ВИКОРИСТАННЯ ППЗ ПРИ НАВЧАННІ ТЕОРЕТИЧНИХ ОСНОВ ІНФОРМАТИКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ

Про матеріал

Прийняття нової редакції Державного стандарту початкової загальної освіти у 2011 році призвело до внесення відповідних змін в стандарт підготовки майбутніх вчителів початкових класів з 2012 року, а саме посилення інформатичної підготовки фахівців, у тому числі, її теоретичного аспекту. Метою навчання відповідної дисципліни є оволодіння студентами основами теоретичної інформатики з урахуванням особливостей представлення основних тем на рівні розуміння їх молодшими школярами.

Перегляд файлу

Анастасія Кухарська,

студентка 3 курсу ФППОМ

Науковий керівник: О.І. Шиман,

к. пед. наук, доцент

кафедри початкової освіти (БДПУ)

ВИКОРИСТАННЯ ППЗ ПРИ НАВЧАННІ ТЕОРЕТИЧНИХ ОСНОВ інформатики МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШколИ

Прийняття нової редакції Державного стандарту початкової загальної освіти у 2011 році призвело до внесення відповідних змін в стандарт підготовки майбутніх вчителів початкових класів з 2012 року, а саме посилення інформатичної підготовки фахівців, у тому числі, її теоретичного аспекту. Метою навчання відповідної дисципліни є оволодіння студентами основами теоретичної інформатики з урахуванням особливостей представлення основних тем на рівні розуміння їх молодшими школярами.

Специфіка організації та проведення різних форм занять з теоретичних основ інформатики зі студентами спеціальності «Початкова освіта» полягає в тому, що на лекціях особливу увагу слід приділяти понятійному апарату теоретичної інформатики, намагаючись давати більш точні й коректні визначення багатьох ключових понять з їх структурованою й візуалізованою демонстрацією на основі мультимедійної техніки, а під час практичних занять демонструвати логічні взаємозв’язки розвитку та взаємозалежності цих понять із закріпленням їх на прикладах, що є характерними для початкового курсу інформатики [2].

Метою нашого дослідження є аналіз можливостей використання ППЗ при навчанні майбутніх учителів теоретичних основ інформатики зі спрямуванням набутих знань в площину початкової школи.

На сьогодні надзвичайно актуальним є використання цифрових ресурсів на електронних носіях (ЕОР), що можуть бути подані у вигляді текстових, графічних, звукових, відеоданих або їх комбінацій та призначені для забезпечення процесу навчання на всіх освітніх рівнях. Теорія і досвід розробки ППЗ та використання їх у навчальному процесі, принципи та методи навчання інформатики висвітлені в роботах В. П. Беспалька, В. Ю. Бикова, А. М. Гуржія, Ю. О. Дорошенка, М. І. Жалдака, Ю. О. Жука, Н.В. Морзе, Ю. І. Машбиця, В. М. Монахова, О. В. Співаковського та інших. Мета використання ППЗ полягає в активізації пізнавальної діяльності суб’єктів навчального процесу, розвитку їх самостійності в опануванні знань, формуванні інформатичної та інших базових компетентностей особистості, посиленні позитивної мотивації до вивчення предмету. Під час дослідження ми аналізували електронний педагогічний програмний засіб «Інформатика 10» [1].

ППЗ «Інформатика, 10 клас» – це електронне видання, яке унаочнює як теоретичну, так і практичну частини навчальної програми з інформатики, призначене для демонстрації окремих положень навчального матеріалу на екрані мультимедійного проектора або електронної інтерактивної дошки у вигляді структурно-логічних схем. В його складі: набір мультимедійних компонентів (текстів, малюнків, фотографій, анімацій); конструктор тестових завдань, в яких вибирається одна правильна відповідь із запропонованих багатьох відповідей чи декілька правильних відповідей з багатьох; бібліотека базових елементів довідкової інформації (словник термінів); гіперпосилання на означення чи пояснення терміну, гіперпосилання на додатковий теоретичний матеріал для поглибленого вивчення.

Зміст і структуру ППЗ зорієнтовано на розв'язування навчальних завдань з інформатики через впровадження сучасних педагогічних технологій, у тому числі інтерактивних форм та використання варіативної методики проведення занять. Це може бути лекція з ілюстраціями, семінарське чи лабораторне заняття, уроки повторення й узагальнення знань, самостійна групова чи індивідуальна робота учнів, виконання завдань творчого характеру.

З огляду на лінійно-концентричний принцип навчання інформатики, початковий курс інформатики будується за такими ж змістовими лініями, що й базовий курс середньої школи, тому використання окремих компонентів ППЗ «Інформатика, 10 клас» в початковій школі є не тільки можливим, але й дуже корисним. Такі матеріали надають можливість учителю економити час при підготовці до уроку, а також ефективно організовувати навчальну діяльність учнів на уроці, що сприятиме досягненню очікуваних результатів навчання.

Тож, застосування всіх видів інтерактивних, аудіовізуальних і екранно-звукових засобів навчання спрямовано на підвищення позитивної мотивації до вивчення інформатики на всіх освітніх рівнях. Це веде до посилення пізнавальної діяльності, розвитку мислення, формуванню активної позиції особистості в сучасному інформатизованому суспільстві. Використання ППЗ забезпечує розвиток творчих здібностей як учнів, так і студентів, бажання займатися самостійною роботою.

ЛІТЕРАТУРА

  1. Морзе Н.В. Інформатика. 10 клас [Електронний ресурс] / Н.В. Морзе, В.П. Вембер, О.Г. Кузьмінська. – К. : ДП «ІПІТ», Вид. Корбуш, 2008. – 1 електрон. опт. диск (CD-ROM).
  2. Шиман О. І. Основи інформатики : навч.-метод. посіб. : у 2 ч. / О. І. Шиман. – Бердянськ : 2013. – Ч. 1: Теоретичні основи інформатики. – 147 с.
doc
Додано
26 серпня 2018
Переглядів
890
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку