Вікторина КВК:
«Я і природа».
ВИХОВАТЕЛЬ:КОСТІНА Р.В.
Мета: навчати учнів бути захисниками природи, охороняти й примножувати її багатства і красу; формувати уміння встановлювати взаємозв'язок між природними об'єктами; підсумувати пізнавальні інтереси учнів, сприяти вихованню в них почуття прекрасного; прищеплювати розуміння того, що люди є частиною природи і має існувати у злагоді із нею; виховувати бережливе, господарське ставлення до природи, бажання зберегти нашу рослинний та тваринний світи від пагубного впливу людей.
Дві команди – «Живчик» і «Веселка» - заздалегідь одержують певний інструктаж щодо проведення уроку в стилі КВК. Етапи конкурсу: «Візитка» (показати своє ставлення до природи -0 девіз команди, можна розповісти цікаву історію, прочитати вірш про природу тощо); «розминка» (відповіді команд на запитання вихователя, різні завдання з курсу); конкурс капітанів «Ти – мені, я – тобі» (цікаві запитання один одному); «домашнє завдання» (легенда).
ПЕРЕБІГ ЗАХОДУ
КВК розпочинається нашою традиційною піснею «КВК – весела гра» на мелодію В.Шаїнського.
Всіх, хто розуміється на гуморі,
Любить гру веселу – КВК.
Ми про неї пісеньку придумали,
Хай звучить мелодія дзвінка!
Приспів:
Будемо, будемо
В КВК гратися.
А перемога хай
Знайде нас сама!
Дружбою, дружбою
КВК славиться.
Є в нас суперник –
Ворогів нема!
I.Візитка
«Живчики» (хлопці)
Девіз.
Природа – наша мати,
А ми – її синки,
Ми «Живчики» - хлоп`ята!» -
Її захисники!
Хлопці розповідають веселу історію (про песика Хабарника, який гавкав на незнайомців тільки тоді, коли господар давав йому щось смачненьке).
«Веселка» (дівчатка).
Девіз.
Бережи, люби і знай
Свій чудовий рідний край!
Дівчатка інсценують гумореску «Урок природознавства»
- Тварини – наші друзі,
Та треба пам`ятати,
Щоб мацати руками,
Тим більше цілувати,
Їх небезпечно, діти.
Бо можна захворіти. –
Учителька повчала.
-Є прикладів багато.
Катренко став з-за парти
І каже:
- Це не жарти.
Сусідка наша Алла
Ката все цілувала.
Катренко прослізився.
- Не витерпів, сказився.
II.Розминка.
Вихователь. Зараз перевіримо, чи добре ви знаєте природу, нскільки ви спостережливі і кмітиві. Відповіді на мої запитання можете обговорюти, але недовго – півхвилинки, а птім хтось один відповідатиме від команди.
Загадки.
Хто у трьох подобах різних
Проживе своє життя,
Потім весь свій шлях повторить
Точно так його життя?
(Комаха: гусінь, лялечка, метелик; метелик відкладає яйця, з яких знову виводиться гусінь).
Тепер вам відгадати слід,
Хто двічі родиться на світ.
(Птахи і плазуни спочатку відкладають яйця, а потім з них виводяться дитинчата).
Що за істота? От дива!
Спочатку – тільки голова,
Пізніше ноги відростуть,
І їй нове ім`я дадуть.
(Пуголовки так перетворюються на дорослих жаб. Спочатку в них відростають задні кінцівки, а потім – передні).
Розповім вам про траву,
Тільки назву не назву.
Скрізь її зустріти можна.
Впізнає дитина кожна.
Її сліпий впізнає,
Бо торкнешся – обпікає!
(Кропива)
А тепер скажіть іще:
Що ж таке у ній пече?
(До складу кропиви входить мурашина кислота, яка проникає у шкіру, коли ворсинки кропиви проколюють шкіру, ламаючись при цьому).
Завдання командам.
Сови, просо і ховрах,
Гусінь, листячко і птах,
Миші, зернята, коти,
Лис, личинки і кроти –
Все природа пов`язала,
Ланцюжками все з`єднала.
Ланцюжки ці покажи,
Хто як живиться, скажи!
Сови – ховрахи – просо.
Птах – гусінь – листя.
Коти – миші – зерно.
Лиси – кроти – личинки.
III.Конкурс капітанів «Ти – мені, я – тобі».
Капітани заздалегідь готують цікаві запитання, щоб поставити один одному. Є дві умови: 1) запитання мають бути про природу; 2)запитання мають бути веселі, кмітливі.
Зразки запитань:
- Де раки зимують? (У нірках на берегах ставків, річок);
- Чого взимку не їсть ведмідь? (Спить);
- Чому кіт так часто вмивається? (Знищує запах);
- Чим дихають пташенята, коли ще не вилупилися з яйця? (Повітрям через пори шкарлупи);
- Скільки разів бджола може вжалити, якщо запустити її собі за пазуху? (Один, без жала вона не житиме).
Відповіді оцінюються вище, якщо капітан відповів із почуттям гумору, наприклад:
- Я б тобі показав, де рази зимують, та ласти вдома забув, а без них до підводних нір не допливу.
- Кіт часто вмивається, щоб миші від його запаху не порозбігалися по аптеках за ватно – марлевими пов`язками.
IV. Домашнє завдання.
Вихователь. Є дуже багато українських легенд про рослинний і тваринний світ, ріки та озера, гори, зірки тощо.
Переповісти одну з легенд – таке було домашнє завдання КВК. Сподіваюсь, легенди, які ми почуємо, будуть не лише цікавими, а й смішними, сповненими українського гумору. Отже, починаймо!
Троє учасників команди «Живчики» переповідають легенду про тютюн.