Майстер-клас: Використання QR-кодів у навчальному процесі
Мета: знайомство з технологією QR кодування; можливостями застосування QR-кодів в освітній та виховній діяльності.
Завдання:
- познайомити з технологією QR кодування;
- навчити користуватися комп'ютерними програмами QR-сканер і QR-рідер;
- обмінятися ідеями використання QR-кодів у навчанні.
ХІД МАЙСТЕР-КЛАСУ
Ведучий. Сучасні учні – цифрове покоління, покоління Z – з раннього дитинства оточені гаджетами. Для них основне джерело інформації вже не книга чи педагог, а інтернет. Гаджети заважають педагогам проводити уроки.
Як гаджети, з якими так полюбляють грати діти, перетворюються на помічників навчання?
Учасники висловлюють свої думки
Ведучий. Тож сьогодні, я запрошую Вас на майстер-клас «Використання QR-кодів у навчальному процесі». Напевно вам не раз доводилося бачити картинки, на яких зображені чорні квадрати, що складаються з безлічі маленьких квадратів і рисок, розміщені в білому квадраті. Де ви їх зустрічали?
Учасники висловлюють свої думки
Ведучий. Зображення з чорними квадратиками присутні на: касових чеках, квитках, табличках в музеях і в метро, меню кафе і ресторанів, на етикетках і на багатьох інших предметах.
Відео «Застосування QR-кодів для оплати»
Ведучий. Ці квадрати ні що інше, як QR-коди. QR код - це двомірний штрих-код (або бар-код), що надає інформацію для її швидкого розпізнавання за допомогою камери на мобільному телефоні. Абревіатура QR походить від англійської фрази Quick Response, що можна перевести як швидкий відгук. QR-код виник в 1994 році. Тоді фахівці фірми Denso-Wave (Японія) придумали особливий метод шифрування, який дозволяв кодувати різні файли. Обсяг інформації був обмежений 4296 символами або 7089 цифрами.
Спочатку коди використовувалися в автомобільній промисловості. Вони потрібні були для швидкого обліку інформації про виробництво та реалізацію автомобілів.
Велика місткість інформації та швидке зчитування веб-камерою дало широке використання.
Максимальна кількість символів, які поміщаються в один QR-код:
- цифри – 7089;
- цифри і букви (включаючи кирилицю) – 4296;
- двійковий код – 2953 байт;
- ієрогліфи – 1817.
Ведучий. Чим же можуть бути корисними QR-коди для викладачів?
(перегляд відео)
Учасники висловлюють свої думки
Ведучий. Що кодувати?
Учасники висловлюють свої думки
Ведучий. Це може бути відео з YouTube, локація на Google картах, профіль в соцмережах, телефонний номер або e-mail. Словом все, що можна відправити поштою або через соціальні мережі, QR-коди дозволяють прикріпити до будь-якої поверхні: стіни, аркушу паперу, футболки, чашки тощо. Як застосовувати у навчанні?
Учасники висловлюють свої думки
Ведучий.
Ведучий. Як зчитувати?
(Щоб усі учні мали можливість працювати з QR-korom на уроці, потрібно попередити їх, аби вони завантажили на смартфон програму (мобільний додаток) для сканування коду. QR-код читатель.)
Перегляд відео «Як скачати QR-код»
Спробуйте розкодувати інформацію з презентації.
Ведучий. Як кодувати?
Для створення власного QR-коду знадобляться тільки Інтернет, принтер і камера. Серед українських та україномовних ресурсів для створення QR-кодів слід виділити
http://ua.qr-code-generator.com,
Якщо бажаєте скористатися альтернативними варіантами, введіть в рядку адреси вашого браузера таку умову пошуку: “створити QR-код“.
Алгоритм створення QR-коду
Учасники створюють власні QR-коду
Учасники розгадують QR-коди
Підсумок майстер-класу.
Вправа «Зворотній зв'язок»
Учасники повідомляють що дізналися нового, що найбільше сподобалося.
http://ua.qr-code-generator.com,
1