глянути й собі

На білі хати

В горах схованих поселень

І на стежини, що блукають у траві.

Там інший світ і навіть сонце, що сідає.

Туман долинами

Розлого й гордо ліг

Отак-от просто закохатися у гори.

А потім все життя любити їх.

(М. Кузьменко «Про гори»)

Тема. Атмосфера

1.

Послухаю цей дощ. Підкрався і шумить.

Бляшаний звук води, веселих крапель кроки…

Гроза проходила десь поруч. Було то блискавка, то грім.

Дорога йшла кудись на Овруч в лісах і травах до колін.

Латаття ніжилось в озерах, хитали ряску карасі.

Черкнула блискавка по зелах, аж полягли вони усі.

Над світом білим, світом білим, хтось всі спіралі перегрів.

А хмари бігли й спотикалися об грім.

Гроза погримувала грізно, були ми з нею тет-а-тет.

Тремтіла річечка рогізна, човни ховала в очерет.

(Ліна Костенко)

2.

На траві роси немає,

Дим прослався над селом.

Землю ластівка черкає

Розтривоженим крилом.

Горобці в піску сипкому –

Ніби діти у ставку…

Стане ясно і малому,

Річ побачивши таку:

Йде гроза з-за верхогіря…

Справді, тільки примічай:

Чорних птиць імлисте піря

Затемнило небокрай.

Прокотився грім з розгоном,

Грають блискавок шаблі,

Пахне морем і озоном

Від притихлої землі.

(М. Рильський)

3.

Звечоріло; ніч заходить,

Місяць з хмари не виходить;

Ані зіроньки не мріє,

Тільки сніг кругом біліє.

Ось схопилась хуртовина,

Закурилася долина,

І кипить мороз у полі,

На просторі та на волі.

(Я. Щоголів «Завірюха»)

Тема. . Гідросфера

1.

Ось – складові частини гідросфери,

Її всі рідні доньки та сини.

І в небі, під землею і на суші

Завжди життя дарують нам вони.

2.

Ось на сині стрічки,

Витік й гирло мають,

Всім відомо, що це річки.

Течуть, не вертають.

3.

Вода появляется из ручейка,

Ручьи по пути собирает река

Река полноводно бежит на просторе

Пока, наконец не выльется в море.

Моря пополняют запас океана

Сгущается влага над ним как сметана,

Она поднимается выше … пока

Не превращается в облака.

А облака, пролетая над ними

Дождем проливается, сыплют снегами

Снега превращаются весной в ручейки

Ручьи побегут до ближайшей реки.

7 клас

Тема. Африка

Прожив він рівно 60.

А половину з них він Африці віддав.

Багато відкриттів зробив,

Які в трьох книгах змалював.

Мандруючи пісками Калахарі,

Відкрив в ній озеро Нгамі,

Що схоже так було на сон.

Цим мандрівником є Лівінгстон.

Тема. Австралія

1.

В Австралії живуть тварини

Вони усі тут своєрідні.

Тут сумчасті тварини є

Коала, кенгуру, вомбат.

Ще водяться єхидна й качкодзьоб.

Ще є гарненький какаду

Живеться добре тут йому.

2.

Она располагается под нами,

Там, очевидно, ходят вверх ногами,

Там наизнанку вывернутый год,

Там расцветают в октябре сады,

Там в январе, а не в июле, лето,

Там протекают реки без воды.

(Они в пустыне пропадают где-то.)

Там в зарослях следы бескрылых птиц,

Там кошкам в пищу достаются змеи,

Рождаются зверята без яиц,

И там собаки лаять не умеют.

Деревья сами лезут из коры,

Там кролики страшней, чем наводненье.

( Г. Усова «Австралия»)

3.

А взагалі Австралія –

Це дивовижний материк,

Незважаючи на те, що він

найменший із усіх.

Тут є і диво – кенгуру, і лірохвіст.

Ведмедики коала й качконіс.

Таке тут дерево, як евкаліпт,

Його по запаху почуємо

ми скрізь.

Такий собі найменший

і найсухіший материк.

Тема. Антарктида

1.

Всіх холодніші місць вона,

І не знайома їй весна,

З ранку до ночі тут мороз.

Дерев нема, рослин нема

Зате довкіл сніга, сніга

І льодові там берега.

2.

Альбатрос живе в Антарктиді

І літає він у висоті.

Ще живуть тут пінгвіни Аделі

Але ходять вони по землі.

Притаївшись й чекаючи дива

Тут сидять леопарди морські.

Синій кит, кашалот та косатка

Весь планктон поїдають в воді.

3.

Проти Арктики вона

Ця країна людова.

Там на айсбергах пінгвіни

Вигрівають свої спини.

8 клас

Тема. . Фізико-географічне положення України

1.

Україна – моя країна,

Я її дуже люблю,

Україна мені як родина,

Всюди її я хвалю.

Хвалю я і ріки, і гори,

І ліса. І поля,

І людей працьовитих,

Це все – моя земля!

2.

Україна – моя країна,

Я її дуже люблю,

Україна мені як родина,

Всюди її я хвалю.

Хвалю я і ріки, і води,

І ліса, і поля,

І людей працьовитих,

Це все – моя земля!

Тема. . Внутрішні води України

1.

Всілися ми біля карти:

Рахувать річки – не жарти…

Всіх сьогодні не злічити,

Бо багато їх у світі.

Наш Дніпро, що в Україні,

Найгрізніший, дуже синій,

В Чорне море поспіша

Не одна по нім душа.

Зачарована Десна

Веселкової співа,

А Донець тече до Дону

Повз Донецькі терикони.

На Подолі до Дністра

Стрий – ріка прудка впада.

А за нею в’ється Збруч,

З гір меткий спадає Уж.

В Тернопіллі Серет – річка

Вередлива, як Марічка.

У Карпатах Черемош

Плоти носить, куди мож.

2.

Дніпро, Ромен, Інгул, Корчак,

Хорол, Оріль, Мож, Коломак,

Ірша, Івотка, Здвиж, Ірпінь,

Молочна, Буг, Сула, Горинь,

Гайчур, Синюха, Саксагань,

Кодима, Совранка, Ятрань,

Удай, Сула, Мерло, Улиця,

Луга, Стубла, уж, Ліміниця.

10 клас

Тема. Глобальні проблеми людства.

Я – Земля!

Не губіть мене, люди.

Хай вітри у дубах шелестять.

Хай пташина з гніздечка не буде

Від страшної сокири втікать.

Я – Земля!

Схаменіться, благаю.

Сад весняний повинен цвісти.

І підсніжників в теплому гаї

Не злякають холодні вітри.

На Землі, у домі вселюдському,

Протиріч і негараздів тьма.

Будьте, люди, обережні в ньому –

Іншої домівки в нас нема!

docx
Додано
4 березня 2018
Переглядів
656
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку