Презентація з досвіду роботи учителя географії "Технологія формування та розвитку критичного мислення"

Про матеріал

У презентації узагальнено досвід з теми «Технологія розвитку критичного мислення на уроках географії». Дана інноваційна технологія передбачає у структурі уроку наявність таких трьох етапів: стадії виклику, смислової стадії і стадії рефлексії. Процес демократизації освіти, підвищення рівня її якості вимагає реалізації інноваційних підходів у навчанні, зокрема встановлення рівноправних, партнерських стосунків між тим, хто навчає, та тим, хто навчається; відмови від навчання, спрямованого насамперед на пасивне здобуття учнями знань. Вважаю, що одним із визначальних чинників досягнення зазначеного є застосування методів і прийомів навчання технології розвитку критичного мислення (ТРКМ). Критичне мислення учня – це один із видів інтелектуальної діяльності, який характеризується високим рівнем сприйняття, розуміння, об'єктивності підходу до навколишнього інформаційного поля. Це комплекс навичок і вмінь, використання яких сприяє демократизації навчального середовища, а також забезпечує ситуацію успіху для кожного учня, що, в свою чергу, сприяє усвідомленому, критичному та оцінному сприйняттю інформації, креативності.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

с. Некрасове Вінницький район, Вінницька область

Номер слайду 2

Мацюк Лариса Петрівна учитель географії та психолог Некрасовської ЗОШ І – ІІІ ступенів

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Тема, над якою я працюю: Технологія формування та розвитку критичного мислення

Номер слайду 6

Розвивати розумові навички учнів, уміння приймати зважені рішення, працювати з інформацією, аналізувати різні сторони явищ.

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Стадія виклику Стадія осмислення Стадія рефлексії Коротке узагальнення наявних знань Вдумлива робота з новими поняттями Інтеграція нових та наявних знань

Номер слайду 9

Наявність часу і можливості для набуття досвіду критичного мислення;         Наявність можливості висловлення своєї думки;         Допомога вчителя в умінні ставити питання, здійснювати рефлексію своєї діяльності;  Можливість обміну думками в ситуації дискусії;       Обстановка доброзичливості та взаємоповаги.

Номер слайду 10

Світ дуже швидко змінюється, тому треба: Вміти орієнтуватися у великому потоці інформації та знаходити необхідне; Вміти осмислити, впорядкувати та використати (застосувати) отриману інформацію

Номер слайду 11

Що таке технологія критичного мислення?

Номер слайду 12

Номер слайду 13

І.Розминка (замінює так звані організаційні моменти класичного уроку) Click to add Title 1 Закінчи речення одним словом “Я бажаю тобі…” Click to add Title 2 “Що я знаю” “Психологічний тест” Стратегії

Номер слайду 14

Якщо все одно Якщо бажання немає

Номер слайду 15

Озвучування теми; 1) Протягом 3 хвилин записувати на листку відповіді на питання: Що я знаю по темі уроку чи мені здається, що я знаю? 2) Обговорення з партнером або з групою своїх знань; 3) Всі ідеї записуються вчителем на дошці або аркуші ватману; 4) Обговорюються всі розбіжності, що виникли в ході обговорення.

Номер слайду 16

ІІ.Обгрунтування навчання (розвиток мотивації до вивчення конкретної теми)  ”Метод прес” “Фантастична добавка” “Дивуй” Стратегії

Номер слайду 17

5клас “ 7чудес України”

Номер слайду 18

Номер слайду 19

ІІІ.Актуалізація Девіз етапу: “Пробудіть, зацікавте, схвилюйте, спровокуйте учнів пригадати те, що вони знають.”

Номер слайду 20

10клас “ Глобальні пробеми людства”

Номер слайду 21

1 2 3 “Знайди помилку” 4 “Обери зайвого” “Сам собі вчитель” “Слідство ведуть географи” Стратегії

Номер слайду 22

Номер слайду 23

10 клас “ Я - учитель” “Знайди помилку ”

Номер слайду 24

Чи знаєте ви, який австалійський дощ? Піднімається вітер (потирати руки). Падають перші краплини дощу (клацати пальцями).

Номер слайду 25

Почалася злива (плескати у долоні). Злива перетворилася на бурю (тупати). Ось буря стихає (повільно плескати у долоні). Стихає злива (повільно плескати долонями по стегнам).

Номер слайду 26

Закінчується дощ, падають останні краплини (клацати пальцями). Шумить тільки вітер (потирати долоні) Австралійський дощ скінчився. Сонце! (Підняти руки вгору)

Номер слайду 27

ІV.Усвідомлення змісту “Робота в динамічних групах” 1 “Сенкан” 2 “ Кластер” 3 “Діаграми Вена” 4 Стратегії

Номер слайду 28

“Шпаргалка” “Шерлок Холмс” “Позначки” “ ! ” – знав раніше; “ + ” – довідався про нове; “ - ” – не зрозумів; “ ? ” – викликало подив.

Номер слайду 29

Номер слайду 30

Перший рядок – тема називається одним словом – іменником. Другий рядок – опис теми двома прикметниками. Третій рядок – опис дії в рамках теми трьома дієсловами. Четвертий рядок фраза з чотирьох слів, що показує ставлення до теми. П’ятий рядок – це синонім з одного слова, що повторює суть теми. Географія Фізична, економічна Описує, досліджує, прогнозує Дуже цікавий предмет Наука

Номер слайду 31

Колумб Сміливий, наполегливий Відкривав, торгував, збагачувався Возз'єднав світ і потряс людство Авантюрист Колумб Брехливий, бездушний Командував, торгував, збагачувався Робив все для досягнення мети Авантюрист...

Номер слайду 32

Швидка, смертельна Нищить, губить, руйнує Біда для всього живого! Лихо

Номер слайду 33

Номер слайду 34

Збагачує словниковий запас. Готує до короткого переказу. Вчить формулювати ідею (ключову фразу). Дозволяє відчути себе хоч на мить творцем. Виходить у всіх

Номер слайду 35

1. Виписується ключове слово;        2. Записуються слова і пропозиції по темі;       3. Відбувається поділ матеріалу на окремі блоки;       4. Встановлюються і виражаються графічнологічні зв'язки між блоками. (Використовується як засіб для підбиття підсумків, як стимул для виникнення нових асоціацій і графічних зображень нових знань).

Номер слайду 36

Саванна Климатичні умови Географічне положення Грунти Тваринний мир Рослинний мир Літо Зима

Номер слайду 37

Про що ми з вами склали кластер? Що він собою являє? Як ви це поясните? Навіщо це?

Номер слайду 38

V.Рефлексія (Учень – власник ідеї, інформації, знань) “Продовжити фразу” 1 1 1 “Самооцінка” 2 “Асоціативний кущ” 3 Стратегії

Номер слайду 39

Запитання Відмітка учнів Інформація з уроку мені подобається + Я хочу дізнатися більше про озон та про озонові діри + Тепер я можу використати свої знання з теми + Було цікаво працювати над складанням сенкану + Я був підготовлений і активний на уроці +

Номер слайду 40

Сьогодні я довідався… Було цікаво… Я зрозумів, що… Тепер я можу… Мене здивувало…

Номер слайду 41

Ідеальне завдання         Учням пропонується виконати вдома роботу на свій розсуд, вибрати будь-яку форму і спосіб виконання. Дається перелік завдань, вибрати можна будь-яке;         Пропонується виконати завдання певного рівня складності на вибір учня. В результаті учнями заздалегідь оцінюються власні можливості, а потім перевіряється рівень самооцінки

Номер слайду 42

Технологія КМ учить Використовувати рефлексію своєї діяльності Вислуховувати думки інших Працювати самостійно Задавати запитання Анализувати і класифікувати Мати свою думку, та захищати її Критично відноситися до думки опонентів

Номер слайду 43

Наше завдання, як педагогів, полягає в тому, щоб дати дітям навички та вміння мислити критично для вирішення проблем і прийняття рішень

Номер слайду 44

Не поспішайте пропонувати дітям способи розв’язання проблем Заохочуйте учнів до творчості Порівнюйте все, що можна порівняти Заохочуйте учнів до критичного мислення Мислення можна покращити Завжди шукайте можливість організувати мозковий штурм

Номер слайду 45

Екологічне виховання Метою екологічного виховання є формування в учнів відповідного ставлення до природи. ( Захід “ Природа – наш дім” Команда “ Юних екологів”)

Номер слайду 46

Номер слайду 47

8клас. Конференція - “ Чорнобиль –це біль України” 4клас “ Мій рідний край… ”

Номер слайду 48

Номер слайду 49

Номер слайду 50

“Знаходьте час для веселощів. Це – музика душі.” “Знаходьте час для роздумів. Це – джерело сили.” “Знаходьте час для гри. Це – шлях до молодості.” “Знаходьте час для навчання. Це – шлях до зірок.”

Номер слайду 51

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.9
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 15
Оцінки та відгуки
  1. Онищенко Ірина
    змістовна презентація, дякую
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Поправко Оксана Миколаївна
    Дякую за потрібний матеріал.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Хавтирко Світлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Якименко Лора
    Чудовий матеріал, дякую!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Василь Рогоза
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Моторна Ніна
    Критичне мислення - одна з основних компетентностей сучасного школяра. Дуже вчасно поданий матеріал.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Легун Елена
    Надзвичайно важливо розвивати в учнів критичне мислення, та вміти орієнтуватися в потоці інформації.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Жилєнков Даніїл Юрійович
    Дякую! Я завжди намаюгася вивчати досвід своїх колег, щоб краще працювати, бо я ще молодий вчитель. Такий досвід, як ваш дуже важливий, можна взяти для себе багато цікавого.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Чучаєв Олександр
    Дуже актуальна тема, над впровадженням якої сьогодні у школах необхідно говорити!!!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  10. Пойда Сергей
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  11. Червонецька Вікторія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  12. Новоженюк Наталія
    Цікаво, доступно. Сподобалось, рекомендую. Молодець!!!!!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  13. Костюк Інна Володимирівна
    Ларисо Петрівно, Ви супер!!!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  14. Савицкая Ирина
    Цікаво і доречно)
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  15. Кравченко Олег Андрійович
    Гарна робота, рекомендую
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 12 відгуків
ppt
Додано
6 березня 2018
Переглядів
5157
Оцінка розробки
5.0 (15 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку