Поповнення знань учнів про роль птахів в природі і житті людини;
розвивати мовлення і пізнавальні інтереси учнів;
виховувати бережливе ставлення до природи і птахів рідного краю.Вікторина «Птахи на крилах весну принесли»
Мета: поповнення знань учнів про роль птахів в природі і житті людини;
розвивати мовлення і пізнавальні інтереси учнів;
виховувати бережливе ставлення до природи і птахів рідного краю;
Обладнання: плакати і малюнки на відповідну тему; звукозапис із голосами птахів.
Хід заходу
Вчитель. Шановні учасники вікторини, глядачі і гості! Девіз нашого заходу:
Ми друзі і вірні, і щирі,
Бо ми бережем повсякчас
Пташок, що літають у вирій,
І тих, що зимують у нас.
Неможливо уявити нашу планету без птахів. Вони – наші друзі. Про них складені чудові пісні і вірші, легенди і казки, скоромовки і загадки. Сьогодні ми проведемо вікторину головними героями якої, звичайно, стануть птахи. За кожну правильну відповідь ви отримаєте сюрприз, щоб визначити переможця вікторини.
1 конкурс. Розпочинаємо наше свято із розгадування загадок .
Довгі ноги, довгий ніс,
Прилетів – обід приніс:
Малих жабеняток
Для своїх маляток.(Журавель, лелека)
Швидко скрізь птах цей літає,
Безліч мушок поїдає,
За вікном гніздо будує,
Тільки в нас він не зимує. (Ластівка)
Хоч гнізда свого не має,
Яйця іншим підкидає.
Та у лісі в холодку
Все кує: Ку-ку! Ку-ку! (Зозуля)
В мене є великий хист:
Я співаю, як артист.
Спів мій радісний усюди
Дуже люблять слухать люди.(Соловей)
Відгадайте, діти, хто
Має носик-долото?
Ним комах з кори виймає,
Про здоров’я лісу дбає?(Дятел)
Ось хатина, в ній – Співак
Як цю пташку звати…(Шпак)
Ноги довгі, мов жердини,
Чванькувата ця пташина,
Нові чоботи убрала,
По болоту почвалала. (Чапля)
Вчитель. Хто серед цих птахів зайвий і чому? (Дятел – зимуючий птах,а всі інші птахи – перелітні.)
2 конкурс. А зараз ми перевіримо ваші знання про птахів.
3 конкурс. Наступний конкурс – ерудитів.
4 конкурс. Конкурс «Хто швидше?»
Вчитель показує малюнки птахів, а учні називають птаха.
5 конкурс. Конкурс «Гра».
Назвати ігри, пов’язані з птахами. Провести одну з ігор. («Гуси-лебеді» і т. д.)
Фізкультхвилинка-тренінг.
6 конкурс. Конкурс пісенний.
Навесні, здається, саме повітря співає, радіючи весні. Зяблик встигає за день заспівати 2500 пісень. Кожна пташка співає по-своєму.
Ось і перше завдання «Впізнай пташку за співом».
(Звукозапис із голосами птахів)
А друге завдання – заспівай пісню про птахів.
7 конкурс. Конкурс поетичний.
Розкажи вірш, в якому зустрічаються назви птахів.
8 конкурс. Конкурс творчий.
Лі-лі-лі – це звичайно… журавлі.
Ки-ки-ки – це сірі … шпаки.
Довгоногі, теж на –ки – ну, звичайно, … лелеки.
Ще одні пташки на –ки – працьовиті … ластівки,
Ко-ко-ко – це маленький … соловейко.
Де багато пташок, там …(немає комашок).
Зруйнуй гніздо пташине, не буде в тебе …(родини).
Зозуля стала кувати - … (морозу не бувати).
Скільки пташок – стільки й … (пісеньок).
9 конкурс. Конкурс малюнковий.
Природа рідна – наша втіха,
Тож хай вона не знає лиха.
Плакат на захист птаха
Створити можеш ти.
Вчитель. Діти, ми провели вікторину про птахів рідного краю. Давайте підрахуємо свої сюрпризи і визначимо найкращого знавця птахів рідного краю.
Я бажаю вам, діти, і всім присутнім добра і злагоди, читайте багато і поповнюйте свої знання про природу рідного краю. Бережіть її!
Все на землі нам треба берегти:
І птаха, й звіра, і оту тваринку.
Не чванься тим, що цар природи ти,
Бо врешті, ти – лише його частинка.
Ось і підійшло до завершення наше свято, сподіваюсь, що ви почули багато цікавої і корисної інформації, яка вам знадобиться у житті в гармонії з природою.
Література:
Міністерство освіти і науки України
Хорошівська об’єднана територіальна громада
Зубринська ЗОШ І – ІІІ ступенів
Житомирська область
Підготували
вчителі початкових класів
Зубринської ЗОШ І – ІІІ ступенів
Шарненкова Людмила Валентинівна
Сень Альона Анатоліївна
2018 рік