Вікторина 9 клас
Тема. Вікторина «Правила дорожнього руху «Автомобіль, дорога, пішохід»
Мета: поглибити знання учнів з правил дорожнього руху; продовжити формування уяви школярів про безпеку дорожнього руху під час пересування по вулицям та дорогам; закріпити навички виконання основних правил руху з метою попередження дитячого травматизму.
Девізом нашої вікторини буде
«Дисципліна на дорогах – запорука безпеки»
Хід вікторини
Вчитель:
Ми з вами живемо у селі, тому щодня перебуваємо в ролі учасника дорожнього руху. Переходимо дорогу - ми пішоходи, рухаємося транспортом - пасажири, а якщо маємо власний транспорт, то час від часу стаємо водіями. Для виконання цих ролей ми повинні знати правила дорожнього руху та засоби його регулювання.
Порушуючи правила дорожнього руху, ми наражаємо себе на смертельну небезпеку. Тож, щоб не сталося лиха, ми повинні знати елементарні правила дорожнього руху, основні засоби його регулювання, вміти правильно переходити через дорогу, розрізняти типи дорожніх знаків.
Автомобіль. Дорога. Пішохід. Як нерозривно пов’язані ці три слова. Про їх взаємозв’язок і буде наша мова.
Зараз у світі щорічно майже 1,3 млн людей гине у дорожніх аваріях – більше 3000 людей на день – і більш ніж половина цих людей не пересуваються автомобілем. Ще 20-50 млн чоловік у разі аварій зазнають травм. Дорожньо-транспортний травматизм відноситься до числа трьох найпоширеніших причин загибелі осіб у віці від 5 до 44 років. У разі відсутності невідкладних та дієвих кроків дорожньо-транспортний травматизм стане, за прогнозами фахівців, п’ятою з найпоширеніших причин смерті у світі, яка щорічно забиратиме 2,4 млн. людських життів. Життя людини має дуже велику цінність. А безпека на дорозі – це, насамперед, безпека життя. За статистикою, приблизно три чверті всіх ДТП з участю дітей відбуваються як результат їх непродуманих дій. Найчастіше трапляються:
А зараз перевіримо ваші знання зі знання Правил дорожнього руху, розпочавши вікторину
І. «Розминка» 1. Проїздна дорога з твердим покриттям (шосе).
2. Людина, яка пересувається на транспортному засобі (пасажир).
3. Він забороняє, дозволяє або інформує (знак).
4. Місце очікування автобуса (зупинка).
5. Транспорт з «вусами» (тролейбус).
6. З боку від дороги (кювет).
7. Водій транспортного засобу, якому не потрібні права (велосипедист).
8. Багатомісний автомобіль для перевезення пасажирів (автобус).
9. Місце, де на час залишають свій транспортний засіб (стоянка).
10. Він перекриває дорогу на залізничних переїздах (шлагбаум).
ІІ. «Виправ помилки»
По черзі пропонують речення з помилками. Помилки треба знайти та виправити.
Текст
1. Учасниками дорожнього руху є: автомобіль, пасажир та водій. (Пішохід )
2. Пішохід – людина, яка використовує транспортний засіб і знаходиться у ньому, але не причетна до керування ним. (Пасажир)
3. Горизонтальна розмітка наноситься на стовпи та огорожі, а вертикальна – на дорогу та бордюри. (Навпаки).
4. Заборонні знаки мають загальну ознаку – трикутник з червоною смугою та білим чи жовтим фоном всередині. (Круг)
5. Пішохідні світлофори мають три сигнали з силуетом людини, а саме: червоний, жовтий та зелений. (Два сигнали, жовтий відсутній)
6. Інформаційно – вказівні знаки мають загальну ознаку – круг з червоною смугою та білим фоном всередині. (Заборонні) .
7. Щоб перевозити людей у кузові автокрана необхідне посвідчення водія категорії «С». (Не можна перевозити людей у кузові автокрана)
8. Транспортний засіб, що стоїть необхідно обійти спереду, переконавшись, що водій не починає рух. (Транспортний засіб необхідно обходити позаду).
9. Заборонні знаки інформують учасників дорожнього руху про розташування об’єктів обслуговування. (Знаки сервісу).
10. Розрізняють три види дорожньої розмітки: горизонтальна, вертикальна, пішохідна. (Два види дорожньої розмітки, пішохідна – це вид горизонтальної розмітки).
ІІІ. «Бліц – турнір»
ІV «Швидка допомога»
1. Який лікарський засіб можна використовувати в якості антисептика при капілярній кровотечі?
2. Який засіб автомобільної аптечки можна використовувати для зменшення болі при переломі?
3. Навіщо необхідний валідол в аптечці водія?
4. Як надати допомогу постраждалому при болі в серці?
5. Навіщо в аптечці водія 10% розчин аміаку (нашатирний спирт)?
6. Де треба визначати пульс, якщо постраждалий втратив свідомість?
VІІ. Інтерактивна вправа https://learningapps.org/2390903
VІІІ . «Вустами немовляти» На відгадування слова дається 4 спроби.
1. Він буває різнокольоровий
2. Він схожий на палку
3. Ним показують на кого-небудь і він зупиняється
4. Він завжди є у регулювальника (жезл)
1. В місці їх багато
2. Вони бувають різні
3. Коли знаходишся на ньому , не можна відволікатися
4. Часто на ньому світлофори
5. На ньому дивляться в усі 4 сторони (перехрестя)
1. Його рідко побачиш, але він є
2. Коли я виросту , я стану ним
3. Він завжди махає, повертається у різні сторони або свистить
4. Всі його слухають
5. Він стоїть, коли не працює світлофор ( регулювальник)
1. Це , щось таке довге
2. Він буває різнокольоровий, а буває одного кольору.
3. Перед ним попереджуючий знак- що він буде
4. Якщо він є- значить близько залізнична дорога
5. Якщо він піднятий –можна їхати (шлагбаум)
1. Взимку її часто на видно, а влітку її фарбують
2. Вона буває різнокольорова
3. Хтось по ній ходить , а хтось перед нею зупиняється
4. Вона схожа на конячку
5. Її носив кіт Матроскін (зебра)
1. Це щось високе
2. Він буває різний
3. Всі на нього дивляться
4. У нього 3 ока
5. Очі світяться по-черзі (світлофор)
ІХ. Підведення підсумків.
1. Заключне слово вчителя.
Ну що ж закінчилася наша вікторина. Хочу сказати велике дякую всім, хто брав у ній участь. Ви молодці. Ви показали досить глибокі знання з Правил дорожнього руху. Гадаю, що всі ці теоретичні знання ви зможете використати на практиці, у повсякденному житті.
Бажаю всім безпечних доріг! Будьте вихованими! До нових зустрічей!