Використання Veb-квестів в початковій школі

Про матеріал
Веб-квести - це метод навчання, який захоплює учнів початкової школи і сприяє розвитку важливих навичок і знань. Вони допомагають готувати учнів до життя в інформаційному суспільстві, розблячи процес навчання цікавим і захоплюючим.
Перегляд файлу

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ НАУКИ УКРАЇНИ

КРИВОРІЗЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТУ

Кафедра початкової освіти

Цифрові освітні ресурси



 

 

 

РЕФЕРАТ

ТЕМА: ВЕБ-КВЕСТИ






 

 

 

Виконала:

студентка групи ПНІ-20

Макаренко Анастасія 

Перевірила:

Тарасова Олена Юріївна




 

Кривий Ріг 2024


Державний стандарт початкової освіти, заснований на принципах Нової української школи, спрямований на створення цікавого, практичного та розвивального навчального процесу для учнів. Інформаційна освітня галузь відіграє важливу роль у досягненні цієї мети, готуючи учнів до життя в сучасному інформаційному суспільстві. Згідно з державним стандартом, головною метою інформатичної освіти є формування інформаційно-комунікаційної компетентності та інших ключових навичок учнів. Це включає вміння вирішувати проблеми за допомогою цифрових пристроїв, інформаційно-комунікаційних технологій та критичного мислення. Основною метою є розвиток творчого самовираження, особистого та суспільного благополуччя, а також навичок безпечної та етичної поведінки в інформаційному суспільстві[2].

Веб-квест - це інтерактивне завдання, яке поєднує елементи рольової гри та використовує інформаційні ресурси Інтернету[7]. Веб-квести - це корисний інструмент, який дозволяє вчителям зробити навчання цікавішим та практичнішим. Вони сприяють розвитку ключових компетентностей учнів, допомагаючи їм вирішувати завдання, шукати інформацію та працювати в команді. Веб-квести стимулюють критичне мислення, творчість та співпрацю, що робить процес навчання більш ефективним і захоплюючим.

Вивчаючи дослідження Шматко М.В., Шкуренко О.В. з’ясували, що технологія веб-квесту полягає в організації дослідницької діяльності, під час якої учасники шукають інформацію в інтернеті з практичною метою. Веб-квест дозволяє педагогам поєднувати різні форми роботи та стимулювати активну пізнавальну діяльність учнів[6]. Веб-квести - це інноваційний метод навчання, який сприяє активному залученню учнів до навчального процесу, стимулює їх інтерес до вивчення нових тем, дозволяє персоналізувати навчання, оцінювати знання та навички учнів, розвивати інформаційну грамотність, підтримувати самостійне навчання, а також бути доступними з будь-якого пристрою з Інтернет-підключенням. Веб-квести можуть бути організовані у формі ігор, що робить навчання більш захоплюючим та мотивуючим для учнів.

Т. Марч та Б. Додж, засновники технології веб-квестів, розглядають квести як інтерактивні завдання, спрямовані на вирішення проблем, де основна інформація отримується з Інтернету[1]. Веб-квести є сучасними та актуальними, оскільки вони надають учням можливість отримати оновлену інформацію з різних джерел в Інтернеті. Вони також є інтерактивними та захоплюючими, оскільки учні активно залучаються до процесу навчання, досліджуючи цікаву для них тему та шукаючи відповіді на поставлені питання. Крім того, веб-квести є практичними, оскільки учні навчаються використовувати отриману інформацію для розв'язання реальних проблем.

Веб-квести можуть бути використані для досягнення різних навчальних цілей, таких як розвиток навичок дослідження та збирання інформації, вдосконалення навичок критичного мислення та аналізу інформації, розвиток навичок спілкування та співпраці, заохочення творчості та самовираження, а також підвищення мотивації та зацікавленості учнів у навчанні.

Модель проведення квесту включає в себе вступ, завдання, порядок роботи і необхідні ресурси, а також оцінку. Вступ містить короткий опис теми квесту, завдання формулює проблемну задачу та описує форму подання результату, порядок роботи включає опис послідовності дій і ресурсів, необхідних для виконання завдання, а оцінка включає критерії і параметри оцінки, які представлені у вигляді бланка оцінювання[4]. Модель проведення веб-квесту може бути різноманітною, враховуючи різні фактори, такі як цілі, завдання, вік та рівень підготовки учнів, а також наявні ресурси. Однак, незалежно від обраної моделі, важливо, щоб веб-квест був чітко структурованим, логічним та цікавим для учасників.

Веб-квести - це інноваційний метод навчання, який дозволяє учням працювати самостійно та розвивати свої навички через ігрову діяльність. Вони допомагають учням отримувати доступ до різноманітної інформації, спілкуватися з однолітками та педагогами, а також розвивати свою медіа- та інформаційну грамотність. Використання веб-квестів у навчальному процесі сприяє мотивації учнів до самостійної діяльності та розвитку їхніх навичок для майбутньої професійної діяльності[5]. Використання веб-квестів у навчальному процесі є ефективним способом зробити навчання цікавішим, практичнішим та спрямованим на розвиток ключових компетентностей учнів.

Учасники веб-квесту співпрацюють між собою, обмінюючись ідеями та допомагаючи один одному розв'язувати завдання. Такий підхід сприяє розвитку комунікативних навичок, співпраці та взаємодії між учнями. Крім того, веб-квести допомагають стимулювати інтерес до навчання, оскільки вони сприймаються як цікава та захоплююча форма вивчення матеріалу[1]. Використання веб-квестів у навчанні має численні переваги. Воно сприяє розвитку комунікативних навичок, таких як вміння чітко та лаконічно висловлювати свої думки, слухати та розуміти інших, а також вести конструктивний діалог. Крім того, веб-квести спонукають учнів до співпраці та взаємодії, вони навчаються працювати разом, ділитися знаннями та навичками, а також допомагати один одному. Використання веб-квестів також стимулює інтерес до навчання, оскільки вони роблять процес вивчення матеріалу цікавим та захоплюючим. Учні, які беруть участь у веб-квестах, зазвичай більш мотивовані до навчання, оскільки вони цікавляться дослідженням теми та пошуком рішень разом з іншими. Крім того, веб-квести допомагають учням підготуватися до майбутньої професійної діяльності, оскільки вони розвивають важливі навички роботи в команді, спілкування та співпраці з іншими.

Веб-квести є потужним інструментом для навчання, який мотивує учнів, сприяє розвитку критичного мислення та формує вміння порівнювати, аналізувати та шукати шляхи вирішення проблем. Вчителі все частіше використовують веб-квести, оскільки це зручно та цікаво, а результати опитувань підтверджують їхню ефективність. Веб-квести стали невід'ємною частиною сучасної освіти, обіцяючи багато нових можливостей для навчання та розвитку. Їхня інтерактивність, адаптивність та зворотний зв'язок створюють сприятливе середовище для активного та глибокого засвоєння знань. Веб-квести дозволяють навчатися віддалено, забезпечуючи гнучкість та доступність, а їхня ігрова форма стимулює мотивацію та зацікавленість учнів[6].

Сервіси Learnis, LearningApps.org і Google Sites дозволяють створювати веб-квести з різними функціональними можливостями. Learnis дозволяє створювати квести замкненої кімнати з використанням тематики, історії та сюжету. LearningApps.org є конструктором інтерактивних вправ, де можна використовувати шаблон "Сітка додатків" для поєднання різних видів завдань в одну гру. Google Sites можна використовувати для створення веб-квестів як проектної роботи, де кожна проектна група розміщує свої виконані завдання та інтегрує матеріали з інших сервісів[3].

Веб-квести допомагають учням розвивати критичне мислення, проблемне мислення, співпрацю та комунікаційні навички. Вони також сприяють самостійності учнів, оскільки дозволяють їм вчитися у власному темпі і в зручний для них час. Таким чином, веб-квести є важливим інструментом для сучасної освіти, який допомагає підвищити якість навчання та залучити учнів до активного процесу вивчення матеріалу.


ВИКОРИСТАНА ЛІТЕРАТУРА

 

  1.               Баканча, А. О., & Горлова, А. В. Освітні веб-квести як чинник активізації пізнавального інтересу молодших школярів. Розвиток особистості молодшого школяра: сучасні реалії та перспективи: матеріали, 103. [Електронний ресурс]. URL: https://scholar.googleusercontent.com/scholar?q=cache:oZCY_hyxouwJ:scholar.google.com/+%D0%92%D0%95%D0%91-%D0%9A%D0%92%D0%95%D0%A1%D0%A2%D0%98&hl=uk&as_sdt=0,5 (дата звернення 15.05.2024)
  2.               Державний стандарт початкової освіти [Електронний ресурс]. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/87-2018-%D0%BF#n12 (дата звернення 15.05.24)
  3.               Остапенко, Л. П., Ковальова, В. М., & Черенкова, Г. С. (2021). ВЕБ-КВЕСТИ В СИСТЕМІ ПОЗАКЛАСНОЇ РОБОТИ З ІНФОРМАТИКИ. [Електронний ресурс]. URL: https://scholar.googleusercontent.com/scholar?q=cache:JmPZrd5hqUQJ:scholar.google.com/+%D0%92%D0%95%D0%91-%D0%9A%D0%92%D0%95%D0%A1%D0%A2%D0%98&hl=uk&as_sdt=0,5 (дата звернення 15.05.2024)
  4.               Ошур, А., & Собержанська, С. Впровадження технології Веб-квест в освітній процес. [Електронний ресурс]. URL: https://scholar.googleusercontent.com/scholar?q=cache:OHHXnbZ4-IsJ:scholar.google.com/+%D0%92%D0%95%D0%91-%D0%9A%D0%92%D0%95%D0%A1%D0%A2%D0%98&hl=uk&as_sdt=0,5 (дата звернення 15.05.2024)
  5.               Сандул, О. М. (2020). АКТУАЛЬНІСТЬ ВИКОРИСТАННЯ ВЕБ-КВЕСТІВ У НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ. РОЗДІЛ I. ФУНДАМЕНТАЛЬНА ПІДГОТОВКА МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ХІМІЇ ТА ШЛЯХИ ЇЇ ВДОСКАЛЕННЯ. [Електронний ресурс]. URL: https://scholar.googleusercontent.com/scholar?q=cache:8l4e1LPaQQ4J:scholar.google.com/+%D0%92%D0%95%D0%91-%D0%9A%D0%92%D0%95%D0%A1%D0%A2%D0%98&hl=uk&as_sdt=0,5 (дата звернення 15.05.2024)
  6.               Шкуренко, О. В., & Шматко, М. (2023). Впровадження технології веб-квесту з інформатики в позашкільному навчанні молодших школярів. Молодий вчений, 122(10), 128-134. [Електронний ресурс]. URL: https://scholar.googleusercontent.com/scholar?q=cache:3QgP84NmrtEJ:scholar.google.com/+%D0%92%D0%95%D0%91-%D0%9A%D0%92%D0%95%D0%A1%D0%A2%D0%98+%D0%B2+%D0%BF%D0%BE%D1%87%D0%B0%D1%82%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D1%96%D0%B9+%D1%88%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D1%96&hl=uk&as_sdt=0,5 (дата звернення 15.05.2024)
  7.               Стаття: МЕТОДИКА ОРГАНІЗАЦІЇ І ПРОВЕДЕННЯ ВЕБ-КВЕСТІВ. [Електронний ресурс]. URL: https://d-grand.com/inforaciiny-portal/metodika-organizatsiyi-i-provedennia-veb-kvestiv#:~:text=%D0%92%D0%B5%D0%B1-%D0%BA%D0%B2%D0%B5%D1%81%D1%82%20%E2%80%93%20%D1%86%D0%B5%20%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B1%D0%BB%D0%B5%D0%BC%D0%BD%D0%B5%20%D0%B7%D0%B0%D0%B2%D0%B4%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F%20%D0%B7%20%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D1%82%D0%B0%D0%BC%D0%B8%20%D1%80%D0%BE%D0%BB%D1%8C%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D1%97,%D0%B3%D1%80%D0%B8%2C%20%D0%B4%D0%BB%D1%8F%20%D0%B2%D0%B8%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F%20%D1%8F%D0%BA%D0%BE%D0%B3%D0%BE%20%D0%B2%D0%B8%D0%BA%D0%BE%D1%80%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%BE%D0%B2%D1%83%D1%8E%D1%82%D1%8C%D1%81%D1%8F%20%D1%96%D0%BD%D1%84%D0%BE%D1%80%D0%BC%D0%B0%D1%86%D1%96%D0%B9%D0%BD%D1%96%20%D1%80%D0%B5%D1%81%D1%83%D1%80%D1%81%D0%B8%20%D0%86%D0%BD%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%BD%D0%B5%D1%82%D1%83 (дата звернення 15.05.2024)

 

 

docx
Додано
18 травня
Переглядів
203
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку