Використання QR-кодів у навчальному процесі

Про матеріал
знайомство з технологією QR кодування; можливостями застосування QR-кодів в освітній та виховній діяльності.
Перегляд файлу

  Майстер-клас: Використання QR-кодів у навчальному процесі

Мета:  знайомство з технологією QR кодування; можливостями застосування QR-кодів в освітній та виховній діяльності.

Завдання:

- познайомити з технологією QR кодування;

- навчити користуватися комп'ютерними програмами QR-сканер і QR-рідер;

- обмінятися ідеями використання QR-кодів у навчанні.

 

ХІД МАЙСТЕР-КЛАСУ

Ведучий. Сучасні учні – цифрове покоління, покоління Z – з раннього дитинства оточені гаджетами. Для них основне джерело інформації вже не книга чи педагог, а інтернет.  Гаджети заважають педагогам проводити уроки.

Як гаджети, з якими так полюбляють грати діти, перетворюються на помічників навчання?

Учасники висловлюють свої думки

Ведучий. Тож сьогодні, я запрошую Вас на майстер-клас «Використання QR-кодів у навчальному процесі». Напевно вам не раз доводилося бачити картинки, на яких зображені чорні квадрати, що складаються з безлічі маленьких квадратів і рисок, розміщені в білому квадраті. Де ви їх зустрічали?

Учасники висловлюють свої думки

Ведучий. Зображення з чорними квадратиками присутні на: касових чеках, квитках, табличках в музеях і в метро, меню кафе і ресторанів, на етикетках і на багатьох інших предметах.

Відео «Застосування QR-кодів для оплати»

Ведучий. Ці квадрати ні що інше, як QR-коди. QR код - це двомірний штрих-код (або бар-код), що надає інформацію для її швидкого розпізнавання за допомогою камери на мобільному телефоні. Абревіатура QR походить від англійської фрази Quick Response, що можна перевести як швидкий відгук. QR-код виник в 1994 році. Тоді фахівці фірми Denso-Wave (Японія) придумали особливий метод шифрування, який дозволяв кодувати різні файли. Обсяг інформації був обмежений 4296 символами або 7089 цифрами.

 

Спочатку коди використовувалися в автомобільній промисловості. Вони потрібні були для швидкого обліку інформації про виробництво та реалізацію автомобілів.

Велика місткість інформації та швидке зчитування веб-камерою дало широке використання.

Максимальна кількість символів, які поміщаються в один QR-код:

- цифри – 7089;

- цифри і букви (включаючи кирилицю) – 4296;

- двійковий код – 2953 байт;

- ієрогліфи – 1817.

Ведучий. Чим же  можуть бути корисними QR-коди для викладачів?

(перегляд відео)

Учасники висловлюють свої думки

Ведучий.  Що кодувати?

Учасники висловлюють свої думки

Ведучий. Це може бути відео з YouTube, локація на Google картах, профіль в соцмережах, телефонний номер або e-mail. Словом все, що можна відправити поштою або через соціальні мережі, QR-коди дозволяють прикріпити до будь-якої поверхні: стіни, аркушу паперу, футболки, чашки тощо. Як застосовувати у навчанні?

Учасники висловлюють свої думки

Ведучий.

  • При супроводі уроку презентацією можна забезпечити слухачів роздатковим матеріалом з QR-кодами для доступу до цікавих додатків (гіперпосилання на мультимедійні джерела та ресурси: відео-, аудіо-додатки, сайти, анімації, електронні навчальні видання, бібліотеки та ін.).
  • Для розміщення на обкладинках навчально-методичної літератури довідкового матеріалу, відомостей про автора, видавництво або будь-якої додаткової інформації;
  • Для використання в системі каталогів бібліотеки навчального закладу;
  • Для розміщення розкладу занять, результатів навчального процесу тощо.
  • Як додаток до навчального об’єкту – QR-коди можна розміщувати на частинах механізмів, електричних схемах, анатомічних об'єктах. Наприклад, розміщені на географічних картах QR-коди можуть містити стислі відомості про культуру та історію окремих народів, інформацію про столиці країн світу або інші дані; розміщені на періодичній системі елементів QR-коди можуть містити фізичні та хімічні властивості елементів; розміщені на лабораторному (демонстраційному) обладнанні QR-коди можуть мати гіперпосилання на віртуальну лабораторію або контрольні запитання до самостійного опрацювання.
  • QR-коди можуть використовуватися у музеях навчальних закладів, тим самим розширюючи експозицію не тільки поясненнями, але й додатковими матеріалами на зразок міні-фільму або навіть гри за мотивами виставки.
  • Для використання в контрольних завданнях для закріплення пройденого (вивченого) матеріалу. На кожному білеті з контрольним завданням можна розмістити надрукований QR-код з правильними відповідями або підказкою з алгоритмом розв’язання задачі. Учні будуть намагатися отримати власну відповідь, перш ніж переглянуть правильну.
  • Захована підказка. Вчитель може закодувати власні підказки, а потім роздрукувати отриманий QR-код разом із завданням. Кожен, кому знадобиться консультація по темі, отримає її в будь-якому зручному місці, просто зчитавши код.
  • У навчальній грі-квест із завданнями у QR-кодах; QR Treasure Hunt Generator автоматично створює QR-вікторину із запропонованих питань. Потім роздруковані QR-коди можна розмістити в кабінеті або по всьому подвір’ю. Учні, можливо, підтягнуть не тільки знання, а й свою фізичну підготовку
  • В освітніх кросвордах;
  • За тим же принципом можна організувати екскурсію по школі. В кабінеті (коридорах, бібліотеці, в інших приміщеннях) потрібно розмістити роздрукований QR-код з посиланням на відео, аудіо або цілий фотоальбом.
  • Учні можуть створювати свої портфоліо або анотації на прочитані книги та навчально-методичну літературу за досліджуваною темою й розміщувати їх на сайті в QR-кодах;
  • Для розміщення контактної інформації на візитній картці викладача, адміністрації навчального закладу, на бейджиках учасників конференцій (семінарів).

Ведучий.   Як зчитувати?

  • Для зчитування інформації з QR-коду потріб­ні смартфон чи планшет з камерою і спеціальне програмне забезпечення, що поширються безко­штовно через інтернет. Обирають програму для свого типу операційної системи.

(Щоб усі учні мали можливість працювати з QR-korom на уроці, потрібно попередити їх, аби вони завантажили на смартфон програму (мобіль­ний додаток) для сканування коду. QR-код  читатель.)

Перегляд відео «Як скачати QR-код»

Спробуйте розкодувати інформацію з презентації.

 

Ведучий.  Як кодувати?

Для створення власного QR-коду знадобляться тільки Інтернет, принтер і камера. Серед українських та україномовних ресурсів для створення QR-кодів слід виділити 

http://ua.qr-code-generator.com, 

http://qrcodes.com.ua/,  

http://www.qr-code.com.ua.

 Якщо бажаєте скористатися альтернативними варіантами, введіть в рядку адреси вашого браузера таку умову пошуку: “створити QR-код“.

Алгоритм створення QR-коду

  1. Вирішити, яку інформацію слід закодувати — текст чи посилання на URL веб-сторінки тощо.
  2. Написати потрібний текст у фреймі для коду­вання.
  3. Виконати за потреби налаштування щодо ди­зайну коду: вибрати розмір, колір, фон, форму.
  4. Натиснути на кнопку «Створити код».
  5. Зберегти зображення QR-коду: як зображення у форматі gif, jpg, png, або отримати HTML- код для розміщення на сайті або в блозі.

Учасники створюють власні QR-коду

Учасники розгадують QR-коди

Підсумок майстер-класу.

Вправа «Зворотній зв'язок»

Учасники повідомляють що дізналися нового, що найбільше сподобалося.

 

http://ua.qr-code-generator.com,

http://qrcodes.com.ua/,

http://www.qr-code.com.ua.

 

 

1

 

docx
Додано
28 лютого
Переглядів
186
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку